denken " Dat baasje van mij stuurt me voorgoed naar andere mensen,

Blijdschap, jaloezie, angst, woede zullen er allemaal wel in zitten denk ik, maar verder dan dat, en beredeneren, nee.
Moderator: moderatorteam
De spanningsboog bij een hond is zo wie zo al heel erg kortAimee schreef:Oh maar ik zeg nergens dat een hond totaal geen emoties kan hebben, maar dat een hond werkelijk kan
denken " Dat baasje van mij stuurt me voorgoed naar andere mensen," Nee sorry.
Blijdschap, jaloezie, angst, woede zullen er allemaal wel in zitten denk ik, maar verder dan dat, en beredeneren, nee.
Ook datFelix schreef:De spanningsboog bij een hond is zo wie zo al heel erg kortAimee schreef:Oh maar ik zeg nergens dat een hond totaal geen emoties kan hebben, maar dat een hond werkelijk kan
denken " Dat baasje van mij stuurt me voorgoed naar andere mensen," Nee sorry.
Ik denk ook niet dat een hond zichzelf zielig vindt in zo'n situatie, zeker niet als hij er op vooruit gaat.Martijn schreef:Het is ook zielig. Maar een zielige hond is niet het einde van de wereld, toch?mariaa schreef:ik denk ook dat het op het forum wel mee valt....Martijn schreef:Volgens mij valt dat op het forum juist wel mee.
Ik ben nooit zo op zoek naar redenen. Als je niet meer geïnteresseerd in een hond bent kun je hem ook niet bieden wat de hond nodig heeft.
maar ik bedoel meer in het algemeen de meeste mensen het wel zielig voor de hond vinden,toch?
Zielig zijn we allemaal wel eens, gaat over.
Dat denk ik ook.Carma schreef:
Dus ja, honden zullen zeker emoties hebben rond herplaatsing, alleen zijn die heel primair.
Doet me denken aan toen we Gina ophaalden in Duitsland. Eerst natuurlijk op neutraal terrein de anderen met haar laten kennismaken. Dat ging vanaf de eerste seconde helemaal geweldig. Dus na een uurtje stond het besluit al vast en liepen we terug naar het huis van de gastopvang waar ze verbleef om het papierwerk te regelen.Echter..ze loopt langs alle geparkeerde auto's en toen ze mijn auto aan het eind van het rijtje zag staan sprong ze zo het openstaande raam in en ging liggen. Punt!
Prachtig!
mijn oudste Galga is erg getraumatiseerd maar voelde zich vrij snel thuis... heeft een avondje geduurt maar ze vond een plek waar ze zich veilig voelde en woonde daar direkt, in het begin at en dronk ze daar ook maar wij respecteerde dat en lieten dat zo... ze heeft alles op haar eigen tempo gedaan en had daar nog een soort van lol in ook... 1 stap van de bank af en helemaal hieper weer terug, daarna 2 stappen van de bank af en weer een soort van quasi blij terug... en zo hebben we alles doorstaan en we hebben haar nu 5 jaar en ik kan eerlijk zeggen dat zoals ik haar ken dat ze ook toen heel snel op haar gemak was, wij waren vreselijk eng maar we hoorde erbij en gaven eten, ook niet geheel onbelangrijk... maar in haar veilige plekje was ze zeer gelukkig...en nu is ze overal happyRenee1966 schreef:Ko kwam met 7 maanden uit het asiel, wij waren haar 4e gezin.
We maakten kennis, ze liep gezellig buiten een stukje mee.
Even de papieren geregeld en naar de auto, eenmaal binnen rolde ze zich op aan mijn voeten en ging slapen.
Uurtje later waren we thuis, daar keek ze even om zich heen, klom op de bank, rolde zich weer op en sliep nog een paar uur door.
Die voelde zich dus, direct, thuis.
Zolang een hond niet ernstig getraumatiseerd geweest is, denk ik dat ze zich makkelijk zullen aanpassen.
Ik ben zo iemand die er niet zo goed tegenkan als mensen hun dier herplaatsen, bij mensen die er echt over nadenken en er van leren vindt ik het goed, of echt goede redenen hebben, maar heb zelf veel mensen gezien/gekend/gehoord die om de onbenuligste redenen hun dier wegdeden, of om dingen die ze al hadden kunnen weten voor ze er aan begonnen, en ja ben blij voor de dieren dat ze dan weg mochten maar kan me er evengoed kwaad over maken. En vaak zijn het mensen die zich daarna gewoon een andere hond (lees dier) halen.Martijn schreef:Volgens mij valt dat op het forum juist wel mee.mariaa schreef: De meeste mensen ( ook op het forum) zijn meestal ook heel erg tegen het herplaatsen van een hond "dit doe je niet of je moet een héle geldige rede hebben"
Ik ben nooit zo op zoek naar redenen. Als je niet meer geïnteresseerd in een hond bent kun je hem ook niet bieden wat de hond nodig heeft.
Dan moet je dus gewoon beslissen om hem aan iemand anders te geven.
Ik vind daar vaak het mijne van maar kan me niet herinneren dat ik ooit heb gedacht dat iemand de hond maar moest houden of ze dat nu leuk vonden of niet.
Wel goed nadenken of je wel weer een andere hond moet nemen.
Mijn eigen herplaatsers hebben eigen amper aanpassingsproblemen gehad. Natuurlijk is het een ingewikkelde periode maar ruimschoots binnen de grenzen van het haalbare.
Dat heb ik nou nog nooit opgemerkt bij een herplaatser , wel dat ze genoten van wat ze werd aangeboden ,zeker als hun leven daarvoor een wat mindere kwaliteit had maar dankbaarheid niet.Felix schreef:Ohja .. Mijn ervaring na twee herplaatsers gehad te hebben is, dat ze altijd zo ontzettend dankbaar zijn
nee, geloof ik ook niet.tineke schreef:Dat heb ik nou nog nooit opgemerkt bij een herplaatser , wel dat ze genoten van wat ze werd aangeboden ,zeker als hun leven daarvoor een wat mindere kwaliteit had maar dankbaarheid niet.Felix schreef:Ohja .. Mijn ervaring na twee herplaatsers gehad te hebben is, dat ze altijd zo ontzettend dankbaar zijn
Dankbaarheid is denk ik soweiso een emotie die honden niet kennen in die zin zoals wij mensen het kennen ,het zou betekenen dat een hond zijn huidige leven met zijn vorige leven vergelijkt en kan beredeneren dat hij het nu zoveel beter heeft wat mogelijk gemaakt is door zijn nieuwe baasje.
Zover reikt het denken van een hond volgens mij niet.
ik weet het niet zo allemaal,mijn yorkie had het toenertijd zeer goed bij mijn moeder zaliger..anja68 schreef:een van mijn yorkies zaliger,
ging vroeger altijd als ik op vakantie was bij mijn moede(zaliger) logeren,
zij woonde maar 3 straten verder, en de yorkie huilde erg veel om mij,en liep vaker weg terug na huis
en dan stond ze voor mijn huis te blaffen,terwijl ik er natuurlijk niet was..was echt zielig..
uiteindelijk heb ik gekozen voor vakanties in eigen land,en nam haar altijd mee..
dus ik geloof er echt wel in dat een hond zijn baasje verschrikkelijk zal missen..
weet het zelf zeker..
mvg anja