Nessa haalt voor mij de krant, een handdoek in de keuken en heb haar leren blaffen op commando..
Ook kan ze "enge honden" nadoen.. Ze bromt dan, alleen moet ik haar nog leren dat enge honden daarbij niet heel hard kwispelen
Het commando "achteruit" is heel handig, omdat we een nogal smalle hal hebben en ze er zich nauwelijks kan keren.
Als we "buikje zien" zeggen, gaat ze op haar rug liggen, zodat ik haar goed kan controleren op teken
Aanwijzen kan ze ook, alleen gaat dat met zo'n harde klap met haar voorpoot, dat ik dat alleen met haar voerton laat doen (en als ze heel erge honger heeft ramt ze er zelf op om te laten weten dat ze toch wel trek heeft)
Ben haar al zo lang ze er is aan het leren de deur tussen de keuken en de hal open te maken, maar dat snapt ze nog steeds niet.. Ze duwt nog steeds met haar neus onder de klink, dus ik ben bang dat dat kwartje niet meer zal vallen

Iets dat minder geslaagd is, dat ik haar als pup zijnde afgeleid heb voor onweer door met haar te gaan spelen.. Als ze nu maar half denkt dat het onweert, komt ze met een noodgang naar me toe rennen met een speeltje in haar bek zo van: Yesssss, we gaan spelen

Heel handig als je net bezig bent met koken of zo