Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Wanneer?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

tekkel schreef:Volgens mij is het niet alleen ons gevóel, maar ís het ook zielig: ze hebben altijd een beetje honger, en nooit eens een lekker vol buikje met bijbehorend gevoel :wink:
Precies :pffff:

Wij zorgen gewoon dat ze niet zielig zijn. :pffff:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Als ze ons toch niet hadden, ahhhhhh :I:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marjoleine schreef:En wanneer zou een ieniemienie hondje als Fien naar 1 keer kunnen denk jij, Jessica?

Ze is per vandaag naar twee keer, vond ze stom :boos:
Gelukkig heeft ze het te druk om er lang bij stil te staan ;)
ik hou standaard een jaar aan, dan zet ik ze over naar 1 keer daags en niet lang daarna begin ik ook met vasten 1 keer per week. maar ik kijk ook naar de hond zelf, zoals bv bij kiefer. hij at echt met lange tanden 's ochtends en 's avonds heel goed. ik heb hem in 1 keer overgezet en dat ging prima. heeft nooit meer slecht gegeten. maar met lijfje bv, een basset heeft ALTIJD honger die doe hoefde pas met een jaar. heeft er wel even aan moeten wennen :mrgreen: maar dat duurde niet lang. het was voor haar ook lekkerder om haar buikje goed vol te eten. overigens heb ik met kvv nooit 1 keer daags gegeven maar 2 keer omdat dat dat er veel sneller uit is.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:overigens heb ik met kvv nooit 1 keer daags gegeven maar 2 keer omdat dat dat er veel sneller uit is.
Ze krijgen hier denk ik 10% kvv en de rest stel ik samen.
Vanwege Orpa Lusnie hier, die lusnie zoveel :mrgreen:
Kan ik moeilijk levenslang op de eend zetten tenslotte, dus die krijgt regelmatig KVV en de rest stel ik zelf samen met af en toe een beetje KVV.

Ik wil maar zeggen: Fien barft volledig :pffff:

Afbeelding

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

heul goed :pffff: :mrgreen:

als ik ze over zet doe ik dat trouwens wel door eerst de maaltijden naar elkaar toe te trekken zeg maar. dus in de ochtend steeds later en in de avond dan wat vroeger.
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Marjoleine schreef:
SandraH schreef:Ik ben groot voorstander van het op verschillende tijden voeren en geen exacte hoeveelheden voor die dag, dus de kleinere maaltijden krijgen ze dan ook op de dag zelf en niet 's avonds.
Begrijp ik nou goed dat je meerdere malen per dag voert?
Of niet?
Nee...1x per dag krijgen ze hun grote maaltijd. Maar...de ene dag is dat 400 gram, de andere dag 700 gram, de dag voor een vastendag 1400 gram. Normaal hebben ze 2 vastendagen, maar door de extreme kou van de afgelopen periode en de activiteit van m.n. Stanley viel hij veel af, dus gaan ze vanaf maandag weer vasten. Oja, hier krijgen ze ook regelmatig 'overige', zoals verse kiemmix en verse kruidenmix (gaat bij het vlees als ruw vezel), Maar ook ei, af en toe fruit en rauwe honing die ik niet kwijt kan gelijktijdig met de vleesmaaltijden, dat krijgen ze dus als tussendoortjes. Maar ook hiervoor geen vaste tijden en niet als verwachtingspatroon de ochtend. Tot aan de middag is het darmstelsel bezig met een natuurlijk reinigingsproces, dus dan zou het volgens kenners 'beter' zijn om pas vanaf de namiddag tot aan de late avond te voeren. Mijn honden staan verder niet op medicatie, dus dat is niet van invloed op hun voedingspatroon.
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Senna en Odin krijgen hier ook 1 keer per dag en dan s'ochtends. Is mij aanbevolen omdat ze dan de hele dag dan hun energie hieruit kunnen halen. Meestal voer ik( of mijn man :F: ) rond een uur of 8. Soms eerder soms later omdat ik niet wil dat ze zich vastpinnen op een tijdstip.
Heb je van die drentelende en dralende honden die hun eten willen... :neenee:
Maar er zal niet meer dan uurtje of anderhalf afgeweken worden.
Groetjes Belinda
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hutsje schreef:
Marjoleine schreef:En wanneer zou een ieniemienie hondje als Fien naar 1 keer kunnen denk jij, Jessica?

Ze is per vandaag naar twee keer, vond ze stom :boos:
Gelukkig heeft ze het te druk om er lang bij stil te staan ;)
ik hou standaard een jaar aan, dan zet ik ze over naar 1 keer daags en niet lang daarna begin ik ook met vasten 1 keer per week. maar ik kijk ook naar de hond zelf, zoals bv bij kiefer. hij at echt met lange tanden 's ochtends en 's avonds heel goed. ik heb hem in 1 keer overgezet en dat ging prima. heeft nooit meer slecht gegeten. maar met lijfje bv, een basset heeft ALTIJD honger die doe hoefde pas met een jaar. heeft er wel even aan moeten wennen :mrgreen: maar dat duurde niet lang. het was voor haar ook lekkerder om haar buikje goed vol te eten. overigens heb ik met kvv nooit 1 keer daags gegeven maar 2 keer omdat dat dat er veel sneller uit is.
Ik heb het idee dat ze er op een gegeven moment wel aan toe zijn om eens per dag te gaan eten. Izzie eet nog steeds twee keer per dag. Maar ik vergeet het wel eens 's ochtends en daar heeft ze helemaal geen moeite mee. Eerder kon ik het echt niet vergeten, dan stond ze in de keuken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
senna en odin
Zeer actief

oow ja...vergeten :oohja: !!!

@MiekMiek: ik wilde vragen wat voor een cute hondje dat is met die koffievlek om zijn oogje :I:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik moet er zelf ook niet aan denken om maar 1x per dag te eten, dus hier krijgen ze gewoon 2x per dag eten :pffff:
Maar jij voert kvv toch, geen barf?
Even voor de statistiek, he ;)

Afbeelding

tekkel
Erelid

senna en odin schreef:oow ja...vergeten :oohja: !!!

@MiekMiek: ik wilde vragen wat voor een cute hondje dat is met die koffievlek om zijn oogje :I:
Ik ben wel niet MiekMiek, maar ik weet het antwoord: dat is Miah, een echte Jack Russell :I:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
senna en odin
Zeer actief

Ik ben wel niet MiekMiek, maar ik weet het antwoord: dat is Miah, een echte Jack Russell
Hahaha dat geeft niet. Als ik maar weet wat dat voor hondje is :lol1:
En dan een ruwharige??? denk ik zo??

Hij/zij is zooooooooow cute :I:
Groetjes Belinda
Afbeelding
tekkel
Erelid

senna en odin schreef:
Ik ben wel niet MiekMiek, maar ik weet het antwoord: dat is Miah, een echte Jack Russell
Hahaha dat geeft niet. Als ik maar weet wat dat voor hondje is :lol1:
En dan een ruwharige??? denk ik zo??

Hij/zij is zooooooooow cute :I:
(Zij :mrgreen: ) Ja, ik geloof ruwharig. Al heb je ook nog stokharig of zoiets, geen idee wat Miah is. Moet je anders maar aan Yamie vragen hier op het forum: die heeft Miah gefokt :wink:
senna en odin
Zeer actief

Ik moet er zelf ook niet aan denken om maar 1x per dag te eten, dus hier krijgen ze gewoon 2x per dag eten
En nog op vaste tijden ook
Jeeee, :O: wat ben jij slecht hahaha.......neej hoor grapje!! :roos:

Ik denk zelf dat iedereen moet geven wanneer en hoevaak dat hij zelf wil. Denk toch dat gevoel hier een grote rol speelt.
En het belangrijkste...doen waar je hondje zich het best bij voelt.

Ik heb best veel sores gehad met Senna zijn huid. Nu krijgt hij waar hij het het best op doet. En al roept een ander dat zijn voer zoooooooow goed is....ik trap er niet meer in :pffff: . Ben al te vaak gewisselt waarna hij weer hele erge jeuk had en zich helemaal kapot krabde en beet. Daarbij was ie dan ook nog een mooie gatenkaas. ( kale plekken in zijn vacht).
Nu is het weer een mooie wollebol :lol1:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

Panna krijgt twee keer per drie dagen eten, NRV. Soms is dat 2 dagen eten, 1 dag niet, 2 dagen wel; soms 3 dagen eten, 1 dag niet, 1 dag wel, 1 dag niet. Niet op een vast tijdstip, wel een vast moment - na de grote wandeling.
Ze poept ongeveer 24 uur na de maaltijd, soms iets eerder. Als ze veel bot heeft gegeten poept ze wat vaker, anders één keer per dag.

Ik heb ontzettend veel verschillende soorten voer en -momenten geprobeerd. Brokken at ze altijd met lange tanden, had een slechte vacht, korstige kale plekken, geen spieren, mager, smurriepoep. Ongeveer 2 jaar geleden overgestapt op NRV en dat gaat heel goed. Enneh... ik vind het nog veel leuker ook :mrgreen:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik voer ook 1 maal daags, meestal in de namiddag, begin van de avond.
Geen ontlastingsproblemen, ze moeten meestal 1 maal daags poepen.
Jakko wel iets vaker, die poept in etappe's. :F:

Toevoeging: ik geef nrv.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Linsey schreef:Ik voer eenmaal per dag tussen 21-23u en dan voor het slapengaan krijgen ze nog wat yoghurt met honing dat kan direct na het eten zijn of met maximum een uurtje verschil. Ze poepen meestal 1 maal per dag: Kai in de late namiddag en Lotje 's avonds. Tenzij Kai een dubbele maaltijd heeft gehad dan kan het soms zijn dat ik rond 4u 's nachts uit bed gepiept word omdat hij hoognodig moet. Ik probeer dan altijd toch wat vroeger zijn dubbele maaltijd te geven, maar ik vergeet het dikwijls vroeger te geven en dan kan ik dus 's nachts uit bed. :Q:

De reden dat ik 's avonds voer is omdat dan de honden niet meer actief zijn en ik zelf dat dan beter vind. :wink:
Nog even aan toevoegen ze krijgen hier nrv. Kai meestal altijd grote stukken, Lotje beetje kleinere stukken en heel soms eens iets gemalen zoals all animal. Lotje eet elke dag en Kai heeft 2 vastendagen in de week dinsdag en zaterdag (tenzij zaterdags wedstrijd dan is het vrijdag). Beiden zijn kleine honden Kai weegt 6,5-7kg en Lotje 3,5-4kg.
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Panna schreef:Panna krijgt twee keer per drie dagen eten, NRV. Soms is dat 2 dagen eten, 1 dag niet, 2 dagen wel; soms 3 dagen eten, 1 dag niet, 1 dag wel, 1 dag niet. Niet op een vast tijdstip, wel een vast moment - na de grote wandeling.
Ze poept ongeveer 24 uur na de maaltijd, soms iets eerder. Als ze veel bot heeft gegeten poept ze wat vaker, anders één keer per dag.

Ik heb ontzettend veel verschillende soorten voer en -momenten geprobeerd. Brokken at ze altijd met lange tanden, had een slechte vacht, korstige kale plekken, geen spieren, mager, smurriepoep. Ongeveer 2 jaar geleden overgestapt op NRV en dat gaat heel goed. Enneh... ik vind het nog veel leuker ook :mrgreen:
Maar niet leuk genoeg om iedere dag te voeren? :wink:
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

Cootje1963 schreef:
Panna schreef:Panna krijgt twee keer per drie dagen eten, NRV. Soms is dat 2 dagen eten, 1 dag niet, 2 dagen wel; soms 3 dagen eten, 1 dag niet, 1 dag wel, 1 dag niet. Niet op een vast tijdstip, wel een vast moment - na de grote wandeling.

Doordat Panna sommige dagen niet eet, kan ze de andere dagen haar buik echt lekker vol eten :wink: Vindt ze leuk :F:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Panna schreef:
Cootje1963 schreef:
Panna schreef: Ongeveer 2 jaar geleden overgestapt op NRV en dat gaat heel goed. Enneh... ik vind het nog veel leuker ook :mrgreen:
Doordat Panna sommige dagen niet eet, kan ze de andere dagen haar buik echt lekker vol eten :wink: Vindt ze leuk :F:
Ik vind dat ook goed klinken hoor, in elk geval eens per dag en niet twee maal per dag.
Bovendien hoef ik dan niet karkassen met gedoe in stukken te hakken in een aantal gevallen :mrgreen:

Afbeelding

laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Marjoleine schreef: Bovendien hoef ik dan niet karkassen met gedoe in stukken te hakken in een aantal gevallen :mrgreen:
Dat vind ik ook een erg groot voordeel :lol1:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

laura86 schreef:
Marjoleine schreef: Bovendien hoef ik dan niet karkassen met gedoe in stukken te hakken in een aantal gevallen :mrgreen:
Voer jij bij beide al eenmaal daags, Laura?

En op welke leeftijd ben je ermee begonnen?

Afbeelding

Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik voer ze tweemaal per dag en stel zelf samen. Ik heb wel de ambitie gehad toen Rein jong was ze naar 1 keer per dag over te zetten. Ik ben er mee bezig geweest om ze om te schakelen maar heb het niet doorgezet omdat ik het een eng idee vond, zoveel voer ineens.

Het bevalt me eigenlijk prima zo, dus ik ga niet veranderen.
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Marjoleine schreef:
laura86 schreef:
Voer jij bij beide al eenmaal daags, Laura?

En op welke leeftijd ben je ermee begonnen?

Kaya is 5 maanden, die staat nog op 2 keer.

Bo heb ik vanaf een maand op 10 of 1 keer gezet, waar hij het een stuk beter op deed. Ik denk dat ik Kaya ook vanaf die leeftijd op twee keer probeer te zetten.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Hier één keer per dag.
Ds krijgt KVV (+ brok)

Fax krijgt rauw.

de leeftijd van Ds weet ik niet meer, waarop ze één keer is gaan eten, een maand of 5 zou ik denken :U:
Fax was 10 weken.

Fax poept meerdere keren per dag, want hij markeert ook met poep :roll: Maar zijn echt nodige keer, is één keer denk ik.
Ds ook één keer, soms niet... Die poept wanneer ze er toevallig aan denkt ofzo :U: (maar zij is geen referentie op vlak van eten, eten interesseert haar niet, moest ze kunnen, ze at gewoon niet, nooit :U: )
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”