Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is verstandig.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Wat is verstandig.

Ongelezen bericht door tineke »

Erwina schreef:
smoekie schreef:
Erwina schreef:Nee, daar wordt je hond echt niet ziek van!

En daarin verschillen wij van mening. Ik denk dat je hond daar wel degelijk ziek van zou worden, maar goed. Ieder zijn eigen mening/visie op bepaalde dingen. :wink:
Tja, mijn kat als echte carnivoor krijg, zoals ik al schreef, al een aantal maanden alleen paard en ik heb haar ook nog steeds niet af hoeven voeren. Vandaar dat ik er van overtuigd ben dat een hond ook niet ziek wordt, wanneer je die 1 diersoort zou voeren.

Een tipje Erwina :wink: de topictitel is wat is verstandig over voeding zijn daar veel antwoorden op mogelijk maar op de vraag met Smoelie in discussie is er maar een verstandig antwoord, niet aan beginnen het sop is de kool niet waard :mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Uhm.. Waarom zou een hond ziek worden als hij alleen maar eland te eten krijgt en is er niks aan de hand met een hond die alleen maar brokken krijgt?
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

tineke schreef:
Erwina schreef:
smoekie schreef: En daarin verschillen wij van mening. Ik denk dat je hond daar wel degelijk ziek van zou worden, maar goed. Ieder zijn eigen mening/visie op bepaalde dingen. :wink:
Tja, mijn kat als echte carnivoor krijg, zoals ik al schreef, al een aantal maanden alleen paard en ik heb haar ook nog steeds niet af hoeven voeren. Vandaar dat ik er van overtuigd ben dat een hond ook niet ziek wordt, wanneer je die 1 diersoort zou voeren.

Een tipje Erwina :wink: de topictitel is wat is verstandig over voeding zijn daar veel antwoorden op mogelijk maar op de vraag met Smoelie in discussie is er maar een verstandig antwoord, niet aan beginnen het sop is de kool niet waard :mrgreen:
Leuk om van smoekie, smoelie te maken hoor, maarre als je zelf nagenoeg niets hier op het HF toevoegd zou ik me maar eens achter de oren gaan krabben als ik jouw was. Zinnige antwoorden komen er bij jou al helemaal niet uit. Meeste topics waarin jij ant geeft is als je negatief kunt doen of denigrerend kunt antwoorden en dat geeft gelijk al jouw aandeel in de samenleving aan. Je voegt niets toe :ok:
Voor wat katten betreft, daar heb ik me nooit en te nimmer in verdiept dus of zou “carnivoor” zijn of niet of zouden zijn laat ik in het midden.

Rijst bij mij wel de vraag waarom je je kat een paar maanden lang alleen maar hetzelfde geeft :19: ondanks dat ik geen kattenliefhebber ben weet k wel dat een kat net zo goed als een hond normaliter niet elke dag hetzelfde voorgeschoteld krijgt. Daarbij is het gestel van een kat niet hetzelfde als dat van een hond of wel ander dier dan ook.

Edit: tis dan maar goed dat jij zo'n verstanding "dingegie" bent :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
tineke

smoekie schreef:Leuk om van smoekie, smoelie te maken hoor, maarre als je zelf nagenoeg niets hier op het HF toevoegd zou ik me maar eens achter de oren gaan krabben als ik jouw was. Zinnige antwoorden komen er bij jou al helemaal niet uit. Meeste topics waarin jij ant geeft is als je negatief kunt doen of denigrerend kunt antwoorden en dat geeft gelijk al jouw aandeel in de samenleving aan. Je voegt niets toe :ok:
Mwah als je zoveel toevoegt als jij doet zou ik me toch ook eesn achter de oren krabben ,je hebt dan klaarblijkelijk teveel tijd over of een te weinig ''echt'' sociaal leven :engel:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Katten hebben aan sec vlees als voedingsbron voldoende; honden eten prooidieren = inclusief bot, vacht/veren en ingewanden...
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
smoekie
Zeer actief

tineke schreef:
smoekie schreef:Leuk om van smoekie, smoelie te maken hoor, maarre als je zelf nagenoeg niets hier op het HF toevoegd zou ik me maar eens achter de oren gaan krabben als ik jouw was. Zinnige antwoorden komen er bij jou al helemaal niet uit. Meeste topics waarin jij ant geeft is als je negatief kunt doen of denigrerend kunt antwoorden en dat geeft gelijk al jouw aandeel in de samenleving aan. Je voegt niets toe :ok:
Mwah als je zoveel toevoegt als jij doet zou ik me toch ook eesn achter de oren krabben ,je hebt dan klaarblijkelijk teveel tijd over of een te weinig ''echt'' sociaal leven :engel:

Ik zeg niet dat ik zoveel toevoeg. Jij zegt dat ik dat niet of nauwelijks doe.Ik zeg op mijn beurt gewoon dat de momenten "dat" jij er bent jij sowieso niets toevoegd. Ik zou op mijn beurt de tijd die ik hier dan te besteden had "nuttig" gebruiken. Zelfs dat doe je niet. "De" momenten dat jij hier bent voeg je niets toe. Enige wat uit jouw waffel komt is of denigrerend of gewoon blubber. Niks meer, niks minder. Ja bij tijd en wijle een "oh wat zielig" betoog bij dees of gene omdat je zelf in de gaten hebt dat je gewoon alleen maar stront kauwt maar daar is dan ook alles direct mee gezegd.

Dus nogmaals. Krab jezelf achter je oren of ga lekker met je vriend/vriendin op pad. Who cares :N:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Badu schreef:Katten hebben aan sec vlees als voedingsbron voldoende; honden eten prooidieren = inclusief bot, vacht/veren en ingewanden...
Nou doe je het weer.
Als je zulke dingen vermeldt moet je wel duidelijk zijn.
Wat je nu zegt klopt gewoon niet. Net als wat je eerder zei over de carnivoren wat Roelfien (ea) ook al opmerkte.
Een kat op alleen vlees is ook niet gezond. Ook de kat heeft behoefte aan organen en botten.

Een kat is ook een carnivoor maar hij heeft wel een andere voedingsbehoefte dan een hond, dat klopt. Een kat eet ook hele prooidieren, hij heeft alleen een veel hogere behoefte aan eiwitten en vetten dan honden, ze halen bijna alle energie hieruit, in tegenstelling tot de meeste andere dieren. Honden eten veel meer koolhydraten dan katten.
Een hond is een minder strikte carnivoor dan een kat.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

sirene schreef:
Badu schreef:Katten hebben aan sec vlees als voedingsbron voldoende; honden eten prooidieren = inclusief bot, vacht/veren en ingewanden...
Nou doe je het weer.
Als je zulke dingen vermeldt moet je wel duidelijk zijn.
Wat je nu zegt klopt gewoon niet. Net als wat je eerder zei over de carnivoren wat Roelfien (ea) ook al opmerkte.
Een kat op alleen vlees is ook niet gezond. Ook de kat heeft behoefte aan organen en botten.

Een kat is ook een carnivoor maar hij heeft wel een andere voedingsbehoefte dan een hond, dat klopt. Een kat eet ook hele prooidieren, hij heeft alleen een veel hogere behoefte aan eiwitten en vetten dan honden, ze halen bijna alle energie hieruit, in tegenstelling tot de meeste andere dieren. Honden eten veel meer koolhydraten dan katten.
Een hond is een minder strikte carnivoor dan een kat.
Precies :ok:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
tineke

smoekie schreef:
tineke schreef:

Ik zeg niet dat ik zoveel toevoeg. Jij zegt dat ik dat niet of nauwelijks doe.Ik zeg op mijn beurt gewoon dat de momenten "dat" jij er bent jij sowieso niets toevoegd. Ik zou op mijn beurt de tijd die ik hier dan te besteden had "nuttig" gebruiken. Zelfs dat doe je niet. "De" momenten dat jij hier bent voeg je niets toe. Enige wat uit jouw waffel komt is of denigrerend of gewoon blubber. Niks meer, niks minder. Ja bij tijd en wijle een "oh wat zielig" betoog bij dees of gene omdat je zelf in de gaten hebt dat je gewoon alleen maar stront kauwt maar daar is dan ook alles direct mee gezegd.

Dus nogmaals. Krab jezelf achter je oren of ga lekker met je vriend/vriendin op pad. Who cares :N:
Proest het orakel heeft gesproken :mrgreen:
smoekie
Zeer actief

tineke schreef:
smoekie schreef:
tineke schreef: Mwah als je zoveel toevoegt als jij doet zou ik me toch ook eesn achter de oren krabben ,je hebt dan klaarblijkelijk teveel tijd over of een te weinig ''echt'' sociaal leven :engel:

Proest het orakel heeft gesproken :mrgreen:
Proest. Zou je dat maar van jezelf kunnen zeggen he tiny :smile: alles goed met lou :smile:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

smoekie schreef:
Hutsje schreef: jij steekt je kop in het zand, of je WILT het niet snappen of je bent weer gewoon aan het rellen. een carnivoor kan zich prima redden met eland alleen. want een elend bestaat niet alleen uit vlees, ook uit botten en orgaan en dat is alles wat een carnivoor (dus ook een hond) nodig heeft.maar goed, het zal wel weer lullen tegen een betonnen plaat zijn.
Dat een "echte" carnivoor zich prima kan redden met Eland alleen en dat dat alles is wat hij nodig heeft betwijfel ik ook niet hoor.

Maar prima dat jij stelt dat als je een Eland in stukken snijd deze maandenlang of alleen maar aan je hond voert je hond hier niet ziek van zou worden :ok:

Ik betwijfel dat dus, maar als Huts de Great het zegt zal het wel waar zijn :smile:
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat een hond echt niet ziek word of dood gaat van het eten van in stukken gesneden dier. Zelfs de niet in stukken gesneden dier maar in staat van ontbinding zijnde-zelfgevonden exemplaren worden met smaak verorberd. Gollum eet al zo vanaf pup, ze is nu drie jaar oud en ziet er niet uit alsof ze ieder moment kan neervallen ;)
En ik denk dat ze best een stukje eland lust :F:
smoekie
Zeer actief

Gollum schreef:
smoekie schreef:
Hutsje schreef: jij steekt je kop in het zand, of je WILT het niet snappen of je bent weer gewoon aan het rellen. een carnivoor kan zich prima redden met eland alleen. want een elend bestaat niet alleen uit vlees, ook uit botten en orgaan en dat is alles wat een carnivoor (dus ook een hond) nodig heeft.maar goed, het zal wel weer lullen tegen een betonnen plaat zijn.
Dat een "echte" carnivoor zich prima kan redden met Eland alleen en dat dat alles is wat hij nodig heeft betwijfel ik ook niet hoor.

Maar prima dat jij stelt dat als je een Eland in stukken snijd deze maandenlang of alleen maar aan je hond voert je hond hier niet ziek van zou worden :ok:

Ik betwijfel dat dus, maar als Huts de Great het zegt zal het wel waar zijn :smile:
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat een hond echt niet ziek word of dood gaat van het eten van in stukken gesneden dier. Zelfs de niet in stukken gesneden dier maar in staat van ontbinding zijnde-zelfgevonden exemplaren worden met smaak verorberd. Gollum eet al zo vanaf pup, ze is nu drie jaar oud en ziet er niet uit alsof ze ieder moment kan neervallen ;)
En ik denk dat ze best een stukje eland lust :F:
ik geloof je op je woord gullum, maar heb jij jouw hond al maandenlang hetzelfde soort vlees gegeven? Eland of wat dan ook? ex of incl. botten/ingewanden etc ? Ik betwijfel het. :wink:
Gollum
Zeer actief

smoekie schreef:
ik geloof je op je woord gullum, maar heb jij jouw hond al maandenlang hetzelfde soort vlees gegeven? Eland of wat dan ook? ex of incl. botten/ingewanden etc ? Ik betwijfel het. :wink:

Nee ik heb altijd met variatie gevoerd en inclusief alles, heb nooit de noodzaak gezien steeds hetzelfde te voeren. Als ik Gollum er echter van had verdacht ergens allergisch voor te zijn had ik bv een eliminatie dieet gedaan om erachter te komen waar ze allergisch voor is. Dan voer je dus maandenlang dezelfde diersoort en voegt beetje bij beetje andere dingen toe. Een door dierenartsen vaak gebruikte methode ;)
smoekie
Zeer actief

Gollum schreef:
smoekie schreef:

Nee ik heb altijd met variatie gevoerd en inclusief alles, heb nooit de noodzaak gezien steeds hetzelfde te voeren. Als ik Gollum er echter van had verdacht ergens allergisch voor te zijn had ik bv een eliminatie dieet gedaan om erachter te komen waar ze allergisch voor is. Dan voer je dus maandenlang dezelfde diersoort en voegt beetje bij beetje andere dingen toe. Een door dierenartsen vaak gebruikte methode ;)

En laat ik dan nou al vanaf pag 3 bedoelen. geef je hond maandenlang "hetzelfde" vlees te eten, kijken hoe lang het duurt voor ze ziek worden. (of erger)

Een kind met een allergie ga je ook ding voor ding "uitsluiten" maar dat is nog steeds wat anders dan je kind dag in dag uit hetzelfde te geven :wink: Maar goed, een kind is natuurlijk geen carnivoor, en daar waar de 1 zegt dat dat heel goed kan zeg ik dat ik dat betwijfel :wink:
Gollum
Zeer actief

smoekie schreef:
Gollum schreef:
smoekie schreef:

En laat ik dan nou al vanaf pag 3 bedoelen. geef je hond maandenlang "hetzelfde" vlees te eten, kijken hoe lang het duurt voor ze ziek worden. (of erger)

Een kind met een allergie ga je ook ding voor ding "uitsluiten" maar dat is nog steeds wat anders dan je kind dag in dag uit hetzelfde te geven :wink: Maar goed, een kind is natuurlijk geen carnivoor, en daar waar de 1 zegt dat dat heel goed kan zeg ik dat ik dat betwijfel :wink:
Ik denk niet dat wij hetzelfde bedoelen ;)

Laat ik het groffer stellen; een kind in een ontwikkelingsland kan jarenlang op hoofdzakelijk rijst overleven. Honden kunnen ook jarenlang op hoofdzakelijk granen (het hoofdbestanddeel van brokken) overleven :19:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

tineke schreef: Een tipje Erwina :wink: de topictitel is wat is verstandig over voeding zijn daar veel antwoorden op mogelijk maar op de vraag met Smoelie in discussie is er maar een verstandig antwoord, niet aan beginnen het sop is de kool niet waard :mrgreen:
smoekie schreef: Leuk om van smoekie, smoelie te maken hoor, maarre als je zelf nagenoeg niets hier op het HF toevoegd zou ik me maar eens achter de oren gaan krabben als ik jouw was. Zinnige antwoorden komen er bij jou al helemaal niet uit. Meeste topics waarin jij ant geeft is als je negatief kunt doen of denigrerend kunt antwoorden en dat geeft gelijk al jouw aandeel in de samenleving aan. Je voegt niets toe :ok:

Ga je lekker Smoek? Het aandeel van Tineke in de maatschappij is meer dan jij ooit kan en zal bereiken :wink:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
smoekie
Zeer actief

smoekie schreef:
Gollum schreef:
smoekie schreef:
Gollum schreef:

Ik denk niet dat wij hetzelfde bedoelen ;)

Laat ik het groffer stellen; een kind in een ontwikkelingsland kan jarenlang op hoofdzakelijk rijst overleven. Honden kunnen ook jarenlang op hoofdzakelijk granen (het hoofdbestanddeel van brokken) overleven :19:
Ik weet wel zeker dat wij niet hetzelfde bedoel, maar ik weet wel zeker dat jij weet wat ik bedoel, en ik weet wat jij bedoelt.\

Ik zou mijn kind nu zo op rijst kunnen zetten, maar of dat nou zo gezond is en of ze het daar zo goed op zou doen en niet ziek van zou worden of daar zelfs van zou komen te overlijden is een 2e.

Tis maar net wat je gewent bent of wat je je kind/hond leert. Een wolf (carnivoor) in het wild is gewend zijn eigen eten te verzorgen. Die eet zomaar 2-3wkn niets om maar wat te noemen. Ik wil de 1e nog wel tegen komen die zegt zijn of haar hond 2-3 wkn niets te geven :wink:

Dat honden het goed doen op brokken is niks meer en minder dan dat ze dat gewend zijn, precies hetzelfde met een wolf. Die is gewend een eland op te eten en daar weken op te teren om uiteindelijk aan de peulen e.d. te beginnen . Dat hoef je bij een hond toch echt niet te proberen hoor. Niet bij de gedomesticeerde honden zoals wij die in huis hebben in ieder geval.

Maar goed, daar verschillen de meningen dus over, ik zeg dat je dat niet kunt doen en of geven, andere zeggen weer van wel, prima naar mijn idee hoor, ik heb daar simpelweg mijn eigen visie/gedachtes over :ok:
smoekie
Zeer actief

Tiny schreef:
tineke schreef: Een tipje Erwina :wink: de topictitel is wat is verstandig over voeding zijn daar veel antwoorden op mogelijk maar op de vraag met Smoelie in discussie is er maar een verstandig antwoord, niet aan beginnen het sop is de kool niet waard :mrgreen:
smoekie schreef: Leuk om van smoekie, smoelie te maken hoor, maarre als je zelf nagenoeg niets hier op het HF toevoegd zou ik me maar eens achter de oren gaan krabben als ik jouw was. Zinnige antwoorden komen er bij jou al helemaal niet uit. Meeste topics waarin jij ant geeft is als je negatief kunt doen of denigrerend kunt antwoorden en dat geeft gelijk al jouw aandeel in de samenleving aan. Je voegt niets toe :ok:

Ga je lekker Smoek? Het aandeel van Tineke in de maatschappij is meer dan jij ooit kan en zal bereiken :wink:

Dat betwijfel in ten zeerste tiny (understatement) :smile:

Ik begrijp dat het je vriendin is, maar vooraleer je dergelijke opmerkingen maakt zou ik me "achter de oren krabben" of ik ( jij in dit geval) een dergelijke opmerking wel zou kunnen en of mogen plaatsen. Aangezien Tineke dat meent te denken en te kunnen is er niets mis met mijn reactie op haar verstandloze antwoord, jouw reactie hier begrijp ik niet zo heel erg goed, maar dat wijt ik dan maar weer aan het feit dat jullie dinnetjes zijn, en derhalve vergeef ik het je maar :smile: :J:

"dinnetjes gaan nog wel eens met elkander mee zonder te weten waarheen of waarom" :F:

Of dacht je soms dat ik met tiny jou bedoelde dat je ineens zo voor tineke opkomt terwijl die toch echt geen woord van een ander nodig heeft???? kan ik je nu al vertellen dat dat niet zo is hoor, en als je niet weet wie tiny is zou ik zeggen google eens op tiny en lou
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

smoekie schreef:
Tiny schreef:

Ik begrijp dat het je vriendin is, maar vooraleer je dergelijke opmerkingen maakt zou ik me "achter de oren krabben" of ik ( jij in dit geval) een dergelijke opmerking wel zou kunnen en of mogen plaatsen. Aangezien Tineke dat meent te denken en te kunnen is er niets mis met mijn reactie op haar verstandloze antwoord, jouw reactie hier begrijp ik niet zo heel erg goed, maar dat wijt ik dan maar weer aan het feit dat jullie dinnetjes zijn, en derhalve vergeef ik het je maar :smile: :J:

Of dacht je soms dat ik met tiny jou bedoelde dat je ineens zo voor tineke opkomt terwijl die toch echt geen woord van een ander nodig heeft???? kan ik je nu al vertellen dat dat niet zo is hoor, en als je niet weet wie tiny is zou ik zeggen google eens op tiny en lou
Nee hoor die verwarring heb ik niet gemaakt net zo min ik dacht voor haar op te moeten komen maar ik vond die opmerking van jou erg ongepast en zeker niet van toepassing op Tineke. Wanneer ben je eigenlijk dinnetjes van elkaar?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
smoekie
Zeer actief

Tiny schreef:
smoekie schreef:
Tiny schreef:

Nee hoor die verwarring heb ik niet gemaakt net zo min ik dacht voor haar op te moeten komen maar ik vond die opmerking van jou erg ongepast en zeker niet van toepassing op Tineke. Wanneer ben je eigenlijk dinnetjes van elkaar?
Weet ik niet. Dat vermoeden kreeg ik door de manier waarop jij dacht het voor haar op te moeten nemen terwijl als er hier al 1 iemand is die niet om woorden verlegen zit en zich niet geneert een ander de grond in te boren tiny (van lou) dat wel is, oftewel tineke.

Kheb in ieder geval bij jou nooit eerder meegemaakt dat jij dacht het voor haar op te moeten nemen, terwijl daar in het verleden vele malen meer reden voor is geweest, vandaar dat ik dacht dat jij misschien wel dacht dat ik het over jou had toen ik haar tiny noemde :wink: dat was in ieder geval geenzins de bedoeling, ik begrijp andersom wel. Dat kan, dat mag, is jammer, maar zoals ze wel eens zeggen, helaas pindakaas. :ok:

Moet eerlijk zeggen dat ik anders van jou gewend ben, dat dan weer wel.:wink:

Goodnight.
tineke

smoekie schreef: ik geloof je op je woord gullum, maar heb jij jouw hond al maandenlang hetzelfde soort vlees gegeven? Eland of wat dan ook? ex of incl. botten/ingewanden etc ? Ik betwijfel het. :wink:
In het verleden werden er honden groot gebracht en zijn oud geworden op enkel rund , zo heeft een oom van mij jaren honden gehad die enkel pens ,kopvlees en hart aten van koeien en die zijn daar gewoon oud op geworden op 1 enkel diersoort dus.
Het was in het verleden heus niet zo gebruikelijk als er vers gevoerd werd om daar zoveel variatie in aan te brengen zoals nu wel vaak het geval is.
smoekie
Zeer actief

tineke schreef:
smoekie schreef: ik geloof je op je woord gullum, maar heb jij jouw hond al maandenlang hetzelfde soort vlees gegeven? Eland of wat dan ook? ex of incl. botten/ingewanden etc ? Ik betwijfel het. :wink:
In het verleden werden er honden groot gebracht en zijn oud geworden op enkel rund , zo heeft een oom van mij jaren honden gehad die enkel pens ,kopvlees en hart aten van koeien en die zijn daar gewoon oud op geworden op 1 enkel diersoort dus.
Het was in het verleden heus niet zo gebruikelijk als er vers gevoerd werd om daar zoveel variatie in aan te brengen zoals nu wel vaak het geval is.
t zou maar zo kunnen. Maar persoonlijk heb ik gewoon een andere mening daarover en is bovengenoemd voorbeeld voor mij er meer 1 in de catogorie ja maar mijn oom rookte als een ketter, dronk als een tierelier en die is 100 geworden :wink:

Honden zijn tegenwoordig gewoon veel te veel verwend. Zou een hond van begin af aan niet anders krijgen zoals een wolf niets anders krijgt is zijn hele gestel daar natuurlijk op ingesteld. Zou je een hond zoals wij die nu voeren ineens maandenlang eland gaan geven denk ik toch echt dat die het daar niet goed op zou doen. :wink:
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

smoekie schreef: Rijst bij mij wel de vraag waarom je je kat een paar maanden lang alleen maar hetzelfde geeft :19: ondanks dat ik geen kattenliefhebber ben weet k wel dat een kat net zo goed als een hond normaliter niet elke dag hetzelfde voorgeschoteld krijgt. Daarbij is het gestel van een kat niet hetzelfde als dat van een hond of wel ander dier dan ook.
Zoals ik een paar pagina's terug schreef, heeft mijn kat een voedselallergie, waardoor ze voorlopig niets anders mag. Lezen is ook een kunst :ok:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

smoekie schreef:
tineke schreef:
t zou maar zo kunnen. Maar persoonlijk heb ik gewoon een andere mening daarover en is bovengenoemd voorbeeld voor mij er meer 1 in de catogorie ja maar mijn oom rookte als een ketter, dronk als een tierelier en die is 100 geworden :wink:

Honden zijn tegenwoordig gewoon veel te veel verwend. Zou een hond van begin af aan niet anders krijgen zoals een wolf niets anders krijgt is zijn hele gestel daar natuurlijk op ingesteld. Zou je een hond zoals wij die nu voeren ineens maandenlang eland gaan geven denk ik toch echt dat die het daar niet goed op zou doen. :wink:
Honden en katten die gedwongen op brokvoeding moeten overleven waarvan de balans vaak zoek is en het moeten doen met commerciële beloningstroep vind ik alles behalve verwend. Als ze daarbij ook nog gedwongen vaccinaties en medicatie in hun lijf krijgen zonder je te verdiepen in alternatieven die minder immuunbelastend zijn, hebben ze het wel degelijk een stuk moeilijker dan 'vroeger'. In die zin ben ik voorstander van variatie en er van overtuigd dat afhankelijk van de hond het een nut kan zijn om fytostoffen en ander overig aan het dieet toe te voegen. Desondanks zou ik bij voorkeur maandenlang een eland met alles erop en eraan opvoeren, waarvan met zekerheid is te stellen dat daar 'alles' in zit wat een gedomesticeerde carnivoor nodig heeft, dan te vertrouwen op het etiket van een zak honden- of kattenvoer. En dat is dus echt de realiteit, smoekie....dat redelijk veel honden en katten op eliminatiedieet om wat voor reden dan ook, komende van brokvoeding zo ontzettend opknappen van alleen al wekenlang 1 diersoort, aangevuld met nog eens een diersoort of zelfs honden en katten die het maandenlang op 1 diersoort heel prima doen. :ok:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Mooi gezegd SandraH.

Mensen hebben vaak een mening die ze niet kunnen onderbouwen.
Een mening die rust op enkel gevoel of vermoedens.
Op zich niets mis mee, maar je kop in het zand steken als er feiten op tafel worden gelegd, en dus je mening niet bij willen/kunnen stellen, dat vind ik een vorm van zwakheid.
Zelf geloofde ik ook altijd dat rauw vlees heel slecht en zelfs gevaarlijk was voor honden.
In een brok zat toch alles? daar waren toch hele studies naar gedaan?
Ik dacht niet zelf na, geloofde gewoon de dierenarts etc.

Maar op een dag ging er bij mij een lichtje branden, helaas pas toen Julia al jaren steeds ziek was en het alleen maar slechter ging, alle soorten brok geprobeerd. Of eigenlijk kwam het door Julia dat het lichte aan ging.
En toen ben ik zelf eens op onderzoek gegaan, veel gelezen, mijn gezonde verstand gaan gebruiken.
En alles viel ineens op z'n plek, pas toen ben ik me gaan realiseren wat voor dier een hond nou eigenlijk is, en dat de natuur het veel beter weet dan een stel onderzoekers/wetenschappers.

Als je konijnen en cavia's hebt adviseert de da om zoveel mogelijk natuurlijk te voeren, dwz veel hooi, aangevuld met allerlei soorten groente, fruit en verse kruiden.
En dat vond ik altijd logisch.
Waarom het bij mij zo lang heeft geduurd voor ik wilde zien dat het ook voor een hond beter is om natuurlijk te eten?
Tja, gehersenspoeld door alles dat voorgekauwd wordt zonder zelf ook maar een beetje na te willen denken.
Klakkeloos geloven dat da's en wetenschappers het echt wel weten.

En nu moet niemand zich aangesproken voelen, want ik spreek hier over mezelf.

En wie de schoen past trekke hem aan, eigen keuze in dit geval.
:zweep:
guttata
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sharpei teefje Dolly
Chihuahua reutje Cesar
JackrusselXMaltezer teefje Punky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door guttata »

http://www.duitseherder.com/hondebrok.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

daar staat een verslag van een onderzoek naar brokken.....
erg doorslaggevend vind ik zelf....

van brokken alleen farm food HE of prins geven......
en anders vers vlees of diepvries.
je kan bij de AH verschillende diepvries kopen, v.a. 0.48 tot 1.08 per 400 gr.
dat is echt niet zo duur hoor!
ik ben met 7 honden ± €150 p.m kwijt.....

en om een reactie te geven op de vraag waar het mee begon.....
geen idee, kan je niet helpen, mn rottweiler (is als enige een beetje groot)had ik met 10 mnd op volwassen voedsel.
doggen zijn toch anders.....

(ik ben nieuw, k wou me nergens mee bemoeien, maar wou toch ff wat kwijt, sorry als ik jullie discussie verstoor....)
Sharpei
Chihuahua
Jackrussel X Maltezer
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

guttata schreef:http://www.duitseherder.com/hondebrok.htm

erg doorslaggevend vind ik zelf...
Kan de pagina niet vinden
De pagina die u zoekt, is verwijderd, de naam van de pagina is gewijzigd of de pagina is tijdelijk niet beschikbaar.
--------------------------------------------------------------------------------

Ga als volgt te werk:

Controleer of u de juiste spelling en notatie hebt gebruikt voor het websiteadres op de adresbalk van de browser.
Als u deze pagina hebt geopend via een koppeling, waarschuwt u de beheerder van de website dat de koppeling onjuist is samengesteld.
Klik op de knop Vorige om een andere koppeling te proberen.
HTTP-fout 404 - Bestand of map niet gevonden.
Internet Information Services (IIS)

--------------------------------------------------------------------------------
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

guttata schreef:http://www.duitseherder.com/hondebrok.htm

erg doorslaggevend vind ik zelf....
De link doet het niet.
Jammer, ben altijd in voor onderzoeksresultaten.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
guttata
Vaste gebruiker
Chihuahua reutje Cesar

oh nee, wat irritand zeg, ik ben niet zo goed met computers.....
ik heb er een snelkoppeling van op mn bureaublad......
ehm weet iemand hoe ik dit moet oplossen? tis namelijk heel een interessant verslag.
Sharpei
Chihuahua
Jackrussel X Maltezer
guttata
Vaste gebruiker
Chihuahua reutje Cesar

Daar lusten de honden geen brood van

Sappige kippetjes, verse malse steaks van het rund, verse granen zo van het land. Kortom de gezondste en lekkerste voeding die een hond zich kan wensen.

Dit zijn de argumenten die de fabrikanten van hondenvoeding ons voorhouden in hun reclame campagnes. En wij als consument, die ook het beste willen voor hun huisdier kopen de producten trouw.

Mijn vraag is: krijgt de consument ook wat ze beloven?

Als we de oorsprong en samenstelling van het gemiddelde hondenvoer bekijken blijkt dit helaas een illusie te zijn.

Wat de meeste mensen niet weten is dat de dierenvoeding industrie in de eerste plaats een verlengstuk is van de menselijke voedsel consumptie industrie, en de landbouw sector. Dierenvoeding voorziet in een markt voor slachthuisafval, granen die niet geschikt zijn voor menselijke consumptie, kortom afvalproducten die weer in winst omgezet kunnen worden. Dit afval bevat ook: darmen, ingewanden, uiers, slokdarmen, en mogelijk besmette en zieke delen van dierlijke afkomst.

De meeste honden (en katten) voedings fabrikanten zijn onderdeel van grote multinationals. Bijv. in de USA , Nestlè = Friskies, Colgate-Palmolive = Hill’s, Procter & Gamble = Eukanuba, Mars = Pedigree.

Zakelijk gezien is het voor de multinationals het in bezit hebben van dierenvoeding fabrikanten een ideale combinatie. De dierenvoedingstak van zo’n multinational is een vaste afnemer van de afvalproducten die elders bij dochters van de moedermaatschappij vrij komen. En weer tot winst omgezet kunnen worden.

(ik doe het maar zo.......in stukjes...... :U: )
Sharpei
Chihuahua
Jackrussel X Maltezer
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”