Mikey gaat uiteraard als een dolle tekeer. Slimme kleine Perry weet dat en zoekt dus altijd een veilig plekje tot Mikey aangelijnd en wel de poort uit is. In dit geval echter stond hij precies verkeerd. Door het dolle gespring van Mikey valt, met een enorme klap, achtereenvolgens een schop om én een fiets, bovenop arme kleine Perry
Maar hij wurmde zich er zelfstandig onderuit, ik had ondertussen een stukje frolic voor mijnheertje uit mijn zak gevist en hij raakte gelukkig helemaal niet in paniek.
Als we de poort uitlopen en ik nog zit te mijmeren hoe dapper hij wel niet is en dat ik dit voorval eigenlijk wel even op het forum kan vermelden ziet Perry 100 meter verder plotseling een hond. Hij zet de sokken erin, in vliegende vaart er op af, maar er is een weg tussen hem en de hond én daar rijdt een auto. :N: Ik roepen en roepen en roepen en plotseling na een meter of 50 buigt hij om en komt in razende snelheid op mij afgerend. Pfff pak van mijn hart, dus snel aangelijnd aan de flexi.
Terwijl we een stukje verder lopen, en ik bedenk dat ik iets heel anders op het forum had moeten zetten als hij niet terug was gekomen, ontsteekt er een straat verderop ineens een enorm siervuurwerk, met enorme knallen. Ik zie Perry reageren roep hem bij me en snel een frolicje erin waarna we samen naar het siervuurwerk kijken ondertussen uitroepend: "Kijk eens wat mooooooooooi
Dan wil ik mijn gebruikelijke pad inslaan, maar daar loopt al een hond, dus uitwijken naar een andere route langs het kanaal.
En daar kan iedereen even los. Ik heb ze nog niet afgelijnd of een ongelooflijke harde knal. Gooiden ze precies aan de andere kant van het kanaal, 10 meter van ons af een vlinderbom. Perry kwam onmiddelijk blij naar mij toe gerend, want "ik krijg nu zeker wat lekkers, toch".
Eind van het liedje; Iedereen ligt hier weer geheel ontspannen te slapen en ik ? Ik ben weer een jaar van mijn leven kwijt