Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
goedkope maar goed brokken?
Moderator: moderatorteam
-
Ninotchka
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): French Bulldog
Re: goedkope maar goed brokken?
bonzo zou ik achterwege laten
granen op eerste plaats dus er zitten al zeker meer granen in dan vlees
en het vlees, tja, het zijn bijproducten, niet goed
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Nee, ik wilde het ook sowieso NIET gaan voeren. Maar het vreemde is... ik stond gisteren met een zak in mijn handen in de welkoop, en daar stond vlees voorin de ingredientenlijst! Dat verbaasde mij ten zeerste; Bonzo staat immers slecht bekend. En online kan ik dat nu nergens meer vinden... écht heel vreemd. Ik heb helaas niet gekeken welk type Bonzo het was...Ninotchka schreef:bonzo zou ik achterwege laten
Ik wil sowieso geen Bonzo, Pedigree, Eukanuba, Royal Canine, enz...
De enige serieuze kandidaten voor mij zijn op dit moment Carocroc, Dog Lovers Gold of Farmfood.
Ik wil trouwens een brok ZONDER kunstmatige toevoegingen; weet iemand of dat ook voor alle drie geld? Van Carocroc weet ik dat al.
Verder mensen met adviezen over deze drie merken, ervaringen?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
heb trouwens die van de Aldi bekeken, dat is Sprint Multicroc maar daar kan ik nergens een ingredient van vinden, wel zonder kleurstoffen etc. Ziet er overigens ook niet vervelend uit wat ik zo zie...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Nakisha
- moderator
Bedankt, we hebben hier een Aldi in de buurt, die ingredientenlijst moet ik ook eens bekijken... Ik weet bij god niet meer welke zak ik daarvan in handen heb gehad.malinois schreef:heb trouwens die van de Aldi bekeken, dat is Sprint Multicroc maar daar kan ik nergens een ingredient van vinden, wel zonder kleurstoffen etc. Ziet er overigens ook niet vervelend uit wat ik zo zie...
Ja ja, overstappen van voer (noodgedwongen) is nog een hele onderneming...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hier ook kleurtjes, maar toch staat er op: geen kleurstoffen; er zitten voornl bruine in, en een enkele groene, lichtbruine en wat rood-bruine. Het is op basis van rundvlees, granen, groenten en rijst. Zou die groenten de kleur ook niet kunnen veroorzaken? gewoon idee hoor...Inge O schreef:vreemd, ik heb naar aanleiding van een topic hier nog gekeken in de aldi, maar hier zit hun sprint toch echt vol kleurtjesmalinois schreef:heb trouwens die van de Aldi bekeken, dat is Sprint Multicroc maar daar kan ik nergens een ingredient van vinden, wel zonder kleurstoffen etc. Ziet er overigens ook niet vervelend uit wat ik zo zie....
Heb ff zo'n zak gekocht, kost ook geen drol 2,99 geef het wel als beloningssnoepjes.
Inmiddels ingredienten gevonden:
granen (waarvan min. 4% rijdt in de brokjes met rijst), vlees en dierlijke bijprodukten (waarvan min. 4% rund in de brokjes met rund), plantaardige bij produkten, mineralen, plantaardige eiwitextracten, olien en vetten, groenten (waarvan min. 4% groenten in de brokjes met groenten) met de in de EU toegestane antioxydanten en conserveermiddelen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat ik zo zie komen ze uit frankrijk, mijn frans is dermate slecht dat het niks wordt dat ik ze hierover ga mailenInge O schreef:
vreemd, ik kan me amper voorstellen dat groenten in gestoomde versie nog zo'n duidelijke kleur aan brok kunnen geven maar op de verpakking zetten dat er geen kleurstof inzit als dat wel zo is vind ik ook niet voor de hand liggend.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Da's minimaal BHA en BHT. Hoe zou iets van die minimaal 4% (lees 4,1%) groen gekleurd moeten raken?met de in de EU toegestane antioxydanten en conserveermiddelen.
-
Marion.
Zou ik niet in kipfilet-koekjes-beslag wat geconcentreerde spinaziesap kunnen doen? Kan me voorstellen dat dat de kleur flink beinvloedtInge O schreef:vreemd, ik kan me amper voorstellen dat groenten in gestoomde versie nog zo'n duidelijke kleur aan brok kunnen geven maar op de verpakking zetten dat er geen kleurstof inzit als dat wel zo is vind ik ook niet voor de hand liggend.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb geen idee, maar zouden ze gewoon iets uit hun duim zuigen en erop zetten dan?Rosita Compagner schreef:Da's minimaal BHA en BHT. Hoe zou iets van die minimaal 4% (lees 4,1%) groen gekleurd moeten raken?met de in de EU toegestane antioxydanten en conserveermiddelen.
Kijk de lichtere brokjes kan ik mee voorstellen, rijst.... ik heb hier 1 hond op lam/rijst zitten en dat zijn allemaal van die lichte brokjes... de donkere zijn een beetje de standaard (ook niet rood oid) dus dat zou rund zijn wat ik kan verzinnen... blijft dan over die sporadische groene en rood-bruine. Groen zou ik dan denken: groente...

-
Job
- Zeer actief
beetje oude test, maar misschien nog wel actueel?
(behalve de prijs ws)
http://www.test.de/themen/haus-garten/t ... 9/1413167/" onclick="window.open(this.href);return false;
(behalve de prijs ws)
http://www.test.de/themen/haus-garten/t ... 9/1413167/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
-
Marion.
En roodbruin kan natuurlijk ook van bietensap. Of lever-sapmalinois schreef:Ik heb geen idee, maar zouden ze gewoon iets uit hun duim zuigen en erop zetten dan?Rosita Compagner schreef:Da's minimaal BHA en BHT. Hoe zou iets van die minimaal 4% (lees 4,1%) groen gekleurd moeten raken?met de in de EU toegestane antioxydanten en conserveermiddelen.![]()
Kijk de lichtere brokjes kan ik mee voorstellen, rijst.... ik heb hier 1 hond op lam/rijst zitten en dat zijn allemaal van die lichte brokjes... de donkere zijn een beetje de standaard (ook niet rood oid) dus dat zou rund zijn wat ik kan verzinnen... blijft dan over die sporadische groene en rood-bruine. Groen zou ik dan denken: groente...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
aldi merken zijn anders dan deze iig, maar frolic komt er niet al te best vanaf (zoals ook te verwachten)Job schreef:beetje oude test, maar misschien nog wel actueel?
(behalve de prijs ws)

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
alle brokjes over het toetsenbord en de grond
is ook niet slim zo'n open zak op de kop te houden om te kijken of er nog meer op staat... 

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Hahahamalinois schreef:alle brokjes over het toetsenbord en de grondis ook niet slim zo'n open zak op de kop te houden om te kijken of er nog meer op staat...

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Slimmerd.malinois schreef:alle brokjes over het toetsenbord en de grondis ook niet slim zo'n open zak op de kop te houden om te kijken of er nog meer op staat...
Mooi onderschrift heb je trouwens.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
met dank aan Twinkwendy71 schreef:Slimmerd.malinois schreef:alle brokjes over het toetsenbord en de grondis ook niet slim zo'n open zak op de kop te houden om te kijken of er nog meer op staat...
![]()
Mooi onderschrift heb je trouwens.
Xena vond het overigens helemaal niet vervelend hoor

- Nakisha
- moderator
Bedankt voor de informatie malinois!
Enne, eetse, Xena.
Ik ga zelf toch liever voor brokken zonder toevoegingen of conserveermiddelen.
Enne, eetse, Xena.
Ik ga zelf toch liever voor brokken zonder toevoegingen of conserveermiddelen.

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Xena heeft al gegeten dus.
Dat heeft twink goe gedaan, erg mooi, ziet er zelfs een beetje euhh lief uit.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zijn ze stiekum ook bestwendy71 schreef:Xena heeft al gegeten dus.![]()
ja die hoeft niets meer, ze is nog steeds aan het zoeken of er nog ergens toevallig een verdwaald brokje ligt...

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dat grijze snoetje van Xena helemaal
Die Xena, ja die prutbrokjes vinden ze vaak nog het lekkerst van allemaal..
hier zijn ze helemaal weg van die smerige mini frolics
(geef ik als beloning).
Die Xena, ja die prutbrokjes vinden ze vaak nog het lekkerst van allemaal..
hier zijn ze helemaal weg van die smerige mini frolics

- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
- Aantal honden: 2
malinois schreef:Waar woon je? Apeldoorn? Ik kan het wel voor je meebrengen maar alleen 20 kg zakken.crutz schreef:Hinke schreef:Boeiend onderwerp.
Ik ga met Basco van Farmfood over op Royal Canin.
Ik heb me laten adviseren door de dierenarts en de dierenspeciaalzaken.
Voor Tommie was Farmfood het beste, niet te duur.
Maar Basco krijgt er geen lekkere stevige ontlasting van.
Dus ga ik iets nieuws proberen.
Waar kun je Bevo krijgen?
de fabrikant zit hier in Lithoijen http://www.bevobrok.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor je reactie. Wat ik op de site las van Bevo vond ik wel goed. Vooral omdat het net als Farmfood geen toevoegingen heeft.
Ik begin maandag met mengen met Royal Canin, als dat goed werkt dan ga ik daar mee door.
Anders maak ik graag gebruik van je aanbod. Wat kost een zak van 20 kg?
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik stuur je wel even een pbHinke schreef:
Bedankt voor je reactie. Wat ik op de site las van Bevo vond ik wel goed. Vooral omdat het net als Farmfood geen toevoegingen heeft.
Ik begin maandag met mengen met Royal Canin, als dat goed werkt dan ga ik daar mee door.
Anders maak ik graag gebruik van je aanbod. Wat kost een zak van 20 kg?