Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reading met Winter

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MoniqueDM
Zeer actief

Re: Reading met Winter

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

MissDorien schreef: Zoals iemand hier zei, als zijn/haar hond is overleden, en zij met vragen of misschien zelfs schuldgevoelens zitten. Zij consulteren dan zo'n charlatan en kunnen daar dan troost uit putten.
Zoals ik al zei, ik heb er niets mee en geloof er ook niet in.
Vooropgesteld mag natuurlijk iedereen een eigen mening hierover hebben, maar ik vind het te kort door de bocht om alle personen die readings doen maar gelijk als "charlatan's" te betitelen.
Er zal best flink wat kaf onder het koren zitten, maar daarom zijn ze niet allemaal charlatans. Het is daarom belangrijk om zorgvuldig uit te zoeken wie wel of niet betrouwbaar is.
Ik heb veel antwoorden gekregen van mijn overleden hond en dat heeft echt niet alleen te maken met "troost putten uit"...
Er zijn vragen bevestigd, we hebben haar leven nog eens doorgenomen en we hebben zelfs nog gelachen.
Nogmaals: er komen veel dingen naar voren die nooit iemand geweten heeft. De mevrouw die de reading deed kon mij niet zien, alleen horen aan de telefoon. Dus tja..., mensenkennis is leuk, maar zij wist dingen te vertellen die ze echt niet van mij wist en ik antwoordde pas nadat zij die dingen naar voren had gebracht. En die dingen bracht ze concreet, dus niet vragen en wachtend op mijn antwoord om daarop in te spelen.
Ik vond het een prachtige ervaring die voor mij erg waardevol was :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

waarom gellijk charlatan ik doe het een enkele keer ook wel met dieren maar gewoon voor niks
minder uitgebreid bij de een heb ik meer dan bij de ander
en dan niet bij dieren die ik al via het forum een hoop over gelezen heb wand dat schiet niet op
maar om dan iemand maar een charlatan te noemen
er zitten net zoals bij fokken onder de kwade heus ook goede
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Helaas in het Engels, maar deze britse mentalist( Derren Brown) kan dit alles en nog veel meer! Bijvoorbeeld de winnende lottocijfers life op TV voorspellen....
Kijk ook op You Tube maar eens naar filmpjes over deze man.Ook geeft hij soms uitleg over hoe hij dingen doet.
Toch is hijzelf degene die zegt dat er niets speciaals of paranormaals aan te pas komt!!!!
http://derrenbrown.co.uk/blog/
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb van zowel Zarah, Kazan als Shendor een reading laten doen.
Was per hond 17,50 kwijt, en heb er erg veel aan gehad. Zarah heeft ze 2 keer gedaan trouwens, met een half jaar tijd ertussen. Ze vertelde dingen die ze niet kon weten, dingen die zelfs ik niet wist (van Shendor), maar die achteraf wel bleken te kloppen.
Ik geloofde het ook niet echt, maar inmiddels geloof ik wel dat mensen dingen aan kunnen voelen. Of het echt telepathie/communicatie is, dat durf ik niet te zeggen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Nanna schreef:
Ma-Rianne schreef:Helaas in het Engels, maar deze britse mentalist( Derren Brown) kan dit alles en nog veel meer!
Heb ooit een stukje van hem gezien. Hij had toen een aantal mensen gevraagd wat persoonlijke bezittingen in een grauwe onbeschreven envelop te doen en aan hem te geven, hij zou dan aan de hand daarvan hun hele personality kunnen "lezen".
Hij vertrok met de enveloppen ...
Hebben die mensen ooit hun spullen nog terug gekregen? :idea:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

hoe vind je zo iemand?
Je kunt natuurlijk googelen, maar hoe weet je dan dat je een 'echte' hebt gevonden?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik was toevallig eens aan het googlen hierop en stuitte op deze:
http://www.miekezomer.nl/Html/frameindex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot mijn verbazing zag ik dat de dierenarts waar ik met de honden kom een voorwoord heeft geschreven. Je zou verwachten dat deze persoon dan wel 'echt' moet zijn.
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Ik vind het erg interessant en sta er ook voor open..
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

SandraH schreef:Ik was toevallig eens aan het googlen hierop en stuitte op deze:
http://www.miekezomer.nl/Html/frameindex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot mijn verbazing zag ik dat de dierenarts waar ik met de honden kom een voorwoord heeft geschreven. Je zou verwachten dat deze persoon dan wel 'echt' moet zijn.
Ja inderdaad, dat geeft toch wat meer vertrouwen.
Jammer genoeg heeft ze even een aanvragenstop.
Dazwa84 schreef:Ik vind het erg interessant en sta er ook voor open..
ik ook wel eigenlijk.
zou het best eens willen doen voor Gina, die kan ik zo moeilijk lezen omdat het zo'n vreselijke binnenvetter is.
ik zou willen weten of ik meer voor haar kan doen dan ik nu doe.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

SandraH schreef:Ik was toevallig eens aan het googlen hierop en stuitte op deze:
Mieke Zomer is aanstaande maandag ook spreker op onze ABHB Vakdag in Vianen met het thema 'Natuurlijk' :cheer:
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

renee-uk schreef:hoe vind je zo iemand?
Je kunt natuurlijk googelen, maar hoe weet je dan dat je een 'echte' hebt gevonden?
http://www.luisteren-naar-dieren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

hier ben ik met 2 honden geweest.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ja, en van wie zegt dat nu wat... Van hen allebei misschien?
mwillow

Rosita Compagner schreef:
Je kan dat heel breed invullen natuurlijk. Ik geloof totaal niet in dit soort bezigheden, dus ik ben geen gesprekspartner hierin. Wel ben ik van mening dat als mensen niet te vertrouwen zouden zijn in die materie, dat die betreffende DA dan zeker haar behoorlijk goede naam hieraan niet zal verbinden. Ik reageerde op een opmerking van ReneeUK hoe je een 'echte' opgoogled. Wat is jouw mening hierover? Want ik lees een bericht hierboven dat ze ook gaat spreken maandag op de ABHB dag. Het zal dan waarschijnlijk niet over foto lezen gaan, aangezien ze verschillende soorten workshops geeft.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ha, daar zit je dan, moet je je netter gaan kleden :mrgreen: Kijk, 9 van de 10 dingen die uit deze 'reading' zijn gekomen, zijn vrij logisch als je weet dat het om een Rottweiler gaat waar actief iets mee gedaan wordt. Hoe ze af en toe aan die details komt? Tja, ik weet dat niet, maar dat soort mensen zijn erg goed in van alles wat pikken en dan een goede gok wagen.

Hier geloof ik helemaal niks van, ook al omdat er totaal geen wetenschappelijk bewijs óf plausibele theorie bestaat hoe zoiets zou kunnen. Ik vind dat je niks zomaar moet afschrijven, maar wel een beetje rationeel moet blijven. Ik wil als wetenschapper alles onderzoeken, maar op het moment dat al het bewijs er op wijst dat de theorie onjuist is, neem ik dat ook aan. Meer tussen hemel en aarde? Waarom denken toch mensen altijd dat er nog iets boven de natuur staat, wat zich niet stoort aan natuurwetten of wetenschap. Puur omdat iets nog niet verklaard is door wetenschap, betekent niet dat het ook onverklaarbaar is.

Overigens, zo'n 'mentalist', zoals eerder genoemd, is iemand die ook gewoon toegeeft dat hij geen speciale krachten heeft. Die heeft aangeleerde technieken, in theorie kan iedereen dat leren. Als je niet weet hoe het gaat lijkt het ongelooflijk, maar het is heel logisch als het uitgelegd wordt.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
MoniqueDM
Zeer actief

Maxiem schreef:Meer tussen hemel en aarde? Waarom denken toch mensen altijd dat er nog iets boven de natuur staat, wat zich niet stoort aan natuurwetten of wetenschap.
Misschien omdat de mens zichzelf superieur opstelt en ook gedraagt en niet kan handelen met zaken die niet bewezen zijn door natuurwetten of wetenschap?!
Daardoor kunnen mensen onzeker worden en zich bedreigd voelen, want het is niet bewezen, dus eng.
Heb je zelf wel eens een reading meegemaakt Maxiem?
Moet je eens doen. Er gaat een hele nieuwe wereld voor je open :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

SandraH schreef:
Rosita Compagner schreef:
Je kan dat heel breed invullen natuurlijk. Ik geloof totaal niet in dit soort bezigheden, dus ik ben geen gesprekspartner hierin. Wel ben ik van mening dat als mensen niet te vertrouwen zouden zijn in die materie, dat die betreffende DA dan zeker haar behoorlijk goede naam hieraan niet zal verbinden. Ik reageerde op een opmerking van ReneeUK hoe je een 'echte' opgoogled. Wat is jouw mening hierover? Want ik lees een bericht hierboven dat ze ook gaat spreken maandag op de ABHB dag. Het zal dan waarschijnlijk niet over foto lezen gaan, aangezien ze verschillende soorten workshops geeft.
Ik vind het kul, net zoals ik dat ook van alternatieve geneeskunde vind. Voor mij is het dus wel begrijpelijk dat Leida in het boekje van Zomer schrijft.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

renee-uk schreef:hoe vind je zo iemand?
Bijv, maar ook van mond op mond reclame om t zo maar ff te zeggen.

Ik ben toen bij Stal Danea gekomen nadat een kennis daar een reading van haar paard had laten doen ( deze kennis ken jij overigens ook erg goed :wink: )

Ik ben haar toen gaan googlen, en zo kwam ik meer positieve reacties tegen.
Toen was de stap makkelijk gezet.

Als je wilt kan ik je de reading wel mailen, wil m liever niet open en bloot op t net zetten nl
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Maxiem schreef:Meer tussen hemel en aarde? Waarom denken toch mensen altijd dat er nog iets boven de natuur staat, wat zich niet stoort aan natuurwetten of wetenschap.
Waarom denken mensen altijd dat het niet zo is?
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

MoniqueDM schreef:
Misschien omdat de mens zichzelf superieur opstelt en ook gedraagt en niet kan handelen met zaken die niet bewezen zijn door natuurwetten of wetenschap?!
Daardoor kunnen mensen onzeker worden en zich bedreigd voelen, want het is niet bewezen, dus eng.
Heb je zelf wel eens een reading meegemaakt Maxiem?
Moet je eens doen. Er gaat een hele nieuwe wereld voor je open :wink: .
Als je het nu over mij hebt, ik ben niet bang voor dingen die onbewezen zijn. Sterker nog, ik vind ze veel interessanter dan alle dingen die al bewezen zijn. Daarom heb ik ook een studie gekozen die bijna uitsluitend tot onderzoeker opleidt.
Ik sluit telepathie of dergelijke dingen niet uit hoor, ik vind dat ik daar op dit moment niet genoeg bewijs tegen heb. Op dit moment neem ik het niet als waar aan, omdat dat het meest waarschijnlijk is. Het enige wat ik wel bestrijd is dat het totaal anders zou werken dan al het andere in deze wereld. Het kan best bestaan, maar ik geloof nog steeds dat het zich dan wel aan alle natuurwetten zou houden en door de wetenschap onderzoekbaar is.
Waar ik niet in geloof is een reading vanaf een foto, daar is al helemaal geen plausibele theorie over en we weten al best wel wat.

Ik kijk vrij objectief naar deze zaken, ik doe niet zoveel aan 'geloven'.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
MoniqueDM
Zeer actief

Maxiem schreef: Waar ik niet in geloof is een reading vanaf een foto, daar is al helemaal geen plausibele theorie over en we weten al best wel wat.

Ik kijk vrij objectief naar deze zaken, ik doe niet zoveel aan 'geloven'.
Ow, maar ik doe ook niet aan geloven hoor!
Maar ik sta wel open voor ervaringen die (nog) niet theoretisch te onderbouwen zijn, want de theorie gaat niet altijd op in de praktijk.
Maar nogmaals: misschien moet je zoiets eerst zelf ervaren.
Afbeelding
mwillow

Rosita Compagner schreef:Ik vind het kul, net zoals ik dat ook van alternatieve geneeskunde vind. Voor mij is het dus wel begrijpelijk dat Leida in het boekje van Zomer schrijft.
Nee, dat is te kort door de bocht. Je scheert het dan over 1 kam dat dit soort uitbatingen gelijkgetrokken worden met elke vorm van alternatieve geneeskunde, onder het mom elkaar te steunen ofzo? Ik ken deze DA goed genoeg om te weten dat als zij ergens niet achter staat vanwege onkunde (op verschillend gebied), dat zij haar medewerking dan niet zal verlenen. Dus ik zit zelf in tweestrijd dat ik me nog steeds niet kan voorstellen dat het foto lezen in die zin serieus genomen moet worden.
Ik ken overigens vele vormen van alternatieve geneeskunde waar ik totaal niet achter sta, maar er zijn vormen die echt hun bijdrage leveren aan het optimaliseren van gezondheid. Door het zelf te ondergaan, zowel als onze dieren en daarvan tastbare feiten te hebben gezien wat het verschil kan uitmaken tot het vervallen in het reguliere met (in mijn geval) zware operaties of het controleerbaar en in balans te brengen op deze manier.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”