Het is geen bezopen opmerking. Onderzoek heeft het aangetoond. Vroeger werden kinderen ook sneller zindelijk dan nu. Het ligt aan de pampers.Hanneke2 schreef:Ik moet hier even op reageren hoor.![]()
Hoe kom je erbij dat kinders met comfortabele sterk absorberende luiers aan minder snel zindelijk zouden worden? Je maakt een kind (dat daar fysiek aan toe is) zindelijk door een feestje te maken van het hele gebeuren en het kind de hemel in te prijzen als het goed gaat en nonchalant te doen over ongelukjes. Eigenlijk net zoals met een pup.iones schreef:Ouders geven de babies aangename pampers die niet stimuleren om zindelijk te worden. Voor de nacht begrijpelijk: dan komen de ouders zelf meer aan de nachtrust toe. Maar overdags kunnen ze toch gebruik maken van katoenen luiers? Je hebt tegenwoordig een wasmachine en droger. Wat is het bezwaar?En een pup wordt ook niks eerder zindelijk van schrale rooie billen dan een kind dat wordt. Als jij ongesteld bent ben je toch ook blij met de comfortabele hedendaagse tampons/maandverband? Of loop jij dan ook met katoenen doekies in je onderbroek?
Sorry hoor, maar ik vind het een bezopen opmerking.
Mijn kinders hebben altijd pampers gedragen (kostte een vermogen, maar die bevielen gewoon het best), en ze waren gewoon rond de normale leeftijd zindelijk.
Weet wel dat luiers een heel groot aandeel vormen in de vuilnisbelt. Daar weegt maandverband niet tegenop, laat staan tampons.