Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies gevraagd over 2e hondje erbij

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Syllie09
Actief
Mijn ras(sen): 1 Griekse schoonheid & 1 Spaanse doerak

Advies gevraagd over 2e hondje erbij

Ongelezen bericht door Syllie09 »

Hoi allemaal.

Ik zou graag jullie advies willen. Wij hebben sinds september onze lieve Syl erbij. Het gaat echt super, ze luisterd nu echt erg goed op een paar puper streken na en het gaat super goed met de katten. Nu ga ik over een paar maanden weer aan het werk en ben dus "bang" dat Syl niet kan wennen om zo veel alleen te zijn. Ze is onwijs aanhankelijk. Ik sluit haar af en toe beneden in de woonkamer op zodat ik mijn ding kan doen anders loopt ze alleen maar achter mij aan. Als ze alleen is doet ze niks en ligt braaf in haar mandje dus dat gaat ook prima. Alleen ze is zoals de meeste honden gek op spelen. Ze zoekt ons ook altijd op met haar speeltje en die krijgen we dan in ons gezicht geduwd. Ik leg hem vaak weer rustig weg of negeer het want ze moet ook leren om alleen te spelen. Wat ze dus sinds kort is gaan doen is met de katten spelen. NOu daar zijn de katten niet echt voor in. 1tje wel maar daar schrikt Syl weer van als die echt gaat spelen met haar.

Nu zijn wij laatst op vakantie geweest en ze is bij een oppas geweest. Die oppas heeft een hondje en daar kon ze het zo vreselijk goed mee vinden .Ze lagen de hele tijd bij elkaar in het mandje en waren on afscheidelijk. Nu we dus weer thuis zjn een week merk ik echt aan haar dat ze steeds aan het zoeken is.

Nu zaten we al te denken aan een 2e hondje maar dan pas als Syl een paar jaar ouder is. Dit ook (heel stom ik weet het) omdat de meeste mensen bij ons in de omgeving 1 hond hebben en dus zeggen dat het wel went en dat ze prima alleen kan zijn. Plus wij zijn ook bang omdat Syl zo leuk/lief etc is dat we alleen daarom een ander hondje erbij willen, ik bedoel dat we dus impulsief zijn. Maar goed we denken er al aan sinds Syl er is dus hoe impulsief ben je dan... dat is al ruim 4.5 maand.

Ik geloof ook echt wel dat ze er aan kan wennen maar... is dat dan wel zo leuk voor haar. Ze kan aan alles wennen maar wij hadden juist de instelling gekregen zeker door deze vakantie dat een 2e hondje het leven voor haar wel een stuk gezelliger kan maken. Plus ik ben nu nog een paar maanden thuis dus als we nu een 2e hondje nemen dan kan ik die ook nog alle aandacht geven en kan ik het ook perfect in de gaten houden hoe het gaat.

Maar ik zou dus graag van jullie willen weten wat verstandig is. Syl is nu ruim 8 maanden en als we er een hondje bij nemen gaat het een mannetje worden want ik had begrepen dat mannetje en vrouwtje beter gaat dan 2 vrouwtjes. Syl kan het echt met alle honden vinden en speelt ook met alles wat maar wilt spelen ;-).

Alvast heel erg bedankt voor jullie advies! Wij willen het dus zelf het meeste voor Syl maar uiteraard ook voor onszelf. Qua tijd etc zou het niks uitmaken alleen wat is verstandig...

Groetjes Ilse en pootje Syl
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Advies gevraagd over 2e hondje erbij

Ongelezen bericht door gyanty »

Jij er zijn voor en tegens. Waar zullen we beginnen. Het is natuurlijk je eigen keus, laten we dat voorop stellen. als jij het leuk vind en het ziet zitten moet je het zeker doen. Het is leuk voor je nog jonge hond om een spelenvriendje te hebben. En voor jezelf misschien ook wel een fijnere gedachte om 2 honden samen thuis allen te laten dan 1 alleen. Je hebt nu nog alle tijd dus ook dat is zeker in het voordeel.

2 jonge honden is alleen wel erg veel werk. Neem aan dat deze ook nog niet volledig is opgevoed en 2 honden hebben ook veel meer streken dan 1 dat natuurlijk heeft. Doet de 1 iets gaat de ander er graag in mee. Zoals bijvoorbeeld met de kat spelen. En hoe zullen de katten op 2 onstuurbare projectielen reageren? Dan moet je ook nog waken dat je ze ook alleen traint en dingen onderneemt, want op zich zijn 2 honden die erg aan elkaar hangen natuurlijk erg leuk, maar kan onpraktisch zijn. Als 1 ziek word en misschien een nachtje bij de dierenarts moet blijven, of als 1 van de 2 overlijd en er dus 1 over blijft.

Ooit hier 2 oppashondjes gehad. Was een leuk stel samen, maar ook erg onmogelijk. De eerste konden de baasje niet opvoeden. Het diertje reageert niet eens op zijn naam(nee niet doof) en was een drama met alleen blijven. Schreeuwde de hele boel bijelkaar. Dus huppa nog een hondje erbij(op advies van de broodfokker), gevolg 2 hondjes die in de stress zitten als ze alleen moeten blijven.

Kay is nu 14 maanden en ook nog alleen. Alhoewel alleen. Ik pas regelmatig op andersmans honden en er is hier dus veel in en uiloop van honden. Kay vind alle vriendjes die hier over de vloer komen (ook al kent hij ze nog niet) helemaal geweldig. Ze mogen met zijn speeltjes spelen, bij hem in de mand liggen, op zijn botjes kauwen en vooral veel met hem spelen. Maar dat kan natuurlijk met een jaar of 2 ook nog gaan veranderen. Kinderen willen vaak ook wel met iedereen spelen, in de pubertijd doen ze ook nog van alles om erbij te horen... en zodra ze volwassen zijn gaan we op onze strepen staan. Ik wacht dus persoonlijk zelf liever tot Kay een beetje uitgehard is. En tot die tijd komt er van alles over de vloer.

Daarbij is het een stukje opvoeding. Ik vind 2 onopgevoede honden moeilijk, ik heb er liever 1 te gelijk. Ook terwijl Kay echt superbraaf is. Bijna geen last van erge puberstreken. Maar een volwassen opgevoede hond kan je helpen bij de opvoeding van de 2e hond. Je kan dan ook de aandacht goed op de 2e hond vestigen omdat je kan vertrouwen op de oudere. Hier komt dus eventueel pas een tweede hond als Kay minimaal 2 jaar is.
Afbeelding
Balint
Actief
Mijn ras(sen): 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers
Flanna en Kayah
Contacteer:

Ongelezen bericht door Balint »

Wij hebben bewust gewacht tot Balint wat ouder is. Ik vind een jonge hond enorm veel werk, wel leuk natuurlijk.
Balint is nu 3, goed gehoorzaam, een lekker makkelijke hond :D
Sinds twee weken hebben wij nu een pup erbij en het gaat hartstikke goed. Twee hele jonge honden, zou voor mij te veel geweest zijn, in combinatie met een baan.
Wel een hele drukte twee honden, maar ik geniet van ieder moment. Ik kan me nu lekker richten op de opvoeding van de pup, zonder de ander te kort te doen. Ik vind het ook heerlijk om dingen met Balint te doen, zonder pup.
Syllie09
Actief

Harstikke bedankt voor jullie advies. Syl is idd nog niet klaar met haar opvoeding. Ze begint voor mijn gevoel nu wel al een beetje uit de pubertijd te komen want ze begint nu zonder streken te luisteren. Mijn vriend heeft zo ie zo liever een 1 jarige of 2 jarige omdat hij idd ook bang is dat Syl dan bijv weer terug naar het begin gaat als we opnieuw moeten beginnen met opvoeden. Ik denk het persoonlijk niet want als ik nu met Syl ga lopen laat ze het liefst aan iedereen haar kunstjes zien ook als die honden niet luisteren en hun eigen gang gaan. En een hond van 4 a 5 maanden is vaak wel al zindelijk alleen kent de basis nog niet. Dat zouden we dan natuurlijk wel moeten leren maar ik oefen met SYl nu ook nog de basis zodat het er lekker in blijft zitten.

Het is gewoon lastig, het klinkt allemaal super en zou het zo doen maar dan heb je idd de "nadelen" en als dat zo gebeurd, zoals bijv met de katten tja dan hebben we een probleem. Ik denk dat 1 van de dames wel van zich af bijt maar mijn andere kat die blijft nu eindelijk rustig liggen als Syl haar gekke uurtje heeft. In het begin rende ze weg en nu kijkt ze echt zo van en wat moet jij dan wel niet ;-). Dus zo ie zo een rustige hond die katten gewend is en er niet als een gek achter aan gaat...

NOu ja we moeten er nog maar even over na denken. Het idee wat jij ook al zegt van 2 honden thuis in plaats van 1 weegt bij mij heel zwaar. Zelfs als ik ga shoppen hou ik de tijd in de gaten omdat ik het zielig vind als ze langer dan 4 uur alleen is. En met 2 honden weet je gewoon dat het goed zit en ze elkaar hebben. Kwam net toevallig dus terug van shoppen en toen lagen Syl en de katten alle 3 op een rij op de bank. Heel schattig maar ik zag er wel een ander hondje bij liggen dus tja....

Lastig lastig lastig. Nog maar even goed laten bezinken en stiekem rond kijken of we een hondje tegen komen die ons aanspreekt... we hebben de tijd.

Harstikke bedankt voor de tips en realistische punten!!!

Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Ik zeg "gewoon doen" :wink:

Het is zo gezellig met 2 honden! In het begin piepte ik wel anders want Silky was een opvanghond en zou maar tijdelijk blijven en ze was erg jaloers op Pippy.
Nu gaat het heel goed tussen de meiden, het zullen nooit echt hele grote vriendinnen worden maar ze spelen toch wel samen en rennen ook samen door het bos, dus ze hebben best wel lol.

En op de bank is het ook gezelliger; eentje ligt bij Hans en eentje bij mij, zo hebben we het eerlijk verdeeld :wink:

Succes met uitzoeken, dat is nog het leukste!!

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Syllie09
Actief

Haha dat is zeker ja! We doen het wel heel rustig aan en moeten er gewoon even goed over na denken maar de verleiding is zooo groot!! 1e hondje uitkiezen lijkt wel makkelijker want nu kijk je echt van goh zou het bij haar passen...

Thanks voor je advies!

Groetjes Ilse
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Syllie09 schreef:Haha dat is zeker ja! We doen het wel heel rustig aan en moeten er gewoon even goed over na denken maar de verleiding is zooo groot!! 1e hondje uitkiezen lijkt wel makkelijker want nu kijk je echt van goh zou het bij haar passen...

Thanks voor je advies!

Groetjes Ilse
Tja en wat past er nou beter bij een Griekse godin???? Natuurlijk een Griekse god :ok:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Is een oudere herplaatser dan geen optie?
KynoFocus
Actief
Mijn ras(sen): Chihuahua x dwergkees
Cavalier King Charles Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door KynoFocus »

Het is natuurlijk super goed dat je er zo bewust over na denkt.

Mijn partner en ik overwegen zelf ook om een 2e hondje te zoeken. Eigenlijk ook om de reden dat onze hond het zo heerlijk vindt om lekker veel met andere hondjes te spelen. Ze is zo vriendelijk.

"Vroeger" bij mijn ouders thuis, zijn we begonnen met 1 labrador teef. Alleen.
Dat ging heel goed.
Ze moest vaak alleen zijn (iedereen werkte of ging naar school), maar dat was geen enkel probleem.

Toen ze wat ouder was, hebben m'n ouders er een Jack Russel teefje (pup) bij gekocht.
Dat ging ook echt super samen. Veel lol met die 2!

Later is daar nog een volwassen Leonberger teef bij gekomen, omdat mijn opa kwam te overlijden.
Dus toen hadden we eventjes 3 teven in huis. En ook dat ging prima.

Uiteindelijk moest de labrador worden ingeslapen om gezondheidsredenen en ouderdom.
Dus toen bleven de Jack Russel en Leonberger over.

En toen ook de Leonberger na een lang leven kwam te overlijden, bleef de Jack Russel alleen over.
Dat was even wennen voor haar, want zij was nooit eerder alleen geweest.

Mijn ouders hebben er toen een Labrador pup (weer een teef) bij gekocht.
En die twee zijn nu nog steeds samen.

Dus mijn ervaring met teven is juist dat het heel goed samen kan. :)

Met een reu + teef heb ik maar 1 korte ervaring, en die was niet zo positief.
Dus de volgende hond die ik erbij zou nemen zal in mijn geval zonder twijfel weer een teef worden, bij onze huidige teef.
Mooiere hondenfoto's maken? Dat kan met het boek "Hondenfotografie"
Afbeelding
Kyno Focus Hondenfotografie |::| Standhouder op de Winnershow 11 t/m 13 december 2015 - RAI Amsterdam
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb al meer dan twintig jaar meer dan één hond.
Het is niet noodzakelijkerwijs meer werk, je loopt toch wel tenslotte.
Het is wel handig als er al een opgevoed is, dat is waar.

Maar ik zou het dus gewoon doen.
Het feit dat je aarzelt zegt al genoeg, je hebt er gewoon over nagedacht en wilt het beste. :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

als je hindje het duidelijk zo leuk vind zou ik het wel doen, je ziet zelf ook niet echt "spoken"zeg maar.
Mss zou je voor een jong volwassen hond kunnen kijken, heb je niet het puppen werk zeg maar maar wel een leuke hond, en dan kan je ook meteen kijken of ze leuk met elkaar spelen enzo.
succes ermee!
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zou effe 'oefenen' met een logeerhond die zelf goed alleen kan zijn. Kan ze samen met die hond helemaal geweldig goed alleen blijven, dan zeker doen, en dan ook gaan voor een lekker laconieke sociale hond die geen greintje verlatingsangst heeft.

Ik zou dus geen pup erbij zetten. Die pup imiteert gedrag en trekt zich op aan de 'volwassen' hond, gaat dus ook achter jou aan hobbelen, want dat hoort, en als het flink tegenzit heb je straks twee gillende honden als je de deur uitgaat.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Syllie09
Actief

Ben alleen maar enthousiaster geworden door jullie reacties hahaha. En Inge het gaat hopelijk een griekse adonus worden hoor ;-)! haha.

En een 2 jarige is denk ik ook zelf wel een beter idee, dan is hij al uit de pubertijd (voor een groot gedeelte tenminste ;-)). Mijn vriend wil er ook wel graag een mannetje. Hij voelt zich toch wat in de minderheid nu met 4 vrouwen in huis :smile2:.

Spannend hoor! Nu nog het juiste koppie tegen komen ;-).

Groetjes en nogmaals dank voor jullie leuke reacties!!
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Zou er zeker een tweede hond bij nemen. Altijd fijn een vrindje in de buurt te hebben die precies snapt wat je bedoelt....
Wij hebben twee reuen en een teef. De reuen zijn broers, de teef is een jaar ouder. Tussen de broers is soms wat frictie (wat tussen twee teven ook kan optreden) en tussen de teef en de broers is het alleen maar feest. Nadeel is wel dat ze 2 x per jaar een dag of 10 gescheiden moeten worden. Gaat best maar vergt wat organisatie.

Als ik één teef zou hebben en zou overwegen er een hond bij te nemen... zou ik zonder meer kiezen voor een teef.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Syllie09
Actief

Hoi Badu,

Syl is wel al geholpen ik weet niet of dat wat uitmaakt? Ik heb juist ook veel gehoord dat een reu beter is omdat een teef erbij, zeker als ze geholpen zijn erg kattig tegen elkaar kunnen doen...

Maar uit sommige van de reacties krijg ik idd wel de tip om een teef erbij te nemen...

Groetjes
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

nee hoor ik zou wel voor een reu erbij kiezen.... ik heb zelf wel 2 even en 1 reu maar voor mij zou de combi reu/teef de beste zijn.
Ik merk en hoor om me heen dat als 2 teven mot krijgen dit flink uit de hand kan lopen...
Afbeelding
annika163
Zeer actief

Ongelezen bericht door annika163 »

hee syl hier nog een griekse god in de aanbieding :) jet op de site :)

maar leuk dat je erover nadenkt en misschien is de tip van eerst eens logeren van een hond een goed idee zo kun je voor jezelf goed kijken wat je prttiger vind
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik heb Rups (teef) erbij genomen toen Storm (reu) 1 1/2 jaar was. NOg geen seconde spijt van gehad. Rups is een echte teef en zij was hem dan ook vanaf dag 1 de baas. Dat geeft hem dan weer rust. Dus beide blij.
Ze zijn echt twee handen op een buik en echt dikke vrienden samen. Ik vind zelf twee honden hebben een heel stuk gezelliger en leuker dan 1 hond. Je ziet lekker veel hondengedrag, erg genieten dus.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik zou een reu erbij nemen, hoeft ook niet altijd goed te gaan maar de kans is wel een heel stuk groter.
Ik heb zelf 2 teven gehad die ik alleen onder toezicht bij elkaar kon houden en dat was niet echt een prettige ervaring.
Wat niet wil zeggen dat het altijd zo gaat met teven onderling, maar als het misgaat gaat het meestal ook goed mis en dan heb je nog geen speelkameraadje voor je hondje ;)

oefenen met een logeerhond lijkt me een beetje overbodig, wie zegt dat ze met dat hondje dezelfde klik heeft als met het hondje dat er uiteindelijk komt? Geen enkele hond is hetzelfde, dus logeerhondje en uiteindelijke definitieve hondje kun je helemaal niet met elkaar vergelijken.
En als ze zo prima overweg kan met andere honden zou ik me daar niet al te veel zorgen over maken.

Ik zeg, net als veel anderen, gewoon doen.
je hebt er goed over nagedacht en je hebt er nu ook nog de tijd voor!
succes hoor!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hanneke2
Zeer actief

Syllie09 schreef:Hoi Badu,

Syl is wel al geholpen ik weet niet of dat wat uitmaakt? Ik heb juist ook veel gehoord dat een reu beter is omdat een teef erbij, zeker als ze geholpen zijn erg kattig tegen elkaar kunnen doen...

Maar uit sommige van de reacties krijg ik idd wel de tip om een teef erbij te nemen...

Groetjes
Bij een gecastreerde teef denk ik dat een volle reu een groot succes zou zijn. Jack (zonder ballen) loopt hier wel eens binnensmonds te vloeken als Lilo weer hevig verliefd wordt op zo'n vreemde gozer met ballen. (Overigens zijn Jack en Lilo ook hele dikke vrienden hoor, maar meer een stel wat al heel lang getrouwd is. :mrgreen: )
Hanneke2
Zeer actief

renee-uk schreef: oefenen met een logeerhond lijkt me een beetje overbodig, wie zegt dat ze met dat hondje dezelfde klik heeft als met het hondje dat er uiteindelijk komt? Geen enkele hond is hetzelfde, dus logeerhondje en uiteindelijke definitieve hondje kun je helemaal niet met elkaar vergelijken.
En als ze zo prima overweg kan met andere honden zou ik me daar niet al te veel zorgen over maken.
Ik suggereerde het niet vanwege de klik, maar om te kijken of ze met een andere hond wel probleemloos alleen kan zijn. Je hebt honden die met gezelschap helemaal geen verlatingsangst tonen en je hebt ze die in een groot roedel nog steeds problemen hebben met alleen zijn. En zoiets is handig om vantevoren te weten, want het alleen blijven was 1 van de overwegingingen van TS om een tweede hond te nemen.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ook ik zeg gewoon doen, wij hebben twee labradors ( reu en teef) die 7 maanden van elkaar schelen en de "opvoeding" is mij reuze meegevallen.
Ze zijn nu ruim drie en bijna drie, dus het "ergste" is achter de rug.
De reden dat het teefje erbij is gekomen was ook voor de reu zodat hij hondenaanspraak zou hebben, maar ik geloof dat wij nog meer lol van hen samen hebben als zijzelf :wink:
renee-uk
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
renee-uk schreef: oefenen met een logeerhond lijkt me een beetje overbodig, wie zegt dat ze met dat hondje dezelfde klik heeft als met het hondje dat er uiteindelijk komt? Geen enkele hond is hetzelfde, dus logeerhondje en uiteindelijke definitieve hondje kun je helemaal niet met elkaar vergelijken.
Ik suggereerde het niet vanwege de klik, maar om te kijken of ze met een andere hond wel probleemloos alleen kan zijn. Je hebt honden die met gezelschap helemaal geen verlatingsangst tonen en je hebt ze die in een groot roedel nog steeds problemen hebben met alleen zijn. En zoiets is handig om vantevoren te weten, want het alleen blijven was 1 van de overwegingingen van TS om een tweede hond te nemen.
Maar dat blijft toch hetzelfde, met de ene hond zal dat beter lukken dan met de andere.
Misschien is het hondje op het logeeradres ook wel eens alleen geweest met dat andere hondje, dat zou TS natuurlijk even na kunnen vragen.

Heel eerlijk gezegd denk ik dat je ook wel eens té veel beren op de weg kunt zien.
Hondje doet het prima met andere hondjes, dus waarom zou dat dan niet gaan als er een hondje bijkomt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Syllie09
Actief

Hoi allemaal. Echt top jullie advies! We gaan dan ook gewoon voor een reu kijken. :lol1: Lijkt mij een stuk beter. Syl is een pittige dame met spelen en speelt ook eigenlijk altijd met reuen. Die kunnen haar vaak net bij houden en aan qua spel gedrag dus ze moet wel een stevig hondje erbij hebben die dat kan hebben haha.
Een logeer hondje is denk ik persoonlijk niks. Vooral omdat de katten toch wel even de tijd nodig hebben om te wennen. Met Syl verliep het echt heel goed maar toch heeft het even geduurt voor we weer met ze alle gezellig op de bank lagen. Dus met de 2e drukte maker erbij zullen ze dat 1 keer wel genoeg vinden en niet een paar uitproberen ;-). En tja... als ik verliefd ben dan ben ik verliefd en sta ik dat hondje echt niet meer af hihihi.

Nou ik hou jullie op de hoogte met de zoektocht! En mocht ik nog advies nodig hebben weet ik dat ik hier goed zit!!!

Afbeelding
annika163
Zeer actief

Ongelezen bericht door annika163 »

ga je weer een griekje?
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Jace was 2½ jaar toen Meagan bij ons kwam.
En vanaf dag 1 dat Meagan erbij was, hebben we genoten.
Voor Jace, die niet de makkelijkste is, is dit het beste wat we hebben kunnen doen. Hij heeft weer geleerd wat hondentaal is.
Je moet je wel realiseren dat je, als je 2 honden hebt, ook meer tijd kwijt bent met training etc.
Daarom wacht ik nog een tijdje met een eventuele 3e hond, want ik ben nog volop aan het trainen met Jace en Meagan.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Wij hadden ons teef erbij genomen toen ons reu nog net geen jaar was. Ook vrij vlot dus. Nooit spijt van gehad. Ze zijn heerlijk om samen te zien. :I: Ook ik heb expres voor een reu-teef combi gekozen.
Afbeelding
Syllie09
Actief

We gaan wel proberen om weer voor een griekje te gaan maar ik ben vooral aan het kijken naar het koppie. Als dat mij aanspreekt dan ga ik verder kijken. Op de site mirtos animal project waar wij Syl ook vandaan hebben staat er 1 die ons allebei wel heel erg leuk lijkt alleen nog zo weinig info omdat hij nog op Kreta zit. Morgen heet hij en hij is iets jonger dan Syl, ik ga dus een mail sturen of effe op het forum vragen om te kijken hoe groot hij is etc. We willen wel perse een klein hondje. Niet groter dan Syl en zij is rond de 40cm. Anders moeten we het hele huis aan gaan passen hihi. Nee hoor ik hou gewoon van kleine honden. Ben opgegroeit met rottweilers en bouviers, heel leuk mijn het huis is zo vol ;-). En de katten moeten ook nog op de bank kunnen hihi. O en wij ook natuurlijk. We hebben ook nog een ander boefje op het oog, die is nu rond een jaar en zit in spanje. Flappy heet hij. Een podenco reutje, echt een leuk koppie en zou volgens de advertentie met honden en katten kunnen. Maar goed heb daar dus al een mail naar toe gestuurd om te vragen hoe zijn jachtinstinkt is en hoe hij op dit moment in het asiel is. Ben stiekem wel een beetje verliefd op zijn koppie.

Dus 2 hondjes waar we ons oog op hebben laten vallen. Nou ja nog wel 100 andere hoor maar dan vooral met puppies, die zijn altijd schattig. Ik zie alleen echt op tegen het zindelijk maken etc dus op dat gebied trekt mijn vriend aan het korte eind ;-). Ik moet het doen en heb echt geen zin om midden in de nacht eruit te moeten. Ik heb namelijk pfeiffer en heb goeie dagen en slechte dagen en met een pup moet je altijd kunnen ;-). En meneer zei al van ja ik kan er snachts niet elke keer uit omdat ik moet werken hahaha nou prima ik kan er ook niet uit want ik ben moe ;-). Dus geen pup. Misschien voor een volgende keer :lol1:

Groetjes Ilse
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ik vind dat je er heel goed over nadenkt en ook goede beslissingen neemt :ok:
dat mag ook wel eens gezegd worden ;)

Ben benieuwd welk hondje het uiteindelijk wordt.
Afbeelding

Syllie09
Actief

:D dank je wel! Ik heb het al van meerdere gehoord, en ik was bang dat ik juist te snel wilde, maar dat komt ook vooral omdat de mensen in onze omgeving geen honden hebben dus het niet echt begrijpen ;-). En mijn schoonzusje houd niet van honden, alleen van Syl ;-). Daar kan ze geen genoeg van krijgen dus zij vind 1 genoeg. Maar ik weet dat dat hun mening is en dat ze het gewoon niet snappen dus leg ik dat mooi naast me neer :lol1:. Het ene hondje bleek een echte podenco te zijn en erg druk en waarschijnlijk ook jagen dus helaas niet wat wij willen.

Groetjes Ilse
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”