Ik zou graag jullie advies willen. Wij hebben sinds september onze lieve Syl erbij. Het gaat echt super, ze luisterd nu echt erg goed op een paar puper streken na en het gaat super goed met de katten. Nu ga ik over een paar maanden weer aan het werk en ben dus "bang" dat Syl niet kan wennen om zo veel alleen te zijn. Ze is onwijs aanhankelijk. Ik sluit haar af en toe beneden in de woonkamer op zodat ik mijn ding kan doen anders loopt ze alleen maar achter mij aan. Als ze alleen is doet ze niks en ligt braaf in haar mandje dus dat gaat ook prima. Alleen ze is zoals de meeste honden gek op spelen. Ze zoekt ons ook altijd op met haar speeltje en die krijgen we dan in ons gezicht geduwd. Ik leg hem vaak weer rustig weg of negeer het want ze moet ook leren om alleen te spelen. Wat ze dus sinds kort is gaan doen is met de katten spelen. NOu daar zijn de katten niet echt voor in. 1tje wel maar daar schrikt Syl weer van als die echt gaat spelen met haar.
Nu zijn wij laatst op vakantie geweest en ze is bij een oppas geweest. Die oppas heeft een hondje en daar kon ze het zo vreselijk goed mee vinden .Ze lagen de hele tijd bij elkaar in het mandje en waren on afscheidelijk. Nu we dus weer thuis zjn een week merk ik echt aan haar dat ze steeds aan het zoeken is.
Nu zaten we al te denken aan een 2e hondje maar dan pas als Syl een paar jaar ouder is. Dit ook (heel stom ik weet het) omdat de meeste mensen bij ons in de omgeving 1 hond hebben en dus zeggen dat het wel went en dat ze prima alleen kan zijn. Plus wij zijn ook bang omdat Syl zo leuk/lief etc is dat we alleen daarom een ander hondje erbij willen, ik bedoel dat we dus impulsief zijn. Maar goed we denken er al aan sinds Syl er is dus hoe impulsief ben je dan... dat is al ruim 4.5 maand.
Ik geloof ook echt wel dat ze er aan kan wennen maar... is dat dan wel zo leuk voor haar. Ze kan aan alles wennen maar wij hadden juist de instelling gekregen zeker door deze vakantie dat een 2e hondje het leven voor haar wel een stuk gezelliger kan maken. Plus ik ben nu nog een paar maanden thuis dus als we nu een 2e hondje nemen dan kan ik die ook nog alle aandacht geven en kan ik het ook perfect in de gaten houden hoe het gaat.
Maar ik zou dus graag van jullie willen weten wat verstandig is. Syl is nu ruim 8 maanden en als we er een hondje bij nemen gaat het een mannetje worden want ik had begrepen dat mannetje en vrouwtje beter gaat dan 2 vrouwtjes. Syl kan het echt met alle honden vinden en speelt ook met alles wat maar wilt spelen
Alvast heel erg bedankt voor jullie advies! Wij willen het dus zelf het meeste voor Syl maar uiteraard ook voor onszelf. Qua tijd etc zou het niks uitmaken alleen wat is verstandig...
Groetjes Ilse en pootje Syl