Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tweede hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Tweede hond?

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Sinds december 2008 eigenaar van Max, voor die tijd nooit een hond gehad. Max wordt over ~2 weken 2 jaar. Nu vindt max het geweldig om met andere honden te spelen, maar helaas zijn die erg dun gezaaid in deze regio. In het bos komen we hooguit eens een aangelijnde hond tegen en verder niets. Nu zit ik al enige tijd te twijfelen of het handig is een tweede hond te nemen.

Ik wil absoluut weer voor een herplaatser gaan, maar wel zo jong mogelijk.

Ik "werk" vanuit huis, ruim voldoende tijd om met de honden door te brengen en 1 tot 2 dagen per week ben ik in amsterdam (zo'n 4 tot 8 uur van huis). Als ik lang weg moet kan ik altijd iemand regelen die de hond(en) uitlaat. Mijn vader is er nu ook nog, maar over enige tijd moet ik alles alleen doen.

Er werd mij een link toegezonden van een zielig reutje:

border collie, reu, volgens de baas hebben beide ouders een stamboom, maar de hond niet ( :denken: ), 15 weken oud. Op de foto's ziet hij er niet bijzonder gelukkig uit, al kan ik me voorstellen als je in de advertentie leest dat het beestje morgen weer van 8:00 tot 18:30 alleen in de bench zit :boos:.

Volgens de adverteerder is het geen drijver, maar ik heb mijn twijfels of dat door zo'n persoon na 6 weken zichtbaar is.

Ik ben niet echt van plan veel te sporten met de hond, maar er is ruim voldoende tijd (en ruimte) om met ze op pad te gaan. Max doet nu niets anders als achter een balletje aanrennen, het liefst zo vaak, ver en hard mogelijk, op elke wandeling (ook de korte) neemt hij zijn balletje mee, ik mag de werpstok dragen ;).. We gaan vaak naar het bos (2 km afstand) en ik wil dit in principe elke dag gaan doen, ze mogen daar gelukkig ook mooi loslopen :ok:. Persoonlijk twijfel ik een beetje of dit voldoende is om de hond "moe" te krijgen, lichamelijk wellicht wel, maar hoe zit het met de mentale kant? Veel slechter dan overdag 12.5 uur en 's nachts ~ 8 uur alleen zijn zal het nooit worden.

Max is heel makkelijk in alles, ik voorzie geen problemen kwa acceptatie, maar kwa dominantie wellicht wel, zodra een andere hond gromt, blaft of zelfs te hard ademt is hij weg, met de honden die hij "kent" gaat dat wat beter, maar hij is altijd op zijn hoede, voor zo ver ik op internet lees is de border collie niet een heel dominant ras, klopt dat een beetje (hond afhankelijk natuurlijk)?

Daarnaast zijn er nog een aantal "nadelen", zoals bijv. eventuele opvang voor 2 ipv 1, plek voor 2 manden (al slaapt max inmiddels op de bank, op zn kussen,of in de mand waar hij slechts de helft van gebruikt), dubbele voerbakken (max doet rustig een hele dag over een bak brokken bijv), maar ik ben er eigenlijk niet bang voor dat dat niet losloopt.

Iemand nog goede tips/antwoorden op mijn vragen?
Afbeelding
Wilm@

Re: Tweede hond?

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Sjaak, kijk even naar de topic: meerdere honden. Of een Border Collie niet dominant kan zijn? Ben er al een aantal tegengekomen! Laat je goed voorlichten, laat Max en die Border Collie samen kennismaken. Ga eens lekker lang wandelen met die twee en kijk hoe ze op elkaar reageren. Spreek eventueel een proefperiode van 2 a 3 maanden af.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Wilma+Barca schreef:Sjaak, kijk even naar de topic: meerdere honden. Of een Border Collie niet dominant kan zijn? Ben er al een aantal tegengekomen! Laat je goed voorlichten, laat Max en die Border Collie samen kennismaken. Ga eens lekker lang wandelen met die twee en kijk hoe ze op elkaar reageren. Spreek eventueel een proefperiode van 2 a 3 maanden af.
Het gaat om een pup van 15 weken :wink: Denk niet dat je nu al echt iets kan zeggen over hoe dat gaat als hij volwassen is, en een proefperiode bij een pup vind ik wel erg cru :ugh:
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

ik heb toch al een aantal keren van bordereigenarn gehoord dat hun ras niet zo gesteld is op andere honden maar vooral op de baas gericht is.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
sjaak-k
Zeer actief

Nanna schreef:
sjaak-k schreef: Max doet nu niets anders als achter een balletje aanrennen, het liefst zo vaak, ver en hard mogelijk, op elke wandeling (ook de korte) neemt hij zijn balletje mee
Hij is dus balletjes gek ;-) Veel Border Collies zijn dat ook, en dat vaak nogal redelijk fanatiek. :N:
Ben je niet bang dat je daar met twee reuen heisa over gaat krijgen?
Als ik in jouw schoenen stond zou ik eerder voor een (wellicht ongeveer even oude als Max) teef gaan. En niet voor een Border Collie, die vaak meer gericht zijn op de baas dan op andere honden zodat Max helaas wederom niks te spelen heeft.
Ik ben niet echt bang voor ruzie mbt de (tennis)balletjes, dan ga ik er gewoon lekker zelf mee in de mond lopen ;). Max is ook erg fanatiek kwa ballen, zolang ik hem vast heb bestaat de wereld niet meer.

Een teef is niet echt een optie, Max functioneert nog helemaal naar behoren en ik heb geen behoefte aan 14 honden als er eens een donkere, koude winterdag geweest is. Een teef laten steriliseren puur om die reden ben ik ook niet echt een fan van.

Ik heb niet echt een voorkeur voor een ras, een kruising is ook prima, wel moet het een actieve hond zijn, niet snel moe (heel belangrijk), liefst iets kleiner als Max (60 cm) etc. Zoals ik zei wil ik een herplaatser. Met het baasgerichte deel heb je wellicht wel een punt,
Afbeelding
Job
Zeer actief

een waterhond! :idea:
sjaak-k
Zeer actief

Wilma+Barca schreef:Sjaak, kijk even naar de topic: meerdere honden. Of een Border Collie niet dominant kan zijn? Ben er al een aantal tegengekomen! Laat je goed voorlichten, laat Max en die Border Collie samen kennismaken. Ga eens lekker lang wandelen met die twee en kijk hoe ze op elkaar reageren. Spreek eventueel een proefperiode van 2 a 3 maanden af.
We hebben het dan over een moment opnamen (buiten, niet in eigen omgeving).

Een proefperiode zie ik niet zetten omdat:

- Ik zeker weet dat de hond niet terug kan (manier waarop de advertentie geschreven is)
- Ik grote twijfels heb of ik hem na 2-3 maanden uberhaupt terug zou kunnen brengen
- Het beestje na 6 weken alweer een andere eigenaar heeft, om dat nog eens te herhalen na 8 weken...
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Moos schreef:
Het gaat om een pup van 15 weken :wink: Denk niet dat je nu al echt iets kan zeggen over hoe dat gaat als hij volwassen is, en een proefperiode bij een pup vind ik wel erg cru :ugh:
Wat de proefperiode betreft ben ik uitgegaan van Max, niet van de pup.
sjaak-k
Zeer actief

Nanna schreef:
sjaak-k schreef: Een teef is niet echt een optie, Max functioneert nog helemaal naar behoren en ik heb geen behoefte aan 14 honden als er eens een donkere, koude winterdag geweest is. Een teef laten steriliseren puur om die reden ben ik ook niet echt een fan van.
Je kunt ook kiezen voor een herplaatsteef die al gesteriliseerd is ;-)
Er zijn zat sexloze dameshonden die op zoek zijn naar een leuke baas.
True, maar zoals ik zei, zo jong mogelijk, nu ben ik geen dierenarts, maar volgens mij moeten ze minimaal 1 keer loops geweest zijn voordat ze sexloos worden.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

sjaak-k schreef:
Nanna schreef:
sjaak-k schreef: Een teef is niet echt een optie, Max functioneert nog helemaal naar behoren en ik heb geen behoefte aan 14 honden als er eens een donkere, koude winterdag geweest is. Een teef laten steriliseren puur om die reden ben ik ook niet echt een fan van.
Je kunt ook kiezen voor een herplaatsteef die al gesteriliseerd is ;-)
Er zijn zat sexloze dameshonden die op zoek zijn naar een leuke baas.
True, maar zoals ik zei, zo jong mogelijk, nu ben ik geen dierenarts, maar volgens mij moeten ze minimaal 1 keer loops geweest zijn voordat ze sexloos worden.
Is wel beter, maar tegenwoordig wordt ook al heel vroeg gesteriliseerd. Ik weet echter niet wat ze in de asiels hanteren.

Als je voor deze pup zou willen gaan, zou ik eerst eens gaan kijken, want ik vind de advertentie maar niks.
sjaak-k
Zeer actief

Neeltje schreef:want ik vind de advertentie maar niks.
Ik vindt het ook wat raar ;).

Ook alle katten van deze vrouw staan op marktplaats zie ik net. De hond moet met spoed weg etc.

Het beestje komt bij een boer weg (voor zo ver ik dat met google en de naam van de "fokker" kan achterhalen), beide ouders hebben een stamboom maar het hondje niet... Als je een herder en een labrador met stamboom hebt...

Op mijn vraag wat het diertje te eten krijgt was het antwoord "Hij lust alles".

Op mijn vraag waarom het geen drijver is kreeg ik "Hij heeft hele donker bruine ogen zonder geel en groen erdoorheen, als een border dat niet heeft is het geen drijver"

Nu ben ik niet echt een bc kenner, maar ik vindt dat wel een opmerkelijk iets, helemaal als je dat op een leeftijd van 15 weken al zien kunt.

Zoals het nu lijkt gaat het over ;). Ik ga ook niet echt actief zoeken naar een hond, er komt vanzelf eens wat langs. Mocht het niet lukken, dan kan ik altijd nog ruilen tegen een fiets of xbox :kotz:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

sjaak-k schreef:

Ook alle katten van deze vrouw staan op marktplaats zie ik net. De hond moet met spoed weg etc.

Het beestje komt bij een boer weg (voor zo ver ik dat met google en de naam van de "fokker" kan achterhalen), beide ouders hebben een stamboom maar het hondje niet... Als je een herder en een labrador met stamboom hebt...

Op mijn vraag waarom het geen drijver is kreeg ik "Hij heeft hele donker bruine ogen zonder geel en groen erdoorheen, als een border dat niet heeft is het geen drijver"

Nu ben ik niet echt een bc kenner, maar ik vindt dat wel een opmerkelijk iets, helemaal als je dat op een leeftijd van 15 weken al zien kunt.

Zoals het nu lijkt gaat het over ;). Ik ga ook niet echt actief zoeken naar een hond, er komt vanzelf eens wat langs. Mocht het niet lukken, dan kan ik altijd nog ruilen tegen een fiets of xbox :kotz:
Wat een onzin van die ogen....
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

sjaak-k schreef:

Het lijkt mij pure handel. Ik zou liever de site van ned. asiels in de gaten houden. Daar zitten vaak genoeg leuke honden als je persé voor een herplaatser wilt gaan. Ook puppies.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Job schreef:ik heb toch al een aantal keren van bordereigenarn gehoord dat hun ras niet zo gesteld is op andere honden maar vooral op de baas gericht is.
Ik zie veel BC's en het merendeel is idd baasgericht, maar vindt het ook heerlijk om met andere honden te rennen hoor. Het idee dat een BC alleen maar naar de baas kan kijken, vind ik niet juist. Het is ook een kwestie van aanleren.

Ik denk dat een herplaatser heel erg in z'n handjes mag knijpen om bij jou te komen wonen Sjaak. Alleen een kwestie van zoeken naar de juiste combi met je hond.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sjaak-k
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Ik denk dat een herplaatser heel erg in z'n handjes mag knijpen om bij jou te komen wonen Sjaak. Alleen een kwestie van zoeken naar de juiste combi met je hond.
Dat denk ik ook wel, Max maakte bij zn vorige baas 3 ommetjes van ~ 5 minuten aan een riem van 1,5 meter. Hij doet nu niets anders als rennen en vliegen, vandaag nog even een dik uur het bos in geweest, wel erg druk, gelukkig zie je er alleen mensen als het gesneeuwd heeft.

Het blijft wel bij twee, anders is er onvoldoende plaats op de bank :ugh:.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Neeltje schreef:
sjaak-k schreef:

Het lijkt mij pure handel. Ik zou liever de site van ned. asiels in de gaten houden. Daar zitten vaak genoeg leuke honden als je persé voor een herplaatser wilt gaan. Ook puppies.
Nah, hoeft niet perce, de helft van de katten gaat gratis weg. Als reden werd opgegeven dat ze nu volle dagen moet werken, maargoed, daar ga ik me verder niet mee bezig houden, de kans dat je een eerlijk antwoord krijgt op de vraag "waarom" is al klein.

Echt zoeken doe ik niet, ik kijk zo nu en dan eens rond, maar daar wordt je niet altijd even vrolijk van.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Sjaak, er staat een reutje via mijn website in de herplaatsing.
Een bastaard stabij, erg leuk hondje van een jaar.
De eigenaresse kan hem niet goed aan in combi met haar andere hond (newfie) en hij moet bij voorkeur bij een andere hond geplaatst worden.
Is dat niks voor je?
Hier staat ie
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Job
Zeer actief

sjaak-k schreef:
Zoek stok! schreef: Ik denk dat een herplaatser heel erg in z'n handjes mag knijpen om bij jou te komen wonen Sjaak. Alleen een kwestie van zoeken naar de juiste combi met je hond.
Dat denk ik ook wel, Max maakte bij zn vorige baas 3 ommetjes van ~ 5 minuten aan een riem van 1,5 meter. Hij doet nu niets anders als rennen en vliegen, vandaag nog even een dik uur het bos in geweest, wel erg druk, gelukkig zie je er alleen mensen als het gesneeuwd heeft.

Het blijft wel bij twee, anders is er onvoldoende plaats op de bank :ugh:.
groot kssen voor de bank en je hebt er 4! :idea:
sjaak-k
Zeer actief

Marjoleine schreef:Sjaak, er staat een reutje via mijn website in de herplaatsing.
Een bastaard stabij, erg leuk hondje van een jaar.
De eigenaresse kan hem niet goed aan in combi met haar andere hond (newfie) en hij moet bij voorkeur bij een andere hond geplaatst worden.
Is dat niks voor je?
Hier staat ie
Barrik heeft een baas nodig die een stevige leider is.

Als er een andere hond bij is kan hij goed alleen zijn, alleen moet dat een heel

zelfverzekerde hond zijn die Barrik op zijn plaats kan zetten.
Dat zie ik Max echt niet doen, bij een beetje tegenspraak kruipt hij denk ik in een hoekje weg (écht een stoere vent ;)).
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

sjaak-k schreef:

Als er een andere hond bij is kan hij goed alleen zijn, alleen moet dat een heel
Dat zie ik Max echt niet doen, bij een beetje tegenspraak kruipt hij denk ik in een hoekje weg (écht een stoere vent ;)).
Tja, ik vraag me af in hoeverre dat gewoon jeugdige overmoed is, hoor ;)
Ik heb hem erop gezet omdat ik het triest vind voor het hondje.
Deze tekst is dus van het baasje, en ik heb zolang ik Barrik (virtueel) ken nooit de indruk gehad dat het een patser is.
Wel dat ie jeugdig enthousiast is, maar meer niet.
Volgens mij valt het best mee, maar het baasje is erg bang dat hij heen en weer geschoven zal gaan worden als een plaatsing niet lukt.
Wat op zich natuurlijk te prijzen is ;)

Ik denk zelf dat de baas van heel wat groter belang is qua duidelijheid dan de hond waar hij bij zal komen ;)

Afbeelding

Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Marjoleine schreef:
sjaak-k schreef:

Tja, ik vraag me af in hoeverre dat gewoon jeugdige overmoed is, hoor ;)
Ik heb hem erop gezet omdat ik het triest vind voor het hondje.
Deze tekst is dus van het baasje, en ik heb zolang ik Barrik (virtueel) ken nooit de indruk gehad dat het een patser is.
Wel dat ie jeugdig enthousiast is, maar meer niet.
Volgens mij valt het best mee, maar het baasje is erg bang dat hij heen en weer geschoven zal gaan worden als een plaatsing niet lukt.
Wat op zich natuurlijk te prijzen is ;)

Ik denk zelf dat de baas van heel wat groter belang is qua duidelijheid dan de hond waar hij bij zal komen ;)
Ik heb Barrik een keertje in levende lijve gezien. Gewoon een leuke enthousiast jonge hond. Patserig gedrag is mij niet opgevallen die dag (4 uur bij elkaar). Hij had het die dag 1 keertje zwaar. Dat was op het moment dat zijn grote vriend de New Foundlander van het trainingsveld af moest, uit zicht. Barrik wilde niets liever dan naar zijn grote vriend toe.
Afbeelding
Sepp
Zeer actief

Is dit niet een gaaf hondje voor je??

http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 76972.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik vind haar schitterend!!!
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Sepp schreef: Ik heb Barrik een keertje in levende lijve gezien. Gewoon een leuke enthousiast jonge hond. Patserig gedrag is mij niet opgevallen die dag (4 uur bij elkaar). Hij had het die dag 1 keertje zwaar. Dat was op het moment dat zijn grote vriend de New Foundlander van het trainingsveld af moest, uit zicht. Barrik wilde niets liever dan naar zijn grote vriend toe.
Misschien is dat op zo'n moment niet echt van toepassing, maar bijv. wel met het alleen zijn. Ik wil het risico niet nemen, voor mij niet, voor max niet en voor barrik niet ;)
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Sepp schreef:Is dit niet een gaaf hondje voor je??

http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 76972.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik vind haar schitterend!!!
Ziet er wel heel mooi uit, ik ga er eens over denken.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Mwah border collie dominant. Heel wisselend eigenlijk. Kay is een zeer stabiele hond voor zijn leeftijd, laat de kaas niet van zijn brood eten, maar weet zich in de gelegenheidsroedel in het bos en bij honden van mijn familie prima te gedragen en weet daarbij prima zich onderdanig te gedragen. Ik kan niet meer zeggen dan dat mijn border reu prima sociaal is. Via border collie forum lopen we regelmatig met een groepje wat voornamelijk uit jonge reuen bestaat. Natuurlijk word er wel eens een grauw gegeven, maar eigenlijk gaat het altijd erg leuk. Zijn bijna allemaal ballengek en racen met zijn alle achter 1 of 2 ballen aan en het maakt echt niet uit wie hem gooit, als maar iemand hem gooit. Dus tja baasgericht? Mwah misschien meer dan de gemiddelde hond maar hier zeker niet in overdreven mate. Nu heb ik daar met Kay wel veel in geinvesteerd hoor. Ik heb hem uitgebreid gesocialiseerd met mensen en met honden dat zelfs de dierenarts zij dat het wel een erg vrij hondje was :D Kay dient in de familie nu prima als puppie-opvoedhond. Mijn schoonouders en mijn zus hebben nu een pup en Kay doet het erg leuk met de puppies. Soms iets te druk, maar hij is prima te sturen. Ik heb hem dan ook regelmatig mee naar de hondenschool waar ik les geef en soms dus ook met de puppies kennismaakt.
Natuurlijk ken ik ook wel dominante borders hoor, maar als ik naar het gemiddelde kijk vind ik dat reuze meevallen. Het enige wat nu soms een probleem opleverd is het fixeergedrag, wat met name herders (als duitse, belgische en hollandse) niet pikken en er op reageren. Maar ook dat is wel te voorkomen.

Ik snap niet wat die man bedoelt met die ogen. Pure onzin lijkt me zo. Zijn genoeg drijvende borders met zeer donkere bruine ogen en lang niet elke border laat op die leftijd al drijfgedrag zien. De meeste laten dat toch pas wat van zien als ze het halfjaar gepaseerd zijn en sommige zelfs pas na een jaar...
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Sepp schreef: Ik heb Barrik een keertje in levende lijve gezien. Gewoon een leuke enthousiast jonge hond. Patserig gedrag is mij niet opgevallen die dag (4 uur bij elkaar). Hij had het die dag 1 keertje zwaar. Dat was op het moment dat zijn grote vriend de New Foundlander van het trainingsveld af moest, uit zicht. Barrik wilde niets liever dan naar zijn grote vriend toe.
Ik heb Barrik een weekje te logeren gehad. Hele leuke, leergierige hond. Ik denk dat er iets van Border doorheen zit, veel stabij-trekjes had hij niet.

Met mijn niet al te zelfverzekerde hond ging het prima samen. Alleen het alleen blijven kon nog geen seconde, dan was het paniek.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

laura86 schreef:
Sepp schreef:Ik heb Barrik een keertje in levende lijve gezien. Gewoon een leuke enthousiast jonge hond. Patserig gedrag is mij niet opgevallen die dag (4 uur bij elkaar). Hij had het die dag 1 keertje zwaar. Dat was op het moment dat zijn grote vriend de New Foundlander van het trainingsveld af moest, uit zicht. Barrik wilde niets liever dan naar zijn grote vriend toe.
Ik heb Barrik een weekje te logeren gehad. Hele leuke, leergierige hond. Ik denk dat er iets van Border doorheen zit, veel stabij-trekjes had hij niet.

Met mijn niet al te zelfverzekerde hond ging het prima samen. Alleen het alleen blijven kon nog geen seconde, dan was het paniek.
Ik denk ook dat Barrik niet patserig is, maar gewoon wat driest. Zoals je zo vaak ziet bij jonge honden dus.
Het grote probleem zit hem alleen in het niet alleen kunnen zijn zonder andere hond erbij.
Ik denk dat zijn "patserige" gedrag daar uit voortkomt: hij wil geen contact met andere honden zonder een maatje erbij. Hij is gewoon onzeker in dat opzicht.

Ik hoop van harte dat hij een leuke roedel treft. Ik schat zomaar dat hij dan volkomen probleemloos is.

Afbeelding

Sepp
Zeer actief

Marjoleine schreef:
laura86 schreef:
Sepp schreef:Ik heb Barrik een keertje in levende lijve gezien. Gewoon een leuke enthousiast jonge hond. Patserig gedrag is mij niet opgevallen die dag (4 uur bij elkaar). Hij had het die dag 1 keertje zwaar. Dat was op het moment dat zijn grote vriend de New Foundlander van het trainingsveld af moest, uit zicht. Barrik wilde niets liever dan naar zijn grote vriend toe.

Ik denk ook dat Barrik niet patserig is, maar gewoon wat driest. Zoals je zo vaak ziet bij jonge honden dus.
Het grote probleem zit hem alleen in het niet alleen kunnen zijn zonder andere hond erbij.
Ik denk dat zijn "patserige" gedrag daar uit voortkomt: hij wil geen contact met andere honden zonder een maatje erbij. Hij is gewoon onzeker in dat opzicht.

Ik hoop van harte dat hij een leuke roedel treft. Ik schat zomaar dat hij dan volkomen probleemloos is.
Denk ik ook! Het was echt een leuke hond die dag!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”