Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sam

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Sam

Ongelezen bericht door jacq1970 »

jeetje wat een verhaal zeg... en wat heerlijk dat hij weer thuis is :cheer:
Ik hoop echt dat het goed blijft gaan en dat hij heerlijk mag blijven bij jullie!
Afbeelding
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Sams eerste nacht.....ik had me voorbereid op een nacht vol woest gezang en geklaag, maar het ging als volgt....we gaan naar buiten, laatste plasje doen, we gaan in de bijkeuken in de bench, we krijgen ene koekje en we gaan slapen.

"s Morgens vroeg
We rekken en strekken, we gaan naar buiten, gaan net als de rest op ons gat zitten om de riem om te krijgen, reu aan reu naast elkaar :O: ,we gaan wandelen...reuen rechts, de meiden links.Ot kijkt eens raar, want Sam ruikt als meisje en plast als de Concurrent, nou Ot is leniger en vooral minder dik dus plast veel hoger, lees verticaal.Ook goed denkt Sam wat jij wil.We trekken niet, we gaan niet van links naar rechts, we plassen niet overal tegenaan, na een neusbijt ruiken we ook niet meer aan meisjesdozen,kindertjes zijn best lief want die geven koekies,opzij is een makkelijk kommando,als het eten klaargemaakt wordt mag je best kwijlen maar niet met je poten op het aanrecht, je zit net als de rest kwijlend op je gat te wachten.
Als Ot jaloers ligt te wezen aan vrouwetjes voeten en je aanvliegt, laat je hooguit je tanden even zien ter verdediging, en kijkt dan vooral de andere kant op...

Wat denken jullie, zal ik deze valse onbetrouwbare vechtende kinderbijtende hond maar weer terugbrengen....sjonge hij geniet gewoon van duidelijkheid en consequentie, liep net al meteen flosstouw te gooien, weliswaar heel voorzichtig maar toch....
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

hier alvast een klein vreugdesprongetje!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ellepel schreef:
Wat denken jullie, zal ik deze valse onbetrouwbare vechtende kinderbijtende hond maar weer terugbrengen....sjonge hij geniet gewoon van duidelijkheid en consequentie, liep net al meteen flosstouw te gooien, weliswaar heel voorzichtig maar toch....
Wat vreselijk vals :O: :wink:

Wacht de eerste twee/drie weken nog even af, maar als ik het zo lees moet dit goed kunnen gaan :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Het klinkt alsof Sam onze Bob nog wat manieren kan bijbrengen :E:

Maar dat het ook zo goed gaat tussen Ot en Sam, geweldig, ik hou wel van dit soort kerstverhalen :F:
En de groeten van de mannen :zwaai
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ellepel schreef:Sams eerste nacht.....ik had me voorbereid op een nacht vol woest gezang en geklaag, maar het ging als volgt....we gaan naar buiten, laatste plasje doen, we gaan in de bijkeuken in de bench, we krijgen ene koekje en we gaan slapen.

"s Morgens vroeg
We rekken en strekken, we gaan naar buiten, gaan net als de rest op ons gat zitten om de riem om te krijgen, reu aan reu naast elkaar :O: ,we gaan wandelen...reuen rechts, de meiden links.Ot kijkt eens raar, want Sam ruikt als meisje en plast als de Concurrent, nou Ot is leniger en vooral minder dik dus plast veel hoger, lees verticaal.Ook goed denkt Sam wat jij wil.We trekken niet, we gaan niet van links naar rechts, we plassen niet overal tegenaan, na een neusbijt ruiken we ook niet meer aan meisjesdozen,kindertjes zijn best lief want die geven koekies,opzij is een makkelijk kommando,als het eten klaargemaakt wordt mag je best kwijlen maar niet met je poten op het aanrecht, je zit net als de rest kwijlend op je gat te wachten.
Als Ot jaloers ligt te wezen aan vrouwetjes voeten en je aanvliegt, laat je hooguit je tanden even zien ter verdediging, en kijkt dan vooral de andere kant op...

Gosh het lijkt wel of je het over de vreselijk enge draak hebt die ik hier nu heb....die zou onbetrouwbaar zijn, durven bijten en uberdominant, "het' heeft hier niks te vertellen en is akelig lief :mrgreen: Het is maar net hoe je ermee omgaat en hoe de regels gesteld zijn:wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat fijn dat hij weer thuis is en dat het 'valse beest' in werkelijkheid een schat van een hond is :I: :ok: :cheer: :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik word hier zo blij van! :cheer:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wat een heerlijk verhaal is dit uiteindelijk geworden. Nog even een slag om de arm maar als ik dit zo lees denk ik dat 't helemaal goed komt met Sam :ok: Petje af voor jou als fokker, er zijn er helaas genoeg die dit er niet voor over zouden hebben.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ahhh, wat een lief koppie heeft ie zeg! :I: En wat een goede verhalen over Sam! Hij is vast heel blij bij jullie te zijn. Ik ben niet zo van de kleinere, harige honden, maar de Tibetanen vind ik toch wel erg leuk eigenlijk..
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door madred »

Een écht kerstverhaal :cheer:

Geweldig om te lezen hoe Sam zich in je roedel aanpast. Ik hoop dat de stijgende lijn zich alleen maar voortzet en dat je ons op de hoogte houdt van de ontwikkelingen...

Een paar fotootjes zouden we ook erg waarderen :roos:
Afbeelding

Happy en Lemmi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

wat een verhaal zeg. allemachtig.
Fijn dat hij weer 'thuis' is.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Wat een mooi verhaal en wat fantastisch dat jij als fokker zo voor je honden gaat! Petje af!!
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ellepel schreef: Als Ot jaloers ligt te wezen aan vrouwetjes voeten en je aanvliegt, laat je hooguit je tanden even zien ter verdediging, en kijkt dan vooral de andere kant op...
Dit is echt heel braaf hoor......
Ik hoop dat t zo mag blijven gaan, fijn hoor!!!
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner

Ongelezen bericht door Sepje »

:ok: Wat goed dat Sam weer uiteindelijk weer terug bij jullie is!
Ik hoop dat het goed blijft gaan! :cheer:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

er klopt niets van het verhaal :cry:

dus hop maar weer terug :engel: :mrgreen:

had je je voorbereid op veel werk komt er weer niets van terecht :mrgreen:

wat komt mij dat ergens bekend voor :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Wat een heerlijke afloop. :cheer: :cheer:
Welkom thuis Sam!
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Ellepel
Zeer actief

Afbeelding
De twee jochies spontaan naast elkaar...kijkend naar een teef die lag te rollebollen.

vanavond even werkoverleg met collega's van manlief, komt die dikke witte gek met een flosstouw aansjezen...kom we gaan spelen.Kwartiertje achterthuis gerotzooid en buiten adem... :mrgreen: .

Er is hem nooit nee of stop geleerd..wilde even een korst op zijn buik bekijken, rolde hem op zijn rug, tja en dat wou ie niet, tandjes bloot...uh uh was genoeg, braaf buikje kijken....okee als jij dat wil.Tja dat zal eng zijn , die tandjes voor een toch al niet zo hondenliefhebber, dus gaan die handjes omhoog oei eng hij bijt... :evil:
Welnee, hij zegt dat ie daar geen zin in heeft, en bij mij hebben hondjes niet zo veel te vinden...okee vrouwetje, wat jij wil en nou biedt ie af en toe spontaan zijn buikie aan,kriebel nog es lekker :mann:
Afbeelding
Reny
Zeer actief

Lijkt hij nu zo groter dan Ot of vertekent het zo??

Uit je verhalen lijkt het me juist een grote sul, met een hard buitenkantje waar jij dus zo doorheen prikt :E:
Ellepel
Zeer actief

Echt kwaad zit er niet in....allemaal bluf, verkeerde tot geen opvoeding en zelfbescherming...

En ja, Ot is maar 38cm en dus een ukkepuk, Sam is dik 44cm, veell dikker en een megakrullenvacht, dat lijkt ook nog es extra...
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ach, wat heerlijk voor hem, een baasje dat zegt wat hij wel en niet moet doen. En ook nog over z'n buikje kriebelt :cheer:
Het kan bijna niet, maar het verhaal wordt steeds mooier :smile1:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

ah super dat het goed gaat en dat je hem thuis hebt :ok:
Afbeelding
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Toen ik je eerste foto zag schoten mij even de tranen in de ogen.
Het leek wel of het een foto van onze Jolly was, onze eerst tibetaan.
Dezelfde blik, dat witte gezicht, alleen had Jolly alleen een zwart oor en geen zwart oog.
Maar goed dat Sam een reu is want anders hadden wij ons zeker aangeboden als definitief huisje (dat was nl het eerste wat ik zei toen ik de foto zag, als het een teef is en Ellen zoekt een plekje hebben we die hier, hij lijkt zo op onze o zo speciale Jolly pffff (als je er wat meer haar op denkt en wat kilo's minder idd, haha.....)

Maar echt super dat Sam nu echt thuis is, hij zal komende weken je wel steeds meer van zijn karakter laten zien, maar duim hier dat het goed blijft gaan met de duidelijkheid die hij nu heeft van jullie en jullie roedeltje!

Onze Jolly, helaas al een aantal jaar niet meer hier...... :(
Afbeelding
Ellepel
Zeer actief

Ach Josee, wat een mooi meisje, en die lijkt zeker op onze Sam!!

Vanavond heeft ie een flinke borstelbeurt gehad, oren geplukt, piemelharen geknipt, voeten nagels bijgewerkt....klitten gekamd en al zijn littekens gezien, en dat waren geen bijtwonden.....een van zijn vorige "baasjes "is niet zo zachtzinnig met m omgegaan.....
Hij vond het allemaal geweldig, ligt nu uitgeteld bij de baas op de bank te slapen....
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ellepel schreef:Ach Josee, wat een mooi meisje, en die lijkt zeker op onze Sam!!

Vanavond heeft ie een flinke borstelbeurt gehad, oren geplukt, piemelharen geknipt, voeten nagels bijgewerkt....klitten gekamd en al zijn littekens gezien, en dat waren geen bijtwonden.....een van zijn vorige "baasjes "is niet zo zachtzinnig met m omgegaan.....Hij vond het allemaal geweldig, ligt nu uitgeteld bij de baas op de bank te slapen....
:(
Wanneer pas je je onderschrift aan? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ellepel
Zeer actief

dan moet er eerst een ander bankje komen :F: deze is te klein en niet zit proof meer
Afbeelding
Reny
Zeer actief

Ellepel schreef:Ach Josee, wat een mooi meisje, en die lijkt zeker op onze Sam!!

Vanavond heeft ie een flinke borstelbeurt gehad, oren geplukt, piemelharen geknipt, voeten nagels bijgewerkt....klitten gekamd en al zijn littekens gezien, en dat waren geen bijtwonden.....een van zijn vorige "baasjes "is niet zo zachtzinnig met m omgegaan.....
Hij vond het allemaal geweldig, ligt nu uitgeteld bij de baas op de bank te slapen....

Ik mag zeker niet even op visite bij zo'n baas? :mep:

Volgens mij zie je Sam gewoon genieten van alle positieve aandacht :I:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik heb door drukte nog niet gereageerd. maar wat fijn dat Sam thuis is. Hopelijk vindt hij zijn draai in je roedel.

En dat nieuwe onderschrift, dat maken we een keer in het voorjaar!
Ellepel
Zeer actief

Elly* schreef:Ik heb door drukte nog niet gereageerd. maar wat fijn dat Sam thuis is. Hopelijk vindt hij zijn draai in je roedel.

En dat nieuwe onderschrift, dat maken we een keer in het voorjaar!
:ok: doen we Elly!!
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Wat een mooi verhaal en wat fijn dat ie weer terug bij jullie is en nu het leven krijgt wat ie verdient.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”