Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zoooooooo kwaaaaaaaaaad

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fin
Zeer actief

Re: zoooooooo kwaaaaaaaaaad

Ongelezen bericht door Fin »

MARC_S schreef:En wat nou als ik geen zin heb in jouw instructies? Ik spreek geen Nederlands? Of ik een jonge hond heb die even niet wil luisteren? Mijn probleem? Ik heb geen probleem. Ik heb een lieve hond en ik ben een aardige kerel. Jij hebt een probleem want jouw hond is hond-agressief en jij verwacht dat ik daar dan snel even op aanpas. Dat terwijl ik net heerlijk heb gewandeld en mijn hond heerlijk heeft gespeeld met andere honden. Daar is niks mis mee maar hou mij er maar gewoon buiten. Ik heb meerdere agressieve honden gehad en dus was IK degene die daar naar handelde. Lekker snachts wandelen of op afgelegen plaatsen. Weg gaan zodra iemand komt met een hond etc etc. Dat is de correcte manier waarop je met een probleem omgaat :wink: Je gaan beroepen op je hond mag niet los dus hij gaat eraan vind ik nogal bizar. Helemaal als ik om mijn hond heel te houden allemaal instructies krijg van "wat is Uw naam eigenlijk?"
Ik moet eerlijk bekennen dat Marc hier wel mijn gevoel verwoord. Voor ik op dit forum kwam en het één en ander opgestoken heb over hondagressieve honden en de problemen die dat geeft voor hun eigenaren, had ik er ook weinig begrip voor. Liep een keertje met mijn nog jonge honden van de auto naar de rand van het losloopgebied. OK, dat was nog een stukje parkeerplaats, maar letterlijk amper tien meter verwijderd van het gebied waar ze legaal los mogen lopen. Ging een jonge Durga even een kijkje nemen bij een aangelijnde Duitse herder. Het beest viel prompt giga uit tegen haar, en Durretje deed drie keer niets. Ook al commentaar van de eigenaresse van de Duitse herder, ook al weer het 'hou je hond bij je!'. Nou die heeft ook te horen gekregen dat als haar hond zich niet wist te gedragen, ze daar niets te zoeken had. Nu zou mijn reaktie genuanceerder zijn, maar nog steeds in grote lijnen hetzelfde.

Overigens ben ik daarna jarenlang op dezelfde wijze van dat stukje parkeerterrein naar het losloopgebied gelopen, en heb nooit meer zo'n zelfde situatie meegemaakt. Dat zegt ook genoeg, denk ik zo.
Kossie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Compleet onherleidbaar bastaard van Griekse oorsprong, al lijkt er absoluut wat herder en wat collie in te zitten..dus helemaal onherleidbaar toch ook weer niet :)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kossie »

Persoonlijk denk ik ook dat het baasje vaker het probleem is als de hond....
Als je als baas je verantwoording neemt zorg je er hoe dan ook voor dat jouw hond andere honden (of kinderen, mensen, etc) geen kwaad kan doen. Of dat nou door aan de lijn houden, muilkorfen of op afgelegen plaatsen of afwijkende tijden lopen is.
Maar nee, sommige baasjes vinden dat ook hun agressieve honden alle rechten van de wereld hebben.

Zo liepen wij met onze Dokus (9 maanden oud, reutje, halfhoge hond) afgelopen zondag in losloopbos. Er kwamen twee grote herders aan en de eerste kennismaking ging goed. Plots begint één van beide herders te grommen en ondanks dat Dokus "netjes" onderdanig laat zien dat de herder de meerdere is grijpt hij hem zonder verdere waarschuwing en neemt hem volledig in de houdgreep.

Wat doet het baasje terwijl onze Dokus ligt te piepen en huilen?
NIETS!
Komt gewoon rustig verder aanlopen, bijna glimlachend. Pas op mijn geschreeuw zijn hond weg te trekken gaat hij, voor mijn gevoel na eeuwen, dat eens doen.
Andere mensen die stonden te kijken trekken ondertussen hun kinderen weg als herder twee die kant op gaat, die zijn zich ook wildgeschrokken.

Baasje roept op alle commotie alleen maar: dit is losloopgebied, dat mogen mijn honden dan ook.....

Zolang dat soort baasjes er zijn, houden we dit soort discussies en problemen denk ik.
Als je zelf niet inziet dat jouw eigen asociale/agressieve hond het probleem is en dat jij daar verantwoordelijk voor bent, dan houdt het toch een beetje op?!
Groetjes,
Linda en Dokus!
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

monky555 schreef: maar die gene met aangelijnde honden staat gewoon in zijn recht :wink:
Niet als zij hun hond zelf aangelijnd ook niet onder controle hebben omdat hij dus gaten in andere honden kan bijten.
En ja, ik heb sociale honden. Ik heb ook vrij lang een hondje gehad dat snel wat bangig was voor vreemde grote honden. Heeeeel raar, maar dan liep ik dus niet met haar in grote losloopgebieden onder het mom van "laten ze hun honden maar bij zich houden", want tja, de mijne was bang, en ik en mijn hond was dus ook de lul als het mis ging.
Maar dan heb je een hond die gaten bijt, en dan opeens kan je wel in losloopgebieden gaan lopen en roepen "laat ze die honden maar bij zich houden", want tja, als er gaten in andermans hond zitten was jouw hond iig niet de pineut he?
Lekker makkelijk.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Even iets heel anders. Ik lees steeds dat mensen hun hond onder controle moeten hebben. Dat hun hond eerst moet luisteren en dan pas los kan etc etc. Waarom luistert je eigen hond dan niet naar ZITTEN en KOP DICHT! ??? Waarom moet mijn hond onmiddelijk komen als ik roep maar mag jij je hond aan de lijn notabene zover out of controll laten gaan dat hij een hond pakt. De lijn betekent voor mij dus niks als je geen controle over je honden hebt.

Ook een hond aan de lijn hoor je in het openbaar onder controle te hebben. :ok: Daar hoort bij dat je niet machteloos staat als hij hondjes begint te mollen die niet meteen komen als ze geroepen worden. Zeg nou zelf, welke wereld leef je dan? Ik tilde mijn hond op of desnoods trok ik hem aan zijn halsband mee. Hij heeft nog nooit aan de riem een hond kunnen bijten. Kom op zeg, die controle is wel het minste wat je van iemand die met een paar honden wil lopen mag verwachten.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:Even iets heel anders. Ik lees steeds dat mensen hun hond onder controle moeten hebben. Dat hun hond eerst moet luisteren en dan pas los kan etc etc. Waarom luistert je eigen hond dan niet naar ZITTEN en KOP DICHT! ??? Waarom moet mijn hond onmiddelijk komen als ik roep maar mag jij je hond aan de lijn notabene zover out of controll laten gaan dat hij een hond pakt. De lijn betekent voor mij dus niks als je geen controle over je honden hebt.

Ook een hond aan de lijn hoor je in het openbaar onder controle te hebben. :ok: Daar hoort bij dat je niet machteloos staat als hij hondjes begint te mollen die niet meteen komen als ze geroepen worden. Zeg nou zelf, welke wereld leef je dan? Ik tilde mijn hond op of desnoods trok ik hem aan zijn halsband mee. Hij heeft nog nooit aan de riem een hond kunnen bijten. Kom op zeg, die controle is wel het minste wat je van iemand die met een paar honden wil lopen mag verwachten.
:ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik vind ook nog dat je het recht niet hebt om een circel van riemlengte in een gebied te claimen als "pas op want binnen deze circel gaat je hond eraan". Het is niet jouw gebied en ik en mijn honden mogen gaan en staan waar we willen. Niemand heeft het recht stukjes te claimen en daar niemand binnen te dulden op risico van "hondje wordt gepakt". Wat geeft je dat recht? Ik kan dan ook gaan roepen dat je op moet rotten uit het gebied dat mijn hond gebruikt om te "zijn". Ga jij maar aan de kant als mijn hond in jouw cirkel wil zijn en jouw honden trekken dat niet. Mijn hond doet niks hoor.
Afbeelding
Noor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaanse Herder

Ongelezen bericht door Noor »

Wat een toestand he :ugh:

Ik liep vanmiddag met de hond in het bos, lekker balletje gooien, komt er een mevrouw met zo'n hond die Henny Huisman vroeger ook had. Of ik mijn balletje wilde vasthouden, want haar hond pakt dat altijd en dan krijg ik 'm niet meer terug van hem. En omdat ik nog in een "Hoera ik heb een leuke lieve hond" stemming ben, pakte ik braaf de bal en wachtte tot ze voorbij was.

Achteraf, als ik er zo over nadenk en met dit topic in mijn achterhoofd is het natuurlijk van de zotte dat ik geen balletje kan gooien op het moment dat zij langs komt stiefelen met haar hond. Zij moet hem idd onder controle houden en het moet niet zo zijn dat de rest in het bos dan maar zich aan haar regels moet houden. :roll: . Het gaat hier natuurlijk om een "lullig" balletje, maar het principe is hetzelfde. Als je hond zich niet kan inhouden, omdat jij als eigenaar niet de discipline hebt om het hem af te leren, dan moet je het niet het probleem van een ander maken.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik vind het persoonlijk netter om te waarschuwen dat je honden niet vriendelijk zijn tegen andere honden, dan om iemand gelijk te vragen hún hond(en) aan te lijnen. Misschien hebben die wel helemaal geen zin in contact met jouw honden, lopen ze er liever met een grote boog omheen? Of staan zo goed onder appél dat ze aan 't been geplakt langslopen?

Blijkbaar was dat hier niet het geval, en dan vind ik dat je wel gelijk hebt wat betreft 't aanlijngedeelte. Twee mensen met hondagressieve honden, één wel met riemen en de ander heeft die mogelijkheid niet willen nemen. Tsja, dan vind ik dat de eerste wel meer in z'n recht staat. Praktisch gezien heb je natuurlijk niet zoveel keuze, als je 't gewoon niet goed genoeg kan inschatten dan is de overkant van de sloot inderdaad de beste optie. Die riemen voor de vreemde honden kan je niet zomaar tevoorschijn toveren.

Maar ja, ik heb een jonge hond die soms niet zo goed luistert (heerlijk, zo'n puber). Hij is niet agressief en verwondt niets of niemand, eigenlijk is het gewoon een vrij grote pup, maar ik vind 't ook geen fijn idee om iemand tegen te komen met drie sterke honden die die van mij absoluut niet in de buurt dulden. Ik heb wel een 'even snuffelen' type, (is wel verminderd de laatste maanden, zeker als er een bal te halen valt :wink: ) en het lijkt me niet fijn als hij bij 'hallo, zin om verder kennis te maken of niet?' al besprongen wordt door drie sterke honden. Zeker als die aan één baas vast zitten, dat lijkt me onmogelijk tegen te houden.
Wel goed dat je waarschuwt, dan zal ik 'm meteen roepen of pakken. Ik zou alleen, for the sake of conversation, daarmee beginnen, en niet met roepen dat iemand z'n hond moet aanlijnen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

nou nog ff wat verduidelijking
hier zijn geen losloopgebieden, ook het gedeelte met het pasje niet

en bente doet geen vlieg kwaad en wil alleen spelen, maar de andere 2 zijn idd niet vriendelijk als ze naar hun toe komen
dan vraag ik netjes of ze hun hond ff bijhouden
en dan is het blijkbaar nog niet goed
dan provoceer ik????
nou sorry maar zoveel onzin heb ik nog nooit van mn leven gehoord

en mijn honden vallen niet uit
en houden hun kop als ik het wil
alleen niet meer als ze vol op hun afkomen
en als jij dat met jouw hond bij mij het er uit wil helpen trainen
heel graag
ik heb alleen nog steeds geen mens gevonden die mij daar bij wil helpen met hun hond
en het gebeurd zo sporadisch dat ik moeite er mee heb om dat eruit te trainen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

pammetje schreef:nou nog ff wat verduidelijking

en bente doet geen vlieg kwaad en wil alleen spelen, maar de andere 2 zijn idd niet vriendelijk als ze naar hun toe komen
dan provoceer ik????

heel graag
ik heb alleen nog steeds geen mens gevonden die mij daar bij wil helpen met hun hond
Als er geen losloopgebieden zijn waar jij woont dan krijg je al snel dat mensen hun hond toch loslaten in aanlijngebieden. Hier vlak bij mij in de omgeving zijn er al meerdere van die gedoogplekken waar mensen hun hond even laten uitrazen. En misschien is het in het vervolg dan iets handiger om even te zeggen dat jouw honden niet met andere honden kunnen, en het dan aan de andere partij overlaten om te bepalen wat hij of zij doet.

Laatst ook een keer gehad dat er een jongen met een hondagressieve hond aan de rand van het meer zat en me toeriep of ik vanwege zijn hond, mijn hond aan wilde lijnen. Inclusief het 'hij bijt' verhaal erbij. Maar alleen Christo liep los, en die kan ik er met een balletje in de hand zo langs loodsen. Zonder bal ook, een 'Nee Chris, beter van niet' is voor mijn blo-Jannetje voldoende.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:
Marion. schreef:
MARC_S schreef:Die bordjes geven uitzonderingen aan :pffff: :mrgreen:

Ik vraag me af waar dat gebied is met dat pasje. Als dat een gebied is zoals ik denk dat het is dan mag je daar wel los lopen met de honden :pffff:
* Verwijderd door moderator. Dringend verzoek de één-tweetjes naar elkaar te laten voor wat het is op het forum . Andere forummers hoeven niet hiermee niet geconfronteerd te worden.*
* Verwijderd door moderator. Dringend verzoek de één-tweetjes naar elkaar te laten voor wat het is op het forum . Andere forummers hoeven niet hiermee niet geconfronteerd te worden.*
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

als ze gewoon terug reageert dat ze niet komen is er toch ook niks aan de hand
alleen hier werd ik ff heel pissig om
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Ik vind ook nog dat je het recht niet hebt om een circel van riemlengte in een gebied te claimen als "pas op want binnen deze circel gaat je hond eraan". Het is niet jouw gebied en ik en mijn honden mogen gaan en staan waar we willen. Niemand heeft het recht stukjes te claimen en daar niemand binnen te dulden op risico van "hondje wordt gepakt". Wat geeft je dat recht? Ik kan dan ook gaan roepen dat je op moet rotten uit het gebied dat mijn hond gebruikt om te "zijn". Ga jij maar aan de kant als mijn hond in jouw cirkel wil zijn en jouw honden trekken dat niet. Mijn hond doet niks hoor.
Doe niet zo zielig en betweterig, man. Ik heb je zelf neurotisch het hoekje om zien lopen. Geen kip (laat staan een hond in de buurt), maar jouw hond had hooguit 50 cm ruimte. En jij maar kijken met die kikkerogen of alles goed was om je heen.

Als mensen mij vragen om mijn honden aan te lijnen, dan doe ik dat. Al zijn ze mega-sociaal, lopen ze niet op andere honden af, èn luisteren ze ook nog eens prima. En losloop- of aanlijngebied maakt me dan niet uit. Ik lijn de honden aan.

Beetje rekening houden met de honden die een ander heeft, lijkt me wel zo sociaal.
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

MARC_S schreef:
Marion. schreef:
MARC_S schreef:Die bordjes geven uitzonderingen aan :pffff: :mrgreen:

Ik vraag me af waar dat gebied is met dat pasje. Als dat een gebied is zoals ik denk dat het is dan mag je daar wel los lopen met de honden :pffff:

Reactie niet meer van toepassing dus verwijderd.
Laatst gewijzigd door Murphy op 13 nov 2009 05:36, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou sorry hoor, ik kan me totaal niet meer terugvinden in alles wat er hier nou weer bijgehaald wordt.
Ik heb een hondonvriendelijke hond en dat weet ik
Mijn hondonvriendelijke hond komt niet los en loopt dus altijd aan de lijn.
Dat doe ik om andere honden te beschermen, niet omdat ik het zo leuk voor haar vind.
Wij gaan niet naar drukke losloopgebieden, want ik heb geen idee wat ik daar met zo'n hond te zoeken heb.

Als ik in een aanlijngebied wandel of in een stil losloopgebied (waar mijn hond nog steeds aan de lijn zit, als is het daar een 15 m. lijn) en ik kom iemand tegen met een losse hond vraag ik gewoon of ze die even bij zich kunnen houden omdat mijn hond die aan de lijn zit niet vriendelijk is.
Wat daar mis mee is zie ik werkelijk niet en eerlijk gezegd heb ik ook nog nooit meegemaakt dat dat een probleem was.
Honden worden even teruggeroepen en we gaan vrolijk allemaal weer ons weegs.

Kom ik mensen tegen op een smal paadje laat ik mijn hond vanhet pad af zitten en weer vraag ik aan die mensen of ze hun hond bij zich willen houden als ze dat - zoals meestal al gebeurt- al niet uit zichzelf doen.
Die mensen passeren ons en weer gaan we allemaal onze eigen weg.
Ook daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Als er een pup of een jonge hond toch naar ons toekomt weet ik echt wel te voorkomen dat er iets gebeurt en dat zal ik ook zeker doen, maar als iemand te belazerd is om even zn hond bij zich te houden als ik dat gewoon netjes vraag dan ga ik me echt niet in allerlei bochten wringen om zo iemand te ontwijken.
Ik heb mijn hond bij me en aan de lijn en daar moeten ze het maar mee doen als ze zelf zo onwillig zijn om de normale beleefdheden in acht te nemen.
Zoals ik al zei, als ik mijn andere wel hondvriendelijke hond bij me heb hou ik die ook bij me als me daarom gevraagd wordt, ik zie niet in waarom ik dat niet zou doen als iemand me daar op een normale manier om vraagt.
Kleine moeite hoor!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

christo schreef:
pammetje schreef:nou nog ff wat verduidelijking

dan provoceer ik????

heel graag
Als er geen losloopgebieden zijn waar jij woont dan krijg je al snel dat mensen hun hond toch loslaten in aanlijngebieden. Hier vlak bij mij in de omgeving zijn er al meerdere van die gedoogplekken waar mensen hun hond even laten uitrazen. En misschien is het in het vervolg dan iets handiger om even te zeggen dat jouw honden niet met andere honden kunnen, en het dan aan de andere partij overlaten om te bepalen wat hij of zij doet.

Laatst ook een keer gehad dat er een jongen met een hondagressieve hond aan de rand van het meer zat en me toeriep of ik vanwege zijn hond, mijn hond aan wilde lijnen. Inclusief het 'hij bijt' verhaal erbij. Maar alleen Christo liep los, en die kan ik er met een balletje in de hand zo langs loodsen. Zonder bal ook, een 'Nee Chris, beter van niet' is voor mijn blo-Jannetje voldoende.
Dat is dan ook voldoende. :ok:
Maar als er geen losloopgebieden zijn en iemand houdt uit verantwoordelijkheidsgevoel zijn honden aan de lijn en vraagt aan een ander die zijn honden los laat lopen of hij ze bij zich wil houden......................... dus niet naar de aangelijnde honden toe wil laten gaan......................... dan vind ik dat persoonlijk heel netjes en dat hoeft niet te worden afgedaan als provoceren of meer van die onzin.

Over die parkeerplaats gesproken.................
Ik houd mijn honden vast op een parkeerplaats, ook 10 meter van de rand van het bos waar ze los mogen.
Een herder die aan de lijn op die parkeerplaats staat te brullen hoeft loslopend in het losloopgebied helemaal geen problemen te geven.
Ik krijg de ziekte in als mensen hun hond loslopend vanaf de auto mee het bos in nemen, als ze daarbij mijn aangelijnde honden lopen te hinderen.
En ik gooi mijn honden voor geen goud los op een parkeerplaats.
Zeker niet nadat de hond van een vriendin op een parkeerplaats dood is gereden.

Het is gewoon normaal menselijk fatsoen als je wat rekening met elkaar houdt.

@Pammetje, ik denk dat het pesterij was en dat er waarschijnlijk geen hond op de jouwe af zou zijn gekomen.
Het was aardiger geweest om dat ook gewoon zo te zeggen, maar sommige mensen vinden het leuk om dan zo te pesten.

Ik was niet eens halverwege die sloot gekomen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Moos schreef:
monky555 schreef: maar die gene met aangelijnde honden staat gewoon in zijn recht :wink:
Niet als zij hun hond zelf aangelijnd ook niet onder controle hebben omdat hij dus gaten in andere honden kan bijten.
En ja, ik heb sociale honden. Ik heb ook vrij lang een hondje gehad dat snel wat bangig was voor vreemde grote honden. Heeeeel raar, maar dan liep ik dus niet met haar in grote losloopgebieden onder het mom van "laten ze hun honden maar bij zich houden", want tja, de mijne was bang, en ik en mijn hond was dus ook de lul als het mis ging.
Maar dan heb je een hond die gaten bijt, en dan opeens kan je wel in losloopgebieden gaan lopen en roepen "laat ze die honden maar bij zich houden", want tja, als er gaten in andermans hond zitten was jouw hond iig niet de pineut he?
Lekker makkelijk.
maar een aangelijnde hond staat altijd meer onder controle als een loslopende hond :wink:
dan moet je gewoon zorgen dat je loslopende hond niet in de buurt komt :wink:

en nogmaals ik heb bijna nooit problemen, sommige dingen kan je gewoon niet uit de weg gaan :wink:
dat heeft niks te maken dat mijn honden een andere hond gaatjes zouden bijten, maar sommige dingen wil ik gewoon niet omdat het fout zou kunnen gaan en dat ben ik liever voor :wink:
bijvb amy houdt niet van opdringerige reuen, ze waarschuwt ze luisteren ze niet naar haar, stuur ik ze wel weg want dat hoeft ze van mij niet zelf op te lossen :wink:
monky kan uitvallen maar ik kan hem goed genoeg dat hij dat pas doet als een hond weg loopt want als hij te dichtbij staat zal die dat niet doen, dan kunnen er 2 dingen gebeuren of de andere hond druipt af of hij krijgt op zijn klote en dan schijt hij 7 kleuren :mrgreen:
nou heb ik het alleen over mijn staff's :oeps: sara houdt bijvb niet van haar eigen rassen en witte honden, dan is het korthouden en doorlopen of omlopen :wink:

ik ken mijn honden goed genoeg om te weten wat ze wel kunnen en wat niet en naar die situaties handel ik, maar misschien heb ik voor mijn rassen makkelijk praten, want die van mij knokken gewoon liever niet en dat wil ik ook niet en onder mijn toezicht gebeurt het ook niet :wink:

maar lopen mijn honden los voornamelijk iza & rio, en gaan ze naar en wild vreemde hond die gaatjes in ze bijt ben ik volwassen genoeg om te zeggen dat het mijn fout is :wink: want dat moeten ze gewoon niet doen :neenee: daarnaast doen ze het wel weten mijn honden dondersgoed of ze ff kunnen buurten of niet als een hond echt moordlustig is zullen ze daar met een boog omheen lopen :wink:

jullie kunnen provoceren, ik kan het ook :mrgreen: ik vindt het altijd wel leuk dat de zelfde mensen lekker blijven door hameren over de zelfde onderwerpen, vooral als het woordje vechthond in beeld is :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marloes* »

Ik denk dat er in dit topic een beetje overheen wordt gelezen, dat die mevrouw roept dat haar hond ook bijt.
Marc denkt dat ze dat doet om te provoceren, maar hoe weet je nou zeker dat dat zo is?
Als je met een hond loopt die agressief kan zijn, schrik je denk ik toch extra als iemand roept dat haar hond ook agressief kan zijn.
Misschien is het zo dat ze dat roept om maar stoer te doen, maar voor hetzelfde geld knalt die agressieve hond op jouw aangelijnde agressieve hond.

Verder vind ik het verre van provocerend.
Het klinkt voor mij een beetje alsof je alleen in een 'mooi' gebied mag lopen als je hond sociaal is. Als TS zegt dat het GEEN losloopgebied is, vind ik het al lang goed dat ze daar gaat lopen, ipv een losloopgebied.
Als TS daar al niet mag komen, waar dan? Mag ze dan alleen rondjes door de wijk lopen?
En als ze in een aanlijngebied een andere hond tegenkomt moet ZIJ wegrennen en over sloten springen?
Als je je hond al loslaat in een aanlijngebied, vind ik dat je in ieder geval moet zorgen dat ie op ieder moment terugkomt. Want in die gebieden heb je gewoon meer kans dat je hond-agressieve/onvriendelijke honden tegenkomt. Juist omdat hun baasjes geen mensen in losloopgebieden lastig willen vallen.

TS: Ik vind het van de gekke, en kan me voorstellen dat je erg boos bent.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

MARC_S schreef:Even iets heel anders. Ik lees steeds dat mensen hun hond onder controle moeten hebben. Dat hun hond eerst moet luisteren en dan pas los kan etc etc. Waarom luistert je eigen hond dan niet naar ZITTEN en KOP DICHT! ??? Waarom moet mijn hond onmiddelijk komen als ik roep maar mag jij je hond aan de lijn notabene zover out of controll laten gaan dat hij een hond pakt. De lijn betekent voor mij dus niks als je geen controle over je honden hebt.

Ik snap dat dus ook niet.
Zelf heb ik natuurlijk ook een agressieve hond aan de lijn maar no way dat die ook maar een hond zal kunnen bijten als ze aan de lijn zit.
Ik verbaas mij dan ook echt over dat soort reacties of dat iemand over een sloot moet springen om te zorgen dat er niks gebeurd.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

estelle schreef:

Ik snap dat dus ook niet.
Zelf heb ik natuurlijk ook een agressieve hond aan de lijn maar no way dat die ook maar een hond zal kunnen bijten als ze aan de lijn zit.
Ik verbaas mij dan ook echt over dat soort reacties of dat iemand over een sloot moet springen om te zorgen dat er niks gebeurd.
Nou ik kan je vertellen dat er bij mij ook niets gebeurd als er een hond bij mij en mijn honden komt buurten, ondanks de agressie van Mikey. Maar van de betreffende hond werd duidelijk aangegeven dat ie en niet luisterde en niet met andere honden kon.
Dus als de eigenaar van de aanstormende hond erbij roept dat die hond ook agressief is én dat ie niet luistert én dat ze geen riem bij zich heeft, dan spring ik ook over de sloot. Want hoe zie je dat anders voor je dan, dat ik in mijn eentje een agressieve hond zonder eigenaar in de buurt, van mijn 3 honden weg loop te roeien. :denken:
Als ik tegen mijn eigen honden roep AF dan gaan ze af, en Mikey vouw ik (net als jij Estelle) onder mijn oksel, maar wat moet ik dan met loslopende, agressieve, niet luisterende tegenpartij ??
Gr. Aniek

Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

monky555 schreef:en als je een hond hebt die niet 100% luisterd dus ook graag want dat mag al helemaal niet :pffff:
ten alle tijden moeten honden onder controle staan als ze loslopen dat is een feit,
er staat echt nergens dat je niet met je aangelijnde hond in een losloopbos mag lopen of tie nou gaatjes maakt of niet :wink:
De lol van een losloopgebied is nou juist dat honden vrij kunnen bewegen en zelf bepalen of en hoe ze contact maken. En buiten dat lopen er ook jonge honden die nog aan het leren zijn wat bij de baas komen inhoudt. En die hebben soms wel eens bananen in hun oren.

Als iemand het even vriendelijk vraagt, dan hou ik Frenk wel bij me hoor. Maar ik ga hem niet bij voorbaat bij me roepen omdat een hond aangelijnd loopt.

Als je hond niet met hondcontacten om kan gaan, zodanig dat hij gaatjes gaat maken, dan moet je niet in een losloopgebied gaan lopen :ok:

Maar hoe je het ook bekijkt... bananen in je oren horen je geen gaatjes op te leveren :pffff:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marc, ik las net nog even het socialisatie topic en was toch wel heel verbaasd om daar in je laatste post dit te lezen:
MARC_S schreef:Als het op een bospad is dan wil ik toch graag dat je aanlijnt of naast roept. Laat zien dat jij ook niet wil dat ze contact maken. Ik laat ze sowieso nooit bij kleine hondjes maar als jij bv Vera los achter je hebt lopen op 5 meter afstand en ik moet passeren op een pad dan laat ik ze wel los dus. Ik ga niet mijn honden laten volgen of aanlijnen en dan op hoop van zegen honden die loslopen passeren. Hoevaak die niet ineens toch even hallo komen zeggen als je er precies naast loopt kan ik niet meer op 1 hand tellen. En dat is dan wat mijn honden niet waarderen. Ik ga ze niet aanlijnen en laten volgen op hoop van zegen zonder dat ik een idee heb wat de andere hond gaat doen. Roep, laat naast lopen oid of laat vrij achter je hobbelen. Maar dan laat ik ze ook vrij. Ze doen toch niks en ik heb geen enkel idee of de betreffende hond niet domweg toch ineens komt aanlopen. :wink: Ik vraag meestal wel of ze de hond kunnen aanlijnen. Krijg ik nee te horen dan laat ik ze los.
kan dat niet zo heel erg rijmen met je nogal heftige reactie eerder over iemand die ook vraagt of jij je hond even bij je wil houden :?
MARC_S schreef:En wat nou als ik geen zin heb in jouw instructies? Ik spreek geen Nederlands? Of ik een jonge hond heb die even niet wil luisteren? Mijn probleem? Ik heb geen probleem. Ik heb een lieve hond en ik ben een aardige kerel. Jij hebt een probleem want jouw hond is hond-agressief en jij verwacht dat ik daar dan snel even op aanpas. Dat terwijl ik net heerlijk heb gewandeld en mijn hond heerlijk heeft gespeeld met andere honden. Daar is niks mis mee maar hou mij er maar gewoon buiten. Ik heb meerdere agressieve honden gehad en dus was IK degene die daar naar handelde. Lekker snachts wandelen of op afgelegen plaatsen. Weg gaan zodra iemand komt met een hond etc etc. Dat is de correcte manier waarop je met een probleem omgaat :wink: Je gaan beroepen op je hond mag niet los dus hij gaat eraan vind ik nogal bizar. Helemaal als ik om mijn hond heel te houden allemaal instructies krijg van "wat is Uw naam eigenlijk?"
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Frenk
Zeer actief

monky555 schreef:de mensen met de sociale hondjes zijn weer van de partij hoor :ok:
alleen zo jammer dat je met je loslopende hond toch een groot probleem hebt als een andere hond aangelijnd is, en het toch je eigen schuld blijft ondanks dat het losloop gebied loopt, dat jullie dat risico willen lopen is jullie goed recht :N:
maar die gene met aangelijnde honden staat gewoon in zijn recht :wink:
Ik vraag me af of dat waar is in een losloopgebied... Maar los van wat de wet eventueel zegt vind ik het verwerpelijk :ok:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ik snap je best hoor.. had alleen niet de sloot overgesprongen.. zeker niet gezien de antwoorden van de mevrouw in aanlijngebied.. en wel of niet aangelijnt.. velen hier hebben het zo vaak over hondengedrag onderling.. en dat het niet normaal is dat een hond gaatjes zou kunnen bijten in een hond die toch komt..
Ik denk tegenwoordig wel zo.. zo'n hond.. zou ook de houding van de hond die hij benaderd in kunnen schatten..... aangelijnt of niet.. een hond die niet zit te wachten op gezellig even kennis maken tonen dat al vaak in houding..en vaak ook nog in combi met de houding van een baas erbij.. zo'n hond zou zelf ook in kunnen schatten.. neeeehh.. bij jou maar even niet buurten.. :N:
Soms is het lastig deze discussie.. blijft komen.. al dan niet los.. ik blijf vinden dat als de honden inderdaad de signalen negeren.. dat je de baas waarschuwt.. en vaak zien de honden aan elkaars houding wel wat goed is en wat niet.. hoeven ze niet eens de confrontatie voor aan te gaan...
anderzijds.. mijn teef loopt nu aan de lijn.. omdat ze geblesseerd is.. ik zou dan toch wel als ik zie dat een speelse lab op haar af komt dat ik op verzoek van mij naar de baas kan verwachten de hond even bij zich te houden.. (in het park)
Hetzelfde geldt in mijn ogen als je vraagt om problemen te voorkomen even de honden niet bij elkaar te laten.. dan hoef ik geen aggressieve honden te hebben.. mij is het ook eens gevraagd in duin.. om finn even aan te lijnen.. die was zich van haar hond nog niet eens bewust.. kleine moeite om dan toch even de hond bij je te roepen en aan te lijnen.. als een ander daar zich veiliger bij voelt of om wat voor reden deze mevrouw het ook vroeg ..
laeken
Zeer actief

Marion. schreef: * Verwijderd door moderator. Dringend verzoek de één-tweetjes naar elkaar te laten voor wat het is op het forum . Andere forummers hoeven niet hiermee niet geconfronteerd te worden.*
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Frenk schreef:
monky555 schreef:de mensen met de sociale hondjes zijn weer van de partij hoor :ok:
alleen zo jammer dat je met je loslopende hond toch een groot probleem hebt als een andere hond aangelijnd is, en het toch je eigen schuld blijft ondanks dat het losloop gebied loopt, dat jullie dat risico willen lopen is jullie goed recht :N:
Ik vraag me af of dat waar is in een losloopgebied... Maar los van wat de wet eventueel zegt vind ik het verwerpelijk :ok:
Ja dat is waar. Jij wordt geacht te allen tijde je huisdier onder controle te hebben. Maakt niet uit wie, wat of waar.

Daarom mag je het uiteraard wel verwerpelijk vinden................
Gr. Aniek

Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Budkes schreef:Ja dat is waar. Jij wordt geacht te allen tijde je huisdier onder controle te hebben. Maakt niet uit wie, wat of waar.

Maar wat Marc zegt is toch waar? :scratch: Aan de lijn hebben is leuk, maar dan mag hij nog niet mijn hond doodbijten :19: Da's toch ook een gebrek aan controle?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Marion. schreef: Doe niet zo zielig en betweterig, man. Ik heb je zelf neurotisch het hoekje om zien lopen. Geen kip (laat staan een hond in de buurt), maar jouw hond had hooguit 50 cm ruimte. En jij maar kijken met die kikkerogen of alles goed was om je heen.
Ik heb jou nog nooit gezien in het echt. Lig je in de bosjes ofzo? :denken: Ik kan me nl niet herinneren dat wij elkaar ooit gezien of gesproken hebben of ooit ook maar op dezelfde gelegenheid waren. Tenzij je dus in de struiken ligt oid. En over welke hond heb je het? Ik begrijp helemaal niet wat je nu precies bedoelt met 50 cm ruimte :klaar:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Frenk schreef:
Budkes schreef:Ja dat is waar. Jij wordt geacht te allen tijde je huisdier onder controle te hebben. Maakt niet uit wie, wat of waar.

Maar wat Marc zegt is toch waar? :scratch: Aan de lijn hebben is leuk, maar dan mag hij nog niet mijn hond doodbijten :19: Da's toch ook een gebrek aan controle?

Wat zegt Marc dan ? (Ik heb ietwat last van tussen de bomen het bos niet meer zien :mrgreen: )
Gr. Aniek

Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Frenk schreef:
jullie waarheden zijn niet altijd waar en die van mij trouwens ook niet, gelukkig denken we allemaal anders :wink:

je mag je hond eigenlijk nergens niet los laten als hij niet 100% luisterd, dan kan jij in het losloop gebied lopen maar jij ben dan net zo fout als iemand die met een gaatjes hond loopt :wink: of je hond nou oostindisch doof is of een pup oid

jullie kunnen het goed proberen te praten omdat jullie hondjes o zo sociaal zijn, maar jullie zitten ook gewoon fout :wink:
iedereen moet rekening met elkaar houden, of je het nou leuk vindt of niet :wink:

en dood bijten vindt ik dat geen ene hond mag doen trouwens :neenee: ongeacht wat voor ras, maar mag je met een auto wel iemand dood rijden dan?, soms gebeuren er dingen die niet mogen maar wel gebeuren :wink:
Laatst gewijzigd door monky555 op 12 nov 2009 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”