Omdat het de eerste vakantie wordt waar ik alleen met Shib op pad wil, wil ik in eerste instantie niet te lang gaan. een week, 10 dagen maximaal denk ik.
Nu, het eerste waar ik over zit te twijfelen is de overtocht. Calais/Zeebrugge-Dover is voor Shib verreweg de fijnste optie. 1,5 tot 2 uur in de auto in het ruim en klaar is kees. Alleen van afgelopen zomer weet ik dat de rit van Dover tot boven in een Engeland een pestpokke en saai stuk is, zeker als ik het alleen moet rijden en dan 2x2 dagen kwijt ben om alleen al in Schotland te komen. Noord-west is namelijk het doel.

De overtocht Ijmuiden-Newcastle heb ik ook gehad en dat is qua ligging wel ideaal. Alleen dan zal ik Shib 12-13 uur in een kennel op het dek moeten laten. Ervaringen op andere fora die ik heb gelezen, zijn nogal wisselend. Is er hier toevallig iemand die hier ervaring mee heeft?
Vliegen is opzich ook een optie die ik wil overwegen (2 uur in het ruim van het vliegtuig of het ruim van het schip maakt niet veel verschil denk ik), dan kan ik naar Aberdeen of Inverness en zit ik gelijk hoog in Schotland en hoef ik alleen nog maar naar het westen te trekken. Ik heb dan alleen geen auto, die is dan nog wel te huren, maar volgens mij is dat ook niet echt goedkoop. Gezien het fanatieke hygiene-beleid ten opzichte van honden in Schotland zie ik het niet als een optie om zonder auto op pad te gaan, ik kan dan geen boodschappen of niks doen zonder Shibby ergens achter te moeten laten.

Daarbij speelt geld ook wel een redelijk grote rol, zowel in overtocht/benzine als in overnachten Ik wil ook voornamelijk gaan wildkamperen en eventueel heb ik in mijn eigen auto ook de mogelijkheid om daar gewoon lekker in te slapen.
Wat zouden jullie doen?