Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voetzooltje kapot

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Voetzooltje kapot

Ongelezen bericht door Maeve »

Nilo loopt al een aantal weken af en toe mank. Toen het begon lag er nog veel sneeuw en ijs en zagen we dat hij op zn voetzooltje een plek had zitten die er wat raar uit zag. Het leek net alsof de harde beschermlaag er af was, een beetje als zo'n open wond. Maar het bloedde niet. Hij leek er wel last van te hebben, liep dus af en toe mank, kauwde op die poot en soms ging hij gillen van de pijn als hij aan het kauwen was. Nu gilt hij toch al wel snel, dus echt dramatisch is het niet :mrgreen: Maar toch raar.

Ik heb een hele tijd niets gemerkt eigenlijk. Zo heel af en toe had hij weer een dag of zo dat hij moeilijk liep, daarna ging het weer gewoon goed zonder dat we er iets aan hadden gedaan. En nu loopt hij dus al weer mank! Terwijl hij vanavond nog enthousiast een lange wandeling maakte en nergens last van had, maar net het laatste rondje voor vandaag liep hij heel moeilijk. Weer het pootje bekeken en de rare plek op de voetzool leek wel kleiner geworden, maar nu zit er een soort scheur in. Je zou bijna denken dat hij in een stuk glas is gaan staan, een best diepe snee in een behoorlijk rare vorm, er hang echt een flapje los :oeps: Maar ook nu weer bloed het totaal niet, en ik heb ook nooit ergens bloed gezien.

Ben nu wel benieuwd wat we hier mee kunnen. Ik neig naar even rust houden wat betreft de wandelingen, maar hij is zelf nog heel actief. Daardoor ben ik bang dat hij nog drukker word als hij zn energie niet goed kwijt kan. Want tijdens de wandelingen merk ik ook niets aan hem. En ook niet altijd na een wandeling, alleen zo nu en dan. Ik zal morgen eens een foto maken van zn voetzooltje, dat is dan wat duidelijker denk ik.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Voetzooltje kapot

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik gok dat hij met die zere poot inderdaad in een stuk glas of zo is gestapt. Als de snee heel diep is zou ik naar de da, anders sodabadjes en dan komt het wel weer goed.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Heb net weer even gekeken maar ik denk niet dat het echt een snee is. Daar lijkt het wel op, maar minder diep en recht. Het lijkt meer op een kloofje ofzo, maar dan over de hele voetzool. Het is ook wat rood en geirriteerd en daar om heen de plek die dus open lijkt. Hij heeft er wel last van, als ik zn pootje bekijk begint hij al te hijgen :scratch: Ben toch geneigd om er een DA naar te laten kijken. Misschien stel ik me aan maar het ziet er echt uit als een open wondje. Dan ben ik wel bang voor bacterien en dergelijke.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Als je twijfelt moet je naar de da gaan, zo simpel is het. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Dayne
Actief
Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond

Ongelezen bericht door Dayne »

Ik zou naar de dierenarts gaan om infecties/ontstekingen te voorkomen, vooral omdat je aangeeft dat hij er last van heeft en het rood en geïrriteerd is.
Sterkte...
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

is het droog (of is het ontstoken geirriteerd)
als het droog is zou ik het insmeren met vaseline.. het klinkt nml of het gekomen is door de kou..
dus gewoon een kloofje..
en volgend jaar als het weer koud word zou ik een aantal keer zijn voetzooltjes insmeren met vaseline
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”