Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

toch weer eens.. kinderen die de hond uitlaten...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

toch weer eens.. kinderen die de hond uitlaten...

Ongelezen bericht door blondie »

Ik had gister weer een handen voor mijn mond moment en vanavond weer.. :hmmm:
Kom gisteren de buurt in rijden met de auto.. ik denk.. wat loopt daar dan? :denken: ik zag wat bewegen op de stoep..en aan een lijn met een klein meisje, er vlak achter een vriendinnetje of zusje van dat meisje..
Och denk ik weer een kruising chi met nog wat.. het was echt klein en overduidelijk pupperdepup..net bij mams weg zogezegd.. al dat denkende en wat vaart minderen.. het hondje liep aan een flex.. maakt dat vriendinnetje een enthousiaste huppel.. net op het moment dat dat diertje stil bleef staan.. zie dus dat hondje geraakt worden door de voet van dat vriendinnetje.. hondje wordt een beetje gelanceert.. en duikelt na een salto zo op de stoep terug... :ugh: waarna het opgetilt werd door het meisje dat de riem vasthield...
Vanavond zag ik het diertje los scharrelen op het grasstukje voor de flat.. met mams en kids erbij.. het leeft dus nog wel..

Deurbel gaat bij mijn ouders waar ik even was, Finn even in de woonkamer gehouden, gelukkig haha want de twee chocolabs kwamen voorbij.. de ene in de hand van de vader.. de andere door het kindje van een jaar of zes.. die al pratend nee niet doen.. foei voorbij kwam..
na een half uurtje kwamen ze weer terug papa voorop.. oh zegt mam uit het raam kijkend daar gaan ze idd..om vervolgens net als ik te zien en horen.. dat dat meisje die hond inene een knal voor zijn harses gaf.. geen foei geen nee vooraf.. je ziet haar uithalen en ik hoorde hem ook (de knal) :jank: waarschijnlijk bleef het dier staan omdat er bij dat muurtje wat geurineerd wordt, of het dier rook Finn.. maar gut..er komt een dag... dat die hond het niet pikt.. en papa heeft niets gezien want die liep ervoor..
Ma stond echt te kijken van wat is dat nu?!.. tsja mam.. dat is nou precies een van de redenen dat ik de nichtjes niet alleen met mijn honden een rondje laat lopen... :idea:

he was handen voor mijn mond moment.. en niet handen voor mijn hond... vandaar de edit... :tongue:
Laatst gewijzigd door blondie op 11 mar 2010 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: toch weer eens.. kinderen die de hond uitlaten...

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ja en wie kan er dan boeten.. vast niet het meisje want die is toch oooo zo lief.. Haar een knal verkopen als ze stilstaat.. en dan zelf onschuldig zijn, vast. Dat komt er bij mij niet in :boos:
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

blondie schreef:Ik had gister weer een handen voor mijn hond moment en vanavond weer.. :hmmm:
Voor je mond bedoel je waarschijnlijk :wink:

Kan me er ook flink aan ergeren, hier een Eng. Cockerpup van 10 weken nu......2 humpies van meisjes lopen er mee, alleen!
Vorige week had de pup t lijntje in zijn bek en rukte er flink aan.
Meisje wilde doorlopen, zij liep op de weg en ik kwam er aan, in de auto.
Ze rukte aan de riem, probeerde die riem uit zn bekje te wurmen......wat een gedoe....
Ik kon alleen maar denken:waar is mama????? :oohja:
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Toch sneu hoor. Het meisje kan zich nog niet genoeg in het hondje inleven om te beseffen dat het fout is wat ze doet.
Een corrigerende tik heeft ze waarschijnlijk al ergens eerder gezien (thuis ofzo) en kopieert dat gedrag. Op de foute manier, foute momenten en foute krachten.
Arm puppewupke. :jank:
Afbeelding
SunDee
Actief
Mijn ras(sen): AM staffs
Contacteer:

Ongelezen bericht door SunDee »

:piew: die ouders snappen het dan toch echt niet........
Zow irritant!
Ik had van de week een volwassen bordeaux dog in de achterbak van de auto zitten, omdat er een jongetje van 10jr mee rond liep :oohja: en dan vraag je waar papa en mama zijn........... thuis?!?!?!
Afbeelding
Deejay 19-11-2004 - 06-04-2010
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Lin&Noa schreef:Toch sneu hoor. Het meisje kan zich nog niet genoeg in het hondje inleven om te beseffen dat het fout is wat ze doet.
Een corrigerende tik heeft ze waarschijnlijk al ergens eerder gezien (thuis ofzo) en kopieert dat gedrag. Op de foute manier, foute momenten en foute krachten.
even voor de duidelijkheid.. de kruising chi met de meisjes zonder toezicht was een pupje van denk net 7 a 8 weken..

de lab met een knal voor zijn kop van dat meisje van een jaar of zes a zeven was een lab van ca twee jaar en pa liep voorop met nestbroertje van die lab.

Oh en ik zei ook, kopieerend gedrag.. dit zien ze thuis.. waarop ma zei.. hey let op he.. het kan ook in het kind zelf zitten.. niet zomaar al denken dat het ingeprent gedrag is... maar toen ik een voorbeeld noemde krabbelde ze terug .. tsja.. die ziet dat ook in de omgeving.. vaak is het zo dat men gedrag overneemt. maar het hoeft niet per definitie zo te zijn..
maar het ging er mij om dat het in deze twee gevallen ook niet echt leuk was om te zien, kinderen met honden, en eerdere gevallen heb ik ook eens een jr pup meegesleurd zien worden door kinderen..op een punt bij een rotonde dat ik dacht van.. wat komt er van dat dier terecht.. gaat mij er gewoon om dat een hondje hoe klein ook geen speelgoed is.. geen enkel dier trouwens.. tenzij je kinderen leert hoe je met zo'n diertje om moet gaan..
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Bij dit soort acties van grote en kleine mensen loop ik gewoon naar buiten en geef flink commentaar. Maakt mij niet uit wat er dan voor antwoord terug komt, maar heb mij anders altijd stil gehouden tot een tijdje terug een volwassen vent steeds zijn hondje mee rukt aan de riem. Toen was de maat vol. Hij zei ook niets terug , maar was wel erg verrast. Ik zie hem elke dag langs lopen en tot nu toe heeft hij dat niet meer geflikt.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Moyodo schreef:Bij dit soort acties van grote en kleine mensen loop ik gewoon naar buiten en geef flink commentaar. Maakt mij niet uit wat er dan voor antwoord terug komt, maar heb mij anders altijd stil gehouden tot een tijdje terug een volwassen vent steeds zijn hondje mee rukt aan de riem. Toen was de maat vol. Hij zei ook niets terug , maar was wel erg verrast. Ik zie hem elke dag langs lopen en tot nu toe heeft hij dat niet meer geflikt.
Nou flikt-ie 't ergens anders :wink:
Moyodo
Erelid

Hij weet niet waar ik woon, ik kom hem verderop ook vaak tegen en ook in de buurt van zijn huis. Als ik niets had gezegt had het ook niets geholpen en laat je mensen maar begaan met wat ze doen. Toen ik de eerste keer wat tegen hem riep was het voornamelijk dat het er wel belachelijk uit ziet als zo'n grote stoere vent een klein hondje zo moet trekken en dat dat ook rustig kan. Denk eerder dat zij ego gekwetst werd en hij nu niet weer voor schut wil lopen als stoere vent en dan zo grof tegen een klein hondje.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Laten we dan hopen dat het gewerkt heeft :F:. Bullenbak...
Moyodo
Erelid

Ik hoop het ook en zo niet heb ik het wel geprobeerd. Bij kinderen ga ik meestal een gesprek beginnen en vragen of hun het zelf wel zo leuk zouden vinden en dat je meer met geduld kunt bereiken enz. Sommigen kijken daarna ook erg schuldig, want ze doen het vaak zonder er echt bij na te denken.
Afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

blondie schreef:
Lin&Noa schreef:Toch sneu hoor. Het meisje kan zich nog niet genoeg in het hondje inleven om te beseffen dat het fout is wat ze doet.
even voor de duidelijkheid.. de kruising chi met de meisjes zonder toezicht was een pupje van denk net 7 a 8 weken..

de lab met een knal voor zijn kop van dat meisje van een jaar of zes a zeven was een lab van ca twee jaar en pa liep voorop met nestbroertje van die lab.

Oh en ik zei ook, kopieerend gedrag.. dit zien ze thuis.. waarop ma zei.. hey let op he.. het kan ook in het kind zelf zitten.. niet zomaar al denken dat het ingeprent gedrag is... maar toen ik een voorbeeld noemde krabbelde ze terug .. tsja.. die ziet dat ook in de omgeving.. vaak is het zo dat men gedrag overneemt. maar het hoeft niet per definitie zo te zijn..
maar het ging er mij om dat het in deze twee gevallen ook niet echt leuk was om te zien, kinderen met honden, en eerdere gevallen heb ik ook eens een jr pup meegesleurd zien worden door kinderen..op een punt bij een rotonde dat ik dacht van.. wat komt er van dat dier terecht.. gaat mij er gewoon om dat een hondje hoe klein ook geen speelgoed is.. geen enkel dier trouwens.. tenzij je kinderen leert hoe je met zo'n diertje om moet gaan..
Ik bedoelde mijn tekst niet als excuus maar meer als onderbouwing. Dus dat ik het er ook niet mee eens ben dat kindjes met zo'n beestje rondlopen.

:mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”