Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politiehond valt aan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Politiehond valt aan

Ongelezen bericht door malinois »

Maeve schreef:
Tamara. schreef:Hoe moet een hond het onderscheid maken tussen een op je afkomende jogger en een op je afkomende hooligan?
De hele houding van een hooligan, die daarbij waarschijnlijk ook nog lekker staat te schreeuwen lijkt me toch wel anders dan een rustig joggend echtpaar dat langsloopt en waarschijnlijk geen eens aandacht schenken aan de hond of geleider.
dat echtpaar rent toch ook? Dat tippelt niet gezellig voorbij...
Voor de hond is dat hetzelfde hoor, een hard lopend persoon... ho wacht ff .. opletten... dan is er aktie door die andere hond en dan is er maar heel weinig nodig hoor voor hem om te bijten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zie het ook al een gebrek aan talent van de geleider hoor, jeetje, wat een ei.
O.k shit happens, maar je hond blijft gewoon je hond ook als je vrij hebt, en volgens mij als je je hond kent zie je dit aankomen :19:
Heidi T
Actief
Mijn ras(sen): Friese stabij

Ongelezen bericht door Heidi T »

Ellen. schreef:
*Jolanda* schreef:ik vind het een bijzondere reactie en betwijfel ook of de eigen hond ook echt ingeslapen is...

een hondengeleider van de politie weet toch ook wel dat een hond kan bijten en dat hij daarom niet ingeslapen hoeft te worden voor zoiets....
Waarom niet? Dat was zijn eigen hond, en zoiets mag gewoon niet gebeuren, als jouw hond iemand ineens bij z'n lurven pakt, laat je hem toch ook inslapen lijkt me?

Nogal kortzichtig, nee zou mijn hond zeker niet gelijk laten inslapen, maar gaan kijken wat de oorzaak was, het verder proberen te voorkomen en als het met een evt. Probleemgedrag te maken heeft dan gaan we daar mee aan de slag.
Enkeltje DA is natuurlijk het snelst maar niet eerlijk naar de hond toe
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: dat echtpaar rent toch ook? Dat tippelt niet gezellig voorbij...
Voor de hond is dat hetzelfde hoor, een hard lopend persoon... ho wacht ff .. opletten... dan is er aktie door die andere hond en dan is er maar heel weinig nodig hoor voor hem om te bijten...
Als een hond een trimmend echtpaar in het bos niet kan onderscheiden van een schreeuwende hooligan in een druk stadion vind ik dat je er de straat niet mee op moet. Want dan bijt ie ook joelende pubers, of die oude dame die struikelt.
Die geleider had dat moeten weten van zijn hond. Die dooie hond heeft dus moeten boeten voor de stommiteit van zijn éénhersencellige baas.
nee een hond onderscheid dat niet, rennend persoon is rennend persoon ... waarom zou hij dat ook moeten onderscheiden... daar heb je de baas voor die dit in goede banen moet leiden. Er is al eerder gezegd dat diensthonden een grote mate van zelfstandigheid moeten hebben en dingen zelf moeten invullen.
Wordt lastig dat een diensthond niet meer de straat op mag... hoe wil hij zijn functie dan uitoefenen? Zo'n hond heb ik vele malen meer vertrouwen in overigens dan een ongetrainde hond maar dat terzijde.
Overigens was die hond waarvan gezegd wordt dat ie ingeslapen is niet de diensthond...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
malinois schreef: dat echtpaar rent toch ook? Dat tippelt niet gezellig voorbij...
Als een hond een trimmend echtpaar in het bos niet kan onderscheiden van een schreeuwende hooligan in een druk stadion vind ik dat je er de straat niet mee op moet. Want dan bijt ie ook joelende pubers, of die oude dame die struikelt.
Die geleider had dat moeten weten van zijn hond. Die dooie hond heeft dus moeten boeten voor de stommiteit van zijn éénhersencellige baas.
veel diensthonden (zeker met praktijkervaring, alleen wel verschillend per korps) hebben een flinke persoonlijke ruimte als ze bij hun geleider zijn, ik zou in elkgeval bij de gemiddelde geleider niet binnen lijnafstand stappen :wink:

Hier zou dus niets ingeslapen worden.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nanna schreef:

Ik denk ook dat de gemiddelde diensthond dat zal doen. Waar 'onrust' is, grijpt hij in.
Het is de taak van te geleider om dit te voorkomen of bijtijds te stoppen als het niet nodig is.

Volgens mij handelt zo'n hond dus op onrustige situaties. De jogger an sich, was niet voldoende reden, maar toen de andere hond aanviel, ontstond er onrust en ging de diensthond ook.
Die kan dan echt geen onderscheid maken of een man zijn vrouw helpt of bedreigd of wat dan ook.
Er is een prikkel en daar reageert hij op en dus vermoed ik inderdaad dat je zo'n hond (en überhaupt veel honden) scherp in de gaten moet houden als het alleen gaat om een paar joelende pubers of een oude dame die struikelt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

crutz schreef:
Nanna schreef:
veel diensthonden (zeker met praktijkervaring, alleen wel verschillend per korps) hebben een flinke persoonlijke ruimte als ze bij hun geleider zijn, ik zou in elkgeval bij de gemiddelde geleider niet binnen lijnafstand stappen :wink:

Ja maar jij zorgt toch wel dat jouw honden niet zomaar joggers kunnen bijten :19: Ik vind het echt heel vreemd dat je zoiets kan laten gebeuren.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Inge O schreef:
Ellen. schreef: als jouw hond iemand ineens bij z'n lurven pakt, laat je hem toch ook inslapen lijkt me?
:80: :80: :80:

pffff, wat een reactie :19: .
Ik zal het dan wel totaaal anders zien, met een ander beeld in mijn hoofd. Maar ik zou er niet vrolijk van worden, en kijken wat het totaalplaatje geweest is, of het de schuld is van jezelf of van de hond.. Weet niet wat ik ervan moet vinden.. :roll:
Arline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Arline »

Ik vind het maar een heel raar verhaal. Inslapen zou ik zelf niet doen, maar ik vind het een geleider van niks als zijn honden de kans krijgen om aan de lijn te bijten :denken: . Zijn huishond begon met bijten. Als je weet dat je hond een grote persoonlijke zone heeft was is er dan zo moeilijk aan om afstand te houden van passanten? Ik vind het weer getuigen van onverantwoordelijk gedrag van de baas.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Martijn, de honden waren wel aangelijnd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ellen. schreef:
Inge O schreef:
Ellen. schreef: als jouw hond iemand ineens bij z'n lurven pakt, laat je hem toch ook inslapen lijkt me?
:80: :80: :80:

pffff, wat een reactie :19: .
Ik zal het dan wel totaaal anders zien, met een ander beeld in mijn hoofd. Maar ik zou er niet vrolijk van worden, en kijken wat het totaalplaatje geweest is, of het de schuld is van jezelf of van de hond.. Weet niet wat ik ervan moet vinden.. :roll:
Je hond heeft een bek, dat is het enige waar hij iets mee kan doen. Daar moet je dus altijd rekening mee houden, ook met het feit dat hij deze kan gaan gebruiken in bepaalde situaties
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:
Volgens mij handelt zo'n hond dus op onrustige situaties. De jogger an sich, was niet voldoende reden, maar toen de andere hond aanviel, ontstond er onrust en ging de diensthond ook.
Die kan dan echt geen onderscheid maken of een man zijn vrouw helpt of bedreigd of wat dan ook.
Er is een prikkel en daar reageert hij op en dus vermoed ik inderdaad dat je zo'n hond (en überhaupt veel honden) scherp in de gaten moet houden als het alleen gaat om een paar joelende pubers of een oude dame die struikelt.
precies, je moet hier ook niet staan gillen tegen mij, dan moet ik mijn honden ook heel goed vasthouden, want dat accepteren ze niet. Kom ook niet aan me als vreemde op straat, dan heb je ook een probleem..
Ik ben er voor dat dit niet gebeurd...
Dat deden ze overigens al als hele jonge hond dus het zit al gewoon in de hond. Heb je geen training voor nodig.
Afbeelding
Sandor

Ongelezen bericht door Sandor »

Wss bewogen de armen van die vrouw vrij snel (door het lopen)....
Dat, in combinatie met het lopen, is voor een beschermende hond meer dan redenen genoeg om aan te vallen.(als die jogger recht op z'n baasje afkomt)

Ik vind dat beschermende acties van een hond veel anders moeten worden beoordeeld dan gewone aggressie.
Het is natuurlijk wel moeilijk een lijn te trekken tussen een aggressieve en beschermende actie.

Als een andere hond al spelend op mij springt, of zelfs maar tegen me aanleunt, springt Itoewa meteen op die hond.
Met wat pech kan zoiets ook eens slecht aflopen.
Je kan je hond toch niet afleren je te beschermen.
Laatst gewijzigd door Sandor op 23 mar 2010 13:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandor

Moet dat iemand boeien nadat ze gebeten zijn?
dus elke hond die jou bijt, no matter in welke situatie...moet dood?

als er een jogger afkomty is het natuurlijk wel verstandig om je hond(en) wat dichterbij te houden.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
crutz schreef:Martijn, de honden waren wel aangelijnd.

Dan begrijp ik helemaal niet hoe het kan.
ik dus ook niet, ha, binnen lijn lengte vd honden komen
Sandor

En waarom denk je datk het niet gelezen heb?
Vanaf nu noem ik je, 'Martine'.
Ik vind dat een bijtende hond sowieso niet dood hoeft. Je moet hem alleen niet in staat stellen om te bijten.
Waarom zeg je dan dat de reden van het bijten je niet boeit als je gebeten bent?
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

ik denk dat het persbericht te weinig informatie geeft over de situatie om te kunnen beoordelen hoe het fout is gegaan...feit blijft natuurlijk dat het eigenlijk niet zou morgen gebeuren, maar ik blijf wel bij mening dat je als gezond weldenkend mens dus niet vlak langs een persoon met twee herders gaat joggen...getrainde honden of niet...

dat het gebeurt aan de lijn, geeft mij de indruk dat de joggers van achter zijn gekomen en dichtbij hebben gepasseerd...maar goed te weinig informatie om er een conclusie aan vast te knopen...

de hond is natuurlijk nooit fout in dit soort situaties...
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

crutz schreef:
Nanna schreef:

En die lijnafstand, dat is juist wat ik zo verbazend vind. Die man was aan het joggen, beide honden vast. Als ik het verhaal zo lees begrijp ik dat de man van achteren werd ingehaald. Als die mensen voldoende afstand hadden gehouden, dan was er toch niets gebeurd?

EN wel grappig om te lezen hoor, al die verontwaardigde reacties. Mijn reactie bij het lezen van het stukje was: wat sneu voor die mensen, voor de agent en zeker voor de hond die is ingeslapen. Maar ik ga er dan vanuit dat als die man hondengeleider is, hij ook het gedrag van zn eigen hond kan inschatten en dat hij een verstandige keus gemaakt heeft. Maar dan ben ik raar waarschijnlijk.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
crutz
Zeer actief
Contacteer:

@Miranda, zo hoog schat ik hondengeleiders niet in met kennis van gedrag, weet uit ervaring dat domszelfd op instructeursniveau al niet helemaal top is, laat staan de geleiders.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Een hondengeleider is vaak (uitzonderingen daargelaten) niet meer dan agent met hond
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MirandaH schreef:
EN wel grappig om te lezen hoor, al die verontwaardigde reacties. Mijn reactie bij het lezen van het stukje was: wat sneu voor die mensen, voor de agent en zeker voor de hond die is ingeslapen. Maar ik ga er dan vanuit dat als die man hondengeleider is, hij ook het gedrag van zn eigen hond kan inschatten en dat hij een verstandige keus gemaakt heeft. Maar dan ben ik raar waarschijnlijk.
ik zou een hond nooit laten inslapen omdat ie gebeten zou hebben... ik zie daar nl. het nut niet van in. Die hond kan er niets aan doen zijn baas had moeten opletten.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
MirandaH schreef: En die lijnafstand, dat is juist wat ik zo verbazend vind. Die man was aan het joggen, beide honden vast. Als ik het verhaal zo lees begrijp ik dat de man van achteren werd ingehaald. Als die mensen voldoende afstand hadden gehouden, dan was er toch niets gebeurd?
Maar nu leg je het bij die joggers neer, dat het dus eigenlijk hun eigen schuld is dat ze gebeten zijn want ze liepen "binnen lijnafstand"
Iedereen in NL moet nu dus een cursus hondengedrag gaan volgen omdat er debielen rondlopen met bijterige honden die ze niet onder contrôle hebben :19: Sorry, maar ik vind dat de omgekeerde wereld.
Je hebt met (dienst)honden waarvan je wéét dat ze snel met hun bek reageren NIETS te zoeken in openbaar gebied, tenminste niet als je te beroerd bent om op ze te letten en constant je omgeving in de gaten te houden.
Mensen weten toch ook dat ze niet achter een paard moeten lopen... maar een hond moet alles maar tollereren blijkbaar...Daar hoef je nergens bij op te passen op de een of andere manier.
Afbeelding
Cantus
Zeer actief

Martijn schreef:
Nanna schreef: Maar nu leg je het bij die joggers neer, dat het dus eigenlijk hun eigen schuld is dat ze gebeten zijn want ze liepen "binnen lijnafstand"
Iedereen in NL moet nu dus een cursus hondengedrag gaan volgen omdat er debielen rondlopen met bijterige honden die ze niet onder contrôle hebben :19: Sorry, maar ik vind dat de omgekeerde wereld.
Ik denk inderdaad dat het goed is, om als je niet gebeten wilt worden, uit je hoofd te leren dat je niet op een halve meter langs aangelijnde honden moet gaan rennen.

Net zoals dat elke kluns die een stal binnenloopt weet dat je niet achter de paardjes langs moet gaan lopen en bokken beter niet op het voorhoofd kunt kussen.
Is dat allemaal zo raar?

Of de eigenaar een debiel is weet ik niet. Wel had hij goed op moeten letten en of hij dat gedaan heeft vraag ik me af.
Hij is in ieder geval wel verantwoordelijk.
Maar dat iemand anders verantwoordelijk is maakt niet dat je niet gebeten bent. Iedereen heeft ook de verantwoordelijkheid om niet dom te doen en dat hebben niet alle joggers in de gaten. Ik heb er ook weleens een gehad die zonodig op een pad van een halve meter breed in de tegenliggerspositie vond dat hij gewoon door moest rennen. En dat ik dan wel met honden en al de struiken in kon.

Tja, bij mij lukt dat nog wel maar ik weet dat er ook mensen zijn die geen zin hebben om voor jan en alleman aan de kant te springen.
mee eens, wat ik ook al eerder aangaf...elk weldenkend mens rent dus niet dicht langs iemand met twee honden bij zich...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Nanna schreef: Maar nu leg je het bij die joggers neer, dat het dus eigenlijk hun eigen schuld is dat ze gebeten zijn want ze liepen "binnen lijnafstand"
Ik denk inderdaad dat het goed is, om als je niet gebeten wilt worden, uit je hoofd te leren dat je niet op een halve meter langs aangelijnde honden moet gaan rennen.

Net zoals dat elke kluns die een stal binnenloopt weet dat je niet achter de paardjes langs moet gaan lopen en bokken beter niet op het voorhoofd kunt kussen.
Is dat allemaal zo raar?

Of de eigenaar een debiel is weet ik niet. Wel had hij goed op moeten letten en of hij dat gedaan heeft vraag ik me af.
Hij is in ieder geval wel verantwoordelijk.
Maar dat iemand anders verantwoordelijk is maakt niet dat je niet gebeten bent. Iedereen heeft ook de verantwoordelijkheid om niet dom te doen en dat hebben niet alle joggers in de gaten. Ik heb er ook weleens een gehad die zonodig op een pad van een halve meter breed in de tegenliggerspositie vond dat hij gewoon door moest rennen. En dat ik dan wel met honden en al de struiken in kon.

Tja, bij mij lukt dat nog wel maar ik weet dat er ook mensen zijn die geen zin hebben om voor jan en alleman aan de kant te springen.
dat bedoel ik....
Afbeelding
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Nanna schreef:
MirandaH schreef: En die lijnafstand, dat is juist wat ik zo verbazend vind. Die man was aan het joggen, beide honden vast. Als ik het verhaal zo lees begrijp ik dat de man van achteren werd ingehaald. Als die mensen voldoende afstand hadden gehouden, dan was er toch niets gebeurd?
Maar nu leg je het bij die joggers neer, dat het dus eigenlijk hun eigen schuld is dat ze gebeten zijn want ze liepen "binnen lijnafstand"
Je hebt met (dienst)honden waarvan je wéét dat ze snel met hun bek reageren NIETS te zoeken in openbaar gebied, tenminste niet als je te beroerd bent om op ze te letten en constant je omgeving in de gaten te houden.
Voor zover ik begrijp viel de huishond als eerste aan en niet de diensthond. En misschien dacht de huishond door de snelle arm bewegingen wel dat hij geslagen/aangevallen ging worden ooit iemand wel eens daar aan gedacht?

Het laten inslappen van je hond om 1 zo'n actie vindt ik wel zo idioot en dat er dan nog hondenliefhebbers hier zijn die het terecht vinden dat deze hond in geslapen moet worden vindt ik al helemaal van de zotte. Als ik zo zou denken zouden er nu totaal geen keffertjes meer op de wereld zijn want die vallen je altijd aan of je grote hond.

En de reden dat de hond in geslapen is, is misschien wel omdat meneer geen rechtzaak aan zijn broek wilde van het echtpaar? Want wie weet waar ze mee gedreigd hebben. En een Rechtzaak kost ontiegelijk veel geld en je weet bij voorbaat de uitspraak al. maar dan nog zou ik eerder me hond laten verdwijnen bij kennissen ergens in belgië of duitsland om maar iets te noemen dan hem in te laten slapen.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

miss een hele rare reactie he, maar ee flex is ook een riem.....
Misschien dat hij er een aan de flex had waardoor die hond bij die joggers kon.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

malinois schreef:
MirandaH schreef:
ik zou een hond nooit laten inslapen omdat ie gebeten zou hebben... ik zie daar nl. het nut niet van in. Die hond kan er niets aan doen zijn baas had moeten opletten.
Ben ik het niet helemaal mee eens. In bepaalde, uitzonderlijke, situaties kan ik me er zeker wel wat bij voorstellen.
Alweer een tijd geleden, viel hier in de buurt een Herder (ja, sorry het was een Herder :oeps: ) een fietser flink aan die met bijtwonden in d'r arm naar het ziekenhuis moest.
Oké.... daarna heeft hij een man die gebukt bij zijn auto aan het werk was, zo toegetakeld dat hij arbeidsongeschikt is geworden.
De man zijn complete rug lag open. De man zat gebukt bij zijn auto, met de rug gekeerd naar de weg. Er was dus geen contact tussen
de man en de hond geweest.

Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de hond en is het absurd dat hij de hond nog los over straat liet gaan.
Maar goed, eigenaren laten we niet inslapen en om een hond van dit kaliber ergens te herplaatsen, lijkt mij een bijzonder gevaarlijke situatie.
De hond is, naar zeggen (?), uiteindelijk toch afgemaakt. Al zet ik er persoonlijk vraagtekens bij, maar dat doet er niet toe.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Nanna schreef:
corason del perro schreef:miss een hele rare reactie he, maar ee flex is ook een riem.....
Misschien dat hij er een aan de flex had waardoor die hond bij die joggers kon.
Nou, dat is dan helemaal een stomme actie van die vent.
Zekers! Maar die gedachten schoot me even te binnen omdat er ineens gezegt word dat die mensen te dichtbij langs gerend kwamen. Maar als die hond aan de flex zat ofzo dan maakt die lijn ook niet veel uit.... en hadden die joggers miss wel netjes afstand gehouden. :19:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Als ik mensen mee heb naar mijn paard dan zeg ik altijd dat ze er niet dicht achterlangs moeten lopen, of als ze dat wel doen, met de hand vanaf de hals meelopen.
Als er mensen dicht langs mijn hond moeten lopen (pad bv niet breder) hou ik mijn hond even kort vast zodat hij niks kan behalve naast me lopen. Nu bijt mijn hond geen mensen maar hij wil altijd graag even snuffelen en hoi zeggen. Vind ik niet nodig.

In dit geval had de geleider van de honden moeten zorgen dat de honden niet bij de joggers konden komen.
Cantus
Zeer actief

in dagblad de limburger las ik net dat de agent de honden kort had aangelijnd...toen de vrouw door zijn privé hond werd gebeten, ging de agent de vrouw helpen en dat veroorzaakte weer reactie bij zijn diensthond, vervolgens ging ook nog de man van de vrouw zich ermee bemoeien en kreeg daardoor ook een knauw...

ik denk dat het gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden is...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”