Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een ontspannen wandeling met dappere Perry.......not.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Een ontspannen wandeling met dappere Perry.......not.

Ongelezen bericht door Budkes »

Even de hondjes uitlaten voor een korte ronde.
Mikey gaat uiteraard als een dolle tekeer. Slimme kleine Perry weet dat en zoekt dus altijd een veilig plekje tot Mikey aangelijnd en wel de poort uit is. In dit geval echter stond hij precies verkeerd. Door het dolle gespring van Mikey valt, met een enorme klap, achtereenvolgens een schop om én een fiets, bovenop arme kleine Perry :ugh:. Perry zat vast onder het frame.
Maar hij wurmde zich er zelfstandig onderuit, ik had ondertussen een stukje frolic voor mijnheertje uit mijn zak gevist en hij raakte gelukkig helemaal niet in paniek.

Als we de poort uitlopen en ik nog zit te mijmeren hoe dapper hij wel niet is en dat ik dit voorval eigenlijk wel even op het forum kan vermelden ziet Perry 100 meter verder plotseling een hond. Hij zet de sokken erin, in vliegende vaart er op af, maar er is een weg tussen hem en de hond én daar rijdt een auto. :N: Ik roepen en roepen en roepen en plotseling na een meter of 50 buigt hij om en komt in razende snelheid op mij afgerend. Pfff pak van mijn hart, dus snel aangelijnd aan de flexi.

Terwijl we een stukje verder lopen, en ik bedenk dat ik iets heel anders op het forum had moeten zetten als hij niet terug was gekomen, ontsteekt er een straat verderop ineens een enorm siervuurwerk, met enorme knallen. Ik zie Perry reageren roep hem bij me en snel een frolicje erin waarna we samen naar het siervuurwerk kijken ondertussen uitroepend: "Kijk eens wat mooooooooooi :piew: ".

Dan wil ik mijn gebruikelijke pad inslaan, maar daar loopt al een hond, dus uitwijken naar een andere route langs het kanaal.
En daar kan iedereen even los. Ik heb ze nog niet afgelijnd of een ongelooflijke harde knal. Gooiden ze precies aan de andere kant van het kanaal, 10 meter van ons af een vlinderbom. Perry kwam onmiddelijk blij naar mij toe gerend, want "ik krijg nu zeker wat lekkers, toch". :F: Terwijl ik nog stond te herstellen van de schrik. :O: . Nou, dat heeft hij uiteraard gehad. En de rest ook, och die herders zijn zo blij met hun nakomelingetje, want elke keer als Perry beloont wordt krijgen zij natuurlijk ook een snoepje. :cheer: :cheer:

Eind van het liedje; Iedereen ligt hier weer geheel ontspannen te slapen en ik ? Ik ben weer een jaar van mijn leven kwijt :cry: .
Gr. Aniek

Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Een ontspannen wandeling met dappere Perry.......not.

Ongelezen bericht door tekkel »

Dat zijn genoeg avonturen voor een heel mensenleven :N:
Je hebt zelf ook wel een frolicje verdiend :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Afbeelding

Volgens mij heb je wel een hele zak nodig om het knaltijdperk door te komen :roos:

Grappig trouwens, als ik wat met Bob meemaak zit ik ook te bedenken hoe ik dit neer zal zetten en in welk topic :piew:
En de groeten van de mannen :zwaai
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Nou ....iig voor de eerste paar jaar genoeg avontuur beleefd tijdens je wandelrondjes. :N:
Maaruh....allerknapste Perry hoor. Stoere man. :cheer:
Jij lekker op de bank met een kop koffie en ook maar even bijkomen. :wink:

Wij hadden rond half 4 de auto net neergezet bij het gemaaltje om naar het bruggetje te lopen , daar links af te slaan om langs die kant van het kanaal te lopen ....hadden we ook zo'n knal. :80:
Kolere..... :mep:
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

En dat in 1 wandeling .. Als het dan mis gaat gaat het ook goed mis he :lief:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Perry wat laat je me schrikken! :N:
Maar wel enorm knap van het vuurwerk.. :I:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

En toch is Perry dapper :cheer: Wees niet bang, hier zo'n zelfde situatie vandaag. Mensen stoken vuurwerk af op een veldje waar Nilo stons (ik liep nog een stukje achter) en toen ik dat hoorde raakte ik in paniek, want straks rent hij weg! En Nilo stond alleen maar geinteresseerd te kijken :hmmm:
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Tis wel een dappere (onder die fiets :ugh: ) en een hele brave hoor!!!
Je hebt um gewoon even getest (en jouw hart erbij :engel: )
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”