dingetjes die ik dan wel irritant kan vinden en ook niet zo goed snap zijn:
er is een ring waar meerdere rassen gekeurd worden ( zo gaat dat) eerst zijn bv de border terriers, dan de cairns, dan de JR's en dan ( noem deze even omdat dat toen zo was) de shelties.... wat doen de sheltie eigenaren? die zetten zich pontificaal voor de ingang neer ( bang om het te missen ofzo?) en pffff iedereen die er langs en door moet, dat gaat zuchtend en steunend en gepaard met in de stress schietende shelties... donder dan op denk ik dan

je WEET toch dat er eerst nog andere mensen in moeten...
te smalle paadjes waar je doorheen moet, waar mensen dus niet de moeite nemen om op hun honden te letten.
exposanten die hun hele hebben en houwen ( puppyrennen, tafels, stoelen, koelbox enz enz) meenemen, en wee je gebeente daar iets aan schuift.. vindt trouwens echt, dat een organisatie daar beter op moet letten, ik kan soms mijn kleine benchje en opvouw stoeltje niet eens normaal kwijt en dat is toch echt minimaal wat ik mee moet nemen...
honden die alleen maar tekeer gaan, blaffen, joelen, uitvallen... en de eigenaar staat meters verder op keuringen te kijken of is aan het shoppen... lekker makkelijk wel, maar rete irritant als je ernaast staat/zit
verder mensen die sjacherijnig zijn om een kwalificatie? of andere alleen maar af moeten zeiken? ach ja... zal nooit stoppen en daar haal ik mijn schouders ook bij op.