Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uw hondje plast tegen de winkel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: uw hondje plast tegen de winkel

Ongelezen bericht door iones »

Paulala schreef:
iones schreef: Maar jij als hondeneigenaar zou toch moeten begrijpen dat je als hondeneigenaar al zoveel gezeik over je heen krijgt! Als mensen nu ook al hierover gaan beginnen, kunnen we straks nog alle wijken splitsen tussen hondeneigenaren en niet hondeneigenaren!

!

Nee sorry, dat begrijp ik niet.
Aangezien ik helemaal niet veel gezeik over mee heen krijg nml.
Ik zou ook niet weten waarom wel :19:
Om het feit dat je een hond hebt. Daar vallen mensen vaak al over. het gaat me hierom:
Wilma+Barca schreef:
-Roken mag bijna nergens meer
-Honden loslaten mag alleen daar waar het staat aangegeven
-Reizen per openbaar vervoer mag, maar wel met een kaart waarbij bijna je volledige id-gegevens staan genoteerd
-Paspoortaanvraag doen we voortaan met een vingerafdruk
-Wens je niet meer gebeld te worden door bedrijven dan dien je je te registreren en al je gegevens prijs te geven. Ik vind dat de omgekeerde wereld, laat de personen die wel gebeld willen worden zijn privacy maar prijs geven
-U wilt meer dan twee honden? Dan valt u automatisch in de ontmoedigingsbeleid en mag u meer hondenbelasting betalen, gelukkig is dit niet in heel Nederland het beleid, maar helaas wel in veel gemeentes

En dan komt er iemand langs die uithaalt als 'n hondje een plasje doet op een plekje waar 'het' niet hoort!

Jouw uithaal was jouw eigen persoonlijke intollerantie.

Wees maar blij dat je mij niet tegen bent gekomen want ik had je toch een spiegel voorgehouden dat bij het aanzien van de weerkaatsing je al hard op de loop was gegaan. Dit bedoelt men nu met: Toonzetting!
Jij bent een van die mensen die de maatschappij er echt niet leuker op maakt!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Roelfien schreef: Tja, als je de situaties op die manier gelijkstelt aan elkaar, heb je hartstikke gelijk hoor, en ik denk dat daar ook een beetje het probleem zit. Spreek elkaar vooral niet aan en als het wel gebeurt, neem dan niet je verantwoordelijkheid maar bler zo hard mogelijk van je af.
En dan vinden we het gek dat in Nederland de hondeneigenaren als totale asocialen worden afgedaan. Je durft elders op het internet niet te schrijven dat je een hondeneigenaar bent.
En als ik hier lees wat mensen normaal vinden, dan begrijp ik heel goed dat andere mensen ons asociaal vinden. Het lijkt mij dat er toch nog enige norm is over wat wel of niet afwijkend gedrag is. En je hond tegen winkelpuien aan laten pissen is afwijkend gedrag, niet van je hond, maar van de eigenaar.
En een slechte aan jou hebben? Nou, ik denk andersom. Ik verlaag me niet tot gescheld, maar ik zou het uitermate grappig vinden als je al kijvend achter me aan zou komen in een winkelcentrum. Mijn mobiel staat meteen op videostand, want dat is pas echt grappig.
Aannames Roelfien, enkel aannames en niks meer dan dat :engel:
Waar staat dat ik kijvend achter je aan loop?
Iemand van van repliek dienen houdt niet zonder meer kijven in hoor en ik moet je daarin teleurstellen, kijvend achter mensen aanlopen is niet mijn stijl, ik kan me prima op een andere manier uiten.
Maar misschien ben je zelf toch wel wat van de kijvende soort dat je daar zo zonder meer van uit gaat?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
Roelfien schreef: En dan vinden we het gek dat in Nederland de hondeneigenaren als totale asocialen worden afgedaan. Je durft elders op het internet niet te schrijven dat je een hondeneigenaar bent.
ik wel hoor, ben er heel trots op hondeneigenaar te zijn.
En wat een wildvreemde van me denkt zal me werkelijk een worst zijn... als de mensen die me goed kennen dat maar niet vinden.
En daar ben ik het zo verschrikkelijk mee eens, je kunt het de hele wereld nooit naar de zin maken dus waarom zou je dat proberen.
Valt voor mij in de categorie verspilde energie en die energie kun je veel beter aan belangrijkere dingen besteden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Persoonlijk vind ik het maar een beetje overdreven hoor. 1 regenbuitje en tis weer weg :19: Spreek je andere "asociale" hondeneigenaren ook aan als die hun hond los laten lopen daar waar het niet mag(hoort) spreek je andere hondeneigenaren ook aan als zij hun hond voor andermans deur laten schijten zonder het op te ruimen, spreek je andere hondeneigenaren ook aan als zij ....... zo kan ik nog wel ff doorgaan hoor. :ugh:

Als je je steeds maar druk moet maken of andere denkt aan te kunnen spreken op gedrag wat jij niet zou doen kun je wel bezig blijven. Spreek jij andere aan als zij parkeren op een invalideplek.Spreek jij andere aan als ze "dubbel" parkeren, spreek jij andere aan als ze rotzooi uit hun auto gooien. Er zullen er genoeg zijn die dergelijke dingen wel eens gedaan heeft. En ja. De 1 zal het "normaal" vinden daar waar misschien wel een meerendeel het als "asociaal" bestempeld :19:

Persoonlijk spreek ik andere niet zo gauw aan op hun gedrag. Waarom niet? Wie het zei weet ik ff niet meer, maar denk dat iedereen wel iets heeft waarvan andere zeggen dat dat "asociaal" is :wink: Wie ben ik om andere aan te spreken? Ik voel me geenzins beter dan wie dan ook. Zoals diegene zijn hond laat piesen tegen een gevel ( :O: wat sgreklig zeg) laat een ander zijn hond elders voor andermans deur schijten.

Laatsgenoemde kan trouwens als ik het zie gebeuren (of het nu bij mij voor is, of bij een ander voor de deur) wel een "opmerking" verwachten. Maar iemand die zijn hond tegen mijn hekkie aan laat pissen of die zijn hond tegen een winkelgevel aan laat pissen pfff wat denk je wat er in de weekenden tegenaan gezeken wordt als al dat grut op weg naar huis loopt :smile: zoals gezegd. 1 regenbuitje en tis weer weg :wink:

Er zijn ergere dingen in de wereld om je druk over te maken hoor. Niet zoiets "simpels" en "nietszeggends als een plasje tegen de gevel :F:

(oh en je,jij moet uiteraard gelezen worden in algemene zin he. )
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

nou ik vind een plasje best erg hinderlijk
mensen laten hun hond tegen mijn hek aanpissen
de volgende hond komt en pist er ook tegen
en de volgende ook
en ik zit in de zomer in mn voortuin tussen de zeik

ik heb er al herrie om gehad
en ik zie direct aan bob of er een hond heeft gepist
want dan wil ie het zelf ook
en haal ik mn spuitbus weer tevoorschijn
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

pammetje schreef:nou ik vind een plasje best erg hinderlijk
en de volgende ook

Ach, komop zeg .. Als een hond b.v. nu midden in de winter tegen jouw hek aan piest, dan ruik je dat van de zomer echt niet meer! ;)

Mensen zouden eens wat allemaal wat verdraagzamer zijn tegenover elkaar! :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Felix schreef:
Ach, komop zeg .. Als een hond b.v. nu midden in de winter tegen jouw hek aan piest, dan ruik je dat van de zomer echt niet meer! ;)

:mrgreen: inderdaad, dat is een half jaar later lang en breed opgelost...
daarnaast zit ik niet met mn neus in het tuinhek als ik buiten zit maar goed ik zal wel te makkelijk zijn wat dat betreft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Felix
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Felix schreef:

daarnaast zit ik niet met mn neus in het tuinhek als ik buiten zit maar goed ik zal wel te makkelijk zijn wat dat betreft.
Tsja, dat lijkt mij ook! :19:

Maarja, mensen schijnen tegenwoordig overal een heisa om te moeten maken! :19:
smoekie
Zeer actief

en de volgende ook

Dat kan dat jij dat hinderlijk vindt. Persoonlijk heb ik daar niet zo veel moeite mee eerlijk gezegd.Daarbij mits regen uitblijft 1x per week een emmertje sop ertegen aan en je ruikt niks. Kan me heel moeilijk voorstellen dat als jij zomers in je voortuintje zit jij de zeik van je hekje ruikt :N:

Alles kan natuurlijk daar niet van :wink:

Maar mag ik vragen wat voor spuitbus je dan weer tevoorschijn haalt en erop spuit?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

Ik vind het altijd een rare gedachte dat het wel meevalt voor anderen.
1 plasje betekent vaak honderden plasjes eroverheen.
Waarom mag ik verwachten dat mensen hun stoepje, muurtje, gevel... schoonmaken met een sopje als mijn hond daar plast...... :scratch:
Een beetje rekening houden met elkaar is toch niet zoveel moeite.
Ik heb een hond en anderen moeten dat zomaar accepteren...?
Een beetje de omgekeerde wereld lijkt mij. Je moet je vaak al verdedigen terwijl je zelf je best doet om geen overlast te veroorzaken.
En kijk eens naar de praktijk, hoe we zijn we gekomen. Het wordt haast onmogelijk gemaakt om ergens te komen.
Als bepaalde groepen hun zin krijgen worden honden alleen binnen gehouden. Er worden fikse boetes uitgeschreven tegenwoordig.
Ondertussen kan je elkaar ook al niet meer aanspreken op niet passend gedrag. Het lijkt wel of de asocialen de wereld bezitten.
Maar de praktijk is dus anders, juist zij die zeggen dat ze niet aangesproken dienen te worden en het zelf wel uitzoeken, juist zij verpesten het voor de stille meerderheid die zich wel aan de regels houden.....
Vaak helaas de minder opgeleiden die zich als een hork gedragen, maar ondertussen wel de gemeenschap opzadelen met ongemak en kosten........

Misschien nog wat info: http://www.onbewustasociaal.nl/#/Home" onclick="window.open(this.href);return false;

Een goed 2010 iedereen en een beetje rekening houden met elkaar, wat kost het en zijn we daar nou veel slechter van geworden......
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Felix schreef:
en de volgende ook

nou mijn buren hebben 2 reuen
daarlangs hebben ze 2 reuen
3 deuren verder 1 reu
die pissen er dan ook allemaal tegen aan
en ja dat gaat stinken
en ik wil het niet

het zelfde dat ik het aso vind dat een man bij me op de hoek ieder jaar een nieuwe buxes moet plaatsen omdat die kapot wordt gezeken
zo krijgt die man wel een hekel aan honden

een beetje rekening houden met elkaar is toch niet zo veel gevraagd

en ik gebruik repperspray
om de lucht weer weg te halen
en dat werkt
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
Felix schreef:

Beetje jammer alleen dat die honden ook hartje zomer tegen je hek/haag aanpiesen.

Wij zitten met onze achtertuin aan een grasveldje, ook staan er bosjes.
Er lopen daar veel mense met honden waarvan natuurlijk al die reuen daar her en der lopen te piesen.
Je wilt niet weten wat voor stank dat geeft als het een paar dagen mooi weer is.
Het jammere is dat namelijk niet alleen jouw hondje daar piest maar de halve buurt. En van 1 hond gaat het idd niet stinken maar van 30 honden op een dag wel. En dat vergeten mensen dus voor het gemak even.

Ik weet niet, maar mijn honden mogen dus niet tegen schuttingen, hagen, bosjes ed. aanpiesen bij iemands huis.
smoekie
Zeer actief

Niek schreef:Ik vind het altijd een rare gedachte dat het wel meevalt voor anderen.
Waarom mag ik verwachten dat mensen hun stoepje, muurtje, gevel... schoonmaken met een sopje als mijn hond daar plast...... :scratch:
Een beetje de omgekeerde wereld lijkt mij. Je moet je vaak al verdedigen terwijl je zelf je best doet om geen overlast te veroorzaken.
En kijk eens naar de praktijk, hoe we zijn we gekomen. Het wordt haast onmogelijk gemaakt om ergens te komen.
Als bepaalde groepen hun zin krijgen worden honden alleen binnen gehouden. Er worden fikse boetes uitgeschreven tegenwoordig.
Ondertussen kan je elkaar ook al niet meer aanspreken op niet passend gedrag. Het lijkt wel of de asocialen de wereld bezitten.
Maar de praktijk is dus anders, juist zij die zeggen dat ze niet aangesproken dienen te worden en het zelf wel uitzoeken, juist zij verpesten het voor de stille meerderheid die zich wel aan de regels houden.....
Vaak helaas de minder opgeleiden die zich als een hork gedragen, maar ondertussen wel de gemeenschap opzadelen met ongemak en kosten........

Misschien nog wat info: http://www.onbewustasociaal.nl/#/Home" onclick="window.open(this.href);return false;

Een goed 2010 iedereen en een beetje rekening houden met elkaar, wat kost het en zijn we daar nou veel slechter van geworden......
Voor het geval het niet geheel duidelijk was. Ik spreek voor mezelf, en ondanks dat mijn hond bij andere niet tegen de muur-gevel of wat dan ook zou mogen plassen (zou haar gewoon wegtrekken) heb ik er geen problemen mee dat andere hun hond wel tegen het muurtje – hek – gevel of wat dan ook aan zouden laten plassen. Zouden ze de hond laten schijten is het een geheel ander verhaal en gooi ik mijn muil wel open. :wink:

Ik vind iemand niet per definitie direct asociaal als diegene zijn hond tegen een gevel aan laat pissen. Vandaar dat ik eerder ook wat andere voorbeelden aanhaalde. Zoals de 1 de ander als aso bestempeld zo zijn zijzelf op een geheel ander vlak weer “asociaal”

En waarom toch altijd die “drang” om andere op hun gedrag aan te spreken??? Zou je je hond voor mijn uitgang – deur laten schijten is het wat anders en spreek ik je echt wel aan (understatement) maar verder, neu boeiuh. Er zijn genoeg andere dingen om je druk over te maken hoor. Tis geen wereldramp om 1x per week je stoepje-hekje-muurtje of wat dan ook schoon te maken. Nog niet eens omdat er een hond tegenaan zou pissen. :19:

Maar ja, ook dat lijkt iets van “vroegah” :wink:

Overigens dat laatste ben ik volmondig met je eens, en rekening houden met elkaar betekent ook een beetje “geven en nemen” :wink:
estelle

Nanna schreef:
estelle schreef: Ik weet niet, maar mijn honden mogen dus niet tegen schuttingen, hagen, bosjes ed. aanpiesen bij iemands huis.
Ik zie dat ook als een bijzonder kleine moeite.
Maar sommigen menen dat ze in hun diepste wezen worden aangetast als dat niet zou mogen. En dat ze er dan nog op áángesproken worden!!! Het gore lef!!!
Het grappige is dat je hierboven al leest waarom mensen dan zo reageren als je ze erop aanspreekt; ze denken dat ze schijnbaar de enige in de buurt zijn die hun hond ergens laten piesen dus, ben je gek, dat kan niet stinken hoor dat ene plasje op een dag.... :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Niek schreef:juist zij die zeggen dat ze niet aangesproken dienen te worden en het zelf wel uitzoeken, juist zij verpesten het voor de stille meerderheid die zich wel aan de regels houden.....
Even voor jou info; ik ben HBO afgestudeerd, werk netjes en gedraag me ook prima. Maar ik heb geen behoefte aan honderden moeders en vaders die zich overal mee willen bemoeien, aan 1 moeder heb ik ruim voldoende. :ok:

En nee mijn honden mogen het niet, maar ik kan er niet wakker van liggen als er een buurhond het een keer wel doet.. DAT staat er.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
estelle schreef: Ik weet niet, maar mijn honden mogen dus niet tegen schuttingen, hagen, bosjes ed. aanpiesen bij iemands huis.
Maar sommigen menen dat ze in hun diepste wezen worden aangetast als dat niet zou mogen. En dat ze er dan nog op áángesproken worden!!! Het gore lef!!!
Mijn honden mogen het niet, maar een ongelukje nogmaals daar kan ik niet wakker van liggen en nee, ik wens hier idd niet op aangesproken te worden... dat gebemoei in NL.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Nanna schreef:
Het grappige is dat je hierboven al leest waarom mensen dan zo reageren als je ze erop aanspreekt; ze denken dat ze schijnbaar de enige in de buurt zijn die hun hond ergens laten piesen dus, ben je gek, dat kan niet stinken hoor dat ene plasje op een dag.... :roll:
natuurlijk zeiken reuen over elkaars luchtje heen, ik merkte ook wanneer er een hond tegen het hek gezeken had bij ons want dan deden die van mij het ook, maar nogmaals ik kan daar niet zo wakker van liggen... zeker niet van een tuinhekje.
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

als jouw hond tegen mijn hek aan pist
vraag ik toch netjes of je dat voortaan wilt laten
en als iemand van de winkel dat vraagt waar je hond tegen aan pist lijkt me ook wel logisch
en dan zie ik dat niet als bemoeien met wat jij doet
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pammetje schreef:als jouw hond tegen mijn hek aan pist
vraag ik toch netjes of je dat voortaan wilt laten
en als iemand van de winkel dat vraagt waar je hond tegen aan pist lijkt me ook wel logisch
en dan zie ik dat niet als bemoeien met wat jij doet
Als het perongeluk is en ik zie het niet dan zeg ik oke, nou ja ik zag het niet maar een buitje dan is het weer weg...
Verder geen discussie.

Ik wel.
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

dus als ik mijn eigen spullen heel wil houden
en mijn hek ook stankvrij
dan is dat bemoeien???
rare redenatie
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pammetje schreef:dus als ik mijn eigen spullen heel wil houden
en mijn hek ook stankvrij
dan is dat bemoeien???
rare redenatie
van een mug een olifant maken zal ik dat noemen op dat moment... waar je je druk om kan maken... :wink:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

gek he dat mensen een hekel krijgen aan honden
ik heb hier vorig jaar een hek laten plaatsen
hard voor gespaard
zodat ik lekker in mn voortuin kan zitten
en dan moet een ander dat kapot laten zeiken
en wij in een stanklucht gaan zitten
want ja in de zomer stinkt dat echt
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
maula
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maula »

mijn honden mogen niet pissen tegen tuinen en gevels van winkels,huizen,kerken enz.. er zijn genoeg struiken/bomen enz in woonwijken waar ze wel tegenaan kunnen pissen... bovendien vind ik het gepis en geschijt voor mijn tuintje zelf knap irritant, me planten gaan kapot van het gepis, me hek rot harder en gaat stinken... want theorie regenbuitje en plasje is weg gaat mooi niet op want plasje trek met alle shit wat het bevat in je hekje of plantje en "vreet" de boel langzaam kapot..... en ik vind ook dat een ander geen last hoeft te hebben van het feit dat je honden wil houden...
Afbeelding
ens
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door ens »

vind het ook niet leuk als het hier gebeurt
vind het ongemanierd
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

malinois schreef: daarnaast zit ik niet met mn neus in het tuinhek als ik buiten zit maar goed ik zal wel te makkelijk zijn wat dat betreft.
Niet? Goh, je weet niet wat je mist! :D
Niek schreef:Ik vind het altijd een rare gedachte dat het wel meevalt voor anderen.

Het is een wisselwerking. En als er een sterke intolerantie ontstaat naar een bepaalde groep, heeft die groep geen zin meer om ook nog maar ergens over aangesproken te worden. Een drol waar iedereen in kan lopen is inderdaad aso. Maar een plasje, waar nog een keer honderden keren overheen geregend wordt... moet men daarop OOK al op aangesproken worden? Je krijgt bijna het gevoel dat je er niet meer mag zijn! M.a.w. men wil er geen rekening mee houden dat honden uberhaupt bestaan. Moeten we nu zelf dan rekening gaan houden met die intolerante groep? Mogen we ook iets terug verwachten?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
estelle

malinois schreef: natuurlijk zeiken reuen over elkaars luchtje heen, ik merkte ook wanneer er een hond tegen het hek gezeken had bij ons want dan deden die van mij het ook, maar nogmaals ik kan daar niet zo wakker van liggen... zeker niet van een tuinhekje.
Dat jij graag in de zomer in de stank wilt zitten moet jij weten, ik zit daar liever niet in.
En het gaat niet om 1 ongelukje het gaat om 30 zogenaamde ongelukjes op een dag.
smoekie
Zeer actief

estelle schreef:
malinois schreef: natuurlijk zeiken reuen over elkaars luchtje heen, ik merkte ook wanneer er een hond tegen het hek gezeken had bij ons want dan deden die van mij het ook, maar nogmaals ik kan daar niet zo wakker van liggen... zeker niet van een tuinhekje.
Dat jij graag in de zomer in de stank wilt zitten moet jij weten, ik zit daar liever niet in.
En het gaat niet om 1 ongelukje het gaat om 30 zogenaamde ongelukjes op een dag.

Tel/zie jij ze dan? :wink: :smile:

Heb je mazzel. Ik wacht tot de dag van vandaag nog steeds tot ik iemand zie die zijn hond voor mijn deur laat schijten. Gebeurt me/ons meerdere malen per week dat er een grote bolus ligt en dat we er nog maar net aan kunnen "ontsnappen" :smile: Met pech hebben we ff niet goed opgelet en staan we er weer "vol" in :ugh:

Maar iemand op "heterdaad" betrappen is me in al die jaren nog nooit gelukt :pffff: Dan woon je inderdaad in een buurt met aso's als er 30 op een dag tegen je hekje aan pissen. Persoonlijk zou ik dan toch denken om een ander hekje aan te schaffen want blijkbaar is ie zo "gewild" door de honden in de buurt dat ze er geen weerstand aan kunnen bieden :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Er liepen heel wat honden in de buurt (lag op de route naar de uitlaatplaats) daar maar ik weet zeker dat er echt geen 30 plasjes per dag waren... niet elke hond zeikt direct van zich af. Daarnaast stonk het gewoon niet, maar goed ik ga er dan ook echt niet aan snuffelen hoor... :denken:
Ik woonde notabene tegenover een veld waar iedereen de hond uitliet, ong. 10 meter van mn huis, ik heb nooit iets geroken zelfs niet bij 25 gr. of meer... Dat ruik je pas als je er met je snuffert boven staat en dan zijn het nog de drollen die je ruikt.
Pis ruik ik alleen in steegjes waar veel cafegangers zeiken eigenlijk...
Afbeelding
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

Het is nu wel duidelijk waar de stank vandaan komt.
Verder is het ook duidelijk waarom veel mensen zo'n hekel aan honden hebben.....
Duidelijk is ook dat gemeentebesturen door deze mensen aangespoord worden maatregelen te nemen.
Ook duidelijk is dat een HBO studie veel te laag is om maatschappelijke dingen te begrijpen en je gedrag zodanig aan te passen dat je geen overlast geeft.
En het is goed te weten dat er verschillend gedacht wordt over tolerantie.

Gelukkig vinden sommige het niet normaal dat je binnen je eigen omgeving er regels op na houdt en dat je je bezittingen mag beschermen tegen vervuiling
Anderen vinden dat ze wel het recht hebben om deze regels wat creatiever te interpreteren...

Blijft altijd weer een probleem dat samen leven lijkt het wel.
Afsluitend zou ik willen zeggen: Dat doet ie anders nooit...! " onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

pammetje schreef:gek he dat mensen een hekel krijgen aan honden
ik heb hier vorig jaar een hek laten plaatsen
hard voor gespaard
zodat ik lekker in mn voortuin kan zitten
en dan moet een ander dat kapot laten zeiken
en wij in een stanklucht gaan zitten
want ja in de zomer stinkt dat echt
Je lijkt me wel zo'n type, die na het stappen in het weekend, zelf ergens in de bosjes of tegen een pui eventjes de blaas doet legen :zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”