Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Discussie opvoeden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

manonnetje86
Actief
Mijn ras(sen): Mopshond
petit brabancon
Contacteer:

Re: moet even mijn hart luchten

Ongelezen bericht door manonnetje86 »

renee-uk schreef:
manonnetje86 schreef:Tja dat is dan jouw mening.onze meningen verschillen nou eenmaal. De ouders zijn allemaal tevreden over mij als gastouder en ik hoor nergens problemen. Ik zeg de ouders ook altijd wanneer en waarom de kinderen straf krijgen en ik heb nog nooit gehoord dat ik niet zo heb mogen handelen. En daar laat ik het bij.
Ik ga als ik verder wil praten hierover wel naar een forum over kinderopvang
hallo...... jij start dit topic toch?
dan heb je nou eenmaal kans dat je niet te horen krijgt wat je graag zou willen.
Ja idd start ik dit topic maar niet om urenlang door te blijven gaan op 1 onderwerp waarover de meningen verschillend zijn. Wat wil je nu dan hier over door blijven gaan net zolang tot je eruit komt??
Ik zal je uit de droom helpen want hier kom je niet uit.
Afbeelding
Gertje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gertje »

Als je steeds je kind weg gaat houden bij de honden dan leert hij helemaal niks.
Mijn buurmeisje waar ik op pas is nu 5 maar toen ze hier voor het eerste kwam was ze 3 jaar en toen begreep ze ook gewoon dat ze niet bij de hond mocht komen.
Dus ik vind ook dat een kind van 4 dit moet begrijpen. Ik vind wel dat de volwassene verantwoordelijk is maar het kind ook. En kindjes van 4 begrijpen echt wel wat je bedoelt en als ze dit niet doen dat ze gestraft worden dat begrijpen ze ook.
Natuurlijk is het mogelijk dat je hond bijt maar dit kan ook gebeuren waar je bij bent. Mijn hond heeft eens een kind gebeten en ik stond er gewoon bij. Heb niks zien aankomen en kon het ook niet voorkomen. Het meisje knuffelde mijn hond en blijkbaar deed iets pijn want mijn hond piepte en hapte. Zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren maar niet alleen als je er niet bij bent.

Zoiezo vind ik het belachelijk dat je nu tegen manon gaat zeggen dat ze geen goede oppas moeder is alleen hier om. hallo fouten maken we zodat we kunnen leren!
Vind dat je niet meer van haar kan verwachten dan dat ze er nu van geleerd heeft en het anders doet.
Wat ze duidelijk aangegeven heeft dat ze gaat doen.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Ik vind dat je het goed hebt gedaan een kind mag best grenzen leren. De verantwoordelijkheid over hond en kind ligt bij jou maar dat zeg je zelf ook. Wat ik veel zorgwekkender vindt is dat de moeder het grappig vond. Als je de verantwoording van een kind bij iemand anders legt moet de ander ook grenzen mogen stellen.
Als je vier bent begrijp je heel goed ja en nee en kun je je ook al verplaatsen in anderen. Kennelijk is dit kindje hier nog niet aan toe.
Het is altijd opletten en ja soms zit een ongeluk in een klein hoekje, ondanks kinderveilige sluitingen toch een slokje afwasmiddel, of toch met een handje tegen de kachel.

Hoorde laatst het verhaal van een moeder die het pasgeboren kindje in het bedje had gelegd en snel ging douchen,
ineens stond de vierjarige met de baby op de kop aan 1 beentje vasthoudend in de badkamer met de opmerking : mama hij huilt :N:
Hij was dus met de baby de trap op gelopen :N:
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

Gertje schreef:
Zoiezo vind ik het belachelijk dat je nu tegen manon gaat zeggen dat ze geen goede oppas moeder is alleen hier om. hallo fouten maken we zodat we kunnen leren!
Vind dat je niet meer van haar kan verwachten dan dat ze er nu van geleerd heeft en het anders doet.
oke ze heeft er van geleerd :ok: , maar het is een kind en die doen nu eenmaal dingen die niet mogen, ik vindt het gewoon jammer dat ze zegt dat de verantwoordelijkheid gedeeltelijk bij het kind ligt, oke een kind van 4 zal best weten wat wel en niet mag maar de volwassenen is in deze toch de verantwoordelijke, vind ik :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

manonnetje86 schreef:
renee-uk schreef:
manonnetje86 schreef:Tja dat is dan jouw mening.onze meningen verschillen nou eenmaal. De ouders zijn allemaal tevreden over mij als gastouder en ik hoor nergens problemen. Ik zeg de ouders ook altijd wanneer en waarom de kinderen straf krijgen en ik heb nog nooit gehoord dat ik niet zo heb mogen handelen. En daar laat ik het bij.
Ik ga als ik verder wil praten hierover wel naar een forum over kinderopvang
hallo...... jij start dit topic toch?
dan heb je nou eenmaal kans dat je niet te horen krijgt wat je graag zou willen.
Ja idd start ik dit topic maar niet om urenlang door te blijven gaan op 1 onderwerp waarover de meningen verschillend zijn. Wat wil je nu dan hier over door blijven gaan net zolang tot je eruit komt??
Ik zal je uit de droom helpen want hier kom je niet uit.
nee dat denk ik ook niet, zeker niet als jij blijft vinden dat een kind van nog geen 4 jaar verantwoordelijk gesteld kan worden voor zijn daden.
Heb je dat ook geleerd van je leraar en uit je boeken?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

manonnetje86 schreef: Tja dat is dan je eigen keus, want de ouders weten voordat ze hun kind hier heen brengen dat er honden zijn en het kan best eens een moment voor komen dat ze even alleen zijn, maar dat weten de ouders en jij zal dan naar een ander gaan. Prima.
Maar jij hebt niet door hoe vaak je dan even weg bent. De billetjes van een kind schoonmaken wanneer die naar de wc is, even een vuilniszak in de container gooien, even de post pakken, en ga zo maar door. Nou als jij voor al die keren je hond apart kan zetten :E: Ik zou als hond zijnde daar super gestrest van worden om voor elk wisselwasje opgesloten moet zitten
Hieruit lees ik dat de honden niet altijd opgesloten worden en dat het dus ook wel gebeurt dat de honden en kinderen alleen zijn als de honden niet in de bench zijn. Ik vind het niet verantwoord ook al is het maar voor een paar tellen en zijn je honden maar klein. En ja, ik ben wel moeder en weet ook heus wel hoe dat gaat.
Ook de manier waarop je aan kleine kinderen verantwoordelijkheid voor hun eigen daden toeschrijft vind ik niet kloppen. En ook wat dat betreft weet ik wel waar ik over praat als ontwikkelingspsycholoog en docent orthopedagogiek.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
renee-uk
Zeer actief

Gertje schreef:Als je steeds je kind weg gaat houden bij de honden dan leert hij helemaal niks.
Mijn buurmeisje waar ik op pas is nu 5 maar toen ze hier voor het eerste kwam was ze 3 jaar en toen begreep ze ook gewoon dat ze niet bij de hond mocht komen.
Dus ik vind ook dat een kind van 4 dit moet begrijpen. Ik vind wel dat de volwassene verantwoordelijk is maar het kind ook. En kindjes van 4 begrijpen echt wel wat je bedoelt en als ze dit niet doen dat ze gestraft worden dat begrijpen ze ook.
Natuurlijk is het mogelijk dat je hond bijt maar dit kan ook gebeuren waar je bij bent. Mijn hond heeft eens een kind gebeten en ik stond er gewoon bij. Heb niks zien aankomen en kon het ook niet voorkomen. Het meisje knuffelde mijn hond en blijkbaar deed iets pijn want mijn hond piepte en hapte. Zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren maar niet alleen als je er niet bij bent.

Misschien dan kindjes maar niet meer over hondjes heen laten hangen?
Het is wel fijn als je ook een beetje idee hebt hoe het werkt met hondjes, zeker als je daar kinderen bij laat

En nee een hummel van 4 jaar is nooit verantwoordelijk, die kan die verantwoording helemaal nog niet aan en heeft geen idee van consequenties. Dat moeten ze nog leren namelijk.

Ik heb de liefste hond van de wereld voor kinderen, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt haar ooit met een kind alleen te laten, of om kinderen over haar heen te laten hangen.
Aaien mag, maar alleen onder toezicht van mij en ook alleen daar waar ik zeg dat ze geaaid mag worden.
Verantwoordelijkheid nemen heet dat, tegenover zo'n kind, maar ook tegenover je hond. Want als het wel misgaat heb je grote kans dat die er de dupe van is!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik vind dat je van een kind van 4 kunt verwachten dat die een hond in een afgesloten bench met rust laat. En de eerste reaktie van moeders vind ik ook veelzeggend. :roll: En een slot op de bench? Het zal wel moeten, maar ik zou daar zeker een hartig woordje over te zeggen hebben richting moeders.

@TS - je pup had goed gewond kunnen raken, ik zou idd een slot op de bench doen, maar ook, misschien is dit geen geschikt kindje om op te passen. Er zijn vast wel andere oppaskindjes te vinden die een betere opvoeding genoten hebben.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

de slootjes op mijn bench gaan heel stroef en moeizaam, dus die zou hij nooit los kunnen kirjgen maargoed ik vind het wel goed dat je het kind straf hebt gegeven, je leert kinderen toch dat je zo niet met dieren om kan gaan, heeft het gezin zelf geen enkele dieren? en sommigen praten alsof ze het kind in elkaar ramt,was de straf zo erg dan? nou ik vind dat een kind best mag weten wat er wel en niet mag en ook door een ander. en als je al een hele tijd gastouder bent van dat kleintje kan me voorstellen dat je dacht even een paar seconden iets halen en dit totaal niet verwacht maar idd een kind nooit alleen laten met dieren, les voor de volgende keer ;)
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

renee-uk schreef: En nee een hummel van 4 jaar is nooit verantwoordelijk, die kan die verantwoording helemaal nog niet aan en heeft geen idee van consequenties. Dat moeten ze nog leren namelijk.
En hoe moet zo'n kind dat dan leren als hij nooit ergens voor gestraft wordt? :oohja:
Afbeelding
Iedere dag feest!
renee-uk
Zeer actief

Magic schreef:
renee-uk schreef: En nee een hummel van 4 jaar is nooit verantwoordelijk, die kan die verantwoording helemaal nog niet aan en heeft geen idee van consequenties. Dat moeten ze nog leren namelijk.
En hoe moet zo'n kind dat dan leren als hij nooit ergens voor gestraft wordt? :oohja:
je kunt ook praten met kinderen, je kunt kinderen op hun niveau een heleboel uitleggen.

Maar ja, ik straf een pup ook niet voor ongewenst gedrag, ik leid dat in andere banen.... :roll:
Afbeelding

Magic
Zeer actief

renee-uk schreef:
Magic schreef:
je kunt ook praten met kinderen, je kunt kinderen op hun niveau een heleboel uitleggen.

Maar ja, ik straf een pup ook niet voor ongewenst gedrag, ik leid dat in andere banen.... :roll:
Kan je niet gewoon accepteren dat meningen nou eenmaal verschillen? Niet iedereen voedt op dezelfde manier op, niet iedereen lust worst, niet iedereen houdt van herders.

Ik geloof dat manon echt geen kinderbeul is als zij een oppaskindje ergens straf voor geeft. Beetje jammer dat jij haar nu wel zonder slag of stoot in die hoek drukt.
Afbeelding
Iedere dag feest!
manonnetje86
Actief
petit brabancon
Contacteer:

renee-uk schreef:
Magic schreef:

Oke dat heb ik ook gedaan. Ik heb aan het kind gevraagd wat waarom en hoe enz. Het kind wil mij geen antwoordt geven en zegt alleen maar gewoon en nou en. Dan gaat het op de gang. Dat is de straf die ik gegeven heb. Ik weet dat zijn moeder ook die straf geeft.
Dus ik heb wel degelijk eerst proberen te praten.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Magic schreef: Kan je niet gewoon accepteren dat meningen nou eenmaal verschillen? Niet iedereen voedt op dezelfde manier op, niet iedereen lust worst, niet iedereen houdt van herders.

slaat dat niet ook op jou?
waarom accepteer je niet dat mijn mening verschilt van die van jou?

Ik geloof dat manon echt geen kinderbeul is als zij een oppaskindje ergens straf voor geeft. Beetje jammer dat jij haar nu wel zonder slag of stoot in die hoek drukt.

het woord kinderbeul heb ik nergens laten vallen, dat ik het een verkeerde benadering vind wel en ik zie totaal niet in waarom ik dat niet mag zeggen.
Zo werkt dat nou eenmaal als je iets op een forum zet, dan kijg je ook andere meningen te horen.
Wil je dat niet, plaats je geen topic.
Niet echt moeilijk hoor!
oh en het ging niet om 'ergens straf voor geven' het ging om straf in dit specifieke geval, waar ik denk dat een uitleg meer zoden aan de dijk zou zetten.
Wel graag on topic blijven!
Afbeelding

Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

nou op de gang, man ze heeft hem toch niet eens aangeraakt.
een kind van 4 weet toch wel dat hij dat niet met dieren kan doen? en zoniet weet hij dat nu ;)
Laatst gewijzigd door Chicoahua op 18 nov 2009 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
manonnetje86
Actief
petit brabancon
Contacteer:

[/quote]Ik geloof dat manon echt geen kinderbeul is als zij een oppaskindje ergens straf voor geeft. Beetje jammer dat jij haar nu wel zonder slag of stoot in die hoek drukt.[/quote]

pfff gelukkig ben ik dat niet :wink:
Ik ben best wel uit mijn slof geschoten toen ik dat zag, maar heb nog nooit een kind geslagen en hoop dat ook echt nooit te doen.
Ik geef wel eens aan kleinere kinderen een pedagogische tik over de vingers (zachtjes hoor)
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

manonnetje86 schreef:
renee-uk schreef: je kunt ook praten met kinderen, je kunt kinderen op hun niveau een heleboel uitleggen.

Oke dat heb ik ook gedaan. Ik heb aan het kind gevraagd wat waarom en hoe enz. Het kind wil mij geen antwoordt geven en zegt alleen maar gewoon en nou en. Dan gaat het op de gang. Dat is de straf die ik gegeven heb. Ik weet dat zijn moeder ook die straf geeft.
maar dan straf je dus voor dat antwoord en niet voor het feit dat ie jouw hondje uit de bench gevist heeft?
Afbeelding

Gertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik ben het eens magic.

En vind ook dat je je kinderne niet over je hond moet laten hangen en dat is bij mij ook zeker niet gebeurd. Het meisje in kwestie stond naast mijn hond en kwam net met hoor hoofd boven de hond uit dus ze hing er niet ove rheen. Ze bukte om de hond te knuffelen iets wat ze altidj deed en altijd goed ging. en nu even niet wat had ik dan moeten doen? Het kind bij de hond weg houden?

En manon heeft gewoon goed gereageerd, wi zegt dat ze niet tegen het kind heeft gezegd waarom die straf kreeg? Dit kan ook samen met straf.

En wij respecteren echt wel dat jou mening anders is het is de manier waarop je reageerd waar wij op reageren.
manonnetje86
Actief
petit brabancon
Contacteer:

renee-uk schreef:
manonnetje86 schreef:
renee-uk schreef: je kunt ook praten met kinderen, je kunt kinderen op hun niveau een heleboel uitleggen.

maar dan straf je dus voor dat antwoord en niet voor het feit dat ie jouw hondje uit de bench gevist heeft?
Als ik na dat het jongetje een tijdje op de gang heeft gestaan wel het goede antwoordt krijg en dat hij dan wel weet waarom hij straf heeft dan straf ik toch echt wel voor het goede.
Dat hij op de gang staat kan hij er een poosje over nadenken wat hij fout heeft gedaan en het werkte.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Chicoahua schreef:nou op de gang, man ze heeft hem toch niet eens aangeraakt.
een kind van 4 weet toch wel dat hij dat niet met dieren kan doen? en zoniet weet hij dat nu ;)
manonnetje86 schreef:Nou hij heeft van mij anders al een beste straf gehad als het goed is doet hij dit ook echt niet weer.
daar haal ik niet direkt op de gang zetten uit, misschien had TS dat er beter bij kunnen zetten.
Afbeelding

josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Belle schreef:
manonnetje86 schreef: Tja dat is dan je eigen keus, want de ouders weten voordat ze hun kind hier heen brengen dat er honden zijn en het kan best eens een moment voor komen dat ze even alleen zijn, maar dat weten de ouders en jij zal dan naar een ander gaan. Prima.
Maar jij hebt niet door hoe vaak je dan even weg bent. De billetjes van een kind schoonmaken wanneer die naar de wc is, even een vuilniszak in de container gooien, even de post pakken, en ga zo maar door. Nou als jij voor al die keren je hond apart kan zetten :E: Ik zou als hond zijnde daar super gestrest van worden om voor elk wisselwasje opgesloten moet zitten
Hieruit lees ik dat de honden niet altijd opgesloten worden en dat het dus ook wel gebeurt dat de honden en kinderen alleen zijn als de honden niet in de bench zijn. Ik vind het niet verantwoord ook al is het maar voor een paar tellen en zijn je honden maar klein. En ja, ik ben wel moeder en weet ook heus wel hoe dat gaat.
Ook de manier waarop je aan kleine kinderen verantwoordelijkheid voor hun eigen daden toeschrijft vind ik niet kloppen. En ook wat dat betreft weet ik wel waar ik over praat als ontwikkelingspsycholoog en docent orthopedagogiek.

Ik kan het alleen maar heel erg eens zijn met Belle. Je kan en mag kleine kinderen en honden geen moment alleen laten. En het is aan jou als oppasmoeder om daar een oplossing voor te vinden. Toen mijn kinderen klein waren had ik geen honden, alleen maar katten, maar als ik de kamer uitging, ging òf de kat òf het kind mee; ALTIJD! Ik liet mijn kinderen trouwens nooit zonder toezicht, want ik had geen traphekjes ed Het is heel goed dat je je oppaskindjes leert hoe ze met een hond om moeten gaan, maar vergeet niet dat jij en alleen jij (en dus nooit het kind) verantwoordelijk bent/blijft.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Gertje schreef:Ik ben het eens magic.

En vind ook dat je je kinderne niet over je hond moet laten hangen en dat is bij mij ook zeker niet gebeurd. Het meisje in kwestie stond naast mijn hond en kwam net met hoor hoofd boven de hond uit dus ze hing er niet ove rheen. Ze bukte om de hond te knuffelen iets wat ze altidj deed en altijd goed ging. en nu even niet wat had ik dan moeten doen? Het kind bij de hond weg houden?

En manon heeft gewoon goed gereageerd, wi zegt dat ze niet tegen het kind heeft gezegd waarom die straf kreeg? Dit kan ook samen met straf.

En wij respecteren echt wel dat jou mening anders is het is de manier waarop je reageerd waar wij op reageren.
oh maar als ik het met jullie eens was geweest had je waarschijnlijk niet zoveel moeite gehad met mijn manier van reageren.
het is allemaal betrekkelijk hoor.

Ik vind het onvoorstelbaar dat jullie vinden dat een kind van nog geen 4 verantwoordelijk is voor zn daden en dat je daar met betrekking tot honden ook gerust een risiko mee kunt nemen.

Ja vreemd he, dat het met jouw hond en dat kindje altijd goed ging en nu even niet.
Dat heb je dus met honden, vandaar dat je honden en kinderen ook nooit alleen moet laten :ok:
Maar waarschijnlijk moet er eerst meer gebeuren -verminkt kind of zo- voordat dat doordringt. En dan is het 'hoe heeft dat nou kunnen gebeuren, het ging toch altijd goed' :roll:
Doodeng vind ik het
kinderen spreken geen hondentaal en al zeker niet als ze zo klein zijn.
Afbeelding

Magic
Zeer actief

renee-uk schreef: Zo werkt dat nou eenmaal als je iets op een forum zet, dan kijg je ook andere meningen te horen.
Wil je dat niet, plaats je geen topic.
Niet echt moeilijk hoor!
Dat ben ik helemaal met je eens, maar je zou ook kunnen overwegen om je mening iets genuanceerder te brengen zodat je tot een discussie/gesprek komt, in plaats van aanvallen-verdedigen.

We zitten hier allemaal om elkaar te helpen hoor, niet om elkaar de les te lezen (hoewel sommige mensen het soms lastig maken om dit te blijven geloven).
Afbeelding
Iedere dag feest!
manonnetje86
Actief
petit brabancon
Contacteer:

Mijn mening is dat wanneer ik even de post moet pakken of de deur open moet doen ik dat gewoon kan doen als de honden liggen te slapen en er is een kind van 4 jaar. Als het nog maar een baby is ja dat vind ik nog weer wat anders.Ik woon tenslotte maar in een klein huis en heb helaas geen kasteel. Ik heb geen honden om ze de hele dag op te sluiten, want dat zou ik anders moeten doen.
Er kan net zo goed wat gebeuren waar ik bij ben en dan hoef je het ook niet altijd te zien. Als ik denk wat langer weg te blijven dan neem ik de kinderen wel mee.
Afbeelding
Magic
Zeer actief

renee-uk schreef:
Gertje schreef:Ik ben het eens magic.

oh maar als ik het met jullie eens was geweest had je waarschijnlijk niet zoveel moeite gehad met mijn manier van reageren.
het is allemaal betrekkelijk hoor.

Ik vind het onvoorstelbaar dat jullie vinden dat een kind van nog geen 4 verantwoordelijk is voor zn daden en dat je daar met betrekking tot honden ook gerust een risiko mee kunt nemen.

Ja vreemd he, dat het met jouw hond en dat kindje altijd goed ging en nu even niet.
Dat heb je dus met honden, vandaar dat je honden en kinderen ook nooit alleen moet laten :ok:
Maar waarschijnlijk moet er eerst meer gebeuren -verminkt kind of zo- voordat dat doordringt. En dan is het 'hoe heeft dat nou kunnen gebeuren, het ging toch altijd goed' :roll:
Doodeng vind ik het
kinderen spreken geen hondentaal en al zeker niet als ze zo klein zijn.
Ik ken iemand die haar zoontje heeft verloren omdat ze even naar de keuken ging terwijl frummel in de tuin was. Ze is hem welgeteld een halve minuut uit het oog verloren en in die tijd heeft het kereltje jammerlijk het tuinhekje open weten te krijgen en is hij in het water gevallen. Verdronken.

Zij voelt zich hier enorm schuldig over. Maar zou je haar ook belerend toespreken wegens onverantwoord gedrag? Zou zij ook nooit meer kinderen mogen krijgen, omdat ze daar kennelijk niet voor kan zorgen?

Wat is het wezenlijke verschil hier, dat er niets gebeurd is?
Afbeelding
Iedere dag feest!
Gertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Renee, dat ongelukje met mijn hond was waar ik bij stond. Samen met nog meer mensen.
Zoals ik zei moet ik dan het kind uit de buurt hoduen van mijn hond en andersom?
Ja een ongelukje zit in een klein hoekje en hier ben ik me ook zeer van bewust, ik zeg alleen dat zulke dingen niet alleen gebeuren waar niet je bij bent.

En ik ze ook niet dat het kind alleen verantwoordelijk is. Maar vind wel dat hij na kan denken en als hem geleerd word dat hij van de honden af moet blijven als ze in de bench of zo liggen dat hij dat gewoon moet doen. Een kind van 4 begrijpt dat echt wel.
En verantwoordelijkheid nemen gaat het nu helemaal niet om. Manon heeft de verantwoording toch op zich genomen? Ik begrijp jou standpunt en ik respecteer je mening ik ben het er ook meer en deel mee eens. Dus ja ik reageer alleen omdat jij zo fel reageerd.

maar je kan kinderen en kinderen ook niet allen laten volgens het verhaaltje van nana. En ik ken genoeg verhalen van honden die andere honden dood bijten. Mogen honden met honden ook niet meer samen dan?
Laatst gewijzigd door Gertje op 18 nov 2009 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

Magic schreef: Dat ben ik helemaal met je eens, maar je zou ook kunnen overwegen om je mening iets genuanceerder te brengen zodat je tot een discussie/gesprek komt, in plaats van aanvallen-verdedigen.

We zitten hier allemaal om elkaar te helpen hoor, niet om elkaar de les te lezen (hoewel sommige mensen het soms lastig maken om dit te blijven geloven).
me dunkt dat ik genuanceerd heb, ik heb alleen geen zin om dat te blijven doen.
zachte heelmeesters maken stinkende wonden en het gaat niet om iets onbelangrijks.
Vraag me af of jullie nog zo meelevend en meegaand zouden zijn als je eigen kind door een hondenbeet een blijvend litteken oploopt in zn gezicht of misschien nog wel erger gewond raakt.
En dat is iets dat makkelijk kan gebeuren als je te licht denkt over honden en kleine kinderen alleen laten.
Afbeelding

Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

manonnetje86 schreef:Mijn mening is dat wanneer ik even de post moet pakken of de deur open moet doen ik dat gewoon kan doen als de honden liggen te slapen en er is een kind van 4 jaar. Als het nog maar een baby is ja dat vind ik nog weer wat anders.Ik woon tenslotte maar in een klein huis en heb helaas geen kasteel. Ik heb geen honden om ze de hele dag op te sluiten, want dat zou ik anders moeten doen.
Er kan net zo goed wat gebeuren waar ik bij ben en dan hoef je het ook niet altijd te zien. Als ik denk wat langer weg te blijven dan neem ik de kinderen wel mee.
Als je dan al kinderen alleen zou moeten laten met honden (wat ik al geen goed idee vind), dan zou ik het risico met een kind van 4 groter vinden dan met een baby. Een baby kan niet naar de hond toe gaan, een kind van 4 wel.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Gertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

renee-uk schreef:
Magic schreef: Dat ben ik helemaal met je eens, maar je zou ook kunnen overwegen om je mening iets genuanceerder te brengen zodat je tot een discussie/gesprek komt, in plaats van aanvallen-verdedigen.

me dunkt dat ik genuanceerd heb, ik heb alleen geen zin om dat te blijven doen.
zachte heelmeesters maken stinkende wonden en het gaat niet om iets onbelangrijks.
Vraag me af of jullie nog zo meelevend en meegaand zouden zijn als je eigen kind door een hondenbeet een blijvend litteken oploopt in zn gezicht of misschien nog wel erger gewond raakt.
En dat is iets dat makkelijk kan gebeuren als je te licht denkt over honden en kleine kinderen alleen laten.

Ik heb ook een groot lidteken van een grote duitse herder, dit was toch echt mijn eigen schuld en daar was ik me zeer bewust van op een leeftijd van 7 dus nog een kind.
manonnetje86
Actief
petit brabancon
Contacteer:

Belle schreef:
manonnetje86 schreef:Mijn mening is dat wanneer ik even de post moet pakken of de deur open moet doen ik dat gewoon kan doen als de honden liggen te slapen en er is een kind van 4 jaar. Als het nog maar een baby is ja dat vind ik nog weer wat anders.Ik woon tenslotte maar in een klein huis en heb helaas geen kasteel. Ik heb geen honden om ze de hele dag op te sluiten, want dat zou ik anders moeten doen.
Als je dan al kinderen alleen zou moeten laten met honden (wat ik al geen goed idee vind), dan zou ik het risico met een kind van 4 groter vinden dan met een baby. Een baby kan niet naar de hond toe gaan, een kind van 4 wel.
Idd maar een kind van 4 kan zich nog weren en een baby niet. Als een baby op de grond ligt vindt ik dat er meer risico aanzit. Als een kind in de box ligt laat ik het gerust alleen met mijn hondjes
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”