Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje erbij. Update pagina 19.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Hondje erbij

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Waarom zou ze er geen hond bij kunnen hebben? Omdat er een is overleden door een ongeluk en een niet matchte? Ik denk dat er best een reutje te vinden is dat een prima match is met Beike. Ze heeft toch altijd prima voor Beike kunnen zorgen, of mis ik wat?
Ah ja joh. Laten we haar leuk nog een poging tot mislukken aanpraten :N:

Rust en stabiliteit in de tent, voor Beike maar zéker ook voor Anneke, lijkt me een eerste prioriteit.
Marion.

Muk schreef:Zorg eerst voor wat rust en stabiliteit in je leven
Oeps, ik gebruikte precies dezelfde woorden als jij maar ik had je nog niet gelezen. Maar ik meen het uit de grond van mijn hart. En niet alleen voor Beike, maar zéker ook voor Anneke zelf. Lijkt me beslist geen moment om op zoek te gaan naar een reu die je naast Beike wilt zetten.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Anneke en Beike zijn een leuke match dus geniet daar van. Je hebt nu een hele leuke hond Anneke, die zich aan je hecht en waar je zelf stapeldol op bent. Jullie leven samen is leuk dus er is in feite geen reden om er een hond bij te zetten.
Die is er vaker niet maar in jullie situatie zou ik het voorlopig lekker zo houden. En mocht je ooit later als je een stabielere basis hebt een hondje erbij willen dan neem je Beike lekker mee naar het asiel en dan zoeken jullie samen een vriendje uit :wink:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

doggy schreef:
yuki schreef:
Dan nu genieten van wat je nog wel hebt. Een fijne hond :ok:
Dat heb ik zeker en ben onwijs blij met hem.
Beike is mijn alles.
Voel me ook rot dat hij dit heeft moeten mee maken.
Maar Beike lijkt het alweer vergeten te zijn, maar ik nog niet.
je wilde een hond een mandje geven,dat siert je :ok: er komt heus wel weer een hond op je pad wanneer de tijd er is :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Ragyo schreef:
smoekie schreef:
Zoek stok! schreef:Waarom zou ze er geen hond bij kunnen hebben? Omdat er een is overleden door een ongeluk en een niet matchte? Ik denk dat er best een reutje te vinden is dat een prima match is met Beike. Ze heeft toch altijd prima voor Beike kunnen zorgen, of mis ik wat?

Joh van sommige mensen wordt op voorhand af en toe al voor minder gezegd dat ze geen 2e hond moeten/mogen nemen :smile:
ja joh als je niet werkt geen hond, als je wel werkt ook geen hond want dan moet ie alleen thuis zijn :19: zo is er altijd wel iets.
ik had serieus moeite met een tweede hond vinden, ik kwam voor een heel aantal niet in aanmerking omdat ie dan 2 1/2 dag alleen zou zitten, met gezelschap van Ragyo weliswaar.

Dat ben ik ook helemaal met je eens hoor. Maar heb wel eens reacties gelezen van mensen die zeiden dat andere maar beter geen 2e hond konden/moesten nemen :wink: (dan werkten ze te veel, dan konden ze geen 3-4 wkn vrij nemen- kinderen - etc etc)

Denk dat het voor Anneke op het moment en zeker ook voor Beike belangrijk is ff wat rust in de tent te hebben voor ze aan een 2e hond erbij denkt :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

smoekie schreef:
Ragyo schreef:
ja joh als je niet werkt geen hond, als je wel werkt ook geen hond want dan moet ie alleen thuis zijn :19: zo is er altijd wel iets.
ik had serieus moeite met een tweede hond vinden, ik kwam voor een heel aantal niet in aanmerking omdat ie dan 2 1/2 dag alleen zou zitten, met gezelschap van Ragyo weliswaar.

Dat ben ik ook helemaal met je eens hoor. Maar heb wel eens reacties gelezen van mensen die zeiden dat andere maar beter geen 2e hond konden/moesten nemen :wink: (dan werkten ze te veel, dan konden ze geen 3-4 wkn vrij nemen- kinderen - etc etc)

Denk dat het voor Anneke op het moment en zeker ook voor Beike belangrijk is ff wat rust in de tent te hebben voor ze aan een 2e hond erbij denkt :ok:
dat bedoel ik ook, er is altijd wel wat als je de reacties hier leest. tuurlijk moet je altijd nadenken bij wat je doet en ook kijken naar hoe het in de toekomst mogelijk anders loopt en of je daar dan ook een oplossing voor kan vinden. maar ik vind de criteria die hier voorbij komen soms ook wel erg strikt.
rust nemen om even over iets heen te komen voordat je opnieuw begint is belangrijk idd :ok:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

MARC_S schreef:
Ik las zelfs dat mensen in de ww geen 2e hond moeten nemen??? Volgens mij schreef iemand dat die zelf nog op school zat toen ze aan honden begon. Dus trek maar lekker je eigen plan :ok: Sommige mensen houden er van om overal een punt van te maken :wink:
[/quote]
Ik vermoed dat je mij ermee bedoelde... We hebben toen bewust voor een oudere hond gekozen, zodat mocht ik op mijzelf wonen dat de hond dood zou zijn. Echter is Nanni een oudje geworden (gelukkig!!!) Noah is mijn enige hond, voorlopig zal er geen bijkomen. Juist omdat ik anders straks 2 honden heb zitten, eentje kan je nog onderbrengen, 2 wordt al lastiger. En het is natuurlijk ook veel duurder 2 honden
Perry en Noah

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

duitse herder schreef: Ik vermoed dat je mij ermee bedoelde... We hebben toen bewust voor een oudere hond gekozen, zodat mocht ik op mijzelf wonen dat de hond dood zou zijn. Echter is Nanni een oudje geworden (gelukkig!!!) Noah is mijn enige hond, voorlopig zal er geen bijkomen. Juist omdat ik anders straks 2 honden heb zitten, eentje kan je nog onderbrengen, 2 wordt al lastiger. En het is natuurlijk ook veel duurder 2 honden
Klopt. Dus ik begrijp niet dat jij iemand gaat vertellen dat het beter is om geen hond erbij te nemen. Waarom niet? Ze heeft al een hond. Ze wandelt al. Twee honden is leuker dan een, voor veel honden dan tenminste. Ik had een hond terwijl ik studeerde en op kamers woonde. Anneke is dol op haar hond en heeft liefde genoeg voor twee lijkt mij. Tijd hoef je niet te delen met 2 honden als je ze alles samen laat doen. Met dat helaas overleden hondje ging het toch prima? :19: Dus ik zag het probleem niet zo en begreep al helemaal niet hoe iemand die op school zit en een hond neemt gaat zeggen dat iemand in de ww geen hond mag nemen die er notabene al een heeft? :denken: Vond ik flauw en belerend. :pffff:

En Noah is je enige hond omdat Nanni overleden is. Anders had jij er ook gewoon twee :mrgreen:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Marion. schreef:
Muk schreef:Zorg eerst voor wat rust en stabiliteit in je leven
Oeps, ik gebruikte precies dezelfde woorden als jij maar ik had je nog niet gelezen. Maar ik meen het uit de grond van mijn hart. En niet alleen voor Beike, maar zéker ook voor Anneke zelf. Lijkt me beslist geen moment om op zoek te gaan naar een reu die je naast Beike wilt zetten.
Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt. :ok:

Ik zeg niet dat Anneke geen twee honden kan opvoeden of wat dan ook, maar in deze situatie zou ik het niet aanraden om er een hond bij te nemen. Eerst eens rust.
Marion.

Muk schreef:Ik zeg niet dat Anneke geen twee honden kan opvoeden of wat dan ook, maar in deze situatie zou ik het niet aanraden om er een hond bij te nemen. Eerst eens rust.
Ik word persoonlijk al helemaal hyper als ik hoor wat Anneke te verwerken heeft gehad, de laatste weken. Dus puur voor mezelf zou ik minstens een half jaar complete rust willen.

Maar goed. Ik ben geen Anneke natuurlijk.
Muk

Marion. schreef:Ik word persoonlijk al helemaal hyper als ik hoor wat Anneke te verwerken heeft gehad, de laatste weken. Dus puur voor mezelf zou ik minstens een half jaar complete rust willen.

Maar goed. Ik ben geen Anneke natuurlijk.
Hahaha, ik gelukkig ook niet. Ik hou helemaal niet van zó veel drukte en onrust om mij heen. Ongeacht de oorzaken, maar ik zou in zo'n situatie ook heel erg behoefte hebben aan rust.
duitse herder
Zeer actief

MARC_S schreef:
Klopt. Dus ik begrijp niet dat jij iemand gaat vertellen dat het beter is om geen hond erbij te nemen. Waarom niet? Ze heeft al een hond. Ze wandelt al. Twee honden is leuker dan een, voor veel honden dan tenminste. Ik had een hond terwijl ik studeerde en op kamers woonde. Anneke is dol op haar hond en heeft liefde genoeg voor twee lijkt mij. Tijd hoef je niet te delen met 2 honden als je ze alles samen laat doen. Met dat helaas overleden hondje ging het toch prima? :19: Dus ik zag het probleem niet zo en begreep al helemaal niet hoe iemand die op school zit en een hond neemt gaat zeggen dat iemand in de ww geen hond mag nemen die er notabene al een heeft? :denken: Vond ik flauw en belerend. :pffff:

En Noah is je enige hond omdat Nanni overleden is. Anders had jij er ook gewoon twee :mrgreen:
Hoe zie je het voor je? Zitten er straks 2 honden hele dag alleen thuis? 1 hond kan je eventueel nog naar dagopvang doen, of bij kennissen, maar met 2 honden wordt dat lastiger en ook duurder. Het gaat mij er niet om dat ze geen 2e hond bij Beike kan zetten, maar strals heeft ze 2 honden die thuiszitten als ze gaat werken. Ik zit op dit moment ook zonder werk, zolang ik daarin geen zekerheid heb ga ik toch geen 2e hond nemen? :19: Eerst werk zoeken, gesetteld zijn in nieuwe huis en dan pas zou ik 2e hond overwegen

Enne, Noah is voor mij ook gekomen zodat ik niet zonder hond over zou blijven, dat zou voor mij nog moeilijker zijn dan dat ik geen hond zou hebben. Nanni was ook op leeftijd toen Noah kwam, ik wist dat zij geen jaren samen zouden zijn. En nog iets, ik mocht 2 honden meenemen naar mijn werk, daar konden ze in de kennel
Perry en Noah

Afbeelding
Marion.

duitse herder schreef:Enne, Noah is voor mij ook gekomen zodat ik niet zonder hond over zou blijven, dat zou voor mij nog moeilijker zijn dan dat ik geen hond zou hebben. Nanni was ook op leeftijd toen Noah kwam, ik wist dat zij geen jaren samen zouden zijn. En nog iets, ik mocht 2 honden meenemen naar mijn werk, daar konden ze in de kennel
Ga je toch niet verdedigen Wendy. Marc was voorheen ook degene die het hardst schreeuwde dat 2 teven samen niet kon. Nu heeft hij ze zelf, en nu ligt het ineens wat anders. Laat toch lullen.
essieonline
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Bullmastiff en Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door essieonline »

Jeetje, vervelend voor je zeg...heb het verhaal een beetje gelezen.
Veel sterkte!
Laatst gewijzigd door essieonline op 22 feb 2010 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Een natte lebber en heel veel pootjes van Bentley ;)
Marion.

essieonline schreef:Heerlijk...een reu erbij! Ik ben ook meer een reuenmens...
Wat een knapperd zeg, volgens mij een echte kroelkont?!
Veel plezier en geluk samen :E:
?????????
Muk

essieonline schreef:Heerlijk...een reu erbij! Ik ben ook meer een reuenmens...
Wat een knapperd zeg, volgens mij een echte kroelkont?!
Veel plezier en geluk samen :E:
Eeuuuhhh?
Even beter lezen en je snapt dat dit niet echt klopt. Sterkte ermee.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Veel sterkte, Anneke. Komt heus wel weer een hond op je pad die echt bij jullie en vooral bij Beike past. Neem de tijd. Wat me trouwens opvalt in jouw hele voorgeschiedenis is dat die 'drang' om dieren in huis te halen een soort zelfgenoegen lijkt die een leegte moet opvullen. Ik ken dit uit een andere situatie en ik adviseer je vooral om te accepteren en te genieten van wat je nu hebt en goed te zorgen voor de dieren die je echt dierbaar zijn.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef: Ga je toch niet verdedigen Wendy. Marc was voorheen ook degene die het hardst schreeuwde dat 2 teven samen niet kon. Nu heeft hij ze zelf, en nu ligt het ineens wat anders. Laat toch lullen.
Hahaha, die twee teven zijn hier dus spontaan ontstaan en nu moet ik er mee leven en mijn mening bijstellen zeker? :smile: Wat ben je toch een heerlijke doos ook. :love:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik weet nog een leuke Tosa-reu die een plekje zoekt. Kan goed alleen zijn, is heel sociaal met andere honden. En ook nog een ambull reu, bij bekende honden sociaal kan goed alleen zijn. En een kruising akita reu, sociaal, kan alleen zijn.

Misschien is 1 van deze drie iets voor je. Ach en anders heb je zo een andere hond.
Ik zou er wel 2 bijnemen dan, een reu en een teef, met zijn drietjes is veel leuker. Kunnen ze met zijn allen wennen aan het nieuwe huis en als jij even geen aandacht heb voor ze dan hebben ze elkaar :ok: Het teefje gaat dan jouw taak overnemen dus maakt het niet uit of je aan het werk gaat en lange dagen maakt
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

chrico schreef:Ik weet nog een leuke Tosa-reu die een plekje zoekt. Kan goed alleen zijn, is heel sociaal met andere honden. En ook nog een ambull reu, bij bekende honden sociaal kan goed alleen zijn. En een kruising akita reu, sociaal, kan alleen zijn.

Misschien is 1 van deze drie iets voor je. Ach en anders heb je zo een andere hond.
Ik zou er wel 2 bijnemen dan, een reu en een teef, met zijn drietjes is veel leuker. Kunnen ze met zijn allen wennen aan het nieuwe huis en als jij even geen aandacht heb voor ze dan hebben ze elkaar :ok: Het teefje gaat dan jouw taak overnemen dus maakt het niet uit of je aan het werk gaat en lange dagen maakt
Ik kom even uit de negeer-Whera-stand.
Wat ben jij toch een vals kreng, dat bewijs je weer met deze post.
Bah :kotz:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ariane schreef:
chrico schreef:Ik weet nog een leuke Tosa-reu die een plekje zoekt. Kan goed alleen zijn, is heel sociaal met andere honden. En ook nog een ambull reu, bij bekende honden sociaal kan goed alleen zijn. En een kruising akita reu, sociaal, kan alleen zijn.

Ik kom even uit de negeer-Whera-stand.
Wat ben jij toch een vals kreng, dat bewijs je weer met deze post.
Bah :kotz:
Ga jij even lekker met je grote teen spelen dramaqueen en blijf in elk geval voor mij onder die steen zitten :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

duitse herder schreef: Hoe zie je het voor je? Zitten er straks 2 honden hele dag alleen thuis? 1 hond kan je eventueel nog naar dagopvang doen, of bij kennissen, maar met 2 honden wordt dat lastiger en ook duurder. Het gaat mij er niet om dat ze geen 2e hond bij Beike kan zetten, maar strals heeft ze 2 honden die thuiszitten als ze gaat werken. Ik zit op dit moment ook zonder werk, zolang ik daarin geen zekerheid heb ga ik toch geen 2e hond nemen? :19: Eerst werk zoeken, gesetteld zijn in nieuwe huis en dan pas zou ik 2e hond overwegen

Enne, Noah is voor mij ook gekomen zodat ik niet zonder hond over zou blijven, dat zou voor mij nog moeilijker zijn dan dat ik geen hond zou hebben. Nanni was ook op leeftijd toen Noah kwam, ik wist dat zij geen jaren samen zouden zijn. En nog iets, ik mocht 2 honden meenemen naar mijn werk, daar konden ze in de kennel
er is toch niemand die voor mij gaat beslissen hoeveel honden ik kan hebben... ik heb er 3, erg weinig geld, moet veel werken en ja ze zitten hier nu ook dubbel zo lang alleen als voorheen toen ik 5 min. van mn werk woonde nu moet ik in totaal 4 uur rijden alleen al...... zijn ze er slechter door geworden? Nee hoor, ze zijn er zo ingerold, soms is het niet anders. Ze krijgen hun natje en droogje, ze lopen altijd los (itt eerder) etc.
Onderbrengen bij iemand anders gebeurd niet, ik zorg er voor. Ik ben nu ziek, afgelopen weekend heeft een clubgenoot ze meegenomen naar het bos. De rest van de week doe ik het hier in het bosje tegenover... dan maar even wat minder, het zij zo....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief

malinois schreef:
er is toch niemand die voor mij gaat beslissen hoeveel honden ik kan hebben... ik heb er 3, erg weinig geld, moet veel werken en ja ze zitten hier nu ook dubbel zo lang alleen als voorheen toen ik 5 min. van mn werk woonde nu moet ik in totaal 4 uur rijden alleen al...... zijn ze er slechter door geworden? Nee hoor, ze zijn er zo ingerold, soms is het niet anders. Ze krijgen hun natje en droogje, ze lopen altijd los (itt eerder) etc.
Onderbrengen bij iemand anders gebeurd niet, ik zorg er voor. Ik ben nu ziek, afgelopen weekend heeft een clubgenoot ze meegenomen naar het bos. De rest van de week doe ik het hier in het bosje tegenover... dan maar even wat minder, het zij zo....
Daar zit het verschil dus in. Soms gebeuren er dingen en dan doe je er naar handelen, zoals jij. Maar ik zou persoonlijk niet bewust zoiets opzoeken.
Perry en Noah

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

duitse herder schreef: Hoe zie je het voor je? Zitten er straks 2 honden hele dag alleen thuis? 1 hond kan je eventueel nog naar dagopvang doen, of bij kennissen, maar met 2 honden wordt dat lastiger en ook duurder. Het gaat mij er niet om dat ze geen 2e hond bij Beike kan zetten, maar strals heeft ze 2 honden die thuiszitten als ze gaat werken. Ik zit op dit moment ook zonder werk, zolang ik daarin geen zekerheid heb ga ik toch geen 2e hond nemen? :19: Eerst werk zoeken, gesetteld zijn in nieuwe huis en dan pas zou ik 2e hond overwegen
Huh?
2 honden alleen thuis kan niet, 2 onderbrengen is lastiger, maar je overweegt een 2e hond als je werk hebt?
Volgens mij spreek je jezelf hier nogal tegen.

In welke omstandigheid iemand een hond erbij wil zoeken is aan die persoon zelf. Marouck is hier gekomen toen ik langdurig in de ziektewet -gevolgd door ww en wao- zat. Zij is nooit iets tekort gekomen. Heb destijds wel een ziektekostenverzekering afgesloten om calamiteiten op dat vlak te kunnen opvangen indien nodig (nooit nodig geweest trouwens).
Biène is aan het einde van deze periode erbij gekomen. Ze kwam eind september, toen ik in het laatste gedeelte van mijn omscholing zat en vrijwel dagelijks 2 á 3 uur van huis was. In januari ben ik gaan werken en was ik dagelijks een uur of 5 van huis ongeveer (soms wat langer, soms wat korter). Biène zat destijds in de kennel als ik weg was en dat liep eigenlijk vanzelf, ze bleek ontzettend makkelijk te zijn in alleen blijven (zeker een pup van een maand of 4 á 5 slaapt dan gewoon nog veel mits hij genoeg beweging krijgt).

Ik gun Anneke echt wel een hond erbij. Echter, ik zou als ik haar was zorgen dat op voorhand er genoeg geregeld is. Oppas, eventueel een financiële back-up oid etc. En ga voor een hond waarmee het met Beike direct klikt. Bij ook maar eniige twijfel, gewoon niet doen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Rust en stabiliteit? Daar geloof ik niet in, sorry.
De gelukkigste hond zal de hond van een zwerver zijn, altijd met baasje op pad. Geen mand, geen dekentjes met voetprint, geen kong, geen speelgoed ,geen tuigje met flitse teksten, geen jaarlijkse entingen, geen gedragstherapeuten en geen fora :wink:

Niet zo moeilijk doen...

Anneke, je lijkt me een lief mens. Als je graag een tweede hondje wil dan doe je dat. Veel succes en twijfel nooit aan jezelf, is nergens voor nodig.
Afbeelding

So Sweet :I:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Inge schreef:
Huh?
2 honden alleen thuis kan niet, 2 onderbrengen is lastiger, maar je overweegt een 2e hond als je werk hebt?
Volgens mij spreek je jezelf hier nogal tegen.

In welke omstandigheid iemand een hond erbij wil zoeken is aan die persoon zelf. Marouck is hier gekomen toen ik langdurig in de ziektewet -gevolgd door ww en wao- zat. Zij is nooit iets tekort gekomen. Heb destijds wel een ziektekostenverzekering afgesloten om calamiteiten op dat vlak te kunnen opvangen indien nodig (nooit nodig geweest trouwens).
Biène is aan het einde van deze periode erbij gekomen. Ze kwam eind september, toen ik in het laatste gedeelte van mijn omscholing zat en vrijwel dagelijks 2 á 3 uur van huis was. In januari ben ik gaan werken en was ik dagelijks een uur of 5 van huis ongeveer (soms wat langer, soms wat korter). Biène zat destijds in de kennel als ik weg was en dat liep eigenlijk vanzelf, ze bleek ontzettend makkelijk te zijn in alleen blijven (zeker een pup van een maand of 4 á 5 slaapt dan gewoon nog veel mits hij genoeg beweging krijgt).

Ik gun Anneke echt wel een hond erbij. Echter, ik zou als ik haar was zorgen dat op voorhand er genoeg geregeld is. Oppas, eventueel een financiële back-up oid etc. En ga voor een hond waarmee het met Beike direct klikt. Bij ook maar eniige twijfel, gewoon niet doen.
:ok:
ik vind het nogal arrogant dat anderen hier wel even voor iemand gaan beslissen of ze wel of geen hond erbij mogen nemen.

Chello hebben wij destijds genomen toen ik op school zat en Frank fulltime werkte. Chello was 6 maandjes. Nooit een probleem geweest met hem.
Ohja financieel hebben wij jaren heel krap gezeten en toch hadden we meerdere honden.

Waar bemoeit iedereen zich mee zeg.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Hoe gaat het nu met jou en Beike?
Heb jij er inmiddels wat vrede mee dat Beauty weer terug is naar zijn oude eigenaars?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat een hoop mamma's met wijze raad! :mrgreen:

Persoonlijk vind ik dat als een hond geregeld alleen is, dat 2 honden een zegen is, want alleen is dan dus samen en niet alleen.
Alleen Anneke kan bepalen wat ze wil en wat leuk is voor hen. Wel hoop ik dan dat ze Beike gewoon een lekker wijfie gunt en niet weer een vent met ballen! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

rose schreef:Hoe gaat het nu met jou en Beike?
Heb jij er inmiddels wat vrede mee dat Beauty weer terug is naar zijn oude eigenaars?
Het gaat goed.
Heb er inmiddels wel vrede mee.
Was ook beter dan dat hij bij mij gebleven was.
Die situatie was niet ideaal.
Beike doet of er niks gebeurd is en heeft er ook niks aan overgehouden.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

En dat is het belangrijkste ;)
Gelukkig maar...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”