daan! schreef:Budkes schreef:anette schreef:Je kan beter een hond nemen als de baby er is. Als je dan een hond neemt weet die hond ook gelijk dat de baby bij het gezin hoort. Maar je moet pas echt aan een hond beginnen als je zeker weet dat je een hond wilt. Want al is de baby er dan heb je een stuk minder tijd voor een hond.
Tsja ik zal wel een afwijking hebben of zo, maar met een baby heb je juist zeeën van tijd. Als het aan mijn honden lag was ik doorlopend zwanger :N: , want juist met baby's heb je alle tijd van de wereld. Die doen niks namelijk, maar je moet er wel de hele dag bij blijven. Dus leg je ze in de kinderwagen en gaan met die banaan. Veel meer kun je namelijk met zo'n baby niet doen. Maar lopen daarentegen kan altijd.
Ik ben het niet helemaal met je eens, wel een beetje, maar niet helemaal.
Met de eerste baby heb je zeeen van tijd, met de tweede niet meer, want dan het je te maken met een weerbarstige peuter. Die niet wil lopen en dat kenbaar maakt door zich voor je deur zich dramatisch ten aarde te werpen en te roepen 'ik wil niet lopen'
En dan heb je er al een half uur opzitten van inpakken en aankleden.
Gewoon beginnen met een hond wanneer jij er aan toe bent.
Over een jaar is er weer een hond of een pup die jou nodig heeft.
Dan moet je ze maar beter africhten

,die van mij gooiden zich nooit op de grond, dwz. dat heeft de oudste 1 maal gedaan en als ie uiteindelijk niet zelf eieren voor z'n geld had gekozen dan lag hij er nu nog

.
Maar ff zonder gekheid.

TS is zwanger van de eerste en daar ging het over dacht ik. Die tweede zal, mag ik toch hopen

, nog minstens 1.5 jaar op zich laten wachten. En dan is ze al lang en breed gewend aan hond + kind.
Verder ben ik het uiteraard helemaal met je eens dat je gewoon moet beginnen aan een hond als JIJ er aan toe bent.
Vind alleen dat er soms van die dramatische toestanden van baby's en/of puppy's en/of peuters en/of honden ,nou ja rondom en/of een heleboel, worden gemaakt.
Gewoon blijven ademen en nuchter je verstand blijven gebruiken dan valt het allemaal reuze mee hoor.....