Ik geloof dat er op shows genoeg word gecontroleerd. In ieder geval onder de fokkers die vaker shows lopen. Ik kan nou echt niet met een andere Toller aan komen zetten op de show zonder dat iemand iets merkt ben ik bang. Sociale controle denk ik

Moderator: moderatorteam
Nou....Pablo schreef:Oh, ik begreep het verkeerd![]()
Maar mij lijkt het idd ook goed als dat mogelijk word hier, het zorgt er wel voor dat de genenpoel word uitgebreid natuurlijk.
Kun je zoiets niet voordragen aan het raad van beheer? Of staan die totaal niet open voor zulke dingen?
Aha, dus het is op papier wel mogelijk, alleen de praktijk laat het afweten.Marjoleine schreef:Nou....Pablo schreef:Oh, ik begreep het verkeerd![]()
Maar mij lijkt het idd ook goed als dat mogelijk word hier, het zorgt er wel voor dat de genenpoel word uitgebreid natuurlijk.
Kun je zoiets niet voordragen aan het raad van beheer? Of staan die totaal niet open voor zulke dingen?![]()
Laat ik het zo zeggen: men zegt dat het kan, maar de praktijk heeft dat tot op heden nog niet bewezen.
De hond met de titels op zijn / haar naam naam die de titels verkregen heeft door de hond in de ring. Niet zo moeilijk toch.Suzanne123 schreef:Welke hond laat je dan dekken? De hond die de titels op zijn naam heeft of de hond die in de ring was?smoekie schreef:Suzanne123 schreef:Ik snap de vraagstelling...
maar het heeft geen zin...stel dat je een waanzinnig mooie, maar stamboomloze hond meeneemt....
Laten we doen alsof die wint
Op wiens naam komt dan de overwinning? Juist, op de hond "die het niet is". Dus, je kunt nooit "pronken" met je titels of kwalificaties...
Suzanne
Maar als je met die hond die het dus "niet" is wilt gaan fokken en je krijgt dmv de hond die het wel is (kampioen zonder stamboom) mooie titels kun je toch weer meer "dekgeld" vragen (indien reu) en zal men graag op een "wachtlijst" willen staan voor een pup van zo'n "kampioen"
Ik zie het voordeel nog niet zo.... ;-(
(Al begrijp ik dat het kan en ook vast wel gebeurt ;-(
Suzanne
Mits je een reden hebt zijn er mogelijkheden.Pablo schreef:Aha, dus het is op papier wel mogelijk, alleen de praktijk laat het afweten.Marjoleine schreef:Nou....Pablo schreef:Oh, ik begreep het verkeerd![]()
Kun je zoiets niet voordragen aan het raad van beheer? Of staan die totaal niet open voor zulke dingen?![]()
Laat ik het zo zeggen: men zegt dat het kan, maar de praktijk heeft dat tot op heden nog niet bewezen.
Snap niet dat ze daar zo moeilijk over doen hoor eerlijk gezegd
Dat is in het verleden bij de Bull Terriers ook eens voorgekomen, en deze is ook nog Belgisch & Nederlands Kampioen geworden. Wat betreft een andere Bull Terrier meenemen en showen dan degene die je hebt ingeschreven, dat gaat je echt niet lukken.Pablo schreef:
Dat zal mij ook benieuwen ja, misschien dat er dan ook zoiets ingevoerd moet worden als in Belgie, dat je een stamboomloze hond kunt laten aankeuren en deze dan ook een stamboom kan krijgen.