Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

advies?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: advies?

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:
nou de meeste mensen worden toch niet gelukkig van, in mijn geval, een grommende herder die zn tandjes laat zien... en roepen fikkie die natuurlijk nooit luisterd toch maar... en diegenen die dan gaan schelden en tieren, dat ben ik niet, maar dat is die andere eigenaar, want zo'n hond moet ingeslapen worden :ugh: niet de hond die totaal niet luisterd en niet opgevoed is, maar wel een netjes opgevoede hond die laat merken dat hij ergens niet van gediend is. Hoe kun je iets verdraaien...
Volgens mij is dat de ultieme uiting van hun eigen onkunde. Als ze hun eigen hond niet kunnen roepen, dan maar besluiten dat alles wat hun dan in de weg staat "weg moet".
Andersom kan het trouwens ook bedenk ik me net. Ik werd een tijdje geleden door iemand vreselijk chagrijnig aangekeken omdat Vera in (druk) losloopgebied te dicht langs zijn honden hobbelde. Die honden zaten beiden aan een compleet uitgerolde flex, en Vera liep er 2-3 meter vanaf denk ik. Niet eens contact te zoeken met die honden, ze liep daar gewoon. Maarrr dat kon natuurlijk niet :boos: En toen ik Vera dan maar bij me had geroepen stond meneer, met twee enorm uitvallende honden die nu wel kort genomen waren, ook nog tegen iemand anders te vertellen "dat hij zijn honden aangelijnd had dussssssssss".
Juist ja :19:
Kijk, ik ben echt meerrr dan bereid om aan alle kanten mee te werken, maar hallo zeg, je moet me wel die kans geven.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Moos schreef:
malinois schreef:
nou de meeste mensen worden toch niet gelukkig van, in mijn geval, een grommende herder die zn tandjes laat zien... en roepen fikkie die natuurlijk nooit luisterd toch maar... en diegenen die dan gaan schelden en tieren, dat ben ik niet, maar dat is die andere eigenaar, want zo'n hond moet ingeslapen worden :ugh: niet de hond die totaal niet luisterd en niet opgevoed is, maar wel een netjes opgevoede hond die laat merken dat hij ergens niet van gediend is. Hoe kun je iets verdraaien...
Volgens mij is dat de ultieme uiting van hun eigen onkunde. Als ze hun eigen hond niet kunnen roepen, dan maar besluiten dat alles wat hun dan in de weg staat "weg moet".
Andersom kan het trouwens ook bedenk ik me net. Ik werd een tijdje geleden door iemand vreselijk chagrijnig aangekeken omdat Vera in (druk) losloopgebied te dicht langs zijn honden hobbelde. Die honden zaten beiden aan een compleet uitgerolde flex, en Vera liep er 2-3 meter vanaf denk ik. Niet eens contact te zoeken met die honden, ze liep daar gewoon. Maarrr dat kon natuurlijk niet :boos: En toen ik Vera dan maar bij me had geroepen stond meneer, met twee enorm uitvallende honden die nu wel kort genomen waren, ook nog tegen iemand anders te vertellen "dat hij zijn honden aangelijnd had dussssssssss".
Juist ja :19:
Kijk, ik ben echt meerrr dan bereid om aan alle kanten mee te werken, maar hallo zeg, je moet me wel die kans geven.
`

Dat is ook zo, ik zal mn honden altijd kort houden, heb niks aan een lange flexi want dan kun je hem net zo goed los laten lopen. Hier lopen ze overigens ALS ze aan de lijn lopen aan een flexi maar komt er iets of iemand dan aan een korte flex, zit niet voor niets een rem op lijkt me toch.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:
Dat is ook zo, ik zal mn honden altijd kort houden, heb niks aan een lange flexi want dan kun je hem net zo goed los laten lopen. Hier lopen ze overigens ALS ze aan de lijn lopen aan een flexi maar komt er iets of iemand dan aan een korte flex, zit niet voor niets een rem op lijkt me toch.
Precies. En weet je, een beetje verbale communicatie is soms ook gewoon wel prettig. Ik kan bij honden aan flexi's in losloopgebieden echt niet ruiken wat die bazen nou van mij willen. Zeker niet als die flexi's dus niet op de rem staan.
Draai je je even om naar me om te vragen of ik misschien mijn honden even bij me wil houden, dan is dat echt geen enkel probleem wat mij betreft. Maar sommige mensen verwachten dat ik telepatische gaven heb ofzo :19: :mrgreen:
Ik snap het overigens ook wel weer, want als je het vraagt staan 8 van de 10 mensen je nog stom aan te kijken terwijl hun hond alsnog langs komt wippen. Maar ja, er maar vanuit gaan dat iedereen aanvoelt wat jij wil met je aangelijnde honden werkt ook niet altijd...
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Martijn schreef: Gek is dat, een bok, een hengst of een stier die graag van bil wil vindt niemand een oversexde kneus.
Dat wordt het alleen als het beestje in ons victoriaans georiënteerde disneyhuisje moet wonen en dan nog steeds een mannetje is.
Hoeveel ongecastreerde stieren, bokken en hengsten ken jij?
Ik weet een aantal grote weilanden met halfwilde vleesrunderen: daar loopt meestentijds een stier bij.
De eigenaren zijn zonder uitzondering heel erg voorzichtig met hun stieren: en terecht!
Op de geitenboerderij in Huijbergen lopen twee ongecastreerde bokken nakomelingen te kweken.
Alle andere geitenhouders die ik ken hebben hun bokken gecastreerd, overigens meer tegen de bokkenlucht dan om een andere reden.
En hengsten :denken:
Daar zullen er best een paar van rondlopen, maar op de pensionstallen in de omgeving zijn ze sowieso niet welkom.
En de gemiddelde vrijetijdsruiter kan er ook niets mee.
Vrijwel alle hengsten worden dus omgezet in ruinen.
Om min of meer dezelfde redenen dat die reuen gecastreerd worden.
Het standaard castreren van de hond is iets van de laatste jaren.
Van het paard toch zeker al van de laatste paar eeuwen. :engel:
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ennath schreef:
Martijn schreef: Gek is dat, een bok, een hengst of een stier die graag van bil wil vindt niemand een oversexde kneus.
Dat wordt het alleen als het beestje in ons victoriaans georiënteerde disneyhuisje moet wonen en dan nog steeds een mannetje is.
Ik weet een aantal grote weilanden met halfwilde vleesrunderen: daar loopt meestentijds een stier bij.
De eigenaren zijn zonder uitzondering heel erg voorzichtig met hun stieren: en terecht!
Op de geitenboerderij in Huijbergen lopen twee ongecastreerde bokken nakomelingen te kweken.
Alle andere geitenhouders die ik ken hebben hun bokken gecastreerd, overigens meer tegen de bokkenlucht dan om een andere reden.
Daar zullen er best een paar van rondlopen, maar op de pensionstallen in de omgeving zijn ze sowieso niet welkom.
Toch zie ik bij de paarden ook een kentering. Ik ga binnenkort zelfs lessen met een hengst, mijn vriendin lest dan op een merrie in dezelfde bak. Dat kan omdat deze hengst ontzettend goed is opgevoed. en een zacht karakter heeft. I kzeg absoluut niet dat het met iedere hengst moet kunnen maar ik kom de laatste tijd meer hengsten tegen dan pakweg 10 jaar geleden.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

Youp schreef:
Ennath schreef:
Toch zie ik bij de paarden ook een kentering. Ik ga binnenkort zelfs lessen met een hengst, mijn vriendin lest dan op een merrie in dezelfde bak. Dat kan omdat deze hengst ontzettend goed is opgevoed. en een zacht karakter heeft. I kzeg absoluut niet dat het met iedere hengst moet kunnen maar ik kom de laatste tijd meer hengsten tegen dan pakweg 10 jaar geleden.
Je komt meer hengsten tegen dan 10 jaar geleden.
Maar toch voornamelijk bij erg ervaren ruiters.
En dan nog: ken ik er maar een handje vol (als ik de hengsten van Leunus van Liere niet meetel) die hengst zijn en normaal gereden worden.
Youp
Zeer actief

Klopt, bijna alleen zeer ervaren mensen. Ik zou ook geen beginnend paardenliefhebber een hengst aanraden. Ik zou een onervaren persoon ook niet zomaar een reu aanraden. Dat is voor een groot deel ook wel afhankelijk van het ras en karakter van de persoon in kwestie.
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Nanna schreef:
Youp schreef: Ik zou een onervaren persoon ook niet zomaar een reu aanraden. Dat is voor een groot deel ook wel afhankelijk van het ras en karakter van de persoon in kwestie.
Ik raad juist eerder een reu dan een teef aan ;-)
In heel veel gevallen vind ik een reu nl. veel liever en gelijkmatiger dan een teef.
Nu ik niet meer fok hou ik het zelf ook op reuen.
Ik ben zelf ook veel meer een reuenmens maar ik heb het 2 keer mis zien gaan bij kennissen die als 1e hond een reu namen. In 1 geval werd met allerlei trucjes on foefjes geprobeerd om de hond vanalles af te leren terwijl ik dacht: "Pak die hond nou eens aan, hij neemt een loopje met je!" Ballonnen in de vensterbank omdat hij er op sprong als er iemand langsliep. Dat hielp niet. Dan maar lege limonadeflessen.....Alles met koekjes oplossen en stem verheffen daar deden ze niet aan. Uiteindelijk was de hond compleet de baas in huis en heeft vrouwtje meerdere malen gebeten. Hond gecastreerd, hielp niet. Hond is in het asiel terrecht gekomen. Nu hebben ze een teefje en dat gaat wel aardig goed.
Maar dit heeft dus meer met persoonlijkheid te maken dan met ervaring.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

Inge O schreef:
Nanna schreef:
Youp schreef: Ik zou een onervaren persoon ook niet zomaar een reu aanraden. Dat is voor een groot deel ook wel afhankelijk van het ras en karakter van de persoon in kwestie.
Ik raad juist eerder een reu dan een teef aan ;-)
In heel veel gevallen vind ik een reu nl. veel liever en gelijkmatiger dan een teef.
Nu ik niet meer fok hou ik het zelf ook op reuen.
dat wou ik ook al zeggen - ik vind nou niet dat je een reu met een hengst kan vergelijken qua problemen om ze te houden. ik ken net zo goed doetjes van reuen als tangen van teven, zelfs voor wat betreft reacties naar sexegenoten.
Ik bedoelde alleen maar om "castratie als gewoonte en hoe je daar tegen aan kijkt" te vergelijken :U:

Overigens zou ik een reu zeker niet standaard als makkelijker dan een teef aanraden.
Teven zijn in de dagelijkse omgang wat pinniger ...
Reuen zijn buitenshuis wat moeilijker ....
Waar de meeste problemen te verwachten zijn ligt ook aan leefomgeving en levensstijl :U:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nanna schreef:
Caro. schreef: Maar dan zou ik hem ook nog moeten castreren omdat hij aan de lijn, in de blubber, weleens uitvalt naar een andere hond?
Niet als je hem gewoon bij je kunt houden hoor ;-)
Zou trouwens wel gaan werken aan dat uitvalgedrag, maar dat moet je zelf weten.
Joh!
Zou schoenmaat 45 helpen denk je?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”