Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is verstandig.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Wat is verstandig.

Ongelezen bericht door tineke »

Amber schreef:Kvv en barf zijn niet zaligmakend punt!
Ook ik heb me over laten halen om te gaan barfen , kvv geven.
Maar bij allebei mijn honden werkt het voor geen meter,, sterker nog ondanks het voeren van barf en kvv , heeft een van mijn honden nog steeds dezelfde kwalen, en ondanks de dure Kvv,, 3,25 per kg(hond van bijna 60 kilo) dus tel maar uit, zat ik gemiddeld om de drie a vier weken bij de da voor , het is al eerder genoemd , voor de hotspot, oorproblemen enz. Dus buiten het belachelijke bedrag van 3,25 om je hond(gezond te voeren) zat ik ook nog eens op gemiddeld 125 a 175 euro voor een da bezoekje.. een kuurtje, een injectie, een zalfje, een spuitbus, sterker nog daar is nog eens bij gekomen,, dat ie het op geen van de merken kvv goed deed,, altijd dunne ontlasting, of het was ineens weer zo hard,, dat ie dagen verstopt zat.
Laten we het over de barf maar helemaal niet hebben,, want hij werd er doodziek van, en stikte zelfs bijna in de , nekken, poten, en wat al niet meer!

Nu krijgen ze allemaal brok hier, gemiddeld 35 a 40 euro voor een zak van 15 kilo!!!
En heel af en toe eens kvv.
En de klachten zijn weg! dus een ding is me wel duidelijk, mijn honden doen het hetzelfde zo niet beter op de brok!.
Voor de duidelijkheid ik heb het over MIJN eigen honden, en dit is dus mijn persoonlijke ervaring!
Ik heb geen zin om hier met wie dan ook in discussie te gaan, doe ik ook niet meer, geen zin in.
Maar vond dat ik dit even moest melden zeker ook voor de topic startster.
:D
Zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen en ik ben inderdaad ook van mening dat je moet geven waar je hond het goed op doet :wink:
Mijn ervaring is net weer andersom met Orson hebben we echt met de handen in het haar gezeten wat eten betreft,niets bleef lang goed gaan ,vaak weer terugkerende diaree ,totdat we op vers over gingen .
Eerst kvv Energique wat gezien het roedel wat wij toen hadden practisch onbetaalbaar was ,Tash ,Beau en Rio lustte ook wel aardig wat en mede daarom zijn we gaan verder kijken tot we op zelf samentellen zijn gestuit.
Rio heeft dat het grootste gedeelte van zijn leven gegeten net als Beau en Micron is er helemaal op groot gebracht.
Spok en Sien eten het ook en wij zijn erg tevreden over de resulataten maar dat zal voor iederereen anders zijn,en vers voer is echt niet zaligmakend voor iedereen ,dat is enkel het voer waar jouw hond het goed op doet :wink:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

lianne05 schreef:
S@ndr@ schreef:er is maar 1 voer soort zaligmakend en dat is het voer waar je hond het goed op doet, en of dit nu barf is of KVV of brok, of bami pangang, spaghetti Bolognese :klaar: maakt het uit :19:

AMEN!!!!!! :engel:
Helemaal mee eens :wink:

Lianne mag ik je wat vragen, woon je toevallig in Gorinchem?
Er loopt hier in de wijk toevallig ook een witte herder die luisterd naar de naam Laika :D
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

renee-uk schreef:
tineke schreef:

Of een klassiek voorbeeld van het Empty brain syndrome :engel:
Wow, da's met recht een voltreffer :E:
Het komt echt voor hoor dit zijn de symptonen :mrgreen:

Empty Brain Syndrome
the short-term disease that occurs when one is asked to recall something or give an example to prove their point, but cannot remember anything to do so

En bij afbeeldingen komt deze dan vaak bovendrijven :mrgreen:

Afbeelding
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

tineke schreef:
renee-uk schreef:
tineke schreef:

Of een klassiek voorbeeld van het Empty brain syndrome :engel:
Wow, da's met recht een voltreffer :E:
Het komt echt voor hoor dit zijn de symptonen :mrgreen:

Empty Brain Syndrome
the short-term disease that occurs when one is asked to recall something or give an example to prove their point, but cannot remember anything to do so

En bij afbeeldingen komt deze dan vaak bovendrijven :mrgreen:

Afbeelding
:smile:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Honden die geen carnivoor zijn, omdat ze prooidieren eten integenstelling tot katten (wat eten die dan?) , all meat syndrom...????? :O:
Waar lezen jullie dit, kunnen jullie me even vertellen wie dat schrijft of zegt?
Want echt, er gaat een wereld voor me open.

Dus graag wat meer informatie hierover, liefst met bronvermelding.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Roelfien schreef:Honden die geen carnivoor zijn, omdat ze prooidieren eten integenstelling tot katten (wat eten die dan?) , all meat syndrom...????? :O:
Waar lezen jullie dit, kunnen jullie me even vertellen wie dat schrijft of zegt?

Nou, inderdaad. :19:
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Roelfien schreef:Honden die geen carnivoor zijn, omdat ze prooidieren eten integenstelling tot katten (wat eten die dan?) , all meat syndrom...????? :O:

barfplaats.nl
voernatuurlijk.nl

Succes :ok:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Badu schreef:
Roelfien schreef:Honden die geen carnivoor zijn, omdat ze prooidieren eten in tegenstelling tot katten (wat eten die dan?) , all meat syndrom...????? :O:

barfplaats.nl
voernatuurlijk.nl

Succes :ok:
Mooi.
Ga daar dan je huiswerk maar opnieuw doen, want dat staat er absoluut niet. :ok:

Edit: ter aanvulling. Je maakt namelijk een interpretatiefout.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

In elk geval: toen Willemijn (toen bijna 5 maand) uitgebreid op de foto werd gezet vanwege haar gescheurde meniscus, is alles gecheckt.
Omdat repareren geen zin heeft als de rest van de botjes dat niet aankunnen.
Alle gewrichten zagen er perfect uit en de groeischijven en verdere botontwikkeling was ook uitstekend.
De orthopeed zei: Ik weet niet wat je voert, maar dit ziet er absoluut perfect uit!

En Willemijn is volledig afgespeend en opgegroeid op vers.
Ik vond dat toch een geruststellende mededeling en ook een bevestiging dat ze dus niets te kort komt.
Ik vind vers makkelijk trouwens, en dat de hoeveelheid die er aan de achterkant uit komt minder is, is ook erg aangenaam.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

S@ndr@ schreef:er is maar 1 voer soort zaligmakend en dat is het voer waar je hond het goed op doet, en of dit nu barf is of KVV of brok, of bami pangang, spaghetti Bolognese :klaar: maakt het uit :19:
Het "er goed op doen"is ook een algemeen begrip.Want wat is dat?Voor de een is er goed op doen als ie glimt en voor de ander als ie het maar eet en voor de volgende is dat weer wat anders.Je kunt nog zo pro brok zijn maar je kunt toch niet ontkennen dat versvoedsel voor dieren(èn mensen)ten allertijde gezonder is dan droogvoer wat jaren houdbaar is?
Erwina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Erwina »

Cootje1963 schreef:
Het "er goed op doen"is ook een algemeen begrip.Want wat is dat?Voor de een is er goed op doen als ie glimt en voor de ander als ie het maar eet en voor de volgende is dat weer wat anders.Je kunt nog zo pro brok zijn maar je kunt toch niet ontkennen dat versvoedsel voor dieren(èn mensen)ten allertijde gezonder is dan droogvoer wat jaren houdbaar is?
Zoals ik op pagina 2 al zei: Tja, niet iedereen die rookt krijgt longkanker en gaat daar dood aan. Wil niet zeggen dat roken ook gezond is! Dat geldt dus net zo goed voor veel soorten voeding.

En over dat mensen die vers voeren anderen altijd maar willen overtuigen. Als je mensen tegenwoordig op vers voeding wijst, dan springen ze allemaal gelijk in de verdediging waarom ze geen vers voeren en waarom zij brokken zo geweldig vinden. Het kan alleen nooit onderbouwd worden :U:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

SandraH schreef:
smoekie schreef:Ga jij een hond zoals het een echte "carnivoor" betaamt dan maar eens een paar maanden echt "gewoon" alleen maar rauw vlees geven zoals "echte" carnivoren zich toe eigenen, kijken hoelang het duurt voor jij je hond weg kan brengen. En nee, dan bedoel ik niet naar de DA voor een griepje of wat dan ook.
Ik begrijp nog steeds jouw eerdere quote niet. Ik heb nog nooit een wilde carnivoor in de natuur alleen maar maandenlang vlees zien eten. Jij wel? En ook deze carnivoren zijn nog nooit betrapt op het All meat syndrom........wellicht omdat ze niet alleen maar rauw vlees eten? :mrgreen:
Ik snap niet dat jij nog steeds niet snapt wat ik bedoel hoor.

Je kunt je natuurlijk "dom" houden, maar ik moet eerlijk zeggen, dat siert je niet.

Geeft niks, moet jezelf weten. Dacht dat ik "duidelijk" genoeg was geweest. Zo niet. Lees het nog een keer zou ik zeggen. :ok:
renee-uk schreef:ach het is smoekie maar, gewoon weer een prima voorbeeld van de klok en de klepel die niet gevonden is.
Wat dacht je van pens?
Zit ook in de buikholte en oh zo goed voor hondjes ;)
Ach, tis UK’tje maar. :smile: Behalve dat het spreekwoordelijk gezegde “jij praat alleen maar poep” op jouw van toepassing is zie ik echt NIETS nuttigs op nagenoeg geen enkele opmerking van jou. Noch hier op mij nog elders op het HF. Maar ja, ook dat is typisch “uk’s”

Jij bent mijn inziens de laatste tijd synoniem aan de dikke en de dunne / sjef van oekel / andré van Duin etc etc. Geeft niks hoor, daarom vind ik je ook lief , en hoe stom ook, mag ik je ergens nog ook :smile: :J:

tineke schreef:Of een klassiek voorbeeld van het Empty brain syndrome :engel:
Als ik ook maar enigszins het vermoeden had dat er bij jou sprake was van een enkele “brain” had ik je misschien nog wel gelijk gegeven ook, maar van hetgeen ik van jou hier heb mogen lezen is hetgeen je hierboven schrijft niks nieuws onder de zon, niks bijzonders, nog niet eens lachwekkend daar die paar ouwe hersencelletjes van jou maar op halve kracht werken inmiddels dus waar jij het over hebt???? :scratch:

Oh :oohja: zeg. Gegarandeerd dat je 1-2 vrienden erbij krijgt :smile:
Sorry, je hebt gelijk Ineke. Het spijt me dat ik je verkeerd begrepen heb. Ik ben HET klassieke voorbeeld van het “Empy Brain Syndrome” :E:

wendy71 schreef:
tineke schreef: Of een klassiek voorbeeld van het Empty brain syndrome :engel:
Whoe haaa! :smile: :smile: :smile:
dat dekt de lading wel ja. :W:
Welke lading en waar jij om lacht weet ik niet hoor, waarschijnlijk omdat jij er ook weer 1 “VRINDin” bij hebt :smile:
renee-uk schreef:Wow, da's met recht een voltreffer :E:
Nou echt wel, durf me niet meer te vertonen hier zeg
lianne05 schreef:

AMEN!!!!!! :engel:
:ok: Kort maar krachtig, maar voor de volle 100% gelijk
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

smoekie schreef:Ik snap niet dat jij nog steeds niet snapt wat ik bedoel hoor.

Je kunt je natuurlijk "dom" houden, maar ik moet eerlijk zeggen, dat siert je niet.

Geeft niks, moet jezelf weten. Dacht dat ik "duidelijk" genoeg was geweest. Zo niet. Lees het nog een keer zou ik zeggen. :ok:
Je houdt jezelf dom, smoekie....je hele betoog in de quotes slaat kant noch wal. Maar dat had je zelf inmiddels ook in de gaten. :wink: Ik hoef jouw onzin niet nogmaals te lezen, dank u.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

smoekie schreef:
Rosita Compagner schreef:
Wat bedoel je dan wel? Ik voer gewoon vers, zoals carnivoren betaamt, sinds het jaar 2000. Wanneer voorzie je precies problemen? En welke?

Ik denk niet dat als je je hond de buikholte van een beest geeft deze het daar "goed" op zou doen bijvoorbeeld. :wink: Laat dat nou het 1e zijn wat wolven eerst leeg eten bij hun prooi. Dan pas komt de rest. Maar wat ik al zei, ik ben wel benieuwd hoelang het duurt voor je hond ziek wordt als je deze puur en alleen maar rauw vlees geeft. Als je ze alleen maar vlees zou geven worden ze vanzelf ziek en overlijden ze uiteindelijk.
zou wel simpel zijn toch. dat zou inhouden dat je totaal niet op zou hoeven te letten wat je ze voorschoteld, en laat dat nou iets zijn wat mensen die barfen wel degelijk moeten. Die moeten een "gezond" evenwicht proberen te vinden zodat ze alle vitamines.eiwitten en mineralen e.d. krijgen. En dat krijgen ze bij lange na niet van alleen maar vlees. Denk dat als je dat verondersteld je een groot aantal barfers tekort doet :wink:
Ja, dat zei ik, vanaf 2000 dat ik ze dat geef. En ze doen het nog steeds goed... Maar uiteindelijk gaan ze dood, da's waar. Als dat gewoon een jaar of 14 duurt en ik verder geen DA nodig heb dan ben ik op zich wel tevreden met mijn manier van voeren. Voorlopig gaat het erg goed met mijn dieren. Mijn katten laten trouwens die darmentroep liggen als ze heel erg vers Barfen en zelf een muisje verschalken. Blijkbaar vinden ze dat toch niet zo lekker? Ik geloof ook niet dat wolven dat als eerste eten.

Maar misschien duidt je bijdehand op het all meat syndroom? Da's voor mensen die alleen biefstuk en kipfiletjes geven he? Net zo eenzijdig als je hond alleen brood geven ofzo.
smoekie
Zeer actief

SandraH schreef:
smoekie schreef:Ik snap niet dat jij nog steeds niet snapt wat ik bedoel hoor.

Je houdt jezelf dom, smoekie....je hele betoog in de quotes slaat kant noch wal. Maar dat had je zelf inmiddels ook in de gaten. :wink: Ik hoef jouw onzin niet nogmaals te lezen, dank u.
Nee, maar dat geeft niets sandra, hoeft ook niet. Je leest/snapt wat iemand schrijft/bedoelt of je leest het niet :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

smoekie schreef:
Wat bedoel je dan wel? Ik voer gewoon vers, zoals carnivoren betaamt, sinds het jaar 2000. Wanneer voorzie je precies problemen? En welke?

Ik denk niet dat als je je hond de buikholte van een beest geeft deze het daar "goed" op zou doen bijvoorbeeld. :wink: Laat dat nou het 1e zijn wat wolven eerst leeg eten bij hun prooi. Dan pas komt de rest. Maar wat ik al zei, ik ben wel benieuwd hoelang het duurt voor je hond ziek wordt als je deze puur en alleen maar rauw vlees geeft. Als je ze alleen maar vlees zou geven worden ze vanzelf ziek en overlijden ze uiteindelijk.
zou wel simpel zijn toch. dat zou inhouden dat je totaal niet op zou hoeven te letten wat je ze voorschoteld, en laat dat nou iets zijn wat mensen die barfen wel degelijk moeten. Die moeten een "gezond" evenwicht proberen te vinden zodat ze alle vitamines.eiwitten en mineralen e.d. krijgen. En dat krijgen ze bij lange na niet van alleen maar vlees. Denk dat als je dat verondersteld je een groot aantal barfers tekort doet :wink:
Ja, dat zei ik, vanaf 2000 dat ik ze dat geef. En ze doen het nog steeds goed... Maar uiteindelijk gaan ze dood, da's waar. Als dat gewoon een jaar of 14 duurt en ik verder geen DA nodig heb dan ben ik op zich wel tevreden met mijn manier van voeren. Voorlopig gaat het erg goed met mijn dieren. Mijn katten laten trouwens die darmentroep liggen als ze heel erg vers Barfen en zelf een muisje verschalken. Blijkbaar vinden ze dat toch niet zo lekker? Ik geloof ook niet dat wolven dat als eerste eten.

Maar misschien duidt je bijdehand op het all meat syndroom? Da's voor mensen die alleen biefstuk en kipfiletjes geven he? Net zo eenzijdig als je hond alleen brood geven ofzo.
Geloof, maar verbeter me als ik verkeerd zit,dat als je je hond alleen maar “rauw vlees” zou geven zoals “echte”carnivoren (wolven) doen je je hond binnen no time weg kunt brengen.

Meer dan dat zei en zeg ik nog steeds niet.

Jij moet wil jij je dieren groot brengen op kvv daar “zelf” de hand in hebben. Jij kunt je hond niet elke dag gewoon rauw vlees geven. Alles moet jezelf samenstellen (of zeg ik nu weer iets raars?) om ervoor te zorgen dat ze daadwerkelijk “alles” binnen krijgen wat ze binnen horen te krijgen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ja joh, dat moet jij voor je kinderen en jezelf toch ook? Dat vinden we allemaal maar heel gewoon en laten we aan iedereen over. Waarom zou je dan in twijfel moeten trekken of iemand zijn eigen hond(en) niet kan voeren en moeten daar instant brokjes voor gemaakt worden?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

smoekie schreef:Geloof, maar verbeter me als ik verkeerd zit,dat als je je hond alleen maar “rauw vlees” zou geven zoals “echte”carnivoren (wolven) doen je je hond binnen no time weg kunt brengen.

Jij moet wil jij je dieren groot brengen op kvv daar “zelf” de hand in hebben. Jij kunt je hond niet elke dag gewoon rauw vlees geven. Alles moet jezelf samenstellen (of zeg ik nu weer iets raars?) om ervoor te zorgen dat ze daadwerkelijk “alles” binnen krijgen wat ze binnen horen te krijgen.
hoe kom je er nu in godsnaam bij dat een carnivoor alleen maar vlees eet? :piew:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

smoekie schreef:
Geloof, maar verbeter me als ik verkeerd zit,dat als je je hond alleen maar “rauw vlees” zou geven zoals “echte”carnivoren (wolven) doen je je hond binnen no time weg kunt brengen.

een wolf eet niet alleen maar rauw vlees, een carnivoor eet niet alleen maar rauw vlees en KVV = KOMPLEET vers voer .

dus sorry smoekie, wat jij zegt klopt niet.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Zat ik ook al aan te denken. Ik geef KVV aan de honden, wat moet ik nu nog toevoegen dan. :denken:
smoekie
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Ja joh, dat moet jij voor je kinderen en jezelf toch ook? Dat vinden we allemaal maar heel gewoon en laten we aan iedereen over. Waarom zou je dan in twijfel moeten trekken of iemand zijn eigen hond(en) niet kan voeren en moeten daar instant brokjes voor gemaakt worden?

Ja tuurlijk moet ik dat voor mijn kinderen ook. Ik trek ook nergens iets in twijfel. Ik zeg alleen dat een hond ziek zou worden en het niet zou overleven op alleen maar rauw vlees (teveel eiwitten). Meer zei ik niet hoor :F: Dat er iets volstrekt anders van gemaakt wordt is mij best :ok:

Een wolf eet lang niet zo "gevariëerd" als honden doen hoor. Die krijgen niet de ene dag kip, de andere dag vis etc etc Dat is wat ik bedoel aan te geven. Maar ja jezelf "dom" voordoen of de ander alzijnde bestempelen en doen alsof je niet weet wat iemand bedoelt is natuurlijk veel leuker. (niet persoonlijk naar jou bedoelt trouwens) :ok:

Maar goed, een hond zou het dus prima doen en overleven op hetgeen bijv. een wolf tot zich neemt :E:
mwillow

smoekie schreef:Een wolf eet lang niet zo "gevariëerd" als honden doen hoor. Die krijgen niet de ene dag kip, de andere dag vis etc etc Dat is wat ik bedoel aan te geven. Maar ja jezelf "dom" voordoen of de ander alzijnde bestempelen en doen alsof je niet weet wat iemand bedoelt is natuurlijk veel leuker. (niet persoonlijk naar jou bedoelt trouwens) :ok:
Kijk, nu zeg je eindelijk iets zinnigs. Dit schrijf je eerder niet....het is nogal een verschil of je lukraak vermeldt dat wolven zoals het carnivoren betaamt maandenlang rauw vlees eten (iets wat ze dus niet doen) of dat onze gedomesticeerde huishonden gevarieerder eten dan menig wolf. De huishonden van nu hier in Nederland op zelf samengestelde voeding eten als volwaardige alfa's en krijgen dus te allen tijde meer aan nutritionele waardes binnen dan een wolf die afhankelijk is van de pakkans op dat moment. Maar er zijn in andere delen van de wereld veel huishonden die karig gevoerd worden, met minder diersoorten dan die wij hier ter beschikking hebben en prima gezond erop overleven. Dat jij en passant even refereert of de intentie wekt dat rauw voerders hun huishonden moedwillig blootstellen aan de kans op Raw meat syndrom als ze als een wolf gevoerd worden...die kwam ook even ergens voorbij waaien in jouw quote...dat 'we' dan onze honden wel weg kunnen brengen, is volstrekt van de zotte. Dat honden volgens jou niet kunnen overleven op de inhoud van buikholtes is volstrekt van de zotte. Het is nl. in het zelf samenstellen hun eerste levensbehoefte. Laat je dat weg, dan creëer je vanzelf problemen op de langere termijn. Dat jij hiermee impliceert, zij het niet geschreven, maar die indruk wek je dan, dat zelf samenstellen een wetenschap is en je daardoor beter af bent op brokvoeding of wellicht een KVV, omdat daar 'alles' in zit wat je hond nodig heeft.....is een erg kortzichtige gedachte. Vertrouw nooit op het etiket van een zak verhitte graanvoeding.
smoekie schreef:Maar goed, een hond zou het dus prima doen en overleven op hetgeen bijv. een wolf tot zich neemt :E:
:ok: Zeer zeker.
smoekie
Zeer actief

SandraH schreef:
smoekie schreef:Een wolf eet lang niet zo "gevariëerd" als honden doen hoor. Die krijgen niet de ene dag kip, de andere dag vis etc etc Dat is wat ik bedoel aan te geven. Maar ja jezelf "dom" voordoen of de ander alzijnde bestempelen en doen alsof je niet weet wat iemand bedoelt is natuurlijk veel leuker. (niet persoonlijk naar jou bedoelt trouwens) :ok:
Kijk, nu zeg je eindelijk iets zinnigs. Dit schrijf je eerder niet....het is nogal een verschil of je lukraak vermeldt dat wolven zoals het carnivoren betaamt maandenlang rauw vlees eten (iets wat ze dus niet doen) of dat onze gedomesticeerde huishonden gevarieerder eten dan menig wolf. De huishonden van nu hier in Nederland op zelf samengestelde voeding eten als volwaardige alfa's en krijgen dus te allen tijde meer aan nutritionele waardes binnen dan een wolf die afhankelijk is van de pakkans op dat moment. Maar er zijn in andere delen van de wereld veel huishonden die karig gevoerd worden, met minder diersoorten dan die wij hier ter beschikking hebben en prima gezond erop overleven. Dat jij en passant even refereert of de intentie wekt dat rauw voerders hun huishonden moedwillig blootstellen aan de kans op Raw meat syndrom als ze als een wolf gevoerd worden...die kwam ook even ergens voorbij waaien in jouw quote...dat 'we' dan onze honden wel weg kunnen brengen, is volstrekt van de zotte. Dat honden volgens jou niet kunnen overleven op de inhoud van buikholtes is volstrekt van de zotte. Het is nl. in het zelf samenstellen hun eerste levensbehoefte. Laat je dat weg, dan creëer je vanzelf problemen op de langere termijn. Dat jij hiermee impliceert, zij het niet geschreven, maar die indruk wek je dan, dat zelf samenstellen een wetenschap is en je daardoor beter af bent op brokvoeding of wellicht een KVV, omdat daar 'alles' in zit wat je hond nodig heeft.....is een erg kortzichtige gedachte. Vertrouw nooit op het etiket van een zak verhitte graanvoeding.
smoekie schreef:Maar goed, een hond zou het dus prima doen en overleven op hetgeen bijv. een wolf tot zich neemt :E:
Dan verschillen we simpelweg van mening. En dat mag gelukkig ook :ok:
mwillow

smoekie schreef:
SandraH schreef:
Dan verschillen we simpelweg van mening. En dat mag gelukkig ook :ok:
:ok: Jij mag zeer zeker een mening hebben. Maar onderbouw het dan goed en schrijf geen onzin. De mensen hier zouden je gezwets zomaar tot waarheid kunnen gaan aannemen en dat wil ik menig brokkenhond toch wel besparen.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

smoekie schreef:
Rosita Compagner schreef:Ja joh, dat moet jij voor je kinderen en jezelf toch ook? Dat vinden we allemaal maar heel gewoon en laten we aan iedereen over. Waarom zou je dan in twijfel moeten trekken of iemand zijn eigen hond(en) niet kan voeren en moeten daar instant brokjes voor gemaakt worden?

Ja tuurlijk moet ik dat voor mijn kinderen ook. Ik trek ook nergens iets in twijfel. Ik zeg alleen dat een hond ziek zou worden en het niet zou overleven op alleen maar rauw vlees (teveel eiwitten). Meer zei ik niet hoor :F: Dat er iets volstrekt anders van gemaakt wordt is mij best :ok:

Een wolf eet lang niet zo "gevariëerd" als honden doen hoor. Die krijgen niet de ene dag kip, de andere dag vis etc etc Dat is wat ik bedoel aan te geven. Maar ja jezelf "dom" voordoen of de ander alzijnde bestempelen en doen alsof je niet weet wat iemand bedoelt is natuurlijk veel leuker. (niet persoonlijk naar jou bedoelt trouwens) :ok:

Maar goed, een hond zou het dus prima doen en overleven op hetgeen bijv. een wolf tot zich neemt :E:
Ik ben er van overtuigd dat menig wolf (enigzins afhankelijk van zijn omgeving) meer variatie in zijn dieet heeft dan de meeste honden.

Van de site Zweden.com.
Een studie naar twee groepen wolven in Midden Zweden heeft aangetoond dat eland 86-98% van de voeding van wolven uitmaakt. Maar ook reeën, bevers, vogels, dassen en bessen zijn op het menu te vinden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
jalumi
Actief
Mijn ras(sen): Teckel en Hollandse Herder

Ongelezen bericht door jalumi »

Wolven eten schijnbaar ook yoghurt, althans dat wordt hier regelmatig bijgevoerd lees ik. :oohja: Voorlopig nog geen enkel feitelijk bewijs gezien dat barfende honden ouder worden dan op goede brokken gevoerde honden. Hiervan worden er namelijk miljoenen gewoon gezond oud. Dit even te herinnering. :E:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Helaas hier een anti-rauw hond. Spoort echt niet. Gisteren brokken gegeven had nog wat runderpoulet, dus ook gegeven maar vanmorgen lagen alle stukjes poulet netjes op de grond in de kennel. Perry heeft ze vakkundig gestolen.
Hij eet het gewoon niet. Kip, vlees of hart van Smuldier, nee. Lap pens :neenee: , gemalen ook niet. Van de week kipkarbonades, nee hoor Cento en Perry hebben beide zijn kennel leeggehaald en dat maakt hem dan ook nog eens niets uit.
Hopeloos geval.
Maar hij doet het verder goed op Nutro, dus ik vind het wel goed zo. Cento en Perry eten voornamelijk rauw soms nog een brokkendag of 2 tussendoor, en ik blijf Mikey steeds wat aanbieden. Maar meestal hebben Cento en Perry dan de volgende dag een extra hapje :F: .
Gr. Aniek

Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

S@ndr@ schreef:ja klopt hoor, en misschien kunnen ze een deal maken met de supermarkt dat ze het per doos kunnen afhalen, ik moest hier alle keren de schappen leeg trekken en naar 3 verschillende winkels :piew:
ik bleef aan de gang :wink:

Bestellen en gratis thuis laten bezorgen :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Brigitte30 schreef:
S@ndr@ schreef:ja klopt hoor, en misschien kunnen ze een deal maken met de supermarkt dat ze het per doos kunnen afhalen, ik moest hier alle keren de schappen leeg trekken en naar 3 verschillende winkels :piew:

waar, hoe, wat, vertel ,ik heb belangstelling :lol1:
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

S@ndr@ schreef:
Brigitte30 schreef:

waar, hoe, wat, vertel ,ik heb belangstelling :lol1:
Geen idee of ik dat hier neer mag zetten, anders pb ik je wel even.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”