Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moeilijk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Moeilijk

Ongelezen bericht door Naad »

Ik kan een 2 jarig Am staff teefje krijgen van iemand. Die man die mij het aanbood zoekt voor deze hond een goed baasje, de hond is van zijn zoon en zijn zoon laat de hond te vaak alleen thuis en hij vind dat niet kunnen. Nu zit ik erg te twijfelen want ik heb nog nooit een hond in huis genomen die ouder was dan 9 weken. Ik ben opgegroeid vanaf baby af aan met een herder die overleed op zijn 12e en ik was toen ook 12, en op mijn 15e kwam Gizmo van 8 weken in huis die afgelopen november is ingeslapen van ouderdom op 14 jarige leeftijd.
Hoe weet je nou of die klik er is met de hond? Ik bedoel je kan de hond wel een week op proef nemen maar als die klik er dan nog steeds niet is moet je haar dan terug brengen of het nog een week proberen? Vind het gewoon een moeilijke keus ook omdat ik bang ben dat ik de hond met alles ga vergelijken met Gizmo, want voor mij is-was Gizmo de ideale hond.

Nog een kleine toevoeging Gizmo is bij mijn ouders gebleven toen ik uit huis ging dat is nu 2 jaar geleden. Woon sinds juni vorig jaar in een 1 gezinswoning en heb altijd gezegd als ik een tuin heb komt er weer een hond maar dat moest een pup zijn omdat Gizmo in de vakantie bij mij was en zij niet met andere honden kon.

Dus mijn vraag wat zouden jullie doen/aanraden? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Naad op 02 jan 2010 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Re: Moeilijk

Ongelezen bericht door Carmen »

Eerst zou ik bezien of het idee me enthousiast maakt want je moet het niet doen voor die man. Hoe kan hij trouwens de hond van iemand anders, ook al is het zijn zoon, weggeven :denken:
Ik zelf vind de klik bij herplaatsers gemakkelijker dan bij pups. Ik ga gewoon kijken en bij gerede twijfel niet doen. Ik wist telkens meteen of een hond het wel of niet was voor mij/ ons . Succes met het maken van een keuze ;-)
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Ik merk vrijwel meteen wel als die klik er is.. tenmiste, tot nu toe wel gehad met de honden die hier kwamen.. zowel als pup als herplaatsers...

Ik zou gewoon een paar keer langs gaan en tijd doorbrengen met die hond en dan zien als het wat wordt...en dan besluiten wat te doen...

Suc6 er iig mee :ok:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Je moet jezelf eerst eens afvragen of je überhaupt aan een andere hond toe bent. Kan je open staan voor een andere hond, met haar/zijn eigenaardigheden?
Vergelijken doe je zeker, maar waarom kijk je daar zo tegenop??? Is toch heel normaal? De ene hond is de ander niet.
Wij hebben al zo'n 25 jaar Middenslag Schnauzers en tuurlijk vergelijken we die, maar elke hond heeft zo zijn/haar eigen dingetjes die bij die hond horen :19: . Leuk toch, dat maakt die hond, díe specifieke hond.

Wat ik me in het geval van dit teefje wél afvraag is of de zoon die hond wel kwijt wil. Zoals je het brengt, bepaalt vader voor de zoon dat de hond beter af is bij iemand anders.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Naad
Zeer actief

Hoe het zit met de vader en zoon weet ik niet precies, ik neem aan dat hij wel heeft overlegd met zijn zoon. Tenminste dat neem ik aan.

Op zich ben ik heel enthousiast hierover want ik woon nu 2 jaar zonder hond in huis en ik merk dat ik het steeds meer ga missen geen hond in huis. En nu gizmo er ook niet meer is mis k het nog veel meer want ik kwam regelmatig bij mijn ouders thuis en dan ging ik lekker wandelen met haar. En de hond vergelijken met de andere hond dat zal er wel bij horen dan :W: Denk dat ik er nog maar even een nachtje over ga slapen, hoewel ik het zelf wel zou willen. Ze komt sowieso eerst op proef hier.
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

pff wij hebebn maigic als herplaatser gekregen en tja je merkt het vanzelf wel hoor of de klik er is. Je gaat je honden altijd vergeleijken maar geloof me je vind de andere hond ook leuk. Als jij al bij je zelf na bent gegaan of je zelf toe bent aan een andere hond en dit lijkt je wat. Maar dan wel om de reden van dat je de hond leuk vind dan kun je rustig eens gaan kijken en kennis maken met de hond. Dan kun je van daaruit wel verder zien.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik zou eerst zeker willen weten of de zoon het hier mee eens is.
Verder , wil je echt een hond?, heb je er de tijd voor etc.
Als je antwoord ja is, ga dan bij ze langs, neem de hond mee uit wandelen en je merkt snel genoeg of er een klik is. Mocht dat zo zijn, spreek dan inderdaad iets af op proef.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Als je het op zeker wilt spelen, dan ga je met beiden honden ergens heen, naar een plek waarvan je zeker weet dat ze er nog nooit geweest zijn. Dan kun je goed zien wat voor vlees je in de kuip hebt!
anette
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mix hondje
Duitse staande

Ongelezen bericht door anette »

Ik denk dat je eerst voor je eigen moet bedenken of je echt wel een hond wilt.
Zelf heb ik drie honden waarvan ik met de oudste hond helemaal geen klik heb. Met mijn andere twee honden had ik ook niet gelijk een klik dat is gegroeid. Dus ik denk dat je moet bedenken of je het echt graag wilt
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

klinkt ook niet alsof je je er echt op verheugd, weet je wel heel zeker dat je een hond wilt , dat je die hond wilt :denken:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Felix schreef:Als je het op zeker wilt spelen, dan ga je met beiden honden ergens heen, naar een plek waarvan je zeker weet dat ze er nog nooit geweest zijn. Dan kun je goed zien wat voor vlees je in de kuip hebt!
Beide honden :denken:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ach, ik kan me wel voorstellen dat je twijfelt, je had je immers helemaal ingesteld op een pup, ooit, en dan komt dit ineens op je pad.
Ik heb meerdere pups gehad en nu 3 x een oudere hond en ik denk dat je de klik heus wel voelt, of niet. Zeker met oudere honden wordt je niet vertederd door het kleine van het pupje en weet je vrijwel direct of je haar wel of niet leuk vind.
En dan neem je haar toch lekker een week of twee op proef, dan weet je het daarna echt wel. Gewoon doen.
Uiteindelijk heb ik hier met mijn honden niet echt verschil of ze als pup of op latere leeftijd zijn gekomen, met de één klikt het gewoon net iets beter dan met de ander.

Maar ik zou ook wel zeker willen weten dat zoonlief ook afstand wil doen, want dat vind ik wel een beetje raar in het verhaal.
Gr. Aniek

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja een hond moet je aanspreken, de band moet natuurlijk groeien. Dat duurt soms wel een jaar en soms nog wel langer. Daar maakt het voor mij niet uit of het een pup of een volwassen hond is. Het duurt gewoon een tijd voor je goed op elkaar in gespeeld bent. In zo'n jaar heb ik dan wel eens twijfels, als het allemaal niet zo gaat als ik had gehoopt, maar het komt hier altijd goed. Voor mij heeft juist een volwassen hond ten op zichte van een pup veel voordelen, zeker als het je eerste eigen hond is.
Afbeelding
Naad
Zeer actief

Hoewel ik steeds enthousiaster werd over het idee. Werd mijn vriend minder enthousiast. Ik ben eind februari uitgerekend van ons eerste kindje, en hoewel ik dacht dat gaat wel lukken omdat ik nu nog steeds erg fit ben. Heb ik niet nagedacht over de eerste dagen na de bevalling wie gaat de hond uitlaten etc. etc. mijn vriend werkt gewoon en een vriendin van mij woont in dezelfde plaats maar ik ga niet verwachten van haar dat zij de eerste paar dagen na mijn bevalling mijn hond uit gaat laten elke dag.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

dat gaat om een paar dagen , als dat echt het bezwaar is dan zou ik zeggen daar is wel een oplossing voor, want dat probleem krijg je misschien ook als je na de bevalling een hond neemt en in de toekomst nog een keertje zwanger gaat worden.
bijna ieder gezin met honden weet er wel een oplossing voor, en wat is nu het bezwaar voor je vriend om desnoods even een plas en poep rondje te doen met de hond :denken:
mijn man is niet zo van de honden, maar hij deed het wel :wink:
als hij er gewoon geen zin in heeft met deze hond, kan hij het maar beter eerlijk zeggen in plaats van excuses te verzinnen dan weet je wat, en hoeft je ook neit voor iedere smoes een oplossing te verzinnen :engel:
Naad
Zeer actief

S@ndr@ schreef:dat gaat om een paar dagen , als dat echt het bezwaar is dan zou ik zeggen daar is wel een oplossing voor, want dat probleem krijg je misschien ook als je na de bevalling een hond neemt en in de toekomst nog een keertje zwanger gaat worden.
bijna ieder gezin met honden weet er wel een oplossing voor, en wat is nu het bezwaar voor je vriend om desnoods even een plas en poep rondje te doen met de hond :denken:
als hij er gewoon geen zin in heeft met deze hond, kan hij het maar beter eerlijk zeggen in plaats van excuses te verzinnen dan weet je wat, en hoeft je ook neit voor iedere smoes een oplossing te verzinnen :engel:
Dat is het ook hij heeft niet veel met honden :ugh:. Uitlaten als hij thuis is doet hij wel maar dat zou betekenen dat de hond smorgens wordt uitgelaten en savonds pas weer naar buiten gaat omdat hij niet in de buurt werkt. En er zal inderdaad altijd wel een oplossing zijn maar als je er niet allebei achter staat dan denk ik dat het beter is om het niet te doen. Tenminste nu nog niet :mrgreen: wat ik wel rot vind maar ik ga hier geen heibel over maken, en ben blij dat ik het hondje nog niet heb gezien want voor hetzelfde geld was die klik er geweest.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Naad schreef:
S@ndr@ schreef:dat gaat om een paar dagen , als dat echt het bezwaar is dan zou ik zeggen daar is wel een oplossing voor, want dat probleem krijg je misschien ook als je na de bevalling een hond neemt en in de toekomst nog een keertje zwanger gaat worden.
Dat is het ook hij heeft niet veel met honden :ugh:. Uitlaten als hij thuis is doet hij wel maar dat zou betekenen dat de hond smorgens wordt uitgelaten en savonds pas weer naar buiten gaat omdat hij niet in de buurt werkt. En er zal inderdaad altijd wel een oplossing zijn maar als je er niet allebei achter staat dan denk ik dat het beter is om het niet te doen. Tenminste nu nog niet :mrgreen: wat ik wel rot vind maar ik ga hier geen heibel over maken, en ben blij dat ik het hondje nog niet heb gezien want voor hetzelfde geld was die klik er geweest.
Nou dan is het toch duidelijk , weet je in ieder geval wat, ik vind het heel jammer zowel voor jou als de hond, maar ik denk dat het zo dog is toch, komt in de toekomst wel weer een hele leuke hond lang :J:
Naad
Zeer actief

gyanty schreef:Voor mij heeft juist een volwassen hond ten op zichte van een pup veel voordelen, zeker als het je eerste eigen hond is.
Dit was niet mijn eerste hond gewest :W: hoewel ik Gizmo had toen ik bij mijn ouders woonde was ik degene die alles deed met haar qua verzorging etc etc. alles eigenlijk. Dus weet wel wat het is om de verzorging van een hond op je te nemen.
Afbeelding
Naad
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Naad schreef:
Nou dan is het toch duidelijk , weet je in ieder geval wat, ik vind het heel jammer zowel voor jou als de hond, maar ik denk dat het zo dog is toch, komt in de toekomst wel weer een hele leuke hond lang :J:
Dank je wel, en ja er zal ongetwijfeld een leuke hond voorbij komen in de toekomst :W:
Afbeelding
anette
Vaste gebruiker
Duitse staande

Je kan beter een hond nemen als de baby er is. Als je dan een hond neemt weet die hond ook gelijk dat de baby bij het gezin hoort. Maar je moet pas echt aan een hond beginnen als je zeker weet dat je een hond wilt. Want al is de baby er dan heb je een stuk minder tijd voor een hond.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik zou het nu niet doen
een herplaatser moet al flink wennen
endan moet ie over anderhalve maand weer flink wennen aan een nieuwe situatie
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

anette schreef:Je kan beter een hond nemen als de baby er is. Als je dan een hond neemt weet die hond ook gelijk dat de baby bij het gezin hoort. Maar je moet pas echt aan een hond beginnen als je zeker weet dat je een hond wilt. Want al is de baby er dan heb je een stuk minder tijd voor een hond.
Tsja ik zal wel een afwijking hebben of zo, maar met een baby heb je juist zeeën van tijd. Als het aan mijn honden lag was ik doorlopend zwanger :N: , want juist met baby's heb je alle tijd van de wereld. Die doen niks namelijk, maar je moet er wel de hele dag bij blijven. Dus leg je ze in de kinderwagen en gaan met die banaan. Veel meer kun je namelijk met zo'n baby niet doen. Maar lopen daarentegen kan altijd.
Gr. Aniek

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zou met zo'n hond gaan wandelen. Dan weet je of het klikt.

Overigens kende ik Sokkie ook helemaal niet toen ze kwam, ik had haar alleen van de foto gezien. Toch klikt het wel. Of de hond overigens volwassen is of pup maakt niets uit. Het is heus niet gecompliceerder. Overigens is het wel zo dat een volwassen hond i.c.m. met klein kind gemakkerlijker is. In geval van een pup heb je "twee peuters", snappie? En 2 peuters is wel effe drukker dan 1.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
anette
Vaste gebruiker
Duitse staande

Budkes schreef:
anette schreef:Je kan beter een hond nemen als de baby er is. Als je dan een hond neemt weet die hond ook gelijk dat de baby bij het gezin hoort. Maar je moet pas echt aan een hond beginnen als je zeker weet dat je een hond wilt. Want al is de baby er dan heb je een stuk minder tijd voor een hond.
Tsja ik zal wel een afwijking hebben of zo, maar met een baby heb je juist zeeën van tijd. Als het aan mijn honden lag was ik doorlopend zwanger :N: , want juist met baby's heb je alle tijd van de wereld. Die doen niks namelijk, maar je moet er wel de hele dag bij blijven. Dus leg je ze in de kinderwagen en gaan met die banaan. Veel meer kun je namelijk met zo'n baby niet doen. Maar lopen daarentegen kan altijd.
Wat ik eigenlijk bedoelde is, als je pas een baby hebt dan krijg je zeker de eerste tijd veel mensen over de vloer. Ook moet je je kindje (was het niet om de 4 uur) voeding geven. pppppffffff ben er al weer een hele tijd uit. Durf jij je baby even alleen te laten als het ligt te slapen om de hond naar buiten te laten. als het je eerste kindje is is alles zo nieuw en gaat meestal al je aandacht naar de baby. Ik denk geniet eerst van je kindje en als de routine er is met de baby denk dan pas aan een hond.
Budkes
Zeer actief

anette schreef:Wat ik eigenlijk bedoelde is, als je pas een baby hebt dan krijg je zeker de eerste tijd veel mensen over de vloer.

Ja vonden ze gezellig.

Ook moet je je kindje (was het niet om de 4 uur) voeding geven.

Voeding kun je overal geven, als je borstvoeding geeft heb je het al kant en klaar bij je, als je flesvoeding geeft neem je een thermoskan gekookt water mee en poeder in een tupperware bakje, flesje mee en klaar al weer.

pppppffffff ben er al weer een hele tijd uit. Durf jij je baby even alleen te laten als het ligt te slapen om de hond naar buiten te laten.

Ja hoor, zeker als het nog een babytje is, die kan immers het ledikantje niet uitkomen, in het ergste geval zal je niet 1,2,3 bij het bedje staat als hij/zij huilt, maar daar wordt het ook niet minder van. Ik had trouwens standaard een briefje in mijn zak waar op stond waar ik woonde, mijn naam, een noodtelefoonnummer èn dat mijn baby thuis lag te slapen. Mocht ik dan bij het honden uitlaten worden overreden dan konden ze iig direct naar mijn huis gaan om de baby uit bed te halen.

als het je eerste kindje is is alles zo nieuw en gaat meestal al je aandacht naar de baby.

Och, ik lag niet de hele dag met mijn kin op de rand van het ledikant van mijn baby te genieten, dat deed ik ook wel als ze stralend in de kinderwagen lagen terwijl de honden ernaast liepen, dan genoot ik eigenlijk dubbel.

Ik denk geniet eerst van je kindje en als de routine er is met de baby denk dan pas aan een hond.

Maar het één sluit het ander niet uit hoor.
Maar goed, ik geloof dat we volledig off-topic gaan ...........
Gr. Aniek

Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik zou een paar keer langs gaan: heb je een klik met de hond, spreekt ze je aan etc. En zoals sommigen aangeven: als je makkelijk met de baby bent dan denk ik dat je prima zo'n hond erbij kan hebben. En als je geluk hebt heb je met een herplaatser misschien minder moeite dan met een pup, die je nog zindelijk moet maken etc. :wink:
En is de hele klik er niet, komt er vast nog een ander super hondje op je pad! :ok:
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

Budkes schreef:

Ik ben het niet helemaal met je eens, wel een beetje, maar niet helemaal.
Met de eerste baby heb je zeeen van tijd, met de tweede niet meer, want dan het je te maken met een weerbarstige peuter. Die niet wil lopen en dat kenbaar maakt door zich voor je deur zich dramatisch ten aarde te werpen en te roepen 'ik wil niet lopen'

En dan heb je er al een half uur opzitten van inpakken en aankleden. :D

Gewoon beginnen met een hond wanneer jij er aan toe bent.
Over een jaar is er weer een hond of een pup die jou nodig heeft.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Als je vriend echt niet wilt, dan houdt het op denk ik. Maar als zn bezwaar echt die eerste dagen is: je kan bij de kraamhulp wel vantwvoren aangeven dat ze bijv ook een hond uit moeten laten geloof ik. Wij hebben een poes en toen vroegen ze dat ook, maar dat heksje van ons mot niks hebben van vreemde mensen haha
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Persoonlijk zou ik het in de situatie waarin jij zit ook niet doen hoor.

Dan kun je mijn inziens beter wachten tot je bevallen bent, je weer "routine" hebt en gewent bent aan de nieuwe situatie, zodat je voor een eventuele herplaatser/pup meer dan genoeg tijd hebt om die te laten wennen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Budkes
Zeer actief

daan! schreef:
Budkes schreef:

Ik ben het niet helemaal met je eens, wel een beetje, maar niet helemaal.
Met de eerste baby heb je zeeen van tijd, met de tweede niet meer, want dan het je te maken met een weerbarstige peuter. Die niet wil lopen en dat kenbaar maakt door zich voor je deur zich dramatisch ten aarde te werpen en te roepen 'ik wil niet lopen'

En dan heb je er al een half uur opzitten van inpakken en aankleden. :D

Gewoon beginnen met een hond wanneer jij er aan toe bent.
Over een jaar is er weer een hond of een pup die jou nodig heeft.
Dan moet je ze maar beter africhten :pffff: :wink: ,die van mij gooiden zich nooit op de grond, dwz. dat heeft de oudste 1 maal gedaan en als ie uiteindelijk niet zelf eieren voor z'n geld had gekozen dan lag hij er nu nog :smile: .

Maar ff zonder gekheid. :wink: TS is zwanger van de eerste en daar ging het over dacht ik. Die tweede zal, mag ik toch hopen :ugh: , nog minstens 1.5 jaar op zich laten wachten. En dan is ze al lang en breed gewend aan hond + kind.

Verder ben ik het uiteraard helemaal met je eens dat je gewoon moet beginnen aan een hond als JIJ er aan toe bent. :ok:

Vind alleen dat er soms van die dramatische toestanden van baby's en/of puppy's en/of peuters en/of honden ,nou ja rondom en/of een heleboel, worden gemaakt.
Gewoon blijven ademen en nuchter je verstand blijven gebruiken dan valt het allemaal reuze mee hoor.....:cool:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”