Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Willem weer losgeweest na een paar weken lijnarrerst

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Willem weer losgeweest na een paar weken lijnarrerst

Ongelezen bericht door josefientje »

Willem is nu sinds eind juni 2009 bij ons en is redelijk zeker van zijn zaak aan het worden. Helaas voor ons betekende dat dat hij het wel aandurfde om er tussen uit te knijpen om eens even lekker zelf op jacht te gaan :boos: . Dat is best lastig, en behoorlijk ongewenst ook , dus kreeg hij lijnarrest. Daar leek hij niet zo'n moeite mee te hebben, maar ik heb dat wel. Hij heeft natuurlijk en rotverleden en ik gun hem zo zijn (relatieve) vrijheid. Dus : trainen trainen trainen, hele voorraden worst kaas en andere jackpotlekkernijen hebben we erdoor gejaagd. En vandaag was het grote testdag, we zijn naar het strand geweest (in het bos durfde ik nog niet, al die lekkere knijneluchies daar), maar op het strand moest het kunnen dacht ik. We zijn met de auto het strand opgereden, konden we hem altijd nog achterna rijden als hij hem peerde :pffff: .

Dat was niet nodig, het ging perfect! :cheer: :cheer: Het was retekoud, maar hij heeft wel even lekker zijn lange benen kunnen strekken. Ik heb hem iedere keer wat verder weg laten gaan voordat ik hem terugfloot, op het laatst was hij nog maar een stipje aan de horizon, maar wat kwam hij hard teruggespeerd toen ik hem floot! :E: Echt in gestrekte galop! Wel natuurlijk steeds de jackpot uitgekeerd :lol1:

Morgen eens kijken of het in het bos ook zo goed gaat, dan moet ik hem alleen wel dichter bij mij houden. Ik neem mijn dochters wel mee op de paarden, kunnen zij hem vangen als hij hem peert.
:mrgreen:
Afbeelding
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Re: Willem weer losgeweest na een paar weken lijnarrerst

Ongelezen bericht door tibetaantje »

heerlijk dat het goed gegaan is.....voor jullie allebei :wink:
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

:ok: Heel fijn! Stug volhouden :cool2:
Wij hebben Felix vroeger eens losgelaten op het strand bij Callantsoog, dat leek ons wel overzichtelijk.
Maar hij werd zo gek van die onbegrensde ruimte dat hij, nadat hij bijna verzoop in de branding, het op een rennen zette.
Wij zaten al bijna in de auto om hem in Den Helder op te halen toen hij eindelijk weer aan de horizon verscheen. Toen dachten we nog dat hij daar vast zo van geschrokken was dat hij het nooit weer zou doen. Yeah right :ugh: :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een mooi succes met Willem :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
josefientje
Zeer actief

@jaap
:smile: :smile: hahaha, wat klinkt dàt herkenbaar!

Toch fijn om te horen dat wij niet de enigen zijn die aan het prutsen zijn met een jachthond. Ik heb werkelijk nooit geweten wat het hebben van een jachthond inhield, Willem kwam op ons pad en we hebben hem bij ons genomen zonder dat we ook maar iets van jachtinstincten ed afwisten.... Dom en ondoordacht: misschien, naief: zeker weten. Maar het houdt je wèl lekker bezig, zo'n jachthondentraining :mrgreen: :mrgreen: Ik ben ook erg blij dat we hier op Terschelling ook met niet-rashonden op jachttraining kunnen.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Fijn dat dit zo goed gegaan is :ok:
Het verhaal van Jaap heb ik met onze heidewachtel meegemaakt.Liep nooit weg maar toen zette hij het op een rennen en waren we hem een hele tijd kwijt.Combinatie van ruimte, geluid van de golven en de geurverwarring denk ik.Ik heb onze honden nooit meer los gelaten aan zee.
Jaap*
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Fijn dat dit zo goed gegaan is :ok:
Het verhaal van Jaap heb ik met onze heidewachtel meegemaakt.Liep nooit weg maar toen zette hij het op een rennen en waren we hem een hele tijd kwijt.Combinatie van ruimte, geluid van de golven en de geurverwarring denk ik.Ik heb onze honden nooit meer los gelaten aan zee.
Wij wel, maar hij heeft nog wel een paar jaar eventjes de kolder in de kop gehad als hij in mul zand stapte. Dan zag je hem even bevriezen en alle radertjes in dat hoofd draaien, ...en dan was hij even van god los :smile:
En dan was het weer klaar :klaar:
Marie-Josée
Erelid

Jaap* schreef:
Marie-Josée schreef:Fijn dat dit zo goed gegaan is :ok:
Wij wel, maar hij heeft nog wel een paar jaar eventjes de kolder in de kop gehad als hij in mul zand stapte. Dan zag je hem even bevriezen en alle radertjes in dat hoofd draaien, ...en dan was hij even van god los :smile:
En dan was het weer klaar :klaar:
Apart eigenlijk hè :denken:
Bruno wilde hoe dan ook altijd liever de duinen in.In zee zit geen wild :mrgreen:
josefientje
Zeer actief

Daarom zijn we nu ook met de auto het strand op gereden (dat mag hier in de winter), dan kon hij bij de overgang geen lekkere luchies oppikken. En de wind kwam uit zee, dus dat zat ook mee :pffff:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Mij valt altijd op dat Felix het echt héérlijk vind op- en bij de zee.
Ik denk weleens dat het ontbreken van geuren misschien wel eens ontzettend relaxed is voor zo'n hond :19:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Jaap* schreef:Mij valt altijd op dat Felix het echt héérlijk vind op- en bij de zee.
Ik denk weleens dat het ontbreken van geuren misschien wel eens ontzettend relaxed is voor zo'n hond :19:
dat denk ik dus ook, gewoon even lekker rennen en lekker gek doen... anders komt er toch altijd weer een luchtje in de neus waar ze achter moeten.
Mijn oudste galgo kan dus alleen d ehele wandeling los op het strand, het bos is teveel triggers voor haar en als ze iets ruikt en dan in de verte ook nog iets ziet dan is het helaas pindakaas voor Sjakkie... pleitte is ze... dus dat doen we maar niet.
Lekker los op grote open velden, op het strand.... maar bos niet meer.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat goed om te lezen zeg :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

heerlijk gevoel zal dat geven, heb je toch resultaat met het trainen. Ik hoop dat hij het volhoudt.
Wij zijn Ivan een keer kwijt geweest in het bos, wel 10/15 minuten, (een eeuwigheid in mijn ogen), ik scheet alle kleuren. Hij niet, kwam vrolijk weer aan sjokken.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Marie-Josée
Erelid

Inge O schreef:hier net andersom : ze vinden strandwandelingen relatief saai. bij aankomst kunnen ze wel uit de bol gaan maar behalve af en toe nog even een gekkigheidsexplosie tijdens de wandeling vinden ze dat ontbreken van luchtjes duidelijk maar oersaai :( .
Dat is hier ook zo, het zijn duidelijk bos-en heidetypjes :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:Mij valt altijd op dat Felix het echt héérlijk vind op- en bij de zee.
Ontbreekt er zo veel geur op een strand?

De meeuwen waren een grote uitdaging voor Rana en de vossensporen werden aangegeven.
Mijn teckels doken vanaf het strand meteen de duinen in als ze de kans kregen (op vossenspoor), dus dat was erg uitkijken en opletten. :N:

Mijn honden vonden het wel heerlijk als we naar het strand gingen :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief

Hij wil best even achter een een meeuw aan rennen, zo kwam hij toen ook in de branding terecht :mrgreen: , maar er valt toch een heel stuk minder te snuffelen dan in een bos denk ik. Vooral als de wind van zee komt.
Hij staat dan langdurig als een echte Kniertje over het water te turen. Maar dan ontspannen :mrgreen:
Op een boot staat hij ook altijd met de neus in de wind te genieten van het grote niets. Zo stel ik mij dat voor als ik dat zie tenminste.
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

mijn honden hebben een belangrijke taak om de meeuwen te drijven.
steeds als ze in de buurt komen dan vliegen de vogels natuurlijk weer weg....en dan zien ze weer in de verte een nieuwe "kudde meeuwen" :smile:
moe en voldaan gaan we dan weer naar huis :mrgreen:
Afbeelding
josefientje
Zeer actief

Willem vindt het heerlijk op het strand, ik denk dat hij nog het meest geniet van het ongestoord voluit kunnen rennen! (misschien zit er toch windhondenbloed in) Hij vindt het ook leuk om op meeuwen te jagen, maar als er even geen meeuwen zijn is hij ook altijd aan het rennen op het strand.
En gelukkig hebben we hier een heel breed strand, zodat de duinen niet zo verleidelijk dichtbij zijn :engel: , want ik denk dat hij de duinen nòg leuker vindt. Maar ja, daar mogen geen losse honden lopen, en dan komtie ook voorlopig niet meer boven water vrees ik.
Sil vindt het strand ook leuk, want dat is de enige plek waar ik de ballenwerper me naartoe neem. In het bos wil hij wel snuffelen maar meestal loopt hij met takken of dennenappels te sjouwen. En Spike vind alles best als ik maar af en toe een oefeningetje met hem doe waarmee hij zijn snoepjes kan verdienen. Die heeft niet zo veel ruimte nodig om te voluit te kunnen rennen :mrgreen:

We zijn net even naar het bos geweest, maar hem zo los laten als op het strand heb ik nog maar even niet aangedurfd. Wel heb ik hem los laten volgen, vooruit gestuurd en verstoppertje met hem gespeeld, in het stukje duin ging hij aan de lijn :engel: , daar mogen honden officieel ook niet los. En je kunt het natuurlijk ook overdrijven, ik was al heel trots op hoe het gister en vandaag ging.
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

goed werk hoor! hopelijk gaat het in het bos ook goed :ok:
Afbeelding
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

hartstikke goed van Willem!

boris vindt de polder het leukste, want daar zitten de fazanten. Maar op het strand kan hij zich ook super vermaken, want die kraaien zijn zo lekker brutaal en die kun je best goed plagen door ze telkens ergens anders heen te laten vliegen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”