Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor iets aparts heb jij je hond aangeleerd?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Wat voor iets aparts heb jij je hond aangeleerd?

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Ik vroeg me dat ineens af. Wat voor iets geks heb jij je hond aangeleerd?
Ik zou mijn hond wel willen leren om een biertje te pakken. Maar Noa blijft te klein om de koelkast open te maken :smile:
Krant krijg ik niet. Dus dat heeft ook geen zin...

Op dit moment ben ik meer bezig met het afleren om slingers van de kerstboom te plukken dan ze eraan te hangen... :smile:

:mrgreen:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Re: Wat voor iets aparts heb jij je hond aangeleerd?

Ongelezen bericht door pammetje »

bob doet nagelbijten
bij ons :eek:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Achteruit lopen
En Zazoe kan de deur dicht doen
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb Bram blaffen geleerd en nu blaft hij de oren van m'n kop tijdens agilityles :N: :mrgreen: Volgens m'n vriend moet ik nu het commando stil aanleren :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Sloffen en schoenen halen, ook van boven, lekker makkelijk :D
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik heb Niek geleerd om niet te luisteren als er bv een konijn in beeld is :pffff:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ach mazzel kan ivm dogdance heel veel trucjes maar de mooiste vind ik schaam dat wrijft ie met zijn pootje over zijn neus haha
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik heb mijn hond ook leren blaffen maar op commando, als ik dat commando niet geef blaft ze ook (bijna) nooit..en anders is "klaar" genoeg.
Verder kan ze rollen, en plat liggen..en dr juiste speeltje pakken!
Groetjes Lianne
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

chrico schreef:Ik heb Niek geleerd om niet te luisteren als er bv een konijn in beeld is :pffff:
:smile: oh, dat kan Kaiou ook erg goed.........maar dat heeft zijn vorige baas hem geleerd, dat telt voor mij niet :( :mrgreen:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

chrico schreef:Ik heb Niek geleerd om niet te luisteren als er bv een konijn in beeld is :pffff:
de vorige baasje van storm hebben hem geleerd om niet te luisteren als er een andere reu langs loopt :oohja:

storm kent het comando Andere kant
dan gaat ie naar de andere kant van het pad of gaat ie terug om een paal waar ie langs gelopen is als ie zijn riem om heeft..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat ik nog steeds erg handig vind is; 'zoek pantoffel!'
Dan zoekt Boomer het hele huis af naar mn pantoffels, om er vervolgens 1 te brengen en te denken dat hij klaar is... :mrgreen:
Of mn sokken uittrekken, ook erg makkelijk af en toe als ik zelf weer niet kan bukken.. :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb Nilo (onbewust) best wat dingen aangeleerd tijdens het wandelen. We lopen vaak over het fietspad en als ik zeg 'fietser' dan gaat hij ter plekke zitten en wachten tot ik hem weer vrij geef. Hij kan ook 'deze kant' en 'andere kant' waarbij hij links of juist rechts van me gaat lopen. Ben nog bezig om hem te leren zijn speeltjes op te ruimen!
Sandracula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sandracula »

Nessa haalt voor mij de krant, een handdoek in de keuken en heb haar leren blaffen op commando..
Ook kan ze "enge honden" nadoen.. Ze bromt dan, alleen moet ik haar nog leren dat enge honden daarbij niet heel hard kwispelen :smile:
Het commando "achteruit" is heel handig, omdat we een nogal smalle hal hebben en ze er zich nauwelijks kan keren.
Als we "buikje zien" zeggen, gaat ze op haar rug liggen, zodat ik haar goed kan controleren op teken :ok:
Aanwijzen kan ze ook, alleen gaat dat met zo'n harde klap met haar voorpoot, dat ik dat alleen met haar voerton laat doen (en als ze heel erge honger heeft ramt ze er zelf op om te laten weten dat ze toch wel trek heeft)
Ben haar al zo lang ze er is aan het leren de deur tussen de keuken en de hal open te maken, maar dat snapt ze nog steeds niet.. Ze duwt nog steeds met haar neus onder de klink, dus ik ben bang dat dat kwartje niet meer zal vallen :F:
Iets dat minder geslaagd is, dat ik haar als pup zijnde afgeleid heb voor onweer door met haar te gaan spelen.. Als ze nu maar half denkt dat het onweert, komt ze met een noodgang naar me toe rennen met een speeltje in haar bek zo van: Yesssss, we gaan spelen :cheer: Heel handig als je net bezig bent met koken of zo :ugh: :mrgreen:
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Ze kunnen allebei hun bek wijd opensperren als ik tandjes zeg.
Lexie kan wippen, dat is van de ene op de andere poot springen, ze kan kus en tong uitsteken.
T-Boy kan omrollen en buikje laten zien. Verder kennen en kunnen ze erg goed blijf, wachten en niet teutelen. Teutelen is blijven snuffelen en soms mag dat niet.
Groetjes, Terry
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

oh ja en als mijn vader thuis komt dan rent ie naar de schuur om zijn tas aan te pakken en op de juiste plek weg te zetten.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya kan kusjes geven aan de persoon die ik noem (moet ze die persoon wel bij naam kennen natuurlijk).
Als ik zeg 'ga Puchu kusje geven' dan gaat ze dus richting Puchu, zo is er ook 'baasje kusje geven', 'oma kusje geven', enz. enz.
Vind dat wel grappig :mrgreen:

Puchu's grootste prestatie is denk ik 'buigen', nog in beginsel aangeleerd door Sonja (de fokster) toen we samen gingen clickeren :F:
Hij beheerst dit feilloos en maakt de mooiste buigingen voor je.... ook als hij het even niet meer weet, gaat hij maar buigen :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Als de smuldier staat te ontdooien in de keuken, gaat Christo die liggen 'bewaken'. Dan zit ik in de woonkamer en roep op een gegeven moment: Chris, is het al ontdooid? En dan komt hij in de kamer gerend om aan te geven van :lol1: :lol1: :lol1: 't is ontdooid hoor!

Uiteraard heeft hij geen idee of het ontdooid is of niet en zou hij het rustig bevroren en al opeten, maar het moment dat hij de kamer insjeesd van :lol1: :lol1: :lol1: blijft leuk. :mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hier staan allemaal leuke dingen om mijn hond te leren :D

Luca kan heel mooi hight five geven en ook boog kent is (spelboog) vind hij geweldig leuke kunstjes.
Sloffen pakken kan hij heel goed, maar afgeven... echt niet :D
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Zoek stok! schreef:Ik heb Bram blaffen geleerd en nu blaft hij de oren van m'n kop tijdens agilityles :N: :mrgreen: Volgens m'n vriend moet ik nu het commando stil aanleren :pffff:
Haha, heel herkenbaar! Alleen "Zwijg" vindt hij een stuk moeilijker dan "Luid". :mrgreen: Verder van die truucjes als high five, poot, andere poot, sta, enz.

En verder hebben we hem allerlei namen geleerd van mensen en dieren die hij kent. Als we dan ergens naar toe gaan, dan zeg ik onderweg "We gaan naar ......" en dan weet hij precies welke weg hij moet nemen. Of als ik ergens op bezoek ga en mijn vriend is daar al, dan zeg ik "Paul is daar, ga maar eens kijken." En dat verwachtingsvolle koppie als ik zeg dat Paul er is, dat vind ik dan zo schattig. :I:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Zoek stok! schreef:Ik heb Bram blaffen geleerd en nu blaft hij de oren van m'n kop tijdens agilityles :N: :mrgreen:
Dat heb ik die van mij nooit hoeven leren :pffff: :N:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik leer ze om een of andere reden altijd "ga ze maar pakken!!". Dat betekent dat ze de ander uit moeten gaan dagen om te spelen buiten. Moos kon het, Saar kan het, en ook Vera kent 'm nu weer :mrgreen:
Afbeelding
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Rex kan nog niet zo veel. Wel gaat hij als je hoog zegt tegen je aan staan en als je aan het spelen bent en pak zegt hangt hij gelijk aan het speeltje :P
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Mijn vorige hond stopte op commando met kwispelen, dat was erg handig als hij langs de salontafel liep, anders vlogen de koffiekopjes regelmatig door de kamer. :mrgreen:
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik heb belle geleerd doof te zijn als ik iets vraag :pffff:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Geen flauwekul dingen hiero. Als je zo nodig dieren trucjes wilt zien doen, dan ga je maar naar het circus ofzo! :mep:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ik heb Mitya ooit eens aangeleerd dat ze op commando haar oren overeind kon doen. :ugh: Ze heeft me tijden stralende aangekeken met de oren overeind. Kijk eens vrouwtje! Jubelen ik doe iets knaps!! :cheer:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Felix schreef:Geen flauwekul dingen hiero. Als je zo nodig dieren trucjes wilt zien doen, dan ga je maar naar het circus ofzo! :mep:
Tja dan had ik een andere hond moeten kiezen. Die van mij doet graag wat, dus tja kunstjes leren kan dan heel erg leuk zijn. Gewoon in de huiskamer, zit ik met de emmer koekejs op de grond en dan gaan wen dingetjes doen. Moet je die blije kop van Kay eens zien dan! En soms doet hij bepaalde dingen en tja daar koppelen dan wij dan een commando aan, wat dus voor hem eigenlijk gewoon natuurlijk gedrag is.

Kay heeft natuurlijk voor de fotoshoot nog even snel wat extra kunstjs geleerd. En buig zit er nu goed in. Hij doet het nu ook heel vaak zonder commando, dus schijnbaar vind hij het wel een leuk kunstje. Shame (met poot over neus) wil nog niet zo goed lukken, maar met hulp van plakbandje lukt het wel op commando. Verder kan Kay gewoon poot geven en andere poot en plat en rol (inderdaad makkelijk voor tekencontrole, of borstelen). Kay kan een heleboel voorwerpen ophalen, zoals de telefoon, sloffen, sleutels en zijn riem (die we door een grapje per ongeluk hebben aangeleerd met pak de olifanten en toen kwam hij met zijn riem... :denken: ) Kay kan ook inderdaad mijn sokke uittrekken. Het commando terug vinden we hier ook erg handig in allerlei situaties waarbij hij dus gewoon achter uit loopt. Verder kan hij een koekje of speeltje op zijn neus houden, die daarna opgooien en opvangen. Altijd leuk vermaak. Ppffhhh Kay kan al een heleboel gekken en onzinnige dingen..... Ook kent hij inderdaad de naam van mij en partner. Ga maar naar Koen of breng maar naar San. Vind Kay ontzettend grappig en kan niet wachten op het commando te krijgen om iets weer terug te brengen.... Verder helpt Kay bij boodschappen uitpakken.... en nee niet door mijn boodschappen te plunderen hoor :D
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Felix schreef:Geen flauwekul dingen hiero. Als je zo nodig dieren trucjes wilt zien doen, dan ga je maar naar het circus ofzo! :mep:
Voor Boomer vind ik het geen flauwekul. Die vind het geweldig om iets samen te doen en gekke dingen te leren.
Benny daarentegen leer ik geen trucjes, want 1) die begrijpt dat niet en 2) hij vind er geen zak aan.

Zolang je hond het leuk vind, waarom niet?
Ik dwing m nergens toe. Als hij niet wil, dan niet. Dan komen die lekkere brokjes uit de dogpyramid ipv uit de hand van een blij vrouwtje. En tja, blijkbaar vind Boomer het dus leuker om samen wat leuks te doen, dan met minder moeite die brokjes te krijgen...
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Toen Nilsson nog veel last had van pukkels op zijn buik heb ik hem het commando LIG geleerd.
Als ik nu met het busje creme schud gaat hij op zijn rug liggen met de poten wijd :lol1:
En als ik zijn kiezen wil bekijken of hem een tablet moet geven, dan geeft ik het commando OPEN, dan doet hij bijna vanzelf zijn bek helemaal wijd open.
Mijn vorige hond hield de kaken altijd stijf op elkaar als er een pil in moest, ik vond dat best wel lollig, lekker eigenwijs maar dit is errug handig.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

Onze Vicky hebben we het commando "kom in mijn armen" geleerd, dan komt ze aangerend en springt ze in je armen.
Het nadeel is nu wel dat ze dit nu ook doe zonder commando, als je dan juist je 2 handen vol hebt kan 19kg. hond wel een klein probleempje zijn om op te vangen.
Een klein wonder dat er daardoor in huis nog geen ongelukken zijn gebeurt :blauwoog:
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”