Ik moet eerlijk bekennen dat Marc hier wel mijn gevoel verwoord. Voor ik op dit forum kwam en het één en ander opgestoken heb over hondagressieve honden en de problemen die dat geeft voor hun eigenaren, had ik er ook weinig begrip voor. Liep een keertje met mijn nog jonge honden van de auto naar de rand van het losloopgebied. OK, dat was nog een stukje parkeerplaats, maar letterlijk amper tien meter verwijderd van het gebied waar ze legaal los mogen lopen. Ging een jonge Durga even een kijkje nemen bij een aangelijnde Duitse herder. Het beest viel prompt giga uit tegen haar, en Durretje deed drie keer niets. Ook al commentaar van de eigenaresse van de Duitse herder, ook al weer het 'hou je hond bij je!'. Nou die heeft ook te horen gekregen dat als haar hond zich niet wist te gedragen, ze daar niets te zoeken had. Nu zou mijn reaktie genuanceerder zijn, maar nog steeds in grote lijnen hetzelfde.MARC_S schreef:En wat nou als ik geen zin heb in jouw instructies? Ik spreek geen Nederlands? Of ik een jonge hond heb die even niet wil luisteren? Mijn probleem? Ik heb geen probleem. Ik heb een lieve hond en ik ben een aardige kerel. Jij hebt een probleem want jouw hond is hond-agressief en jij verwacht dat ik daar dan snel even op aanpas. Dat terwijl ik net heerlijk heb gewandeld en mijn hond heerlijk heeft gespeeld met andere honden. Daar is niks mis mee maar hou mij er maar gewoon buiten. Ik heb meerdere agressieve honden gehad en dus was IK degene die daar naar handelde. Lekker snachts wandelen of op afgelegen plaatsen. Weg gaan zodra iemand komt met een hond etc etc. Dat is de correcte manier waarop je met een probleem omgaatJe gaan beroepen op je hond mag niet los dus hij gaat eraan vind ik nogal bizar. Helemaal als ik om mijn hond heel te houden allemaal instructies krijg van "wat is Uw naam eigenlijk?"
Overigens ben ik daarna jarenlang op dezelfde wijze van dat stukje parkeerterrein naar het losloopgebied gelopen, en heb nooit meer zo'n zelfde situatie meegemaakt. Dat zegt ook genoeg, denk ik zo.