Ik herken dat wel met Hera als ik met haar in het westen van het land bij mijn ouders ben.Bas Rouge schreef:Ik zou een hond als Rein in de drukke omgeving waarin we nu wonen niet snel weer nemen. Het is een geweldige hond, maar lichtontvlambaar op alle fronten en helaas is de realiteit van alledag dat mensen weinig (mee)gevoel hebben bij een hond als Rein. Vorige week werd me nog, door de eigenaar van twee jonge Berner Sennenhondreuen toegebruld dat ik hem moest laten inslapen, zo agressief! Dat, terwijl zijn beide jonge reuen geen haar gekrenkt was maar ja, Rein heeft ze wel alle hoeken van het veld laten zien met een boel kabaal en grootse gebaren toen ze voor de zoveelste maal (ik heb Rein al meerdere malen op tijd bij de kraag gevat w.b. deze beide honden) in volle vaart van grote afstand naar ons toe gescheurd waren. Ik had dat (en dat gebeurt me bijna nooit) te laat in de gaten en tsja, het kon ook eigenlijk niet uitblijven dat het een keer mis zou gaan. Maar goed, Rein bezorgt me veel discussie met andere eigenaren. Gister ook weer. Ik moest langs een man met een Mechelaarreu om bij mijn auto te komen. Ik leg de honden af om de hoek en loop naar hem toe en vertel hem dat ik graag wil passeren met mijn honden en dat een van mijn honden onvriendelijk zou reageren als zijn hond naar ons toe zou komen en of hij daarom zijn hond bij zich wil houden. Die man was hierdoor absoluut not amused en vond dat als ik mijn valse honden niet kon opvoeden ik ze maar naar het asiel moest brengen. Met een hond als Rein is het leven een stuk lastiger vooral in een drukke, opgefokte omgeving als Den Haag. Helaas, want het is in veel opzichten een ideale hond, alleen wel met een boel reuenenergie.
Ik heb die agressieve klote hond dus is het mijn probleem en stel je voor dat men dan even een beetje rekening met mij houdt door bijv. even hun hond bij zich te houden, of door mj even ruimte te geven.
Ik loop bij mijn ouders een stuk minder ontspannen met Hera dan hier in het Noorden.
Krijg hier ook geen vervelende dingen naar mijn hoofd.