Ze zijn wel een beetje onsmakelijk dus ik zal even wat scrollen, dan kun je overslaan als je wilt:
De ene kant:

en de andere kant:

Beiden ongeveer 4 bij 2 cm.
Moderator: moderatorteam

ik heb een stukje gelezen en daar zag ik geen namen genoemd alleen dat het voor brandwonden wasLongFields schreef:Dat ziet er akelig uit zeg! Bij die tweede lijkt het wel of de boel aan het afsterven is of zo, het is zo zwartig allemaal.
Misschien is er nog een optie naast het amputeren van de staart of niets doen en een mooncollar of kraag om doen.
Op een paardenforum heb ik een topic gelezen over een merrie die enorme wonden had opgelopen door een natuurlijke dekking in een weiland. Dat zag er enorm smerig uit na een paar dagen, huid en onderhuids weefsel stierven af en je kon op een gegeven moment zó door de hals heen kijken (echt een bizar gezicht was dat).
Dit paard is op een gegeven moment behandeld met een bepaald soort creme en dit heeft de genezing enorm geholpen.
Misschien zou je zoiets kunnen proberen, alvorens je tot een drastisch besluit als amputatie en de daaraan verbonden risico's hoeft te komen.
Dit is het bewuste topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1128670
Het zijn enorm veel pagina's en ik weet helaas niet meer precies op welke pagina de zalf genoemd wordt, maar het staat er zeker te weten in, compleet met een link naar de fabrikant.
De fabrikant heeft in dit geval de zalf ook gesponsord, in ruil voor goede foto's van het verloop van het genezingsproces.

als je het gevonden hebt geef even aan mij doorBudkes schreef:91 pagina's. Maar dank je wel. Ik ga zoeken.

Ja, dat was het inderdaad, ik kon niet meer op de naam komen.fes/lou schreef:Dat was Mesitranzalf.
Is zeker een optie, maar dan moet hij de staart wel met rust laten.
fes/lou schreef:Dat was Mesitranzalf.
Is zeker een optie, maar dan moet hij de staart wel met rust laten.
In deze situatie zou ik ook niet kiezen voor amputeren. Gezien de matige conditie van de achterhand van de hond geloof ik niet dat dat goed af gaat lopen...

Mesitran dusBudkes schreef:91 pagina's. Maar dank je wel. Ik ga zoeken.

oudste dober hier heeft geen staart omdat die destijds nog gecoupeerd werden, maar ook hij heeft moeite met poepen hoor. Hij heeft dan door zijn nekhernia problemen met zijn achterhand maar poepen gaat gewoon moeilijk...Budkes schreef:Het probleem bij het poepen is dat hij veel moeite moet doen om controle te houden over zijn achterhand en dat hij dus met heel veel moeite zijn staart omhoog kan houden, omdat deze eigenlijk niet meer "bestuurbaar" is voor hem. Door de LSI gaat voor hem niets vanzelf wat zijn achterhand betreft, hij heeft sinds 3 jaar LSI, volgens Kranendonk was het goed mogelijk dat hij op een goede dag helemaal verlamd zou raken. Het enige wat ik kon doen was bewegen,bewegen,bewegen. Dat hebben we gedaan. Hij is nu 3 jaar verder en loopt gelukkig nog steeds. Hij heeft voor een hond met zijn probleem en van zijn leeftijd een prima harde bespiering, en loopt nog kilometers, maar hij heeft weinig controle. Dus zijn "poephouding" doet ie puur op spierkracht, maar dus niet op, tsja hoe moet je dat nou zeggen, evenwicht, balans, controle.......
Moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Kijk amputatie van zijn staart is nog nooit aan de orde geweest ivm zijn LSI, maar is nu dus aan de orde door de bijtwonden. Ik probeer nu dus de voors en tegens tegen elkaar af te strepen.

anders gaan we woensdagavond gewoon aan de drankBudkes schreef:Dank jullie wel voor al jullie lieve reacties.![]()
Dit wordt wel echt een zenuwweek, donderdag moet ik met Mikey voor de keuring, maar wilde voor Cento ook niet langer wachten, anders zou het pas volgende week of zo kunnen.
Denk dat ik vanaf morgenavond maar aan de Bach rescue ga.