Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en Schooien...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Honden en Schooien...

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

die van mij schooien thuis alleen van een afstandje..
ik kan ook rustig mijn boterham op tafel laten liggen.en naar de deur gaan of zo..

maar als we bij mijn ouders zijn dan schooien ze met een hoofdletter S
:oohja: vooral bij mijn moeder.. en altijd stiekum.. zodat ik het niet zie :mep:
Maar god straft ook zo had ze ze zonder dat ik het zag pasta gegeven.. en storm heeft een beetje snel last van scheten.. :lol:
ik heb hem expres de hele avond bij haar laten liggen
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: Honden en Schooien...

Ongelezen bericht door _Leonie »

Typisch hè, dat ze dat gewoon wéten. :ok: Ze mogen je moeder vast enorm!
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hades komt vaak wel even kijken wat je voor lekkers aan het eten bent, maar als je zegt hij even moet zouten dan houdt hij wel op met zielig kijken en gaat hij wat anders doen. Je moet je broodje o.i.d. echter niet onbewaakt op tafel laten liggen, dan is er gegarandeerd minstens aan geflept als je terug komt. Als er überhaupt nog iets op je bord ligt natuurlijk. Bij andere mensen thuis gaat dat min of meer hetzelfde eigenlijk. Eten op een lage tafel is geen goed idee in elk geval :roll: . En ik kan ook niet garanderen dat als je je hand met hapje achteloos langs de rand van de bank laat bungelen, er niet een hondje steels het hapje uit je hand snoept. Zolang je duidelijk maakt dat iets van jou is en er op let gaat het wel goed :F: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar is een enorme schooierd. Gaat ook gerust tegen mensen aanstaan in het bos omdat ze ruikt dat ze koekies in hun zak hebben. En als dat niet werkt gaat ze voor hun neus op d'r achterpoten balanceren. Levert bijna altijd inderdaad dat koekie op :mrgreen:
Hier thuis weet ze wanneer ze wel wat krijgt, en wanneer niet, en bedelt ook daarnaar. Als er aan tafel gegeten wordt krijgt ze nooit wat, en ook dat weet ze. Wel zo handig als de honden mee zijn als ik ergens ga eten :mrgreen: :wink:

Vera is niet zo erg van eten, en bedelt ook beduidend minder dan Saar. Sowieso niet bij vreemden, die gaat ze wel begroeten, maar echt voor de knuffel, niet voor lekkers. Ze is wel dol op brood en schooit dan wel om een korstje van mijn boterham.
Eten van tafels of het aanrecht jatten doet ze niet. Niet uit braafheid, maar gewoon omdat ze weinig honger heeft. Saar doet dat als ze de kans krijgt op een gegeven moment wel. Ze duikt ook altijd de badkamer in om beloningskoekjes uit mijn broekzakken (broeken liggen daar dan bij de wasmand) te snaaien.
Mijn gelukje is dat de grote snaaierd te klein is om iets van een salontafel te vreten, en dat degene die dat makkelijk kan niet zo'n vreterd is :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana heeft een tijd geschooid omdat de baas het leuk vond het laatste stukje van zijn boterham met kaas aan haar te geven.
Dan controleerde ze eerst even wat er op het brood zat, en als het kaas was dan ging ze goed zichtbaar liggen wachten tot hij bijna zijn brood op had.
Bij het laatste stukje brood kreunde ze dan luid en duidelijk, met steeds weer het beoogde resultaat :ok: :mrgreen:

Nadat de baas een keer voor zichzelf wat kaas had gesneden.................... dat op een plankje bij zijn stoel op een tafeltje had gezet........................en nadat hij nog even zijn drinken had gepakt een leeg kaasplankje aan trof ..................... :E: .................. heeft hij nooit meer iets zo gegeven. :lol1:

Nu wordt er niet meer geschooid :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

chico kijkt alleen toe maar zit mij echt niet op de lip. maar heb erger mee gemaakt, zit je te eten bij je schoonouders voel je in 1 keer een klauw op je benen,..ouchh de kat eist ook iets
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Die van mij schooien alledrie. Omdat ze wel eens wat scoren. Als ze niets vragen, krijgen ze niets. MAar ik ken mezelf: ik hou ook van lekkere tussendoortjes. Wie ben ik dan om een ander dat te ontzeggen?

Een onderdeel van kwaliteit van leven is lekker eten. En dat gun ik mijn honden ook.

Gevolg is dat ze schooien. Ik zit er niet mee.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik heb een hekel aan honden die schooien, heb het wel meegemaakt dat je je bord in de lucht moest houden omdat anders één van de honden het leegat voordat je zelf een hap genomen had.
Brrr niks voor mij :M:

Dus hier moeten de honden af als er gegeten wordt en dat doen ze inmiddels zelf al, Gina in haar mand of op het kleed in de achterkamer en Gianni naast de eettafel. (die plekjes hebben ze zelf gekozen trouwens)
Als we aan de koffie zijn, wij drinken altijd een kop koffie aan tafel na het eten, mogen ze komen en krijgen ze een stukje fruit of een stukje stokbrood dat overgebleven is.

Verder willen ze natuurlijk wel graag weten wat je hebt als je zit te snacken, maar dan is een 'ga weg' voldoende om ze inderdaad weg te laten gaan ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

renee-uk schreef:Ik heb een hekel aan honden die schooien, heb het wel meegemaakt dat je je bord in de lucht moest houden omdat anders één van de honden het leegat voordat je zelf een hap genomen had.
Zoals ik al eerder zei, mijn honden schooien. Maar wat jij hierboven beschrijft moeten ze hier echt niet flikken! Dat gaat een stap verder als schooien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

DuCain schooit absoluut niet, en Van Gils gaat zelf al in de bench liggen als ik het eten serveer :cheer:
top hondjes , en ze weten dat ze toch een klein beetje wel krijgen na het eten :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hier krijgen ze na het eten vaak iets, maar schooien mag niet.
Dus eten = op je plek liggen, bestek neerleggen is klaar gaan zitten :mrgreen:

In de keuken schooien ze alleen bij mij: ik geef stukjes tomaat en stukjes kaas.
Mir geeft niks en dat weten ze uiteraard.
Verder heb ik geen last van ze, ze mogen liggen waar ze willen als ik er maar niet over struikel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier schooit alles. Gru-we-lijk. :mrgreen: Compleet met kwijldraden en piepen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Als ik ergens zenuwachtig van word, is het een bedelhond.
Dus nee, hier geen bedelaars. :mrgreen:
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Hier ook geen schooiers.Tijdens het eten hoor en zie je ze niet, totdat ik mijn vork neer leg.
(Ik geef hier de honden eten.) Nu is het onze beurt.........denken ze.....

We kunnen(konden) alles op de tafel laten staan en de visite uitgeleide doen.
Tot... de laatste keer en we zagen door het raam Puck met beide voorpootjes op de tafelrand staan.
We weten niet of ze iets heeft gegeten( toastjes met forel) maar we ruimen het nu maar op.
Brengen we ze ook niet meer in de verleiding.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Suus bietst alleen als ik in de keuken iets aan het klaarmaken ben, dan krijgt ze nl altijd wat van me.
Als we gaan eten, wil ik niet dat er gebietst wordt, ze gaat dan (meestal) uit zichzelf in haar mand liggen wachten tot we klaar zijn, daarna mag ze "stofzuigen" en de gemorste kruimels opeten.
Stelen heeft ze wel gedaan, oa als er iets onbeheerd op het aanrecht lag en van mijn dochter als die met iets rondliep, maar dat gaat de laatste maanden stukken beter.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Als ze schooien zonder geluid te maken, kan ik er totaal niet mee zitten. Als ik bezig ben met eten maken, krijgen ze weleens wat, dus staan ze paraat. Maar ze kunnen dan ook gewoon heel oplettend op hun kussen liggen, ook niks aan de hand. Als we echt aan het eten zijn, gaan ze eigenlijk zelf al ergens anders liggen, omdat ze toch niks krijgen dan. Alleen bij het toetje komt Bowie even kijken, want meestal mag hij het schaaltje uitlikken.
En Bowie mag tegenwoordig toch alles, omdat hij al zo oud is :I:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Ik heb een verschrikkelijke hekel aan schooiende honden. Lobke moet dan ook altijd hard werken voor iets lekkers.
Dan zijn er ook nog mensen die denken dat mijn hond niet genoeg te eten krijgt.....Als pup heb ik lobke geleerd alleen uit de linker hand iets aan te nemen. (De meeste mensen zijn rechts) Dit werkt uitstekend.
Mijn moeder..... "Ach ze heeft al weer geen trek".... :lol:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Mwah, Shib zit erbij of ligt naast je en volgt wel enigzins je bewegingen, maar hij zal het nooit uit je hand of van het bord pakken. Ik kan ook zonder problemen wat laten liggen zonder dat hij het gelijk weggrist. Heb er daarom ook nooit zo'n probleem mee, als het echt te erg wordt is een 'schaam je' voldoende om hem te laten liggen en rustig te laten blijven totdat we grotendeels uitgegeten zijn. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Angel is eerste klas bedelaar.

Ze zit net nog niet op je schoot als je eet. Maar we houden het ook zelf in stand, dus ik heb er verder geen problemen mee.
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

nyckle schreef:Ik heb een verschrikkelijke hekel aan schooiende honden. Lobke moet dan ook altijd hard werken voor iets lekkers.
Dan zijn er ook nog mensen die denken dat mijn hond niet genoeg te eten krijgt.....Als pup heb ik lobke geleerd alleen uit de linker hand iets aan te nemen. (De meeste mensen zijn rechts) Dit werkt uitstekend.
Mijn moeder..... "Ach ze heeft al weer geen trek".... :lol:

:idea: Bob gaat meteen in training!!!!!! Bedankt
En de groeten van de mannen :zwaai
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Hier ook twee fervente schooiers. :mrgreen:
Inclusief kwijlplasjes op de grond.
Ik geef er niet zo veel om, ik heb het zelf veroorzaakt.. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Als we naar mijn ouders gaan, dan rennen Maddy en Cheeky in een rechte lijn van de auto, naar binnen, naar mijn vaders stoel.
Als hij daar dan niet in zit, kijken ze helemaal geshockt in het rond!

Vooral Maddox is favoriet bij mijn vader, ook een underdog zegt hij altijd. Die kruipt dan ook zelf met zijn neus in de broekzak voor de koekjes.
Van mij mag het, maar als ze vervelend worden, dan is het ook zijn schuld.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo weet dat ie bij mij niet moet gaan schooien, als hij het toch doet, gaat hij gelijk naar zijn plaats. Maar bij mijn moeder.....vreselijk. Ze verpest hem helemaal :N: net zoals schoonmoeder. Daar krijgt hij altijd wat, tijdens het eten koken. Vreselijk wordt hij daar verwend. Bij mijn pap schooit ie niet echt, daar zit ie alleen bij tot mijn vader de jas aantrekt. En gaat lopen :D

Het enigste wat hij doet qua schooien is zitten en je zielig aankijken. Soms krijg je een poot op je been. En als hij weet wat je aan het eten bent en het is mega lekker krijgt ie kwijlsliertjes.

Elmo is wel een jatter. Broodje wat ik op tafel had staan, en verder niet meer opat. Konden net op tijd nee zeggen. 2 frikandellen van het aanrecht. Toen zijn fokker er was ff laten zien dat het doorgegeven was, door ff chips te jatten. Zijn moeder doet het ook af en toe en zijn oma jatte zelfs de suiker uit het suikerpotje. :D
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

iones schreef:
renee-uk schreef:Ik heb een hekel aan honden die schooien, heb het wel meegemaakt dat je je bord in de lucht moest houden omdat anders één van de honden het leegat voordat je zelf een hap genomen had.
Zoals ik al eerder zei, mijn honden schooien. Maar wat jij hierboven beschrijft moeten ze hier echt niet flikken! Dat gaat een stap verder als schooien.
idem hier. het volk schooit maar jat niet
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Hier in huis ook geen schooi hond! :D

Echter, is ze bij mijn moeder op visite o.i.d. dan gaan alle schooi register vol open :blauwoog:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

hier schooien ze wel
maar kan wel gebak en alles op de salontafel laten staan
er is niks weg
bente die heeft het zelfs geflikt om dr kop naast een plak cake te leggen
toen ik ff boven was
maar hij lag er nog wel
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

massam schreef:
iones schreef:
idem hier. het volk schooit maar jat niet
Idem hier. En ja, ze krijgen tussendoor ook weleens wat. :wink: Maar ze zullen het zeker niet zelf pakken, daar ligt de absolute grens en dat weten ze verdraait goed.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Die van mij schooien bij het leven ..... bij de baas om precies te zijn.
Nooit bij mij want ik geef niet :wink: :pffff:

Maar ze zijn nog heilig vergeleken bij mijn katten, die eten gewoon uit de borden mee.
Maar dat laatste dus ook weer niet bij mij ....
Want ik mep :boos:
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Bij mijn vriend zitten er 4 honden mee te kijken of er iets overblijft voor hun, bij mij niemand :smile: , tja bij mij valt er niks te halen.
Het ergst is als de frietpan aangaat :N: , want dan bakt vriendje lief nog een frikandel extra voor de honden :N:
Jatten doen ze gelukkig niet, dus niks hoog houden of opbergen.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

Hier komen ze ook bedelen aan tafel, wel op discrete manier. Wanneer ze zich een beetje te hard opdringen sturen we ze terug naar de mand.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”