Even een kleine frustratie uiten hoor. Wij wonen bij een natuurgebied in amsterdam en elke dag is dat weer genieten. Maar... we hebben al enige jaren een paar zwanen in de buurt zitten en die zijn me nu een bosje fel!!! Ik houd Syl altijd al in de gaten want madam is zogenaamd niet bang voor ze maar... IK WEL! Ik kan vaak 1 bepaald bruggetje niet overlopen want dan zitten er aan elke kant van dat bruggetje een zwaan... helemaal met de kop over het houten bruggetje. Dus ik keer om want ik wil niet het risico lopen. loop ik de andere kant op kom ik er weer 1 tegen. Maar die is lekker zijn ding aan het doen dus ik loop verder. Syl gaat voorzichtig bij de waterkant snuffelen komt dat beest toch met een noodgang van zeker 500 meter aangezwommen!!! Echt met zijn vleugels omhoog en met een noodvaart. Syl had het niet eens door dus ik meteen naar haar toegerend en nog net op tijd haar weg kunnen krijgen. Ik wordt er gek van!!! Kan ik haar eindelijk weer los laten vanwege het ijs kan ze nu bijna niet in dat stuk lopen omdat er 4 zwanen de boel terroriseren....
Niet leuk. Het zijn geweldige beesten echt waar maar dit gedrag is heel vervelend. Is dat ook normaal??? Ik had er nog nooit over gehoord maar toen we Syl net hadden waren we dus wel gewaarschuwd door buurtbewoners. Ik dacht nog van goh zal toch wel mee vallen maar dat is dus echt niet...
Grrr heel vervelend maar helaas niks aan te doen
Wat zouden jullie doen? Op die zwaan afrennen om hem te laten schrikken ofzo? Ik ben best een mietje dus misschine voelt hij dat ook wel aan...
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Groetjes Ilse