Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Staart amputeren, blz. 5 heel voorzichtig juichen.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Staart amputeren, update hij is weer thuis!.....

Ongelezen bericht door Jaap* »

Budkes schreef:Haha een heel stoffg hoekje :mrgreen:
:mrgreen:
Gelukkig wel :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ja dat is ook weer zo....
Gr. Aniek

Afbeelding
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door boxergek »

Dat is balen! Maar hoe kan dat dan direct opengaan als hij erop gaat zitten? Bij Nicky heeft er helemaal geen verband omheen gezeten. Ik kreeg gelijk een naakt stompje mee naar huis.
Dat was niet nodig. Maar misschien omdat hij alles er alweer uit getrokken heeft, dat dat nu nodig was.
Ook Gonzo vond het stompje heel erg interessant. Ik heb hem direct even laten snuffelen toen Nicky net thuis was, daarna mocht hij niet meer in de buurt komen. Nicky heeft er zelfs nooit naar gekeken.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

boxergek schreef:Dat is balen! Maar hoe kan dat dan direct opengaan als hij erop gaat zitten? Bij Nicky heeft er helemaal geen verband omheen gezeten. Ik kreeg gelijk een naakt stompje mee naar huis.
Dat was niet nodig. Maar misschien omdat hij alles er alweer uit getrokken heeft, dat dat nu nodig was.
Ook Gonzo vond het stompje heel erg interessant. Ik heb hem direct even laten snuffelen toen Nicky net thuis was, daarna mocht hij niet meer in de buurt komen. Nicky heeft er zelfs nooit naar gekeken.
Ja, dat weet ik ook niet. Vandaag heeft het stompje ook weer gebloed. Het verband was er vanmiddag ook weer zo half en half af. En toen we thuis kwamen van een wandeling en hij op zijn deken ging liggen zag ik dat hij weer wat bloedde, alhoewel dit ook kon komen omdat er bloed in het verband zat en het verband nat was door de regen. Toen ik het verband er nl helemaal afhaalde bloedde het stompje niet (meer?)

Er zat volgens mij verband omheen toen ik hem ophaalde omdat hij nog bloedde na de operatie. Moet zeggen dat hij er zelf niet al te veel naar omkijkt, hoop dat dat zo blijft.
Gr. Aniek

Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Hopelijk geneest het voorspoedig.
Sterkte, is niet niks om je hond zo te zien volgens mij. :(
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Maylala schreef:Hopelijk geneest het voorspoedig.
Valt mee hoor, hij is heel goed te "spreken" :F:
Hij huppelt vrolijk mee met uitlaten en heeft volgens mij nergens last van. :ok:
Het is alleen een beetje angstig of hij er wel afblijft, maar zelf zit hij er niet mee.
Gr. Aniek

Afbeelding
boxergek
Zeer actief

Budkes schreef:
Maylala schreef:Hopelijk geneest het voorspoedig.
Valt mee hoor, hij is heel goed te "spreken" :F:
Hij huppelt vrolijk mee met uitlaten en heeft volgens mij nergens last van. :ok:
Het is alleen een beetje angstig of hij er wel afblijft, maar zelf zit hij er niet mee.

Kijk! Dat zijn alweer de betere berichten. Ik vond het de eerste paar dagen ook enorm spannend. MaarNicky keek er niet naar om. En het zag er erg zielig uit. Dat kleine, kale stompje met al die hechtingen. Ik was enorm blij toen er weer haar op begon te groeien. Hopelijk blijft het nu netjes dicht en geneest het snel. Ik ga nog even verder duimen...

Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd hoe het er nu uitziet? Zou je een foto kunnen plaatsen?
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

boxergek schreef: Kijk! Dat zijn alweer de betere berichten. Ik vond het de eerste paar dagen ook enorm spannend. MaarNicky keek er niet naar om. En het zag er erg zielig uit. Dat kleine, kale stompje met al die hechtingen. Ik was enorm blij toen er weer haar op begon te groeien. Hopelijk blijft het nu netjes dicht en geneest het snel. Ik ga nog even verder duimen...

Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd hoe het er nu uitziet? Zou je een foto kunnen plaatsen?
Denk je dat de hond beseft dat hij geen staart meer heeft? Ik dacht: misschien hebben ze wel helemaal niet in de gaten dat ze de staart missen. Ze kunnen nog kwispelen en het doet niks met evenwicht... Misschien dat ze er daarom wel minder naar om kijken?
RIP Cena :roos:
    StormenRoxy
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
    Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

mss stom idee.. maar om het verband op zijn plaats te houden
    kun je mss eerst verband doen.. en dan een sok er over (tot zo ver het lukt.)
    Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

StormenRoxy schreef:mss stom idee.. maar om het verband op zijn plaats te houden
    Of het verband gekruisd rond de heupen doen? Dus vanaf de staart door de linkerlies, omhoog terug naar de staart, door de rechterlies???
    RIP Cena :roos:
      StormenRoxy
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
      Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

SannePP schreef:
      StormenRoxy schreef:mss stom idee.. maar om het verband op zijn plaats te houden
      Of het verband gekruisd rond de heupen doen? Dus vanaf de staart door de linkerlies, omhoog terug naar de staart, door de rechterlies???
      dat is idd nog beter... :D
      Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
      ranetje
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

SannePP schreef:
      boxergek schreef: Kijk! Dat zijn alweer de betere berichten. Ik vond het de eerste paar dagen ook enorm spannend. MaarNicky keek er niet naar om. En het zag er erg zielig uit. Dat kleine, kale stompje met al die hechtingen. Ik was enorm blij toen er weer haar op begon te groeien. Hopelijk blijft het nu netjes dicht en geneest het snel. Ik ga nog even verder duimen...

Denk je dat de hond beseft dat hij geen staart meer heeft? Ik dacht: misschien hebben ze wel helemaal niet in de gaten dat ze de staart missen. Ze kunnen nog kwispelen en het doet niks met evenwicht... Misschien dat ze er daarom wel minder naar om kijken?
      Een staart doet wel degelijk iets met evenwicht :wink:
      het hangt er dus van af hoeveel ze nog heeft.
      Afbeelding
      "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
      Time bestows the gift and steals it in the process."
      (citaat van George Evans)
      boxergek
      Zeer actief

SannePP schreef:Denk je dat de hond beseft dat hij geen staart meer heeft? Ik dacht: misschien hebben ze wel helemaal niet in de gaten dat ze de staart missen. Ze kunnen nog kwispelen en het doet niks met evenwicht... Misschien dat ze er daarom wel minder naar om kijken?
      Eigenlijk nooit bij stilgestaan. Ik ben ervanuit gegaan dat ze dat echt wel doorheeft. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de staart niets doet voor het evenwicht.
      Afbeelding
      freskin
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik weet niet hoe groot het stompje is, maar er is bij de drogist of apotheek wel van dat rekbare gaas wat je over een vinger kunt doen te koop. Dat houdt het verband ook wel enigszins op zijn plaats. En anders flink wat leukoplast om het verband rollen en boven het verband aan haren vastplakken. Als je het eraf wilt halen met een verbandschaar eraf knippen. Deze heeft een stompe punt en loopt in een hoek. Lastige plek, zo´n staartstomp.

Beterschap!
      groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
      Daisy@
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Herders
      Aantal honden: 3
      Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Beterschap voor de 'zieke' hoor!
      Budkes
      Zeer actief

freskin schreef: En anders flink wat leukoplast om het verband rollen en boven het verband aan haren vastplakken. Als je het eraf wilt halen met een verbandschaar eraf knippen. Deze heeft een stompe punt en loopt in een hoek. Lastige plek, zo´n staartstomp.

Beterschap!
      Dit is het tot nu toe. Flink wat leukoplast op de haren net boven de staart. Als ik het verband verschoon dan blijft het leukoplast boven de staart zitten en plak ik het nieuwe er zo weer vast op.
      Met dat verband over de rug door de lies heb ik ook geprobeerd, maar toen stond ie me aan te kijken of ik niet helemaal goed was geworden. :piew:
      Maar met het stukje "vaste"leukoplast op zijn rug gaat het tot nu toe goed.
      Het stompje is echt héél kort, zeg maar formaat vroegere rottweiler dus dat maakt het extra moeilijk. Ik zal nog wel even een foto plaatsen vandaag of morgen

Of ze de staart missen, ik denk het wel, maar in Cento's geval ligt het wel iets anders, zijn staart was nagenoeg verlamd door zijn LSI. Dus ik denk dat het enige wat hij mist het gewicht is wat aan zijn rug hing en ik denk dat het wat dat betreft misschien wel een opluchting voor hem is, maar ik kan het hem helaas niet vragen.
      Gr. Aniek

Afbeelding
      boxergek
      Zeer actief

Hoe gaat het nu? Netjes aan het genezen?
      Afbeelding
      Budkes
      Zeer actief

Ja, even afkloppen......., maar het ziet er keurig uit. Geen verband meer omheen en hij zit er vooralsnog niet aan, maar als ik weg ga krijgt hij een kap om. Af en toe komt er nog wel wat wondvocht uit, maar het ziet er al erg mooi uit.

Ik ben afgelopen weekend erg druk geweest, maar ik beloof jullie ik zal vandaag of morgen echt een foto plaatsen.
      Het gaat super met Cento, hij is ech heel plezierig en ik heb echt het idee dat hij makkelijker loopt. Maar dat kan natuurlijk heel goed verbeelding zijn.

Kwam vanmorgen uit bed en toen had hij een vaas met bloemen omgegooid, wss door zijn kap. Heeft ie potdikkeme geen staart meer om glas van tafel te vegen doet ie het met zijn kap. :mep: . :mrgreen:
      Gr. Aniek

Afbeelding
      Budkes
      Zeer actief

Re: Staart amputeren, update gaat nog niet zo goed...

:( Vandaag zouden de hechtingen eruit, maar ik had al gezien dat aan één kant de wond nog niet helemaal dichtzat.
      En daarnaast kwam er ook nog steeds wondvocht uit. Gisteren de boel weer eens goed verpakt en vanmorgen rook het ook een beetje.
      Dus vanmorgen zijn niet de hechtingen verwijderd, nieuwe antibiotica kuur meegekregen, wondzalf (vetramil) en ik moet hem 2 maal daags in de biotex zetten, daarna de wondzalf erop en dan weer opnieuw verbinden.
      Bah, wat een verschrikkelijke dag vandaag, nadat ik van de dierenarts kwam bij een ernstig zieke vriend geweest die weer erg was achteruitgegaan, Perry is ook ziek en dan de angst dat het toch niet goed zal gaan met Cento. :jank:
      k..dag bah.
      Gr. Aniek

Afbeelding
      Elly*
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Wat naar Aniek. Dit zijn de minder leuke dagen. Hopelijk knapt Cento van de biotex, de AB en de zalf toch weer snel op.
      Wat is er met Perry aan de hand? Hopelijk ook iets wat weer snel geneest.

Afschuwelijk om vrienden steeds slechter te zien worden.
      veel sterkte.
      JML
      Zeer actief
      Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Dat klinkt als een heavy dagje zo! Valt niet mee om dan vertrouwen te blijven houden.
      Ik weet van mijn hond nog dat het echt lang heeft geduurd voordat de wond was genezen. Ik weet ook nog dat ik er op een gegeven moment echt wanhopig van werd. Maar het is wel goed gekomen.

Ik hoop dat alles nu snel beter gaat....
      LongFields
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
      Peruaanse Kelpie Mojo
      Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een rotdag zo alles bij elkaar Aniek, eentje om gauw te vergeten.
      Beterschap en voor jezelf heel veel sterkte.
      Budkes
      Zeer actief

Perry is sinds gisteravond aan het overgeven. Vanmorgen voor de zekerheid maar even meegenomen naar de DA, alles voelde verder goed aan. Ze wilde hem wel wat geven tegen het braken, maar dat vond ik niet nodig omdat hij vanmorgen om 4 uur voor het laatst gespuugd had, dat was wel wat rozig dus ik gaf ook aan dat ik dacht dat er bloed bij zat. Volgens de DA kon dat wel komen omdat hij een geirriteerde maag had door het braken.
      Van de DA moest ik hem vandaag maar tot rust laten komen en vanavond pas weer eten geven.

Maar natuurlijk was ik er nog niet weer van de DA, hij stapte uit de auto en moest direct weer overgeven. :ugh:
      Verder vandaag niet meer, maar net weer wel 2x, kwam alleen wat gal. Heb hem nu toch maar wat te eten gegeven, ik denk dat je ook knap misseijk wordt van 1 1/2 dag niet eten. :U:
      Hoop maar dat het er in blijft.
      Maak me normaal niet zo snel ergens druk om hoor, maar met zo'n dag als vandaag denk je van alles direct het ergste. :(
      Gr. Aniek

Afbeelding
      miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

sterkte hoor, dat is helemaal niets zo.
      Moon
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ach meid, wat een rotdingen allemaal bij elkaar. Al die zorgen.. Sterkte ermee hoor! Ik hoop dat alles er morgen (of overmorgen) wat rooskleuriger uitziet!
      Gr. Marijke
      Afbeelding
      Kaiou
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Hè, jakkes :(
      Sterkte hoor, met alles :ok:
      Afbeelding
      *Esther
      Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Sterkte met je doggies :roos: Het is ook een onhandige plek he, om hem in de Biotex te kunnen zetten.
      En de zorgen om je vriend..... :knuffel:
      Gos
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

He verdorie Aniek, wat een ellende bij elkaar.... Hoe krijg je dat eigenlijk voor elkaar, Cento in de biotex zetten?
      MJ
      Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

:ugh: verdikkie.....wat een zorgen allemaal.
      Sterkte met alles Aniek !
      Carool
      Actief
      Mijn ras(sen): Duitse Herders Ronin & Ran

Ongelezen bericht door Carool »

Heel veel sterkte, je krijgt die wond wel op orde .

Groetjes Carool
      "Alles van waarde is weerloos"
      Lucebert 1924-1994

Foto's
      Stamboom Ronin
      Stamboom Ran
      Plaats reactie

Terug naar “Medisch”