Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

advies?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: advies?

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb zelf een gecastreerde teef gehad, en die werd vanaf de dag dat ze gecastreerd was dikker, kreeg zelfs minder te eten, meer beweging, het hielp 0,0.
Daarnaast veranderde de vacht enorm, ik zal eens foto's zoeken van voor en na, bijna een hele andere hond.

Verder heb ik natuurlijk mijn intacte honden, en ook al knokten ze en moesten enkele gescheiden worden, geen haar op mn hoofd die er ooit over gepiekerd heeft ze te castereren.
Alleen om medische redenen zit er weinig anders op maar anders zijn er maar heel weinig andere redenen voor mij om het te doen, zowel reu als teef.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Carool schreef:Hoe vaak hoor je wel niet, dat een hond maar een paar brokjes op een dag kan eten, anders worden ze te dik. Ik vraag altijd of ze gecastreerd zijn of niet, meestal gaat het dan om niet gecastreerde honden.

Groetjes Carool
nou niet veel, nooit eigenlijk... ligt aan het voer. Van Bevo eten ze hier ook weinig, er zit zoveel in dat ze weinig nodig hebben. Honger hebben ze ook niet wat ik zo zie.
Diegene die Caracroc eet moet veel meer eten om op gewicht te bijven, zelfs bijna anderhalf x zoveel als de verpakking vermeld, en dan heb ik nog sporthonden die vrij schraal zijn.
Dusty was een gecastreerde teef, huishondje, die kon letterlijk nog geen 10 brokjes eten dan kwam ze al aan...
Dat lukt je echt niet bij mijn niet gecastreerde honden hoor, ook niet bij die met 'pensioen' zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Karakter van een hond is niet alleen ballen of een baarmoeder.
nou, ik denk dat dit er toch heel veel mee te maken heeft... mijn honden zouden zonder ballen denk ik een stuk 'minder hond' zijn... ze zouden geen schim meer zijn van wat ze waren denk ik, want bepaalde dingen komen toch echt wel van de hormoontjes....
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

chrico schreef: Wat denk je :smile:
Alma, gecastereerd, de overgang achter de rug, sport niet, vreet je arm, zit geen greintje vet op en heeft maatje 34/36.

Marc, scheer nu eens niet alles over 1 kam. Niet elke vrouw heeft last van de overgang, als je die last heb heb je die ook alleen tijdens die fase, daarna ben je van die klachten af. Soms moet ik wel lachen hoe je dingen neerzet, alsof je expres reacties uit wil lokken zodat mensen het ook eens vanaf een andere kant bekijken zoals jij vaak zegt. Maar soms, heel soms, praat jij over dingen waar je geen verstand van heb, je bent tenslotte een man en geen vrouw in de overgang
Maar Whera, ik heb dit alleen neergezet omdat ik opgezocht heb wat de algemene effecten van de overgang zouden zijn. Misschien is Alma wel niet de norm? Misschien is een gecastreerde Whippet van Nanna wel gewoon anders dan de gemiddelde hond? Misschien herinneren jullie je de topics van Nanna nog over Charles die soort van dood aan het gaan was zo sloom en lethargisch was hij. Was zover ik me herinner niks aan de hand. O ja, wel iets, hij was 3 maanden daarvoor gecastreerd. :W: Vergeef me als ik die situatie verkeerd begrepen heb overigens want ik weet niet precies meer of hij ook werkelijk iets had. Ik dacht het niet en anders zou ik het hier nooit zo neergezet hebben. Er staat dat de spiertonus afneemt, de vrouw gemiddeld zonder meer te eten ongeveer 5-10 kilo aankomt en dat dat alleen komt door tragere stofwisseling en verlaagde spiertonus. Om iets te lezen hoef je geen vrouw te zijn. Jij bent toch ook geen hond en toch zeg je hoe bepaalde dingen door jouw honden gezien en ervaren worden. Dus waarom kan ik niet over een vrouw praten? Wat zijn opvliegers en stemmingswisselingen? Volgens mij effecten van een verandering in je lichaam gerelateerd aan hormoonverlies.

Hormonen zijn een van de grootste stuurders van lichaamsprocessen. Neem je die weg dan heeft dat grote gevolgen hoe je het ook went of keert. Ik wil best praten hoe je met dingen over honden omgaat, alleen ik ga daarvoor de feiten niet wegvlakken. Castreer je een jonge hond dan krijgt hij geen geslacht. Het is dan geen reu meer. De hele vorming van de hond wordt nl gestuurd door hormonen. Dat is een feit. Daarnaast zie ik meteen dat een hond gecastreerd is en dat lijkt mij wel vreemd als het geen effect heeft. Hoe kan ik het dan zien en hoe kunnen mijn honden het dan merken? :denken: Die kijken niet eerst tussen de benen van een hond hoor. Die reageren meteen anders op een gecastreerde reu. Netto betekent dat dat reuen anders op hem reageren en teven anders op hem reageren. Is hij misschien toch anders geworden dan? DINGDONG! :wink: :mrgreen:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Caro. schreef:Ook in mijn omgeving zie ik dat mensen verbaast reageren als je je reu niet castreert; het wordt algemeen meer geaccepteerd om een reu wel te castreren.
Nou dat valt mij hier dus ook op.
Ik krijg altijd de vraag, als mensen zien dat mijn honden intact zijn, of ik plannen voor een nestje heb want ze zijn tenslotte intact. :scratch:
Als ik dan zeg dat ik geen nestjes ga fokken vragen ze vervolgens of ik het dan niet handiger vind om te castreren want danheb je ook geen kans op een oeps nestje. :ugh:

Als ik zelf vraag aan iemand of zijn hond intact is, is vrijwel standaard het antwoord 'nee hoor, gelijk laten helpn, we willen toch geen nestjes'.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door laura b »

Mensen hebben het aan ons nog niet gevraagd. Wij hebben ook 2 intacte reuen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nou heb ik al meer dan 35 jaar reuen, maar dat is mij nog nooit gevraagd :denken: .
Ik heb zelfs nog nooit een dierenarts gehad die me daar naar vroeg.
Maar ja, we wonen ook in het Oosten van het land, wss komen de trends hier wat later.
Volgens mijn dierenarts wel overigens :mrgreen: . Die roept met enige regelmaat; "Ach ja, die westerlingen, die gaan toch iets anders met hun dieren om dan wij. :smile: .
Gr. Aniek

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

estelle schreef:
Caro. schreef:Ook in mijn omgeving zie ik dat mensen verbaast reageren als je je reu niet castreert; het wordt algemeen meer geaccepteerd om een reu wel te castreren.
Nou dat valt mij hier dus ook op.
Ik krijg altijd de vraag, als mensen zien dat mijn honden intact zijn, of ik plannen voor een nestje heb want ze zijn tenslotte intact. :scratch:
Als ik dan zeg dat ik geen nestjes ga fokken vragen ze vervolgens of ik het dan niet handiger vind om te castreren want danheb je ook geen kans op een oeps nestje. :ugh:

Als ik zelf vraag aan iemand of zijn hond intact is, is vrijwel standaard het antwoord 'nee hoor, gelijk laten helpn, we willen toch geen nestjes'.
Inderdaad 'geen nestje = weg ballen' of ze willen eigenlijk geen reu.
Er loopt hier in de buurt een schat van een Dalmaat, die zal nu ruim een jaar zijn. Ik kwam ze tegen toen hij nog pupje was en Puchu was toen dus 2 jaar 'op welke leeftijd hebben jullie hem laten castreren? wij denken aan rond de leeftijd van één jaar'.
Een schat van een hond dus :eek: Hij heeft geen reu agressie en luister best behoorlijk.
Maar ja..... t'is een reu, dus zijn ballen moeten eraf, maar waarom weet geen mens volgens mij :19:

En ik ben dus helemaal niet absoluut tegen castratie, maar om nu zomaar om niks de ballen eraf te halen, dan vind ik wel heel erg triest.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef: Misschien herinneren jullie je de topics van Nanna nog over Charles die soort van dood aan het gaan was zo sloom en lethargisch was hij. Was zover ik me herinner niks aan de hand. O ja, wel iets, hij was 3 maanden daarvoor gecastreerd. :W: Vergeef me als ik die situatie verkeerd begrepen heb overigens want ik weet niet precies meer of hij ook werkelijk iets had. Ik dacht het niet en anders zou ik het hier nooit zo neergezet hebben.
:mrgreen:
Hij werd sloom en lethargisch vóórdat hij gecastreerd werd. Hij had een sterk vergrote prostaat en een penis die vol zat met blaasstenen waardoor hij een nieuwe uitgang om te plassen moest krijgen.
Na de operatie en de castratie was ie weer helemaal op de pikkels hoor :ok:

Vreemd, ik herinner me iets soortgelijks van na de castratie :denken: Ik dacht nl al dat het aan de castratie lag. Misschien ga ik zo even spitten :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef: Vreemd, ik herinner me iets soortgelijks van na de castratie :denken: Ik dacht nl al dat het aan de castratie lag. Misschien ga ik zo even spitten :mrgreen:
Hij is wel een hele poos under the weather geweest na zijn operatie en verloor veel bloed. Was ook best vermagerd.
Maar nadat hij de opgaande lijn weer te pakken had is het alleen maar beter gegaan hoor ;-)
Wat ik wèl merk qua castratie is dat zijn buiklijn wat uitgezakt is (maar ja, dat is de mijne ook :mrgreen: ). En hij had vroeger een giftige hekel aan een bepaalde kruising husky (ook een castraat). Die begroet hij nu of het een oude vriend is :smile:
Vanmorgen heeft ie nog gespeeld met twee (volle) aussie-reuen. Dát had ie voor zijn castratie ook beslist niet gedaan ;-)
Fijn dat het zo goed met hem gaat. :ok: Alles is meegenomen met een heer van dat soort en zijn formaat :wink:
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik heb van beide één.

Dazzle (reu 7 jaar) is bij zijn vorige eigenaar gecastreerd maar is op alle vlakken gewoon een reu. Kan eten wat hij wil, heeft een sublieme vacht, is dominant met andere reuen, markeerd als de ziekte en dekt teven (helemaal) als hij de kans krijgt. Wellicht dat hij minder gespierd is dan als hij niet gecastreerd zou zijn, maar verder...

Aan de andere kant Nina (teef 6 jaar) gecastreerd door vorige eigenaar, heeft nooit voldoende voeding voor haar gevoel, wordt snel dik, heeft een bar slechte vacht, als ze gaat zwemmen wordt ze gelijk tot op de huid nat waardoor ze dus vreselijk gaat stinken. (Ook na "schone" wateren zoals de zee)

Door mijn eigen ervaring vind ik het niet ok om honden "zomaar" te castreren. Vanwege het voorbeeld van Nina, maar eigenlijk ook van Dazzle, omdat het dus ook qua gedrag geen verschil hoeft te maken.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

MARC_S schreef: Castreer je een jonge hond dan krijgt hij geen geslacht. Het is dan geen reu meer. De hele vorming van de hond wordt nl gestuurd door hormonen. Dat is een feit.
Dit is geen feit maar een verzinsel. Als je je daadwerkelijk zo interesseren in deze materie in plaats van het projecteren van je eigen obsessies en vooroordelen op de hond zou je dat ook weten. Ten eerste omdat ook in de bijnieren testosteron geproduceerd wordt. Je neemt dus al niet alle hormonen weg, maar een (groot) deel.
Ten tweede wordt het geslacht ruim voor de puberteit gevormd. Voor de geboorte al zelfs. Als een vaarskalfje in de baarmoeder onder invloed komt van de testosteron van haar mannelijke tweelingbroertje krijg je een free martin en daar is na de geboorte niets meer aan te doen. En het verklaart ook het jammerlijk mislukken van het experiment met David Reimer. http://en.wikipedia.org/wiki/David_Reimer" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij is op een leeftijd van 22 maanden gecastreerd, heeft vervolgens vrouwelijke hormomen toegediend gekregen en is als meisje opgevoed. Volgens jouw theorie had hij dus een meisje moeten worden, of op zijn best, een nietsje. Nee dus, hij werd een jongentje, precies zoals hij geboren was.

Ook hier heb ik een voorbeeld rondlopen trowens. Patricio is vóór zijn puberteit gecastreerd, maar is gewoon een reutje geworden. Hij is gaan plassen met zijn pootje omhoog (deed hij voor zijn castratie nog niet), gedraagt zich als een echt reutje en probeert zelfs Koko te dekken wanneer zij loops is.

Ik vind het prima als jij mordicus tegen castratie bent. Maar ga alsjeblieft geen onzin lopen vertellen.

Kees
Laatst gewijzigd door CKS op 08 dec 2009 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
CKS
Zeer actief

Nanna schreef:
Casey schreef: Als een vaarskalfje in de baarmoeder onder invloed komt van de testosteron van haar mannelijke tweelingbroertje krijg je een free martin
Wat is een free martin?
Een vaarsje met onderontwikkelde voortplantingsorganen, en een vrij mannelijk uiterlijk. Uiteraard steriel.

Groetjes,

Kees
CKS
Zeer actief

Nanna schreef:Je schrijft "als" ze in aanraking komt met het testosteron van haar tweelingbroer. Dat is dus geen wet van meden en perzen?
En bij honden en mensen werkt dat klaarblijkelijk niet zo, hoe kan dát dan?
Dat heeft te maken met het type placenta. Bij koeien, schapen en geiten kan het voorkomen dat een deel van de bloedsomloop tussen de twee tweelingen gedeeld wordt. Als dat het geval is, en het vaarsje krijgt de testosteron van het stiertje mee, dán gaat het gegarandeerd fout. Niet alle gemengde tweelingen leveren ds freemartins op, maar alle freemartins hebben een mannelijk tweelingbroertje.
De mate waarin het vaarsje 'mannelijk' wordt is afhankelijk van het moment vanaf waarop de bloedsomloop gedeeld wordt; hoe eerder hoet sterker het effect. In slechts ongeveer 10% van de gemengde tweelingen blijft het vaarsje vruchtbaar.
Bij honden en mensen is het allemaal iets anders geregeld waardoor dit probleem nooit voorkomt. Hoewel het meen ik wel voor kan komen dat een meisjesbaby onder invloed van teveel testosteron van de moeder ook een vrij mannelijk uiterlijk krijgt, ook daar is na de geboorte niets meer aan te doen.

Groetjes,

Kees
CKS
Zeer actief

Nanna schreef:
Casey schreef: Hoewel het meen ik wel voor kan komen dat een meisjesbaby onder invloed van teveel testosteron van de moeder ook een vrij mannelijk uiterlijk krijgt, ook daar is na de geboorte niets meer aan te doen.
En hoe komt ma dan aan die testosteron? Op natuurlijke wijze? Of is het dan zo'n gemankeerde kogelstootster ;-)
Ook vrouwtjes maken testosteron aan ;) Hoe dit precies fluctueert weet ik niet precies, en dat is binnen de diergeneeskunde ook niet echt interessant. Dat zou je dus aan een humaan endocrinoloog moeten vragen hoe dit precies zit ;)

Kees
laeken
Zeer actief

Dus zeg jij Kees dat een vrouwtjeskoe onder invloed van testosteron zo ongeveer in een mannetjeskoe verandert. Applaus want dat onderstreept 3-dubbel de invloed van hormonen. Wat wil je hiermee nu zeggen? Dat je die hormonen ook gewoon weg kan halen in een mannetjesdier en dat het dan een mannetje blijft?

Ik vind je best aardig op je vreselijke scheldpartijen na dan, maar ik begrijp niet waarom een bioloog een dierenarts moet uitleggen hoe het zit met hormonen. Dat terwijl de bioloog daar niks mee te maken heeft en de dierenarts die beroepsmatig aan het verwijderen is. Jij moet dus weten hoe het zit.

Verder neem ik aan dat je begrijpt dat mijn "geen geslacht' gebaseerd is op het sociale vlak. Geen reu ziet een castraat als reu en teven doen dat evenmin. Als dat wel zo was dan waren alle voordelen van castratie sowieso lariekoek. Iedereen hier zegt dat zijn/haar gecastreerde reu niet meer door reuen gepakt wordt. Hij wordt dus niet meer als reu gezien. Mijn teven zien hem ook niet als reu. Dus is hij zijn geslacht kwijt sociaal gezien.

Of dacht je dat ik denk dat een reu een vagina krijgt als je hem castreert? :denken:
Afbeelding
CKS
Zeer actief

MARC_S schreef:Dus zeg jij Kees dat een vrouwtjeskoe onder invloed van testosteron zo ongeveer in een mannetjeskoe verandert. Applaus want dat onderstreept 3-dubbel de invloed van hormonen. Wat wil je hiermee nu zeggen? Dat je die hormonen ook gewoon weg kan halen in een mannetjesdier en dat het dan een mannetje blijft?
Wat ik hiermee aangetoond heb, Marc, is dat het geslacht gevormd wordt in de baarmoeder. Iets wat gewoon een biologisch feit is en door jou stelselmatig ontkend wordt. Dus, ja, als het mannetjesdier eenmaal geboren is kun je de hormomen weg halen, zelfs andere hormomen toevoegen maar het mannetje blijft een mannetje. Zie David Reimer.
Als de 'vrouwtjeskoe' (sic) eenmaal geboren is kun je testosteron toevoegen wat je wil maar je maakt er echt geen mannetje meer van. En ook geen niksje.
Ik vind je best aardig op je vreselijke scheldpartijen na dan, maar ik begrijp niet waarom een bioloog een dierenarts moet uitleggen hoe het zit met hormonen. Dat terwijl de bioloog daar niks mee te maken heeft en de dierenarts die beroepsmatig aan het verwijderen is. Jij moet dus weten hoe het zit.
Klopt, en ik weet ook aardig hoe het zit. Dat jij andere dingen wenst te geloven is jouw probleem. Als je beter opgelet had, vroeger op school, had je wellicht onthouden dat jouw vooroordelen niet in overeenstemming zijn met de werkelijkheid.
Verder neem ik aan dat je begrijpt dat mijn "geen geslacht' gebaseerd is op het sociale vlak. Geen reu ziet een castraat als reu en teven doen dat evenmin.
Dit is dus niet zo zwartwit als jij het zo graag doet voorkomen. Er zijn echt tientallen mensen die hier in dit topic al aangegeven hebben dat het genanceerder ligt, maar als je dat liever niet leest en in je eigen vooroordelen wilt blijven geloven, be my guest. Als ik zie hoe mijn intacte teef zich o zo graag laat dekken door mijn beide gecastreerde reuen zal ik wel aan het hallucineren zijn? Of is mijn teef stiekum lesbisch?
Als dat wel zo was dan waren alle voordelen van castratie sowieso lariekoek. Iedereen hier zegt dat zijn/haar gecastreerde reu niet meer door reuen gepakt wordt. Hij wordt dus niet meer als reu gezien. Mijn teven zien hem ook niet als reu. Dus is hij zijn geslacht kwijt sociaal gezien.
Wederom, niet zo zwartwit. Mijn reu is sociaal gezien nog steeds reu. Alleen zijn de scherpste kantjes er nu wel af. Dus niet iedere reu die groter is dan hij en zich niet meteen overgeeft, moet meteen dood. Nog steeds haalt geen reu het in zijn hoofd mijn reu te proberen te dekken, terwijl loopse teefjes nog steeds met hem sjansen. Conclusie: nog steeds reu, alleen een beetje gecontroleerder.

En ervaringen zoals die van mij kun je in dit topic bij tig mensen lezen- als je je ogen open doet, natuurlijk.

Groetjes,

Kees
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

MARC_S schreef:

Of dacht je dat ik denk dat een reu een vagina krijgt als je hem castreert? :denken:
Niet dan :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tank is gecastreerd toen hij al wat ouder was vanwege zijn prostaat, die zat een tijdje bij mijn ouders en werd héél dik maar kreeg ook echt héél veel te eten en te snoepen. Van de 38 kilo schoot hij naar de 49 :N:

Afbeelding\

Ik heb hem toen weer naar mij gehaald en op dieet gezet en al vrij snel was dat er toch weer af, nu wordt hij 9 en weegt hij 36 kilo

Afbeelding

Elektra is ook gecastreerd en die moet ik juist meer voeren dan ervoor :19: die verbrand echt enorm snel en is op het moment zelfs nog iets te mager eigenlijk, verder is ze nog actiever geworden en kwa karakter hetzelfde gebleven.

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Casey schreef: Wat ik hiermee aangetoond heb, Marc, is dat het geslacht gevormd wordt in de baarmoeder. Iets wat gewoon een biologisch feit is en door jou stelselmatig ontkend wordt. Dus, ja, als het mannetjesdier eenmaal geboren is kun je de hormomen weg halen, zelfs andere hormomen toevoegen maar het mannetje blijft een mannetje. Zie David Reimer.
Als de 'vrouwtjeskoe' (sic) eenmaal geboren is kun je testosteron toevoegen wat je wil maar je maakt er echt geen mannetje meer van. En ook geen niksje.
Technisch gezien is Kelly ook XY en dus een man. Toch heeft het weghalen van de geslachtsorganen bij jonge jongens op zijn minst het effect dat ze aardig als vrouw door kunnen. Ze krijgen geen baard in de keel, geen secundaire geslachtskenmerken, geen beharing, geen zwaardere bespiering etc etc. Dus natuurlijk wordt een man geen vrouw en een reu geen teef. Maar een reu blijft ook geen reu. Het toevoegen van hormonen zonder effect is ook totale lariekoek. Heb je wel eens een vrouw gezien die man wil worden en dus testosteron gaat gebruiken? Denk het niet anders hing je niet zo aan die koe. De aanleg van de geslachtsorganen vindt inderdaad in de baarmoeder plaats. Zelf ik begrijp dat je met hormooninjecties van mijn piemel geen vagina meer kan maken.

Moet je ook eens naar bodybuildsters kijken. Die gebruiken steroïden. En verdomd, ondanks die door jou zo zwaar ontkende effecten vind ik het dan weer net kerels ineens. :N: Van een volwassen vrouw door een beetje steroïden ineens een man. Oh nee, dat kan niet want zo gaat het niet volgens jou???? :denken:

Afbeelding

Klopt, en ik weet ook aardig hoe het zit. Dat jij andere dingen wenst te geloven is jouw probleem. Als je beter opgelet had, vroeger op school, had je wellicht onthouden dat jouw vooroordelen niet in overeenstemming zijn met de werkelijkheid.
OK, ik heb opgelet. Nu jij nog. :wink:
Dit is dus niet zo zwartwit als jij het zo graag doet voorkomen. Er zijn echt tientallen mensen die hier in dit topic al aangegeven hebben dat het genanceerder ligt, maar als je dat liever niet leest en in je eigen vooroordelen wilt blijven geloven, be my guest. Als ik zie hoe mijn intacte teef zich o zo graag laat dekken door mijn beide gecastreerde reuen zal ik wel aan het hallucineren zijn? Of is mijn teef stiekum lesbisch?
Alsjeblieft Kees. Welke teef staat niet voor haar eigenaar? Teven die elkaar dekken etc etc. Dat is geen bewijs en iedereen weet dat loopse honden zich laten dekken door wat zich aandient bij gebrek aan beter. Denk eens na hoe ze testen of een hond dekrijp is. De staart gaat opzij als je op de staartaanzet krabbelt. Zelfs een koe laat zich gewillig insemineren door een mens zonder te denken dat dat een stier is. Dit soort bewijzen maakt het voor mij alleen maar grotere lariekoek. Het is zo ontzettend onwetenschappelijk om je te gaan beroepen op uitspraken van eigenaren van honden over hun eigen hond en dan tevens te zeggen dat het zich laten dekken door een castraat zou zeggen dat zij dit als volle reu ziet. Ik denk dat teefjes elkaar ook niet als volle reu zien als ze op elkaar rijden tijdens de vruchtbare dagen of wel?
Wederom, niet zo zwartwit. Mijn reu is sociaal gezien nog steeds reu. Alleen zijn de scherpste kantjes er nu wel af. Dus niet iedere reu die groter is dan hij en zich niet meteen overgeeft, moet meteen dood. Nog steeds haalt geen reu het in zijn hoofd mijn reu te proberen te dekken, terwijl loopse teefjes nog steeds met hem sjansen. Conclusie: nog steeds reu, alleen een beetje gecontroleerder.
Voor mij is hij nog steeds een hond. Een beetje een reu maar dan net anders is dus geen reu. Zo net anders is het niet om sociaal en uiterlijk anders te worden dan je was maar daar zal jij vast en zeker wel weer een totaal andere mening over hebben.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Jemig Marc. Stop je echt pas als iedereen verder zwijgt :denken:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
CKS
Zeer actief

MARC_S schreef:Van een volwassen vrouw door een beetje steroïden ineens een man. Oh nee, dat kan niet want zo gaat het niet volgens jou???? :denken:
Nee hoor, geen man. Gewoon een vrouw, die er door een gigantische overdosis steroides erg naar uitziet. Maar nog steeds een vrouw.
En bij Kelly was de castratie ook niet voldoende om haar eruit te laten zien als vrouw. In haar moest ook nog eens tienduizenden euros geïnvesteerd worden in plastische chirurgie om het een beetje te laten lijken. En nog was het voor mij en voor 3/4 Nederland op het moment dat ze BB binnenstapte al overduidelijk dat zij ooit een man geweest was. Verder had je natuurlijk geen slechter voorbeeld kunnen geven. Kelly is transsexueel en het is biomedisch gezien overduidelijk dat met deze mensen iets anders aan de hand is. Ergens in de ontwikkeling (waarschijnlijk al in de baarmoeder) is er iets gebeurd waardoor zij zich vanaf het begin van hun leven totaal niet kunnen identificeren met hun fenotype. Niet te vergelijken dus.

Maar goed, in weerwil van alles wat je om je heen ziet en wat jij op de universiteit had kunnen leren wil jij gewoon graag in je eigen vooroordelen blijven geloven. Goed hoor Marc. Om Yamie maar even te quoten:
yamie schreef: ja marc, je hebt gelijk

De discussie is wat mij betreft verder gesloten, hoewel ik altijd als ik je onzin zie beweren dit even zal weerleggen.

Kees
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zwaar vermoeiend dit :ugh:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Marion. schreef:Zwaar vermoeiend dit :ugh:
Dat krijg je ervan als de hormonen op gaan spelen :ugh:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jaap* schreef:
Dat zal mijn probleem zijn. Ik hoop van harte dat ik nu ècht in de overgang ben :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Jaap* schreef:
Geen last van, ik schijn helemaal geen hormonen meer te hebben :engel:
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Mijn da zei alleen tegen mij
Gizmo heeft maar 1 ingedaalde bal dit kan op latere leeftijd problemen geven
Maar ze zei soms wil masseren nog wel eens helpen dan wil de andere bal er nog wel eens bijkomen
Een paar weken later was de bal gelukkig ingedaald
Dus zei ze dan is dat risico voorbij en heeft ze alleen gezegd dat ik niet mocht fokken met de hond
Want het kon een erfelijk probleem zijn
Dus niet van wanneer laat je hem castreren dit had ze nu juist van tafel geveegd
Ik vond haar een eerlijk en oprecht mens en ga er nog steeds naar toe ook met de 2 katten
Afbeelding
laeken
Zeer actief

chrico schreef:Jemig Marc. Stop je echt pas als iedereen verder zwijgt :denken:
Jij praat zelfs als niemand het tegen je heeft dus ga maar na :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

:smile: dat is het voordeel van een forum weet je nog :smile:
Ik heb jouw naam ook niet zien staan in het openingsbericht en toch voer je het hoogste woord :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

chrico schreef::smile: dat is het voordeel van een forum weet je nog :smile:
Ik heb jouw naam ook niet zien staan in het openingsbericht en toch voer je het hoogste woord :mrgreen:
Ik was met Kees in gesprek en nu met jou. Met wie was jij in gesprek toen je mij aansprak?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”