Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oppas aangeboden voor stafford in de periode 1 - 18 april

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Oppas aangeboden voor stafford in de periode 1 - 18 april

Ongelezen bericht door dagmar88 »

AnneMarie schreef:het zijn eigenlijk gewoon geladen wapens...
Hier tegenwoordig een man met een stafford met muilkorf. Die slaat wild tekeer als ie een andere hond ziet. De eigenaar vindt dat wel stoer en gebruikt hem als waakhond.
Ik vind het vooral link en onverantwoord. Laatst was ie op de fiets hond had muilkorf niet om, je moet er niet aan denken wat er met zo'n opgefokt exemplaar gebeurd als ie uitglijdt, de riem uit zijn hand glipt of wat ook. Het zag er niet erg stevig uit, geen springer oid en erg onrustig allemaal.

Ben blij dat ik niet bang uitgevallen ben dus geen waakhond nodig.
:smile: Dan zal ik dus wel een enorme schijtebroek zijn?!
Een normale stafford, fatsoenlijk opgevoed, is niet mens agressief en helemaal niet geschikt als waakhond.
Wanneer er hier iemand aan de deur staat, staan de katten te grommen; tilt de hond 1 oor in de lucht, draait zich om, snuffelt nog eens aan d'r eigen windje dat ze heeft gelaten door alle commotie en slaapt weer verder...
Wat jij zegt, 'de eigenaar vindt dat wel stoer', is precies waar het probleem zit. Niet bij de hond.
En die van mij is inderdaad óntzettend opgefokt en link; ze zou je wel eens onderuit kunnen kwispelen, de huid van je handen kunnen likken of je voeten onder je vandaan kruipen :F:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Hier tegenwoordig een man met een stafford met muilkorf. Die slaat wild tekeer als ie een andere hond ziet. De eigenaar vindt dat wel stoer en gebruikt hem als waakhond.
Ik vind het vooral link en onverantwoord. Laatst was ie op de fiets hond had muilkorf niet om, je moet er niet aan denken wat er met zo'n opgefokt exemplaar gebeurd als ie uitglijdt, de riem uit zijn hand glipt of wat ook. Het zag er niet erg stevig uit, geen springer oid en erg onrustig allemaal.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ja zal op je eerste zin niet in gaan, want je zult wel niet wijzer zijn

maar jij vind een springer steviger als de riem in je hand???

nee je bent idd niet wijzer
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik dacht juist dat je heel stoer moest zijn om zo een bloeddorstig monster in huis durven te hebben, weer wat geleerd :mrgreen:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

:lol: :lol: :lol: :lol: :smile: :smile: :smile: :smile:

of was het geen grap?
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

ik heb geen stafford en zal dit ook nooit hebben, niets voor mij, zo'n honden.

maar wel 3 andere grote honden( mechelaar, berner, malamutemix, die erg gemakkelijk zijn en toch zou ik ook het erg moeilijk hebben om ze ergens te plaatsen bij mensen die ik alleen via forum beetje over heb gelezen, men kan hier schrijven wat je wil maar te controleren is dit niet hee, als ik ze moet plaatsen bij iemand dan moet deze persoon toch goede referentie's kunnen voorleggen, eerst contact maken met de honden en de honden dagje laten logeren, of nog liever, die persoon bij mij thuis komt logeren als ik op verlof ben

maar meestal gaan we niet op verlof, vind het niet leuk ze achter te laten
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Kaiou schreef:
AnneMarie schreef:het zijn eigenlijk gewoon geladen wapens....
Overdrijven is ook een vak zeg :ugh:
Nee hoor, als ik op Tank zijn knop op zijn rug druk schieten de kogels uit zijn bek :lol: wel nadat ik eerst het slot heb open gemaakt natuurlijk :F:
Brigitte
Zeer actief

Valerie schreef:Nee absoluut niet. Mijn honden gaan zeker niet naar een pension. Ik heb daar teveel horrorverhalen over gehoord.
Of ze gaan naar bekende of ze zijn bij mij. Het is natuurlijk ook onzin om te doen alsof jij de enige bent die jouw honden uit kan laten.
Ik heb teveel horror verhalen gehoord over oppassende mensen die toch niet helemaal doen wat de eigenaar eigenlijk graag wilde. Hier gaan ze dus gewoon in pension.
En ik weet idd zeker dat ik in mijn omgeving de enigste ben die mijn hond(en) kan uitlaten ja.
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

En ik weet idd zeker dat ik in mijn omgeving de enigste ben die mijn hond(en) kan uitlaten ja.
En dat is niet alleen bij staffs en pittbulls..

er is niemand anders die mijn teckel uit kan laten.. Hij luistert gewoon simpelweg niet naar anderen! Alleen als ze koekje of goedzo zeggen!

en mijn labrador is ook niet door anderen uit te laten .. Ik denk dat je gewoon zo'n beestje eerst heel goed moet kennen voordat je er op gaat passen ..
Misschien is het een idee om eens mee te gaan op forum wandelingen? dan maar zonder hond! Maar je leert er wel meer kennen!

Je leert zowiezo een hoop.. Nouja ik dan!
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Brigitte
Zeer actief

Yaikaa schreef:
En dat is niet alleen bij staffs en pittbulls..

er is niemand anders die mijn teckel uit kan laten.. Hij luistert gewoon simpelweg niet naar anderen! Alleen als ze koekje of goedzo zeggen!

en mijn labrador is ook niet door anderen uit te laten .. Ik denk dat je gewoon zo'n beestje eerst heel goed moet kennen voordat je er op gaat passen ..
Misschien is het een idee om eens mee te gaan op forum wandelingen? dan maar zonder hond! Maar je leert er wel meer kennen!

Je leert zowiezo een hoop.. Nouja ik dan!
Idd, ik heb ook een hele makkelijke hond (3 zelfs) maar dan nog zou ik het niet prettig vinden want er moet maar iets gebeuren wat bevoorbeeld niet jou schuld is, of de lijn breekt en je hond wordt plat gereden of zo :N: nee dan maar een paar dagen in een kennel. Uiteindelijk zitten overal risico's aan maar ik beperk ze wel graag :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Brigitte schreef:
Valerie schreef:Nee absoluut niet. Mijn honden gaan zeker niet naar een pension. Ik heb daar teveel horrorverhalen over gehoord.
Of ze gaan naar bekende of ze zijn bij mij. Het is natuurlijk ook onzin om te doen alsof jij de enige bent die jouw honden uit kan laten.
Ik heb teveel horror verhalen gehoord over oppassende mensen die toch niet helemaal doen wat de eigenaar eigenlijk graag wilde. Hier gaan ze dus gewoon in pension.
Jij speelt vals jij brengt ze naar jouw werk :pffff: :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

Valerie schreef:
Brigitte schreef:
Jij speelt vals jij brengt ze naar jouw werk :pffff: :mrgreen:
Nee hoor niet altijd :mrgreen: ze gaan nu alle vier 15 dagen naar een pension in Tholen :wink: en toen ik Magic nog had brachten we die naar een pension in Drenthe. Mijn werk is niet geschikt voor een langduig verblijf van een Buffel en een Bunker nl :wink:
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Ik zit nu op het staffordforum en daar ben ik gewezen op een opvang speciaal voor staffords http://www.herplaatsingstaffords.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ze doen ook aan tijdelijke opvang voor mensen die bijv het ziekenhuis in moeten en liever hebben dat een stafford bij iemand thuis zit. Dus wie weet levert dat iets op (voor nu of later).
Lijkt me erg leuk om te helpen in elk geval!
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

@ Evita

Staffords staan niet bekend om hun socialiteit en dat beperkt zich in de regel niet tot enkel seksgenoten. De meeste stafford hebben na een jaar of 2 toch wel een keerpunt en hebben in het algemeen niet op andere honden. Tja geen probleem voor mij hoor, maar je moet niet vergeten dat hondsociale staffords meer een uitzondering is dan regel. Zo is het ras nou eenmaal. Mensen die dat kunnen waarderen hebben er een prachtige hond aan (vind het overigens ook leuke honden), maar als je van de verkeerde kant gaat beredeneren kun je wel eens heel teleurgesteld worden.

Je vraagt waarom? Omdat staffords en pitbuls zeer aan elkaar verwand zijn? De Fila niet en de border al helemaal niet. Er bestaan voor mij overigens geen moeilijke of makkelijke rassen. Elke ras heeft zijn capaciteiten, elke baas heeft die ook. Een stafford zou voor mij geen hond zijn, maar vind het geen moeilijk ras voor mensen die een dergelijk karkater kunnen waarderen en er mee om kunnen gaan. Ik zou dat niet kunnen. Ik vind de border collie niet moeilijk, omdat het een ras wat erg goed bij mij past, maar voor iemand anders zouden bepaalde border collie gedragingen wel een probleem kunnen zijn. Maar goed, je wist toch wel dat staffords en pittbul erg dicht bij elkaar staan? Dat pitbull mede door staffords tot stand komt?
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb nu contact gehad met 'stafford herplaatsen' en stichting 'wat nou vechthonden'.
Vanmiddag kreeg ik een telefoontje van stichting wat nou vechthonden of er met spoed een hond opgevangen kon worden. Vanavond nog!
Dus nu ligt hier voor mij, op haar eigen kleedje, Noa! Noa is een 5 jarig Am. staff teefje die voorlopig even bij ons verblijft.

En ik ben heel blij met haar gezelschap! Bedankt voor jullie hulp :)
groetjes
Evita

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

EvitaP schreef:Ik heb nu contact gehad met 'stafford herplaatsen' en stichting 'wat nou vechthonden'.
Vanmiddag kreeg ik een telefoontje van stichting wat nou vechthonden of er met spoed een hond opgevangen kon worden. Vanavond nog!
Dus nu ligt hier voor mij, op haar eigen kleedje, Noa! Noa is een 5 jarig Am. staff teefje die voorlopig even bij ons verblijft.

En ik ben heel blij met haar gezelschap! Bedankt voor jullie hulp :)
:ok: wat mooi dat dat zo geregeld is super
wilde net de 2 uit mijn onderschrift aan bieden denk heb je toch nog wat :F: maar dit is beter
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hartstikke tof, fijn dat je het op deze manier invulling geeft :ok:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat goed dat je nu een Staffie in huis hebt die het hard nodig heeft!
:zweep:
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Fijn voor Noa!
Een echte win win situatie zo te horen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Fijn dat je een hond een goed plekje kan geven voor een tijdje!
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef::ok: wat mooi dat dat zo geregeld is super
wilde net de 2 uit mijn onderschrift aan bieden denk heb je toch nog wat :F: maar dit is beter
Haha, dat vind ik erg lief! Ik was zelf ook al een andere hond (DH) aan het 'ritselen' bij een vriend van ons. Maar dit voelt toch beter :D
groetjes
Evita

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”