Budkes schreef:Haha een heel stoffg hoekje
Gelukkig wel
Moderator: moderatorteam
Budkes schreef:Haha een heel stoffg hoekje

Ja, dat weet ik ook niet. Vandaag heeft het stompje ook weer gebloed. Het verband was er vanmiddag ook weer zo half en half af. En toen we thuis kwamen van een wandeling en hij op zijn deken ging liggen zag ik dat hij weer wat bloedde, alhoewel dit ook kon komen omdat er bloed in het verband zat en het verband nat was door de regen. Toen ik het verband er nl helemaal afhaalde bloedde het stompje niet (meer?)boxergek schreef:Dat is balen! Maar hoe kan dat dan direct opengaan als hij erop gaat zitten? Bij Nicky heeft er helemaal geen verband omheen gezeten. Ik kreeg gelijk een naakt stompje mee naar huis.
Dat was niet nodig. Maar misschien omdat hij alles er alweer uit getrokken heeft, dat dat nu nodig was.
Ook Gonzo vond het stompje heel erg interessant. Ik heb hem direct even laten snuffelen toen Nicky net thuis was, daarna mocht hij niet meer in de buurt komen. Nicky heeft er zelfs nooit naar gekeken.

Valt mee hoor, hij is heel goed te "spreken"Maylala schreef:Hopelijk geneest het voorspoedig.
Sterkte, is niet niks om je hond zo te zien volgens mij.

Budkes schreef:Valt mee hoor, hij is heel goed te "spreken"Maylala schreef:Hopelijk geneest het voorspoedig.
Sterkte, is niet niks om je hond zo te zien volgens mij.![]()
Hij huppelt vrolijk mee met uitlaten en heeft volgens mij nergens last van.![]()
Het is alleen een beetje angstig of hij er wel afblijft, maar zelf zit hij er niet mee.

Denk je dat de hond beseft dat hij geen staart meer heeft? Ik dacht: misschien hebben ze wel helemaal niet in de gaten dat ze de staart missen. Ze kunnen nog kwispelen en het doet niks met evenwicht... Misschien dat ze er daarom wel minder naar om kijken?boxergek schreef: Kijk! Dat zijn alweer de betere berichten. Ik vond het de eerste paar dagen ook enorm spannend. MaarNicky keek er niet naar om. En het zag er erg zielig uit. Dat kleine, kale stompje met al die hechtingen. Ik was enorm blij toen er weer haar op begon te groeien. Hopelijk blijft het nu netjes dicht en geneest het snel. Ik ga nog even verder duimen...
Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd hoe het er nu uitziet? Zou je een foto kunnen plaatsen?

Of het verband gekruisd rond de heupen doen? Dus vanaf de staart door de linkerlies, omhoog terug naar de staart, door de rechterlies???StormenRoxy schreef:mss stom idee.. maar om het verband op zijn plaats te houden
kun je mss eerst verband doen.. en dan een sok er over (tot zo ver het lukt.)
dat is idd nog beter...SannePP schreef:Of het verband gekruisd rond de heupen doen? Dus vanaf de staart door de linkerlies, omhoog terug naar de staart, door de rechterlies???StormenRoxy schreef:mss stom idee.. maar om het verband op zijn plaats te houden
kun je mss eerst verband doen.. en dan een sok er over (tot zo ver het lukt.)

Een staart doet wel degelijk iets met evenwichtSannePP schreef:Denk je dat de hond beseft dat hij geen staart meer heeft? Ik dacht: misschien hebben ze wel helemaal niet in de gaten dat ze de staart missen. Ze kunnen nog kwispelen en het doet niks met evenwicht... Misschien dat ze er daarom wel minder naar om kijken?boxergek schreef: Kijk! Dat zijn alweer de betere berichten. Ik vond het de eerste paar dagen ook enorm spannend. MaarNicky keek er niet naar om. En het zag er erg zielig uit. Dat kleine, kale stompje met al die hechtingen. Ik was enorm blij toen er weer haar op begon te groeien. Hopelijk blijft het nu netjes dicht en geneest het snel. Ik ga nog even verder duimen...
Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd hoe het er nu uitziet? Zou je een foto kunnen plaatsen?
Eigenlijk nooit bij stilgestaan. Ik ben ervanuit gegaan dat ze dat echt wel doorheeft. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de staart niets doet voor het evenwicht.SannePP schreef:Denk je dat de hond beseft dat hij geen staart meer heeft? Ik dacht: misschien hebben ze wel helemaal niet in de gaten dat ze de staart missen. Ze kunnen nog kwispelen en het doet niks met evenwicht... Misschien dat ze er daarom wel minder naar om kijken?

TARAKDit is het tot nu toe. Flink wat leukoplast op de haren net boven de staart. Als ik het verband verschoon dan blijft het leukoplast boven de staart zitten en plak ik het nieuwe er zo weer vast op.freskin schreef: En anders flink wat leukoplast om het verband rollen en boven het verband aan haren vastplakken. Als je het eraf wilt halen met een verbandschaar eraf knippen. Deze heeft een stompe punt en loopt in een hoek. Lastige plek, zo´n staartstomp.
Beterschap!