Ik vind het altijd een rare gedachte dat het wel meevalt voor anderen.
1 plasje betekent vaak honderden plasjes eroverheen.
Waarom mag ik verwachten dat mensen hun stoepje, muurtje, gevel... schoonmaken met een sopje als mijn hond daar plast......
Een beetje rekening houden met elkaar is toch niet zoveel moeite.
Ik heb een hond en anderen moeten dat zomaar accepteren...?
Een beetje de omgekeerde wereld lijkt mij. Je moet je vaak al verdedigen terwijl je zelf je best doet om geen overlast te veroorzaken.
En kijk eens naar de praktijk, hoe we zijn we gekomen. Het wordt haast onmogelijk gemaakt om ergens te komen.
Als bepaalde groepen hun zin krijgen worden honden alleen binnen gehouden. Er worden fikse boetes uitgeschreven tegenwoordig.
Ondertussen kan je elkaar ook al niet meer aanspreken op niet passend gedrag. Het lijkt wel of de asocialen de wereld bezitten.
Maar de praktijk is dus anders, juist zij die zeggen dat ze niet aangesproken dienen te worden en het zelf wel uitzoeken, juist zij verpesten het voor de stille meerderheid die zich wel aan de regels houden.....
Vaak helaas de minder opgeleiden die zich als een hork gedragen, maar ondertussen wel de gemeenschap opzadelen met ongemak en kosten........
Misschien nog wat info:
http://www.onbewustasociaal.nl/#/Home" onclick="window.open(this.href);return false;
Een goed 2010 iedereen en een beetje rekening houden met elkaar, wat kost het en zijn we daar nou veel slechter van geworden......