duitse herder schreef:
Hoe zie je het voor je? Zitten er straks 2 honden hele dag alleen thuis? 1 hond kan je eventueel nog naar dagopvang doen, of bij kennissen, maar met 2 honden wordt dat lastiger en ook duurder. Het gaat mij er niet om dat ze geen 2e hond bij Beike kan zetten, maar strals heeft ze 2 honden die thuiszitten als ze gaat werken. Ik zit op dit moment ook zonder werk, zolang ik daarin geen zekerheid heb ga ik toch geen 2e hond nemen?

Eerst werk zoeken, gesetteld zijn in nieuwe huis en dan pas zou ik 2e hond overwegen
Huh?
2 honden alleen thuis kan niet, 2 onderbrengen is lastiger, maar je overweegt een 2e hond als je werk hebt?
Volgens mij spreek je jezelf hier nogal tegen.
In welke omstandigheid iemand een hond erbij wil zoeken is aan die persoon zelf. Marouck is hier gekomen toen ik langdurig in de ziektewet -gevolgd door ww en wao- zat. Zij is nooit iets tekort gekomen. Heb destijds wel een ziektekostenverzekering afgesloten om calamiteiten op dat vlak te kunnen opvangen indien nodig (nooit nodig geweest trouwens).
Biène is aan het einde van deze periode erbij gekomen. Ze kwam eind september, toen ik in het laatste gedeelte van mijn omscholing zat en vrijwel dagelijks 2 á 3 uur van huis was. In januari ben ik gaan werken en was ik dagelijks een uur of 5 van huis ongeveer (soms wat langer, soms wat korter). Biène zat destijds in de kennel als ik weg was en dat liep eigenlijk vanzelf, ze bleek ontzettend makkelijk te zijn in alleen blijven (zeker een pup van een maand of 4 á 5 slaapt dan gewoon nog veel mits hij genoeg beweging krijgt).
Ik gun Anneke echt wel een hond erbij. Echter, ik zou als ik haar was zorgen dat op voorhand er genoeg geregeld is. Oppas, eventueel een financiële back-up oid etc. En ga voor een hond waarmee het met Beike direct klikt. Bij ook maar eniige twijfel, gewoon niet doen.