malinois schreef:MirandaH schreef:
EN wel grappig om te lezen hoor, al die verontwaardigde reacties. Mijn reactie bij het lezen van het stukje was: wat sneu voor die mensen, voor de agent en zeker voor de hond die is ingeslapen. Maar ik ga er dan vanuit dat als die man hondengeleider is, hij ook het gedrag van zn eigen hond kan inschatten en dat hij een verstandige keus gemaakt heeft. Maar dan ben ik raar waarschijnlijk.
ik zou een hond nooit laten inslapen omdat ie gebeten zou hebben... ik zie daar nl. het nut niet van in. Die hond kan er niets aan doen zijn baas had moeten opletten.
Ben ik het niet helemaal mee eens. In bepaalde, uitzonderlijke, situaties kan ik me er zeker wel wat bij voorstellen.
Alweer een tijd geleden, viel hier in de buurt een Herder (ja, sorry het was een Herder

) een fietser flink aan die met bijtwonden in d'r arm naar het ziekenhuis moest.
Oké.... daarna heeft hij een man die gebukt bij zijn auto aan het werk was, zo toegetakeld dat hij arbeidsongeschikt is geworden.
De man zijn complete rug lag open. De man zat gebukt bij zijn auto, met de rug gekeerd naar de weg. Er was dus geen contact tussen
de man en de hond geweest.
Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de hond en is het absurd dat hij de hond nog los over straat liet gaan.
Maar goed, eigenaren laten we niet inslapen en om een hond van dit kaliber ergens te herplaatsen, lijkt mij een bijzonder gevaarlijke situatie.
De hond is, naar zeggen (?), uiteindelijk toch afgemaakt. Al zet ik er persoonlijk vraagtekens bij, maar dat doet er niet toe.