Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en regen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Honden en regen

Ongelezen bericht door Moos »

En oh ja, Vera moet zichzelf altijd uitgebreid drooglikken na wandelen in de regen. Kan ze heel lang zoet mee zijn.
Afbeelding
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ik wilde bewust proberen ervoor te zorgen dat mijn pupje geen hekel had/kreeg aan regen. Ik dacht namelijk dat het vooral training was (baasje vind regen eigenlijk niet leuk en de hond neemt dat in de puppytijd over, leek me een logische gedachte). De laatste pup van mijn ouders had een hekel aan regen, maar daarmee werd in het begin ook hard naar huis gehold als het regent (met als gevolg dat als het regende hij lange tijd zo gauw hij van de riem af was naar huis ging met een noodgang en met regen niet eens zin had om de deur uit te gaan). Ik heb geen hekel aan regen. Sterker nog ik was zo'n gek die als het buiten regende toch in de buitenbak ging rijden met mijn paard als het regende (want het was dan lekker rustig) terwijl de rest in de binnenbakken ging rijden. Eigenlijk vind ik regen ook wel lekker (Vooral zo'n stortbui, niks is zo fijn als in de stilte in de stortregen buiten lopen. Weinig mensen op straat en zo, alles wordt schoongespoeld. Dus aversie voor regen kan ik toch niet echt uitstralen.

Nou dat viel dus tegen. Ik naar buiten en het begon te regenen, ha dacht ik wij blijven gewoon zitten. Niet dus, Prana pakt haar speeltje bij de eerste druppels op, en gaat onder de rolstoel liggen tot de bui over was. Dus ik de volgende keer in de regen naar buiten. Prana uit de tas op de grond. Prana kruipt meteen onder de rolstoel (en piepte er ook nog zachtjes bij de eerste 3 keer dat het regende en ik haar toch buiten op de grond zette, echt heel zielig vond ze zichzelf). Baas ik word nat! Ik een speeltje gepakt. Na 10 minuten kwam ze hem halen, maar nam hem mee terug onder de rolstoel. Is blijkbaar een hilarisch gezicht er zijn nog mensen die spontaan beginnen te lachen als ze ons tegen komen ook al is het droog van alleen maar het beeld van de regenbui. We hebben inmiddels behoorlijk wat buien gehad (met rosbief is het gelukt om haar af en toe een paar minuten onder de rolstoel vandaan te houden en nat te laten worden.) en behoorlijk wat mensen hebben last gehad van een lachstuip als ze mij drijfnat in de regen zagen zitten met een droge hond onder de stoel. Het gaat nu iets beter, maar ze kijkt me de hele weg verwijtend aan. Sta ik stil, duikt zij onder de rolstoel. Behalve dan als ze los mag en er is een bekend vriendje, dan kan ze ineens wel leuk rennen en spelen ondanks dat het regent! Helemaal geen last meer van de aanstellerietus. Er zit nu vooruitgang in, maar echt leuk vind ze het niet. Ook net regende het, uiteindelijk wel een plas gedaan, maar het poepje dat kwam pas weer op het balkon (die is namelijk overdekt, de wind stond de andere kant op dus geen last van regen). Wat wel een nadeel is, hier in de stad is het ook in de regen nog steeds druk. Ik wil terug naar een dorp!!
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Z merkt de regen niet eens op.....druk met spelen, zoeken en snuffen (en de boel regelen :neenee: )
Vanmiddag was het droog. Maar de bomen druppen na, krijg je zo'n grote natte druppel in je nek :O:
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Maakt Spike niks uit. Makkelijk hoor, ook geen getrut met niet in natte gras willen zitten/liggen met G&G lessen! Nadeel is dat ik ook nooit een excuus voor mezelf heb om niet gewoon uit te gaan met regen :hmmm:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier vinden ze het allebei prima!
Macho vindt het zelfs erg leuk.
Hij krijgt de dolle 5 minuten (en die duren dan soms een wandeling lang) en rent dan lekker in de regen door de plassen heen :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
mary-jane
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 3x am staff
1x husky

Ongelezen bericht door mary-jane »

monky555 schreef:bij amy werkt een jasje wel :ok: , moet dan wel een waterdichte winterjas zijn, anders voelt ze de druppels nog en is ze zo ontzettend zielig :(:
amy kruipt over de grond of dat ze mishandelt wordt door de regen, ik moet wel zeggen dat ze er tijdens de grote ronde iets minder moeite mee heeft maar gezellig vindt ze het niet :mrgreen:

monky, iza en rio vinden het een beetje vervelend, ze hobbelen wel mee en tijdens de losloopronde hebben ze nergens last van :wink:

sara die heeft er totaal geen moeite mee, die is gek op een nat pak :cheer:

nou ik heb wel eens met amy buiten in de stort regen buiten gelopen maar madam had nergens last van hoor :denken:
Afbeelding
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Rex heeft totaal geen last van de regen en regenplassen vindt hij het einde en zou er het liefst doorheen rollen :P
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Tis herfst en mijn pup is nu 7,5 week oud. Wandelen. Weer of geen weer.
Als het echt koud is heb ik een soort jasje voor haar: een wollig sok met twee gaatjes voor de voorpootjes. Ze weegt maar 1 kilo dus ze krijgt het al snel koud.
Het zijn jammer genoeg nog maar korte wandelingen maar ik weet zeker, weer of geen weer, wij gaan wandelen. HEERLIJK!
Ze moet er aan wennen. En het baasje moet doen alsof het haar niet boeit :o
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ohana is 's ochtends voor 8 uur en 's avonds na half 10 niet van haar plekje af te krijgen. 's Ochtends kijkt ze je zo aan van, laat me met rust en 's avonds kijkt ze je niet eens aan. Dus 's avonds doen we haar in de tuin naar buiten voor een klein plasje (meer wil ze niet eens). Als het niet regent en het is koud, dan loopt ze met veel pijn en moeite en een hoop aanmoediging naar buiten, doet een plasje en gaat dan met een spurt naar binnen om op de bank terug te ploffen.
Als het wel regent, dan steekt ze soms alleen haar neus maar naar buiten en dan wil ze alweer omdraaien. We hebben haar een paar keer gewoon naar buiten gedaan, maar dan blijft ze onder de rand van het dak staan waar het zo droog mogelijk is :mrgreen: En plassen ho maar. eeeeeecht niet in die regen hahahaha. Dat doen we morgen wel weer, denkt ze dan bij zichzelf.

Groetjes Marieta
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Die van mij vind regen heerlijk, ja Golden Retriever hé.
Hij slaat tijdens het wandelen geen waterplas over hoor,
loopt er met veel plezier doorheen.
Vind het heerlijk om door het zeiknatte hoge gras te banjeren.
Heb de laatste dagen al heel wat keren een nat pak gehaald.
Mijn vorige hond bleef altijd even in de opening van de voordeur staan,
keek even naar buiten, draaide zich om en liep meteen de woonkamer weer in.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla en wij hebben geen problemen met regen.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Mijn rr geven niks om regen, de eerste stap naar buiten is even moeilijk maar daarna is het gewoon gaan met die banaan.
Dan heb ik het wel over een gewone regenbui, echte stortregen met heel veel wind erbij word dan weer minder gewaardeerd.
Maar ze zijn er ook wel aan gewend, weer of geen weer, gewandeld word er altijd.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

mary-jane schreef:
monky555 schreef:bij amy werkt een jasje wel :ok: , moet dan wel een waterdichte winterjas zijn, anders voelt ze de druppels nog en is ze zo ontzettend zielig :(:
amy kruipt over de grond of dat ze mishandelt wordt door de regen, ik moet wel zeggen dat ze er tijdens de grote ronde iets minder moeite mee heeft maar gezellig vindt ze het niet :mrgreen:

monky, iza en rio vinden het een beetje vervelend, ze hobbelen wel mee en tijdens de losloopronde hebben ze nergens last van :wink:

sara die heeft er totaal geen moeite mee, die is gek op een nat pak :cheer:

nou ik heb wel eens met amy buiten in de stort regen buiten gelopen maar madam had nergens last van hoor :denken:
gelukkig kan jij haar beter als ik :wink:
ook niet vergeten dat amy HD heeft he en dat ze daar last van heeft als het regent :wink:

daarnaast weet stefan heus wel dat ze het echt niet leuk vindt, wel als je een grote wandeling maakt maar niet voor de kleine ronde :neenee:
en daarnaast kan ik me herineren dat het hem niet veel intresserd en al helemaal niks ziet, anders hadden ze er niet zo uit gezien als toen ik ze terug kreeg :wink:

wil je mij voortaan gewoon negeren, ik reageer al express niet op jou
laat mijn honden en mij lekker met rust, ik reageer al express niet op zijn mail!
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Krijg ze echt niet mee naar buiten als het regent, nat worden is het ergste wat er bestaat. Ze steken hun neus even buiten de deur en draaien om. T-Boy verstopt zich onder het bed en Lexie gaat naar de badkamer.
Groetjes, Terry
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

wendy71 schreef:Mijn rr geven niks om regen, de eerste stap naar buiten is even moeilijk maar daarna is het gewoon gaan met die banaan.
Dan heb ik het wel over een gewone regenbui, echte stortregen met heel veel wind erbij word dan weer minder gewaardeerd.
Maar ze zijn er ook wel aan gewend, weer of geen weer, gewandeld word er altijd.
Mazzelaar! :mrgreen:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Roef haaaaaaar regen :N: :boos: :N: . Een keer tijdens een examen GG moest zij 2 minuten af liggen. Het plensde....mooi niet dacht ze..... Na het commando nam zij een spurt richting clubhuis...heerlijk warm verstopte zich achter de bar.

Als wij wandelen en het regent hard, gaat ze met een heeeeeel zielig gezichtje onder een stuik zitten....mijn lieve polletje piekhaar. Plassen worden ook systematisch ontweken.

Wel vindt ze het heerlijk om binnen afgedroogd te worden....alles moet afgedroogd worden...koppie, oren, rug, buik, kont.....een herrie dat ze produceerd en genieten dat ze dan doet :I:

Sepp vind regen heerlijk, beter gezegd de plassen die door de regen ontstaan...head-first slidings yeaaahhooooeeeee!

Groetjes
Nanda
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Is dit misschien iets voor de regenvrezers?
Afbeelding

Harrie boeit de regen totaal niet. Soms als het erg nat is op straat wil hij wel eens minder snel gaan zitten bij de stoeprand, maar ja, dat lijkt mij ook niet het lekkerste wat er is.
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

nou daar zouden ze volgens mij van in elkaar duiken en geen stap meer verzetten.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Femia schreef:Is dit misschien iets voor de regenvrezers?
Afbeelding

Harrie boeit de regen totaal niet. Soms als het erg nat is op straat wil hij wel eens minder snel gaan zitten bij de stoeprand, maar ja, dat lijkt mij ook niet het lekkerste wat er is.

Nee,maakt voor Bente niks uit want ze heeft volgens mij vooral een hekel aan natte poten :smile:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Belle en Chiva hebben geen probleem met regen. Catootje vond het verschrikkelijk, als zij haar neus naar buiten stak en regen voelde, ging ze in de ankers. Regenplassen vermeed ze ook, want natte poten hield ze ook niet van. Toen ze nog pup was is ze in het park een keer keihard weggerend toen het begon te regenen, terug naar de auto, en eronder gaan liggen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

chico vind het niet erg, het is echt een waterrat, nooit verwacht aangezien het soort kruizing.
als het regent vind hij het heel leuk om door de plassen heen te banjeren, en als hij nat is, wordt hij helemaal gek.
mijn moeders hond vin dhet vreselijk, als hij ziet dat het regent, wil hij dus echt niet mee!
ook de honden van mijn pa vinden het vreselijk vooral de stafford, hij houdt zn poten stijf en denkt , ja daag ga jij maar lekker lopen ;)
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Naast dat de herders niks geven om regen, zijn ze alledrie wel weer dol op het afgedroogd worden naderhand :mrgreen: Vooral Laika is heel erg, zelfs als ze gewoon droog is komt ze enhtousiast naar je toe als je met een handdoek loopt :smile:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Hier geen problemen met de regen gelukkig
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

wij hebben 2 wijvenhondjes.... :klaar:

sam is een keer op een hele dag niet naar buiten geweest. hij weigerde.. optillen en meenemen ging natuurlijk maar vanaf dat je hem neerzet (ja ook eerst in de auto etc) in de remmen en niks plassen :boos:

dus maar de achterdeur open gezet.. na úren steeds op en neer naar die deur gelopen te zijn (ikmoetikmoet...oh shit het regent nog steeds...) is hij als een idioot naar buiten gerent, heeft geplast, je zag hem bijna persen, en weer naar binnen....

of dat ie onder ons bed lag en als ik aan de ene kant stond kroop hij naar de andere kant... :19:

lola is minder stom met regen maar doet graag sammy na al is het toneel van korte duur want "Lola! doorrrrlopennnn!" is voldoende om haar gewoon door de regen te krijgen.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heerlijk wandelen in de regen! Ze worden hier alleen maar drukker en gekker tijdens uitlaten in de regen... en zelf vind ik de echte regen ook wel lekker.. niet miezeren... maar grote druppels keihard plensen! Als ik de rubberlaarzen aan heb... dan stamp ik ook mee in de plassen en ren mee in de kustlijn.. lekker rustig is het overal wat ook meehelpt voor een ontspannen wandeling :D Beide honden deert de regen niet.. en het baasje vind het ook niet erg om beblubbert het huis weer in te hobbelen... :mrgreen:
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Ik heb zelf een bloedhekel aan regen, en ook nog eens een ras wat standaardgewijs al een hekel heeft aan regen....ze steken hun neus buiten de deur, dan zie je de staartjes zakken, en gaan ze in de achteruit...we hoeven al niet meer mam, laat maar.Ook waterplassen enzo wordt zorgvuldig omheengelopen, water is leuk om te drinken of in de vorm van groen stinkende drab, anders niet.Uitzonderingen daargelaten...de deur van de bijkeuken staat altijd open naar buiten, ons Feetje gaat gewoon languit in de stortregen liggen, neus in de lucht wie doet me wat....rare hond.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Hier vindt ze de regen in het totaal niet erg, dat is eerder weer een leuke uitdaging om weer eens zo vies mogelijk thuis te komen. Vooral nu er weer behoorlijk wat blad van de bomen gevallen is! :E:
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Mijn honden hebben liever geen regen. Maar ze gaan wel gewoon mee naar buiten. Zelfs Tess wil best mee, maar die doe ik nu met deze temperatuur dan wel haar jas aan, want als ze nat is wordt ze niet meer warm.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Mijn Goldens merken niet eens dat er verschil zit tussen een zonnige- of een regenachtige dag. Buiten is buiten. :mrgreen:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

marye schreef:
duitse herder schreef:
marye schreef:Caja heeft een hekel aan regen en blijft liever binnen.
Ik wandel wel in de regen en dan heeft ze het er maar mee te doen.
Meen je dat? Em Caja is nog zo gek op zwemmen! Had ik van haar niet verwacht :smile:
Ja, het is een vreemde hond :oeps:
Al vanaf pup heeft ze een hekel aan regen, maar zwemmen is haar lust en haar leven.
Is bij Shib idem.
Zodra hij water ziet, springt hij erin en is niet meer te stoppen.
Maar bij een fikse regenbui loopt hij tussen m'n benen in de hoop niet nat te worden. :roll:

Het toppunt is nog wel als iemand in de keuken zijn handen afdroogt en Shib onder de handdoek aan het eten is. Dat kan dus ook écht niet he. :neenee: :F:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”