Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slechte ervaringen op shows

Moderator: moderatorteam

aragoleon
Actief
Mijn ras(sen): Mastines en dashonden
Contacteer:

Slechte ervaringen op shows

Ongelezen bericht door aragoleon »

Er zijn al diverse topics over negatieve ervaringen op tentoonstellingen geplaatst.
Welke zijn, wat jullie betreft, de negatieve aspecten op hondenshows (dan bedoel ik niet de onverwachte mindere beoordelingen van de honden)?
Ik doe een aftrap:
- double handling (bij bepaalde rassen standaard, terwijl een keurmeester/ringcommissaris, ondanks de duidelijke bewoordingen in het KR, niet optreedt) :lees:
- ongevraagde handtastelijkheden bij de honden
- minachting voor een ander dan het eigen ras
- rondslingerend afval, excrementen en dergelijke :ugh:
- onsportiviteit :S:
- egocentrisme :kotz:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Slechte ervaringen op shows

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik kan me soms enorm ergeren aan chagerijnige exposanten. Dan hebben ze kennelijk een minder goed resultaat gekregen dan waar ze op hadden gehoopt en gaan lopen katten op alles en iedereen. Hier kan ik zelf ook enorm chagerijnig van worden, ik moet dan echt afleiding gaan zoeken om te zorgen dat zo iemand niet mijn hele dag verpest met dat humeur.

En verder heb ik een super slechte ervaring gehad vorig jaar op de show in Groningen. Wederom met een chagerijnige mede exposant. Ik liep met Nilo een rondje door de hallen, en we liepen net langs de ring met de Bordeauxdoggen waar het vreselijk druk was. Daar stond een enorme rij waardoor we even moesten wachten voordat we fatsoenlijk door konden lopen. En terwijl Nilo niets vermoedend naast mij staat komt er een Bordeauxdog onder zo'n bankje vandaan en die haalt toch uit naar hem :N: Nilo sprong net op tijd weg maar anders had die zeker meerdere gaatjes gehad! En vervolgens word zn eigenaresse boos op mij omdat ik mijn honddaar laat staan. We hadden weinig keus want het stond hartstikke vast :hmmm: Ik was zo geschrokken dat ik maar weer terug ben gelopen zonder iets tegen haar te zeggen. Later bedacht ik me van alles wat ik dr had willen vertellen. Bah, kan echt balen als mensen zich zo gedragen.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Te smalle doorloop paden.

Dit is echt het enige -maar dan gelijk wel een stevige- minpunt waar ik mij behoorlijk aan kan irriteren.

Dan heb je nog mensen die met een 'sensitief' hond royaal op het gangpad blijven beppen met een ander en dan niet op hun hond letten, als ik dan moet passeren zie ik die bui al hangen. Hondlief gaat blaffen, uithalen en net op het nippertje kan ik het vege lijf van mijn hond redden, die door zo'n uitval ook zijn reu zijn even presenteert.

Mijn hond kan, na drie keer zo'n uitval, behoorlijk in de stress schieten. Probeer dit dan maar eens ten goede te keren.

Per show lijkt het alsof ik meer 'sensitief' honden moet passeren terwijl de gangen steeds smaller worden. :N:

Nog even....en ik krijg hier nachtmerrie's van.... :devil:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

aragoleon schreef:Ik doe een aftrap:
- double handling (bij bepaalde rassen standaard, terwijl een keurmeester/ringcommissaris, ondanks de duidelijke bewoordingen in het KR, niet optreedt) :lees:
- ongevraagde handtastelijkheden bij de honden
- minachting voor een ander dan het eigen ras
- rondslingerend afval, excrementen en dergelijke :ugh:
- onsportiviteit :S:
- egocentrisme :kotz:
Heb je, met name van die laatste dingen, voorbeelden?

Double handling: als je een ander niet hindert vind ik het best.
Anders zeg ik er wat van als ik ergens ringmeester ben (maar inderdaad veel mensen niet).
En rasblindheid, ach, dat hebben zoveel mensen. Met hun honden en met hun kinderen ;)

Maar die andere dingen: voorbeelden?

Waar ik me aan erger: niet aan heel veel eigenlijk.
Mensen zijn vaak gespannen dus toe maar, denk ik dan.
Urenlang op een trimtafel vind ik wel minder, maar dat lijkt te verbeteren de laatste tijd.
En slecht geluid, dat vind ik ergerlijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

dingetjes die ik dan wel irritant kan vinden en ook niet zo goed snap zijn:

er is een ring waar meerdere rassen gekeurd worden ( zo gaat dat) eerst zijn bv de border terriers, dan de cairns, dan de JR's en dan ( noem deze even omdat dat toen zo was) de shelties.... wat doen de sheltie eigenaren? die zetten zich pontificaal voor de ingang neer ( bang om het te missen ofzo?) en pffff iedereen die er langs en door moet, dat gaat zuchtend en steunend en gepaard met in de stress schietende shelties... donder dan op denk ik dan :19: je WEET toch dat er eerst nog andere mensen in moeten...

te smalle paadjes waar je doorheen moet, waar mensen dus niet de moeite nemen om op hun honden te letten.

exposanten die hun hele hebben en houwen ( puppyrennen, tafels, stoelen, koelbox enz enz) meenemen, en wee je gebeente daar iets aan schuift.. vindt trouwens echt, dat een organisatie daar beter op moet letten, ik kan soms mijn kleine benchje en opvouw stoeltje niet eens normaal kwijt en dat is toch echt minimaal wat ik mee moet nemen...

honden die alleen maar tekeer gaan, blaffen, joelen, uitvallen... en de eigenaar staat meters verder op keuringen te kijken of is aan het shoppen... lekker makkelijk wel, maar rete irritant als je ernaast staat/zit

verder mensen die sjacherijnig zijn om een kwalificatie? of andere alleen maar af moeten zeiken? ach ja... zal nooit stoppen en daar haal ik mijn schouders ook bij op.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik stoor me eigenlijk niet zo snel aan de dingen die jij opgenoemd hebt, en ga (gelukkig) nog steeds met plezier naar een show. Als dat niet langer het geval zou zijn, dan zou ik er ook gewoon mee stoppen, er is niemand die mij verplicht om naar shows te gaan namelijk. :wink:

Wat ik eigenlijk alleen vervelend vind, is dat sommige mensen die op een show rondlopen lijken te vergeten dat er ook wel eens mensen kunnen zijn die een hond bij zich hebben. :hmmm:
Hoe vaak het mij al niet gebeurd is dat ik ergens langs een ring met mijn hond sta, die netjes bij me is gaan liggen, en dat er dan een of andere malloot gewoon tegen mijn hond aanloopt of op de staart gaat staan of zo, dat is echt vreemd vind ik. En dan meestal niet eens even sorry zeggen. Gelukkig hebben geen van mijn honden hier trauma's aan over gehouden maar handig is het niet van dat soort mensen.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat al eerder genoemd is zijn de smale paden waardoor er soms gewoon problemen ontstaan als je er doorheen wil.
Het slechte geluid is ook zo een punt. De mensen die denken op een uitlaatveld te lopen in een hal met hun hond aan een veel te lange lijn, daar irriteer ik mij mateloos aan.
Verder vermaak ik me wel op show eigenlijk, praat veel met mensen en neem de tijd als iemand vragen heeft.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hebben Eva een keer geshowed bij een keurmeester die naast haar uiterlijk ook ineens blijkbaar haar gedrag wilde testen. Dat vond ik een schande. Wij wilden met een pup een buitenshow doen, leerzaam en goed voor het hondje. Pups van deze rassen kunnen heel gevoelig reageren. Ze hield in die tijd niet van lichamelijk contact door vreemden. De keurmeester had een grote zonnebril op. Dat vind ik al slecht. De honden konden zijn ogen niet zien. Toen liep hij op Eva af, bleef plotseling voor haar staan en maakte een paar gekke schijnbewegingen. Eva viel daarop uit naar de man. De man zei "zie je wel!" en schreef iets op haar keurrapport :eek: Ik was hier zo kwaad over. De keurmeester uit de vorige ronde gaf haar een snoepje en een aai en dus vond Eva het prima. Het ging hier om een puppenkeuring.

Nog vreemder was dat hij dit schijnbaar kon waarderen want hij plaatste Eva in de pupteven tegen de 3 andere variëteiten. :denken:

Maar wat voor ons en Eva dus leerzaam had moeten zijn werd een negatieve ervaring. Dat vond ik echt heel erg jammer. Ik durfde haar daarna niet goed meer te showen omdat ik bang was dat ze weer zou happen in de ring. Gelukkig bleek dat niet het geval en waren de keurmeesters na deze ervaring wel weer allemaal rustig en vriendelijk zoals het hoort bij dit ras vind ik. :ok: Staat zelfs in de standaard dat ze kalm en rustig gekeurd moeten worden ivm baasgericht en eenkennig gedrag dat ze soms hebben.
Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

ik erger me doorgaans enkel aan de uitlaatplaatsen die zo afschuwelijk vuil zijn :kotz: :kotz:
opvallend is dan ook dat de hopen die er liggen niet van kleine rassen zijn maar enkel van grote (zakjes en vuilbakken zijn géén overbodige luxe)...veel van die honden hebben dan nog slechte stoelgang ook :oohja:
verder stoort me ook dat de "landverhuizers" die met hun halve huishouden op pad zijn het blijkbaar nodig vinden om je hond van zijn poten af te rijden als ze doormoeten :piew: :piew:
of ringmeesters die een zootje maken van de ringorganisatie (brussel in december oa)
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik ben alleen als bezoeker in Groningen geweest, maar die smalle doorlooppaadjes zijn inderdaad wel héél smal. Zet er een leonberger in en niemand kan er meer door, op sommige stukken. Dat was af en toe wel wat lastig manoeuvreren... Schuifel je daar met gekromde rug langs een joekel, moet je aan de andere kant over een klein hondje heenspringen :smile: .

Ik verbaasde me ook over de hoeveelheid pis binnen. Op een gegeven moment zag ik een bordercollie doodleuk over de enkels van zijn nietsvermoedende kletsende baasje pissen :ugh: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb geen rashonden, maar heb een keer meegedaan aan een rasloze keuring met Kiki. Enig, tot die keurmeester zonder enige aankondiging aan haar tepels dacht te kunnen gaan zitten. :N: Hij heeft haar verder van 3 meter afstand beoordeeld, dichterbij vond ie daarna gevaarlijk. :mrgreen: Ik vond het eerlijk gezegd echt een enorme domme aktie! :piew:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik heb dan wel geen hond die gekeurd moet worden, maar het valt me altijd wel op hoeveel stront en pies er overal ligt, ook buiten de hal.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Nanna schreef:Ik erger me wild aan keurmeesters die de hond van een vriendje op één zetten terwijl het overduidelijk de mindere hond is.
Meteen ook de reden dat buitenlandse keurmeesters zoveel inschrijvingen trekken, die kennen de exposanten hier niet. Moeten ze niet net, zoals in Rotterdam een paar jaar geleden, hun "eigen" exposanten meenemen uit hun land van herkomst en die alle punten geven :smile: (Want ja, dié komen natuurlijk niet voor niets mee).
:mrgreen:
En ik erger me ook aan keurmeesters die iedereen een U'tje geven. In de hoop weer eens uitgenodigd te worden zeker :19:

Vroeger ergerde ik me ook aan dat smerige gerook, maar dat mag gelukkig niet meer :cheer: . Denken exposanten nooit aan het gevoelige reukorgaan van hun arme hond als ze weer zo'n kankerstok in hun mond steken?
En wat denk je dan van showende keurmeesters. die dan showen bij een km die bij hem / haar examen heeft gedaan. Nou, daar wordt je ook niet vrolijk van. Vooral bij de Nederlandse keurmeesters maken wij dat vaak mee. Dus schrijven we niet meer in.
Maggie
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Nanna schreef:Ik erger me wild aan keurmeesters die de hond van een vriendje op één zetten terwijl het overduidelijk de mindere hond is.
Meteen ook de reden dat buitenlandse keurmeesters zoveel inschrijvingen trekken, die kennen de exposanten hier niet. Moeten ze niet net, zoals in Rotterdam een paar jaar geleden, hun "eigen" exposanten meenemen uit hun land van herkomst en die alle punten geven :smile: (Want ja, dié komen natuurlijk niet voor niets mee).
'
Daar kan ik me dus ook gruwelijk aan ergeren, aan keurmeesters en bepaalde exposanten waar het er net iets te dik bovenop ligt dat ze elkaar kennen. En aan keurmeesters die blijkbaar niets van het ras afweten en bijvoorbeeld een ras waarbij het hoofd 1 van de belantrijkste punten is ,voornamelijk op de bouw keuren en vice versa.

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb erg weinig showervaring. Maar vond de sfeer onderling niet bepaald gezellig, veel gepraat over andermans honden. Bram had leuke keurmeesters. Het contact tussen baas en hond, daar was ik niet erg van onder de indruk over het algemeen. Had het idee dat met veel honden niet veel meer gedaan werd dan showen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

goud schreef:
En wat denk je dan van showende keurmeesters. die dan showen bij een km die bij hem / haar examen heeft gedaan. Nou, daar wordt je ook niet vrolijk van. Vooral bij de Nederlandse keurmeesters maken wij dat vaak mee. Dus schrijven we niet meer in.
Of een bestuurslid/keurmeester die toevallig altijd dezelfde bestuurslid een groepsplaatsing/BOB geeft. Een bestuurslid die gevraagd wordt om de jongehondendag te keuren en dan haar eigen gefokte hond BOB maakt en erbij zegt " Dat is het type waarvan ik houd " ja duh! Oh , en het was dit jaar wederom raak op de jongehondendag. Nederlandse keurmeester. Alle geplaatste honden waren gefokt of van de reu van 1 bepaald bestuurslid en de Beste hond van het jaar was ook door haar gefokt . en zo gaat het dus al 3 jaar achter elkaar...En dan vinden ze het gek dat veel mensen niet onder Nederlandse keurmeesters inschrijven. Ik vind dat niet gek.
Maar verder valt het niet op dat er veel aan vriendjespolitiek wordt gedaan , hoor . :smile:
(met dank aan Desi)
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

MonaToetje schreef:
goud schreef:
Of een bestuurslid/keurmeester die toevallig altijd dezelfde bestuurslid een groepsplaatsing/BOB geeft. Een bestuurslid die gevraagd wordt om de jongehondendag te keuren en dan haar eigen gefokte hond BOB maakt en erbij zegt " Dat is het type waarvan ik houd " ja duh! Oh , en het was dit jaar wederom raak op de jongehondendag. Nederlandse keurmeester. Alle geplaatste honden waren gefokt of van de reu van 1 bepaald bestuurslid en de Beste hond van het jaar was ook door haar gefokt . en zo gaat het dus al 3 jaar achter elkaar...En dan vinden ze het gek dat veel mensen niet onder Nederlandse keurmeesters inschrijven. Ik vind dat niet gek.
Maar verder valt het niet op dat er veel aan vriendjespolitiek wordt gedaan , hoor . :smile:
Dat bedoel ik maar. Helemaal mee eens. Maar wat kun je er aan doen :19: :19: Niet inschrijven dus. :neenee: Het jammere is dat deze kmeesters ook op de clubshows keuren, en de inschrijvingen daardoor dramatisch achteruit gaan. En dat is bijzonder jammer. :(:
Maggie
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik stoor me aan mensen die de paden versperren, mensen die hun hond niet bij zich houden, mensen die hun hond al jankend en blaffend achterlaten in de bench en zelf op pad gaan, maar het ergste stoor ik me aan de mensen die hun honden overal tegen aan laten pissen ( tegen stands e.d. is toch belachelijk ) en mensen die de uitwerpselen van hun hond niet opruimen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Eline* schreef:Ik heb geen rashonden, maar heb een keer meegedaan aan een rasloze keuring met Kiki. Enig, tot die keurmeester zonder enige aankondiging aan haar tepels dacht te kunnen gaan zitten. :N: Hij heeft haar verder van 3 meter afstand beoordeeld, dichterbij vond ie daarna gevaarlijk. :mrgreen: Ik vond het eerlijk gezegd echt een enorme domme aktie! :piew:
Ja je ziet toch altijd wel iets van jezelf terug in zo'n hond hè :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Porsche
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chinese Crested Dogs

Ongelezen bericht door Porsche »

Ik erger me het allermeeste aan de stront van andere honden.
Hoe moeilijk is het nou dat even op te ruimen?
Hond gaat midden op het voetpad zitten poepen en de eigenaar loopt daarna vrolijk door.
Dan roep ik uiteraard even na "of ie toevallig een zakje nodig heeft", en dan krijg je een grote mond..
Nee, als iedereen nou gewoon de rommel van zijn eigen hond zou opruimen, dan zou dat al een hele hoop schelen!
Ook erger ik me aan te kleine uitlaatplaatsen en gore uitlaatplaatsen.
Verder heb ik het prima naar mijn zin op show hoor ;)
Double handling doet niemand aan bij onze rassen (gelukkig) en keurmeesters voorkeur is er gelukkig ook (nog) niet.
Hoop dat dat zo blijft, want ik wil echt alleen maar winnen als mijn HOND de mooiste is, en niet ikke of de kop van de buurman ;)
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Wilm@ schreef:Dan heb je nog mensen die met een 'sensitief' hond royaal op het gangpad blijven beppen met een ander en dan niet op hun hond letten, als ik dan moet passeren zie ik die bui al hangen.
Dit is ook mijn grootste ergernis op shows, denk ik... Maar ook mensen die zelf een makkelijke hond hebben en dan uitgebreid middenin het gangpad blijven staan kletsen zonder zich druk te maken om waar hun hond aan de andere kant van die lijn uithangt. Mensen vergeten dat helaas niet alle honden even makkelijk zijn en toen ik nog met Bono showde waren dat soort passages mijn stressmomenten.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Jim Jam werd zaterdag door een ACD aangevallen. Vrouwtje zat haar spulletjes in te pakken en de hond lag aan een te lange lijn .

Linda
(met dank aan Desi)
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

MonaToetje schreef:Jim Jam werd zaterdag door een ACD aangevallen. Vrouwtje zat haar spulletjes in te pakken en de hond lag aan een te lange lijn .

Linda
ik werd aangevallen door een boston terrier pup :eek:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

carine schreef:ieel van die honden hebben dan nog slechte stoelgang ook :oohja:
Ik denk dat dat voor een heel groot gedeelte te maken heeft met het stresslevel van de honden die dag? Reken maar dat een dagje show stressvol is voor de meeste honden.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Frederiek schreef:Ik ben alleen als bezoeker in Groningen geweest, maar die smalle doorlooppaadjes zijn inderdaad wel héél smal.
En dan is Groningen nog een ruim opgezette show! Het kan echt nog véél erger!
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

Scooby schreef:
carine schreef:ieel van die honden hebben dan nog slechte stoelgang ook :oohja:
Ik denk dat dat voor een heel groot gedeelte te maken heeft met het stresslevel van de honden die dag? Reken maar dat een dagje show stressvol is voor de meeste honden.
misschien maar ik denk dat voeding daar toch ook voor een flink deel tussen zit als ik zie wat ik moet ontwijken :80:
Giorgio doet trouwens enkel plasjes op show...de rest is voor thuis in het gras.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

carine schreef: Giorgio doet trouwens enkel plasjes op show...de rest is voor thuis in het gras.
Yana doet de hele dag niets op een show... Ook niet op weg naar de auto, die gaat pas weer uitgebreid zitten als we thuiskomen. ;-)
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

ik erger mij op de shows aan de smalle gangpaden en de mensen die samen met hun hond het pad blokkeren en er niet op letten wat hun hond aan het uitvreten is.

ook erger ik mij aan alle poep en pies die er IN het gebouw ligt, te goor voor woorden. de kleine uitlaatplaatsen buiten die zo ontzettend vies zijn dat de hond niet eens meer hoeft te poepen mag ook wat aan gebeuren, er worden soms zakjes uitgedeeld maar heel weinig mensen die ze gebruiken, daar mag best wat van gezegd worden....

gelukkig kom ik niet veel op shows maar dit zijn de dingen waar ik mij heel erg over verbaas en mij aan erger.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
MonaToetje schreef:Jim Jam werd zaterdag door een ACD aangevallen. Vrouwtje zat haar spulletjes in te pakken en de hond lag aan een te lange lijn .

Linda
ik werd aangevallen door een boston terrier pup :eek:
:smile: :smile: :smile: :smile: Was een eng ding he. Ik hoop dat je er geen trauma aan over hebt gehouden. :lekkerpuh: Zo ja, mijn welgemeende excuses. :roos:

Linda
(met dank aan Desi)
roording
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door roording »

Ik erger me ook aan mensen die hun "makkelijke" hond lekker aan een lange lijn laten lopen in een te smal gangetje! :L:

Of (zelf geen ervaring mee) expres met je reu heel dicht tegen een andere reu gaan staan om te proberen dat hij uitvalt in de ring :oohja:
Plaats reactie

Terug naar “Show”