AnneMarie schreef:het zijn eigenlijk gewoon geladen wapens...
Hier tegenwoordig een man met een stafford met muilkorf. Die slaat wild tekeer als ie een andere hond ziet. De eigenaar vindt dat wel stoer en gebruikt hem als waakhond.
Ik vind het vooral link en onverantwoord. Laatst was ie op de fiets hond had muilkorf niet om, je moet er niet aan denken wat er met zo'n opgefokt exemplaar gebeurd als ie uitglijdt, de riem uit zijn hand glipt of wat ook. Het zag er niet erg stevig uit, geen springer oid en erg onrustig allemaal.
Ben blij dat ik niet bang uitgevallen ben dus geen waakhond nodig.
Een normale stafford, fatsoenlijk opgevoed, is niet mens agressief en helemaal niet geschikt als waakhond.
Wanneer er hier iemand aan de deur staat, staan de katten te grommen; tilt de hond 1 oor in de lucht, draait zich om, snuffelt nog eens aan d'r eigen windje dat ze heeft gelaten door alle commotie en slaapt weer verder...
Wat jij zegt, 'de eigenaar vindt dat wel stoer', is precies waar het probleem zit. Niet bij de hond.
En die van mij is inderdaad óntzettend opgefokt en link; ze zou je wel eens onderuit kunnen kwispelen, de huid van je handen kunnen likken of je voeten onder je vandaan kruipen