Budkes schreef:En ik blijf er bij enkel en alleen positieve training werkt niet voor elke hond. In sommige gevallen heeft positieve traning bij bepaalde honden (rasonafhankelijk)geen enkel effect.
Dan zou ik je eens willen aanraden om je eens te verdiepen of in te lezen, van hoe een hond zich dingen eigen maakt, oftwel aanleert ...
Ik zelf durf met stelligheid te stellen, dat iedere hond op de positieve manier te trainen is
Machie schreef:Ok, kan

Ik vind alleen dat positieve training niet betekend dat je nooit mag corrigeren. Als Luca kabels wil doorknagen ga ik hem heus niet negeren

Op zo'n moment ben je aan het opvoeden, en niet meer aan het trainen, en flikt ze zoiets hier, dan wordt het haar ook aan haar verstand gepriegelt dat zulke dingen niet echt gewaardeerd worden
Machie schreef:Ja, maar is trainen ook geen vorm van opvoeden?
Zoals niet trekken aan de riem, opvoeding of training?
Ik vind dat een stukje opvoeding maar je bereikt het wel met training

Dat is een combinatie .. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de cursus: "Gehoorzame Huishond" van de Dierenbescherming, dan is het een stukje training en opvoeding. Dus een soort van combinatie cursus. Terwijl je het bij een KC structureel als training kunt zien, aangezien ze doorgaans niet verder komen dan een verplicht uurtje commando's er in proppen
En het netjes mee lopen aan de riem, dat is naar mijn idee een stukje opvoeding en training, wederom een combinatie van beiden