Ik wil absoluut weer voor een herplaatser gaan, maar wel zo jong mogelijk.
Ik "werk" vanuit huis, ruim voldoende tijd om met de honden door te brengen en 1 tot 2 dagen per week ben ik in amsterdam (zo'n 4 tot 8 uur van huis). Als ik lang weg moet kan ik altijd iemand regelen die de hond(en) uitlaat. Mijn vader is er nu ook nog, maar over enige tijd moet ik alles alleen doen.
Er werd mij een link toegezonden van een zielig reutje:
border collie, reu, volgens de baas hebben beide ouders een stamboom, maar de hond niet (
Volgens de adverteerder is het geen drijver, maar ik heb mijn twijfels of dat door zo'n persoon na 6 weken zichtbaar is.
Ik ben niet echt van plan veel te sporten met de hond, maar er is ruim voldoende tijd (en ruimte) om met ze op pad te gaan. Max doet nu niets anders als achter een balletje aanrennen, het liefst zo vaak, ver en hard mogelijk, op elke wandeling (ook de korte) neemt hij zijn balletje mee, ik mag de werpstok dragen
Max is heel makkelijk in alles, ik voorzie geen problemen kwa acceptatie, maar kwa dominantie wellicht wel, zodra een andere hond gromt, blaft of zelfs te hard ademt is hij weg, met de honden die hij "kent" gaat dat wat beter, maar hij is altijd op zijn hoede, voor zo ver ik op internet lees is de border collie niet een heel dominant ras, klopt dat een beetje (hond afhankelijk natuurlijk)?
Daarnaast zijn er nog een aantal "nadelen", zoals bijv. eventuele opvang voor 2 ipv 1, plek voor 2 manden (al slaapt max inmiddels op de bank, op zn kussen,of in de mand waar hij slechts de helft van gebruikt), dubbele voerbakken (max doet rustig een hele dag over een bak brokken bijv), maar ik ben er eigenlijk niet bang voor dat dat niet losloopt.
Iemand nog goede tips/antwoorden op mijn vragen?