Ik vind het prima dat jullie je vooraf zo orienterenLiekeB schreef:Jammer dat er op forums snel al zo gereageerd wordt op mensen die zich aan het orienteren zijn in het hebben van een hond (en daar bedoel ik inderdaad mijn vriend en mij mee).yuki schreef:In "even 3 weken voor een pup uittrekken" ben je er lang niet........
Sommige rassen zijn ook niet zo snel zindelijk. Urenlang in een bench zitten is ook iets wat je niet moet willen.
Het vooroordeel van je vriend, mbt herplaatser vind ik droevig en dom. Misschien eerst wat ervaringen hier van mensen lezen, voordat je bepaalt dat ze het aan zichzelf te danken hebbenHet is namelijk meestal aan mensen te wijten, of aan omstandigheden waar het dier niets aan kan doen.
Het is toch een feit dat wij nog niet veel weten over het aanschaffen van een hond(pup of herplaatser) en dat wij (nog) anders denken over onderwerpen dan mensen die al wel veel kennis hebben over het hebben van een hond.
Vind dat wij namelijk gedegen onderzoek doen naar of het voor ons, in het belang van de hond, verstandig is om een hond te nemen
Ik schrijf eerlijk over onze ideeen en besluitvorming om wel of niet over te gaan op aanschaf van een hond en vind het jammer dat we dan al direct aangezien worden als dom of droevig als we door gebrek aan kennis onze eerste idee bij een herplaatser uitten, terwijl we gewoon jullie feitelijke kennis willen horen in plaats van domheid of droevigheid beschuldigd te worden.
En inderdaad, ik had nog geen andere ervaringen gelezen van andere mensen ten op zichte van herplaatsers, maar wel naar jullie ervaringen gevraagd in dit onderwerp naar herplaatsers, dus sta er wel open voor!
Misschien niet zo subtiel uitgedrukt van mij, maar ik zie heel veel mensen bij voorbaat herplaatshondjes uitsluiten omdat het idee bestaat dat ze dat geworden zijn door hun eigen schuld. Dat wilde ik aangeven.
Veel succes bij jullie keuze