Preciestekkel schreef:Volgens mij is het niet alleen ons gevóel, maar ís het ook zielig: ze hebben altijd een beetje honger, en nooit eens een lekker vol buikje met bijbehorend gevoel
Wij zorgen gewoon dat ze niet zielig zijn.
Moderator: moderatorteam
Preciestekkel schreef:Volgens mij is het niet alleen ons gevóel, maar ís het ook zielig: ze hebben altijd een beetje honger, en nooit eens een lekker vol buikje met bijbehorend gevoel
ik hou standaard een jaar aan, dan zet ik ze over naar 1 keer daags en niet lang daarna begin ik ook met vasten 1 keer per week. maar ik kijk ook naar de hond zelf, zoals bv bij kiefer. hij at echt met lange tanden 's ochtends en 's avonds heel goed. ik heb hem in 1 keer overgezet en dat ging prima. heeft nooit meer slecht gegeten. maar met lijfje bv, een basset heeft ALTIJD honger die doe hoefde pas met een jaar. heeft er wel even aan moeten wennenMarjoleine schreef:En wanneer zou een ieniemienie hondje als Fien naar 1 keer kunnen denk jij, Jessica?
Ze is per vandaag naar twee keer, vond ze stom![]()
Gelukkig heeft ze het te druk om er lang bij stil te staan

Ze krijgen hier denk ik 10% kvv en de rest stel ik samen.Hutsje schreef:overigens heb ik met kvv nooit 1 keer daags gegeven maar 2 keer omdat dat dat er veel sneller uit is.

Nee...1x per dag krijgen ze hun grote maaltijd. Maar...de ene dag is dat 400 gram, de andere dag 700 gram, de dag voor een vastendag 1400 gram. Normaal hebben ze 2 vastendagen, maar door de extreme kou van de afgelopen periode en de activiteit van m.n. Stanley viel hij veel af, dus gaan ze vanaf maandag weer vasten. Oja, hier krijgen ze ook regelmatig 'overige', zoals verse kiemmix en verse kruidenmix (gaat bij het vlees als ruw vezel), Maar ook ei, af en toe fruit en rauwe honing die ik niet kwijt kan gelijktijdig met de vleesmaaltijden, dat krijgen ze dus als tussendoortjes. Maar ook hiervoor geen vaste tijden en niet als verwachtingspatroon de ochtend. Tot aan de middag is het darmstelsel bezig met een natuurlijk reinigingsproces, dus dan zou het volgens kenners 'beter' zijn om pas vanaf de namiddag tot aan de late avond te voeren. Mijn honden staan verder niet op medicatie, dus dat is niet van invloed op hun voedingspatroon.Marjoleine schreef:Begrijp ik nou goed dat je meerdere malen per dag voert?SandraH schreef:Ik ben groot voorstander van het op verschillende tijden voeren en geen exacte hoeveelheden voor die dag, dus de kleinere maaltijden krijgen ze dan ook op de dag zelf en niet 's avonds.
Of niet?

Ik heb het idee dat ze er op een gegeven moment wel aan toe zijn om eens per dag te gaan eten. Izzie eet nog steeds twee keer per dag. Maar ik vergeet het wel eens 's ochtends en daar heeft ze helemaal geen moeite mee. Eerder kon ik het echt niet vergeten, dan stond ze in de keuken.Hutsje schreef:ik hou standaard een jaar aan, dan zet ik ze over naar 1 keer daags en niet lang daarna begin ik ook met vasten 1 keer per week. maar ik kijk ook naar de hond zelf, zoals bv bij kiefer. hij at echt met lange tanden 's ochtends en 's avonds heel goed. ik heb hem in 1 keer overgezet en dat ging prima. heeft nooit meer slecht gegeten. maar met lijfje bv, een basset heeft ALTIJD honger die doe hoefde pas met een jaar. heeft er wel even aan moeten wennenMarjoleine schreef:En wanneer zou een ieniemienie hondje als Fien naar 1 keer kunnen denk jij, Jessica?
Ze is per vandaag naar twee keer, vond ze stom![]()
Gelukkig heeft ze het te druk om er lang bij stil te staanmaar dat duurde niet lang. het was voor haar ook lekkerder om haar buikje goed vol te eten. overigens heb ik met kvv nooit 1 keer daags gegeven maar 2 keer omdat dat dat er veel sneller uit is.

Maar jij voert kvv toch, geen barf?Nanna schreef:Ik moet er zelf ook niet aan denken om maar 1x per dag te eten, dus hier krijgen ze gewoon 2x per dag eten![]()
Ik ben wel niet MiekMiek, maar ik weet het antwoord: dat is Miah, een echte Jack Russellsenna en odin schreef:oow ja...vergeten!!!
@MiekMiek: ik wilde vragen wat voor een cute hondje dat is met die koffievlek om zijn oogje
Hahaha dat geeft niet. Als ik maar weet wat dat voor hondje isIk ben wel niet MiekMiek, maar ik weet het antwoord: dat is Miah, een echte Jack Russell

(Zijsenna en odin schreef:Hahaha dat geeft niet. Als ik maar weet wat dat voor hondje isIk ben wel niet MiekMiek, maar ik weet het antwoord: dat is Miah, een echte Jack Russell![]()
En dan een ruwharige??? denk ik zo??
Hij/zij is zooooooooow cute
Jeeee,Ik moet er zelf ook niet aan denken om maar 1x per dag te eten, dus hier krijgen ze gewoon 2x per dag eten
En nog op vaste tijden ook

Nog even aan toevoegen ze krijgen hier nrv. Kai meestal altijd grote stukken, Lotje beetje kleinere stukken en heel soms eens iets gemalen zoals all animal. Lotje eet elke dag en Kai heeft 2 vastendagen in de week dinsdag en zaterdag (tenzij zaterdags wedstrijd dan is het vrijdag). Beiden zijn kleine honden Kai weegt 6,5-7kg en Lotje 3,5-4kg.Linsey schreef:Ik voer eenmaal per dag tussen 21-23u en dan voor het slapengaan krijgen ze nog wat yoghurt met honing dat kan direct na het eten zijn of met maximum een uurtje verschil. Ze poepen meestal 1 maal per dag: Kai in de late namiddag en Lotje 's avonds. Tenzij Kai een dubbele maaltijd heeft gehad dan kan het soms zijn dat ik rond 4u 's nachts uit bed gepiept word omdat hij hoognodig moet. Ik probeer dan altijd toch wat vroeger zijn dubbele maaltijd te geven, maar ik vergeet het dikwijls vroeger te geven en dan kan ik dus 's nachts uit bed.
De reden dat ik 's avonds voer is omdat dan de honden niet meer actief zijn en ik zelf dat dan beter vind.
Maar niet leuk genoeg om iedere dag te voeren?Panna schreef:Panna krijgt twee keer per drie dagen eten, NRV. Soms is dat 2 dagen eten, 1 dag niet, 2 dagen wel; soms 3 dagen eten, 1 dag niet, 1 dag wel, 1 dag niet. Niet op een vast tijdstip, wel een vast moment - na de grote wandeling.
Ze poept ongeveer 24 uur na de maaltijd, soms iets eerder. Als ze veel bot heeft gegeten poept ze wat vaker, anders één keer per dag.
Ik heb ontzettend veel verschillende soorten voer en -momenten geprobeerd. Brokken at ze altijd met lange tanden, had een slechte vacht, korstige kale plekken, geen spieren, mager, smurriepoep. Ongeveer 2 jaar geleden overgestapt op NRV en dat gaat heel goed. Enneh... ik vind het nog veel leuker ook
Doordat Panna sommige dagen niet eet, kan ze de andere dagen haar buik echt lekker vol etenCootje1963 schreef:Maar niet leuk genoeg om iedere dag te voeren?Panna schreef:Panna krijgt twee keer per drie dagen eten, NRV. Soms is dat 2 dagen eten, 1 dag niet, 2 dagen wel; soms 3 dagen eten, 1 dag niet, 1 dag wel, 1 dag niet. Niet op een vast tijdstip, wel een vast moment - na de grote wandeling.
Ze poept ongeveer 24 uur na de maaltijd, soms iets eerder. Als ze veel bot heeft gegeten poept ze wat vaker, anders één keer per dag.
Ik heb ontzettend veel verschillende soorten voer en -momenten geprobeerd. Brokken at ze altijd met lange tanden, had een slechte vacht, korstige kale plekken, geen spieren, mager, smurriepoep. Ongeveer 2 jaar geleden overgestapt op NRV en dat gaat heel goed. Enneh... ik vind het nog veel leuker ook
Ik vind dat ook goed klinken hoor, in elk geval eens per dag en niet twee maal per dag.Panna schreef:Doordat Panna sommige dagen niet eet, kan ze de andere dagen haar buik echt lekker vol etenCootje1963 schreef:Maar niet leuk genoeg om iedere dag te voeren?Panna schreef: Ongeveer 2 jaar geleden overgestapt op NRV en dat gaat heel goed. Enneh... ik vind het nog veel leuker ookVindt ze leuk
Dat vind ik ook een erg groot voordeelMarjoleine schreef: Bovendien hoef ik dan niet karkassen met gedoe in stukken te hakken in een aantal gevallen
Voer jij bij beide al eenmaal daags, Laura?laura86 schreef:Dat vind ik ook een erg groot voordeelMarjoleine schreef: Bovendien hoef ik dan niet karkassen met gedoe in stukken te hakken in een aantal gevallen
Marjoleine schreef:Voer jij bij beide al eenmaal daags, Laura?laura86 schreef:Dat vind ik ook een erg groot voordeelMarjoleine schreef: Bovendien hoef ik dan niet karkassen met gedoe in stukken te hakken in een aantal gevallen
En op welke leeftijd ben je ermee begonnen?