Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en regen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Honden en regen

Ongelezen bericht door MJ »

Op de een of andere manier krijg ik het altijd voor elkaar...honden die regen dus niet leuk vinden. :denken:
Maxi maakt het weinig uit maar Dust ? Oei ..alsof er donderwolkjes boven dat hoofdje uit komen. :ugh:
Hij hoeft maar 1 sputtertje te voelen of de oogjes gaan in de chineesjes-stand en lager als laag kan het dan ook niet.
Wil ik naar buiten en het regent dan gaat ie sowieso in de protest stand. Heel blij dat ik mijn jas aan trek en de riemen pak maar doe ik de voordeur open en hij ziet dat het regent dan zit ie pijlsnel in zijn mand en weigert eruit te komen. :pffff: :smile:
Liampie had het zelfde....regen was een dikke NO-NO. Een Spanjaard en regen was geen combi volgens hem. :klaar:
En dan nu het guppie. ....
Regen ? Haha, je moet niet denken dat ie buiten wat gaat doen. Dat gebeurt dan gewoon binnen.
Net een rondje gelopen , in de regen. ( Dust , ach hem maar een plas in de tuin laten doen en maar thuis gelaten ...Dust vliegt dan naar een stukje wat overkapt is en plast daar snel en vliegt met dezelfde noodgang weer naar binnen :cool2: )
Maxi plast en poept wel buiten in de regen maar bij Gijsje kwamen nog net de hoorntjes niet uit zijn koppie groeien :evil: en plassen ho maar.
Eenmaal thuis.....hup snel een plas en een hoop in de kamer.Da's toch beter binnen te doen als in die rotregen buiten vindt Gijsje. :pffff: Lekkere druif. :smile:

Hoe vinden jullie honden de regen ? Herkenbaar of boeit het ze helemaal niets ?
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Re: Honden en regen

Ongelezen bericht door ladybird »

Als ze hier een blok in de buurt om moeten, dan vinden ze regen vre-se-lijk. Worden ze in de auto gezet voor de lange wandeling in de middag, dan is de regen geen enkel punt :denken: :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hier hebben ze er absoluut geen hekel aan. Als het regent gaan ze gewoon mee naar buiten, en willen ze niet na een snelle plas of poep direct weer naar huis.
Met Tapas heb ik afgelopen dinsdagavond voor het eerst in de stromende regen getraind, en ook dat was geen probleem, ze ging gewoon met haar gat in het natte gras en ook liggen deed ze (hoewel dit laatste niet echt van harte)
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Harley en regen is een ramp.
Die doet er alles aan om droog te zitten. Wandelen in de regen vind hij echt helemaal niks en probeert ook tussen mijn benen te gaan lopen in de hoop droog te blijven.
Toya hetzelfde verhaal als ze naar buiten moet en het regent. Als ze de kans krijgt schiet ze naar binnen. Eenmaal buiten maakt het haar niets meer uit
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

DuCain die hoort de regen op het garage dak en dan moet hij al niet meer :oohja: desnoods een etmaal niet :eek:
en Van Gils maakt het tot nu toe niks uit, :cheer: hopen dat het zo blijft,
Baco had er ook geen hekel aan trouwens
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya interesseert het niets: die baggert en banjert vrolijk door de plassen.
Puchu vindt het niks en wil zelfs nauwelijks plassen of poepen... ik heb vanmorgen een half uur met hem in de regen gelopen, maar gepoept heeft hij dus nog niet vandaag :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik overweeg voor mijn dobers de aanschaf van een hondenregenjas. Zegt genoeg, denk ik. :mrgreen:
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Regen wordt door die van mij ook niet gewaardeerd :U: terwijl een Schot toch weerbestendig zou moeten zijn. Als het regent kijken ze met een blik van: moet dat nou echt?
Ook plassen worden zorgvuldig ontweken, alleen modderpoelen hebben wel weer een enorme aantrekkingskracht
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

RR maakt het niet uit, Willemijn ook (nog) niet en de andere dames vinden het niet fijn.
Vooral Isabel vindt regen niet iets waar koningin-moeders in rond horen te lopen.
Bovendien word je er vies van :N:
Iets ergers kun je haar niet aandoen :jank:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nanna schreef:
Caro. schreef:Puchu vindt het niks en wil zelfs nauwelijks plassen of poepen... ik heb vanmorgen een half uur met hem in de regen gelopen, maar gepoept heeft hij dus nog niet vandaag :19:
Geef hem ongelijk :mrgreen: Ik zou ook geen zin hebben om in de regen te gaan schijten.
Hier was het trouwens vanmorgen lekker droog, heb een uur gewandeld.
Ik heb al dagen pech... loop steeds in de regen :oeps: :boos:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

job maakt het niets uit,
de rest zou het liefst binnen blijven bij regen.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
MJ
Zeer actief

christo schreef:Ik overweeg voor mijn dobers de aanschaf van een hondenregenjas. Zegt genoeg, denk ik. :mrgreen:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat niet helpt.

Voor Dust zo'n jasje gekocht maar ook dan weigert ie. :pffff:
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Henkie boeit het niet, zo ook de plassen niet... Monty daarin tegen is toch een ander soort hond. Legt er een plas voor de deur dan weigerd hij om naar buiten te gaan want dan krijgt hij natte pootjes, regen moet hij al helemaal niet en is snel klaar, regent het te hard dan doet hij snel een plasje en gaat staan bokken om zo niet verder te hoeven :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zolang ze niet op nat gras hoeft te lopen vindt Bente het niet zo erg maar op nat gras lopen en plassen is toch echt iets voor domme honden zei Bente me net.
Als dat natte gras in het bos is maakt het dan weer niks uit.Maar voor een pp-rondje in de regen moet je niet bij haar zijn(eigenlijk zou ik eens een filmpje moeten maken om te laten zien hoe ze dan haar best doet om z.s.m. weer op tegels te komen)
Laatst gewijzigd door marian* op 05 nov 2009 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
MJ
Zeer actief

Caro. schreef: ik heb vanmorgen een half uur met hem in de regen gelopen, maar gepoept heeft hij dus nog niet vandaag :19:
Hans heeft vorige week een half uur met Gijsje in de tuin rondjes gelopen nadat ie bij het rondje park niets gedaan had ( jawel de regen :mrgreen: ) en dat guppie maakte me toch wolfgeluidjes in de tuin. Hans maar wandelen en die kleine : whoehoehoe ! Eenmaal binnen...een mooie grote plas. :smile:
MJ
Zeer actief

marian* schreef:(eigenlijk zou ik eens een filmpje moeten maken om te laten zien hoe ze dan haar best doet om z.s.m. weer op tegels te komen)
:lol1:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Bij Belle is het van belang hoe haar humeur is, soms kan ze nog sneller plassen en weer bij de voordeur staan dan dat ik met mijn ogen kan knipperen, de andere keer zijn we allebei tot op het bot natgeregend :mrgreen:

Bob doet Gijs na, regen blieft meneer niet op zijn koppie, binnen poepen en plassen is dan veel lekkerder :piew:
En de groeten van de mannen :zwaai
MJ
Zeer actief

Reny schreef: binnen poepen en plassen is dan veel lekkerder :piew:
Hihi, waarom zou jij het beter hebben als dat ik heb. :smile2:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo word helemaal gek als het regent (volgens mij is ie gek op de herfst). Springen en zodra hij los is over het land crossen zo hard mogelijk en dan terug over de sloot springen. Gek dier :D Toen we hem net hadden en hij midden in de nacht eruit moest, regende het een keer en dat vond hij niks kon mijn vriend onder de carpot gaan staan :smile:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MJ schreef:
marian* schreef:(eigenlijk zou ik eens een filmpje moeten maken om te laten zien hoe ze dan haar best doet om z.s.m. weer op tegels te komen)
:lol1:
Probleem is dat ik geen hand vrij heb omdat dat altijd bij het gewone pp-rondje gebeurt en ze dan allebei aangelijnd zijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Regen is zware mishandeling zegt Kenzo :pffff: Hij vindt het echt vreselijk, Lila trouwens ook. Eigenlijk alle buitenlandse hondjes die ik gehad heb haten regen :19: Cujo vindt het heerlijk, hoe natter hoe beter :mrgreen:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca vind de plassen geweldig.. Maar regen, echt niet!
Ik moet nu echt moeite doen om hem uit te laten...
Vanmorgen was het snel een plas en weer naar binnen. Een half uurtje later moest hij maar een stukje mee, ging wel maar niet van harte. Meneer deed snel poepen en nog sneller weer naar huis :D
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Onze wijlen terrier en de schotse collie van mijn ouders hebben een hekel aan regen. Ook voor de schot hebben we een jasje gekocht, maar ze heeft vooral een hekel aan de regen op haar snuit. Het is nooit zo erg geweest dat we ze niet mee naar buiten kregen hoor, maar liever niet.

Kay is een verhaal apart. Als pupje zijn we een paar keer door een flinke (pijnlijke) stortbui en hagel gelopen. Dat vond Kay toen ook niet zo leuk en liep met zijn ogen dicht tegen mijn been geplakt. Nu vind hij het helemaal niet erg. De eerste paar meters vind hij het nog niet zo leuk, maar na 1 keer uitschudden is het goed. Lekker veel plassen om uit te drinken en in het bos veel modderplassen om vies in te worden LEUK! Nat gras geen probleemn. Kay is echt makkelijk.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Al mijn collies, vroeger en nu, hebben altijd een godsgruwelijke hekel aan regen gehad. En bij een bui zoals vanmorgen lopen ze er letterlijk als een geslagen hond bij :mrgreen: .
Cody bakt ze helemaal bruin: die werpt één blik naar buiten en als het regent, draait hij zich acuut om en gaat onder de eettafel liggen.
Lyndie kan, als ze per ongeluk in een regenplas stapt, met de poot omhoog blijven staan en mij zo'n aandoenlijk verwijtende blik toewerpen :smile: .
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Hier boeit het ze he-le-maal niks. Zelfs gisteravond toen ik het een beetje eng begon te vinden omdat de lichtflitsen van het onweer toch wel erg dichtbij kwamen, bleven ze onverstoorbaar doorsnuffen :N: Reina plast en poept het liefst in het water of de zee, kennelijk vindt ze het wel fris dat dan de boel meteen wordt schoongespoeld :mrgreen:
Afbeelding
wortel
Actief

Ongelezen bericht door wortel »

Scott loopt ook niet graag in de regen (net zomin als zn baasje...).
En al helemaal niet op gras, dan komt hij snel op de weg lopen. De hondencursus is bij ons op gras, en dan is "af" soms erg veel gevraagd.... Na een hoop zuchten en steunen gaat hij dan wel liggen, maar dan wel met een blik van: moet dit nou echt?
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

bente plast nep en draait om om zo snel mogelijk weer binnen te zijn

bob en baukje geven er niet zo heel veel om
maar als het harder begint dan haasten ze toch ff naar huis
en bob gaat dan op de mat klaar zitten
want die vind afdrogen het grootste feestje
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

pammetje schreef:en bob gaat dan op de mat klaar zitten
want die vind afdrogen het grootste feestje
Dat zien ze hier ook wel als voordeel van regen, het afdrogen daarna is altijd zo fijn.
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Myra vind regen niet fijn, maar als ze eenmaal door is en de bal mee is, gaat het wel, maar Timo....Zodra ik de riemen pakt, staat hij vooraan, maar zodra de deur open gaat en meneer steekt zijn neus naar buiten en het blijkt te druppen.... Dan gaat acuut de rem erop en gaat hij dus echt niet meer naar buiten.
Als we al onderweg zijn en we worden overvallen door regen, merk ik niks aan Myra, maar Timo.... die wil nog maar één ding, zo snel mogelijk naar huis en met een blik van-heb-ik-jou-daar. :devil: Thuis aangekomen wenst meneer volledig afgedroogd te worden ( al vielen er maar 3 spettertjes..)
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

De JR waar ik mee liep ging altijd strak naast me lopen, onder de paraplu!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”