Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Ongelezen bericht door flamme »

Frenk schreef:
Maar verder... Ook al loopt mijn hond los waar dat niet mag... Daar staat toch niet de doodstraf op?
Voor jou niet nee :ugh: En ik zeg ook niet dat Josefientje iets doet wat niet klopt. Het is alleen wel zo dat als ik met Flamme ergens aangelijnt loop en er komt een klein hondje zomaar bij Flamme buurten dit hondje wel een probleem heeft :N: Flamme is niet vriendelijke tegen kleine hondjes en "pakt" ze ook. Of ze ze doodbijt betwijfel ik, maar ik neem het risico niet. Ik ga dan ook nooit met Flamme in een losloopgebied lopen. Houden mensen hun kleine hondjes niet ij zich dan zal ik alles proberen om te zorgen dat er niks gebeurd. Ik vind dat dat mij een verantwoordelijke baas maakt. In tegenstelling tot de baasjes die kleine hondjes los laten lopen en niet zorgen dat ze bij andere honden wegblijven.
Ik heb het dan dus alleen over een aangelijnt gebied!
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

estelle schreef:
nana schreef:
Dit is toch ook super rottig voor jou hond en het helpt niet om haar aan andere honden telaten wennen dus als je eenmaal begint aan halti bij loslopende honden is er bij geen weg meer terug voor jou hond die wordt steeeds feller. Hoe heb je dat gedaan?
Ik snap je vraag denk ik nniet hoor.
Nee Hera went niet meer aan andere honden en dat hoeft ook niet. Ik kom hier zelden mensen tegen die hun honden maar laten gaan dus die ene keer dat ze even in de houdgrep moet is dan jammer. Hera is dat bij het uit de houdgreep gaan alweer vergeten hoor en rent weer vrolijk verder.
Met een muilkorf of een halti zou ik haar veel ongelukkiger maken.
Toch vind ik dat in sommige situaties ook best eng moet ik bekenen.
Wij liepen onlangs in de duinen ,losloopgebied, en aangezien we op weg waren naar de auto had ik Rio net aangelijnd en stonden we op het punt ondetussen lopend en babbelend samen ,ik was met Jan ,om de kleintjes ook aan te lijnen.

Komen we een bocht om komt er ene man met aangelijnde boxer,kind en vrouw met aangelijnde bm aan.
Op het moment dat ze ons ziet zet ze het op een krijsen en gaat bovenop haar hond liggen.
Doordat achterlijke gedrag begint Micron te blaffen en zij klemt die hond daarop in een soort houdgreep waar hij/zij? zich overigens flink aan begon te ontworstelen.
Man begint tegen haar te schreeuwen dat ze de hond stikten zeg dat zich een chihuahua moeten aanschaffen. :mrgreen:
Ik vond het echt eng ,wij waren zoef weg ,om afhankelijk te moeten zijn van een dame in een losloopgebied die klaarblijkelijk haar hond niet onder controle kan houden of zetten als dat nodig blijkt te zijn.
Bij jou zal dat niet het geval zijn ,een herder zal fysiek ook wat makkelijker te mannen zijn dan een onwillge volwassen bm maar ik vond het eerlijk geegd maar niks.
Ik had echt visioenen van dat dit een keer mis kon gaan en dat weleens een onverkwikkelijke afloop kon hebben gezien madam haar hysterische reactie.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

Anne Panne schreef:als jij het nodig vind om je hond los te laten lopen op een plek waar dat niet mag, neem je zelf het risico hoor..
ik ga mijn hond niet bij voorbaat een muilkorf omdoen omdat er misschien een hond op haar afgerend komt die daar helemaal niet los mag lopen

dat risico neem je zelf door je hond los te laten lopen

Ik hoop echt dat jij vóór ELKE wandeling je lijnen en sluitingen heul goed controleert, want wat gebeurt er als één van jouw honden losschiet?
Afbeelding
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Frenk schreef:
maula schreef:als jij je los lopende hondje terug roep zodra je bijvoorbeeld mij tegenkom met mijn aangelijnde hond(en), heb ik er geen moeite mee... ben je er zo 1 die je hond maar laat lopen en ook naar aangelijnde honden laat gaan, dan zal je in het geval van mijn hond(en) wel de doodstraf voor je hondje kunnen tekenen...dat zal ik je maar eerlijk zeggen.... mijn hond(en) lopen niet voor niks kort aangelijnd en ik vind dat je als honden eigenaar het fantsoen in je flikker moet hebben om je los lopende hond bij je te roepen waneer je een aangelijnde hond tegen komt, en je hond dus niet zomaar naar aangelijnde honden moet laten gaan...
In aanlijngebied ben ik met je eens dat jij daar moet kunnen lopen met je aangelijnde honden, maar zelfs dan vind ik dat een hond die per ongeluk komt buurten niet de doodstraf verdient.
Loop jij met je aangelijnde honden op een losloopstrand of ander losloopgebied, dan moet je ze zeker weten korven!
Kijk en dat bedoel ik dus net ook te zeggen.
Ik loop met Gkeysha ook alleen maar in aanlijn gebieden, ze gaat dan ook nooit van de riem af.
Dit doe ik om de andere honden, omdat ze die grijpt.
Ik hou dus rekening met andere honden en je zult mij nooit in een losloopgebied zien.
Als ik een andere hond zie naderen, loop ik een bospad in of de andere kant van de weg bijvoorbeeld.
Maar ik kan ze niet meer tellen hoor, de gekken die mij aan zien komen, zelfs zien uitwijken maar toch lekker hun loslopende hond op Gkeysha af laten stormen.
Waarna ik Gkeysha snel moet optillen en moet schreeuwen of ze alsjeblieft hun hond bij zich willen houden
Mij lijkt het dan toch niet meer dan logisch dat andere mensen in een aanlijn gebied daar rekening mee houden en hun honden aanlijnen. Het eerste wat wij op hondencursus hebben geleerd is dat je een aangelijnde hond altijd aangelijnd moet benaderen
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nanna schreef:
tineke schreef: Komen we een bocht om komt er ene man met aangelijnde boxer,kind en vrouw met aangelijnde bm aan.
Op het moment dat ze ons ziet zet ze het op een krijsen en gaat bovenop haar hond liggen.
Ik vraag me werkelijk af waarom je eigenlijk dan zo'n hond hebt als je hem overduidelijk niet kunt opvoeden. Voor de stoerigheid? Ik zou het meer dan verschrikkelijk vinden om iedere keer zó (voor paal staand) mijn hond uit te moeten laten, en het is nog hartstikke gevaarlijk voor de omstanders ook.
Neem toch gewoon een leuke poedel, denk ik dan. :roll:

Ja,maar als meneer nou zo'n grote stoere bink wil :denken:
Vroeger woonde er bij ons in de flat een echtpaar met een kleerkast van een Rottweiler.Mevrouw kon die duidelijk niet aan want ik zie haar zich nog aan de lantaarnpaal vast klemmen toen ik eens naar buiten kwam met onze hond.
Later sprak ik haar eens en toen vertelde ze dat haar man zo graag een Rottweiler had gewild en die er daarom was gekomen.Probleempje was alleen dat meneer het dier weinig uit kon laten vanwege zijn werk en dat dus op mevrouw met parttime baan werd geschoven.Maar die kon hem totaal niet aan :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nou, met moeite 28 pagina's doorgeworsteld :eek: .
Allereerst: wat vreselijk voor Bartje en zijn eigenaren en wat een verschrikkelijk verdriet om je hondje op zo'n manier te verliezen. Heel veel sterkte!

Ten tweede: wat een ongelooflijk zotte reacties lees ik hier. De schuld wordt door enkelen nog net niet expliciet bij arm Bartje en zijn eigenaren gelegd, maar er worden alle mogelijke scenario's verzonnen om het gedrag maar acceptabel en begrijpelijk te maken. Alleen maar omdat het toevallig om een staff gaat en dus worden de stellingen betrokken. Het maakt m.i. toch geen bal uit wat voor ras het is geweest die Bartje heeft doodgebeten. Al was het een poedel geweest.
Feit is dat een hond zomaar een auto invloog en een hondje, nota bene zittend op de schoot van de eigenares, doodbeet. Dit soort honden (en nou heb ik het niet over het RAS maar over de individuele hond!) passen niet in ons overbevolkte landje. Ik vind het ook ridicuul om de verantwoordelijkheid voor hondagressieve honden neer te leggen bij eigenaren van kleine hondjes. Zo van 'mijn hond is agressief dus moet je maar zorgen dat jouw hond per ongeluk never nooit in de buurt komt anders is-ie de klos' :roll:

Ik ga geen oordeel geven over of de hond in kwestie een spuit moet krijgen of niet.
Ik kan alleen maar zeggen wat IK zou doen als het mijn hond was: linea recta enkele reis da. Zoals iedereen weet heb ik met mijn Cody heel wat te stellen gehad (het gaat de laatste tijd steeds beter :wink: ) en heb zelfs geaccepteerd dat hij mijn eigen zoon flink heeft gebeten, maar als hij zoiets vreselijks had gedaan zou ik hem zelf niet meer willen hebben.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Weet je, ik denk dat er best wat mensen zijn die zich ook helemaal niet realiseren dat die hond misschien wel aangelijnd loopt omdat hij niet leuk is naar andere honden. Niet iedereen hangt rond op een hondenforum, of leest van alles over honden. Heel veel mensen hebben een hond 'gewoon voor de leuk', en als jouw hondje zelf vriendelijk is, en toevallig de paar honden die je kent uit de familiekring ofzo ook, dan ben je helemaal niet zo bezig met "honden die dood kunnen bijten'. Denk ik hoor.
Laatst gewijzigd door Moos op 03 nov 2009 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

tineke schreef:
estelle schreef:
nana schreef:
Dit is toch ook super rottig voor jou hond en het helpt niet om haar aan andere honden telaten wennen dus als je eenmaal begint aan halti bij loslopende honden is er bij geen weg meer terug voor jou hond die wordt steeeds feller. Hoe heb je dat gedaan?
Nee Hera went niet meer aan andere honden en dat hoeft ook niet. Ik kom hier zelden mensen tegen die hun honden maar laten gaan dus die ene keer dat ze even in de houdgrep moet is dan jammer. Hera is dat bij het uit de houdgreep gaan alweer vergeten hoor en rent weer vrolijk verder.
Wij liepen onlangs in de duinen ,losloopgebied, en aangezien we op weg waren naar de auto had ik Rio net aangelijnd en stonden we op het punt ondetussen lopend en babbelend samen ,ik was met Jan ,om de kleintjes ook aan te lijnen.

Komen we een bocht om komt er ene man met aangelijnde boxer,kind en vrouw met aangelijnde bm aan.
Doordat achterlijke gedrag begint Micron te blaffen en zij klemt die hond daarop in een soort houdgreep waar hij/zij? zich overigens flink aan begon te ontworstelen.
Man begint tegen haar te schreeuwen dat ze de hond stikten zeg dat zich een chihuahua moeten aanschaffen. :mrgreen:
Ik vond het echt eng ,wij waren zoef weg ,om afhankelijk te moeten zijn van een dame in een losloopgebied die klaarblijkelijk haar hond niet onder controle kan houden of zetten als dat nodig blijkt te zijn.
Bij jou zal dat niet het geval zijn ,een herder zal fysiek ook wat makkelijker te mannen zijn dan een onwillge volwassen bm maar ik vond het eerlijk geegd maar niks.
Ik had echt visioenen van dat dit een keer mis kon gaan en dat weleens een onverkwikkelijke afloop kon hebben gezien madam haar hysterische reactie.
Haha nee dat kan ik mij voorstellen dat je dat eng vindt. Zoiets moet ik ook niet tegenkomen hoor.
Maar ik worstel niks met Hera. Hera staat gewoon rustig tussen mijn benen in en ik heb haar kop stevig vast. Het enige wat ze doet is grommen en haar lip optrekken als de hond aan dr kont snuffelt. En mocht ze in verweer komen dan ben ik echt nog altijd sterker dan Hera. Dat kun je echt van mij aannemen.
Als ik hera niet zou kunnen mannen in dit soort siatuaies dan moet ik haar echt herplaatsen. Ik vind dat dus onverwantwoordelijk. Je hebt er gewoon voor te zorgen dat je hond andere honden niks kan doen en kun je daar niet voor instaan dan zit die hond niet bij jou op de goede plek.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

zo ben ik een keer een richback teefje tegengekomen onder weg.. die hond liep los en storm ook wel met muilkorfje..
dus tja.. die gaan bij elkaar kijken.. en storm kan best goed met teefjes.. vond dit dus ook uiterst interresant..

komt die vrouw er aangerend (voor wij storm konden terug roepen).. zwaaiend naar storm handen alle kanten opmaaiend om haar hond heen springend..
tegen ons schreeuwend.. haal die vecht hond hier weg haal die vechthond hier weg.. :oohja:
storm helemaal bedusd die richback bang voor haar baas.. (al dacht die dat ze bang was van storm)..

had ik nog nooit meegemaakt :mep:
en dan liep ie met zijn muilkorfje om.. (mss was dat de doorslag voor dat gekke mens)
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moos schreef:Weet je, ik denk dat er best wat mensen zijn die zich ook helemaal niet realiseren dat die hond misschien wel aangelijnd loopt omdat hij niet leuk is naar andere honden. Niet iedereen hangt rond op een hondenforum, of leest van alles over honden. Heel veel mensen hebben een hond 'gewoon voor de leuk', en als jouw hondje zelf vriendelijk is, en toevallig de paar honden die je kent uit de familiekring ofzo ook, dan ben je helemaal niet zo bezig met "honden die dood kunnen bijten'. Denk ik hoor.

Dat denk ik ook.

Even geleden liepen we samen met de honden aangelijnd ergens in de buurt waar het geen losloopgebied was.
Een paar maanden oude Kooiker rende los op Puchu af. Puchu reageerde leuk en ik begreep meteen dat het een teefje was en bleef staan zodat pupsel niet richting Kaya zou stieren en Pieter door kon lopen.

Eigenaresse kwam mijn kant op en eerst even babbel-de-babbel over haar pupje en haar toen toch maar gewaarschuwd dat ze haar jonge hond niet op iedere hond af moet laten lopen, want dat mijn andere hond hier toch echt niet van gediend was en dat meer honden dit niet leuk vinden.
Maar alsof je praat tegen een muur..... welneeeeee haar pupje was niet gek en begreep heus wel als een andere hond haar niet leuk vond en er was nog nooooooooit lelijk tegen haar gedaan (pupje was geloof ik 4 maanden).
En dan was deze vrouw nog gewoon aanspreekbaar itt sommige andere mensen.

:19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nanna schreef:
marian* schreef: Ja,maar als meneer nou zo'n grote stoere bink wil :denken:
Vroeger woonde er bij ons in de flat een echtpaar met een kleerkast van een Rottweiler.Mevrouw kon die duidelijk niet aan want ik zie haar zich nog aan de lantaarnpaal vast klemmen toen ik eens naar buiten kwam met onze hond.
Ach, dat zie ik hier ook best vaak ;-) Van die frêle vrouwtjes met wandel- of kinderwagens en dan zo'n klapkaak ernaast die ze totaal niet kunnen mannen. Maar ja, "me frient" vind een poedel geen hond en wil toch wel graag met een stevige erectie over straat, die ene keer peer week dat hij Scarface/Bullit/Killer of God weet hoe het allemaal heet uitlaat :roll:
Wat een treurnis.
Ik ben blij dat ik hier de baas in huis ben ;-)

Deze heette Flash :mrgreen:
En van bovenaf was het een leuk gezicht om het te zien toen het spekglad was maar ik neem aan dat mevrouw daar anders over dacht.
Voor de goede orde:ik vind Rottweilers best mooi,leuk en aardig om te zien enzo maar ik zal er zelf geen aanschaffen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
tineke schreef:
estelle schreef:

Haha nee dat kan ik mij voorstellen dat je dat eng vindt. Zoiets moet ik ook niet tegenkomen hoor.
Maar ik worstel niks met Hera. Hera staat gewoon rustig tussen mijn benen in en ik heb haar kop stevig vast. Het enige wat ze doet is grommen en haar lip optrekken als de hond aan dr kont snuffelt. En mocht ze in verweer komen dan ben ik echt nog altijd sterker dan Hera. Dat kun je echt van mij aannemen.
Als ik hera niet zou kunnen mannen in dit soort siatuaies dan moet ik haar echt herplaatsen. Ik vind dat dus onverwantwoordelijk. Je hebt er gewoon voor te zorgen dat je hond andere honden niks kan doen en kun je daar niet voor instaan dan zit die hond niet bij jou op de goede plek.
Ik heb dat ook met Kaya, godzijdank goed baasgericht, en het is een streng 'VOLG!' bij haar en nauwelijks problemen.

Er zijn wel enkele momenten geweest in het verleden waarbij ik of Pieter verder moest ingrijpen, toen bv een pup van 8 weken vanachter een hek direct bovenop haar kop sprong :N: Gelukkig had Pieter haar toen vast en die heeft haar omhoog getrokken en haar bek dicht geklemd.
Het pupje bleef desondanks bovenop haar springen en ik schreeuwde richting eigenaresse (die gezellig stond te kleppen :blah: ) of ze misschien haar pup kon ophalen. Het ding was zo snel, dat ik het ook niet te pakken kreeg.

Op die momenten realiseer ik me, dat ondanks alles (dus een goed luisterende hond en Kaya is ook geen killer, alleen corrigeert ze te grof en zeker bij kleine hondjes of pupjes komt dit gewoon te hard aan) het soms toch nog link blijft en ben ik nog meer en meer hele rustige gebieden op gaan zoeken waar een beter overzicht is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef:

Dat denk ik ook.

Even geleden liepen we samen met de honden aangelijnd ergens in de buurt waar het geen losloopgebied was.
Een paar maanden oude Kooiker rende los op Puchu af. Puchu reageerde leuk en ik begreep meteen dat het een teefje was en bleef staan zodat pupsel niet richting Kaya zou stieren en Pieter door kon lopen.

Eigenaresse kwam mijn kant op en eerst even babbel-de-babbel over haar pupje en haar toen toch maar gewaarschuwd dat ze haar jonge hond niet op iedere hond af moet laten lopen, want dat mijn andere hond hier toch echt niet van gediend was en dat meer honden dit niet leuk vinden.
Maar alsof je praat tegen een muur..... welneeeeee haar pupje was niet gek en begreep heus wel als een andere hond haar niet leuk vond en er was nog nooooooooit lelijk tegen haar gedaan (pupje was geloof ik 4 maanden).

Ja, je hebt de 'onwetende' en de 'ik weet het zelf heus wel beter hoor, zoeken ze zelf wel uit" types :wink: Die laatste kom je tegen bij honden van allerlei soorten en maten, en ook van allerlei soorten gedrag. Mensen die hun pup inderdaad overal op af laten rennen "want dat regelen ze zelf wel", en mensen die hun hond jouw hond tegen de grond laten schoffelen ook in het kader van "hondentaal, zoeken ze zelf wel uit".

Ik had het hier gisteren dus ook met een Kooiker, wel in losloopgebied hoor. Maar goed, die komt dus met de kop recht vooruit van heel ver met een noodgang op Saar afgestiert. Nou is Saar al eens door twee Kooikers te grazen genomen, dus ze schrikt daar dan van. Helaas voor de Kooiker had hij Vera even over het hoofd gezien, en die kwam uit het water gerend om Saar af te blocken :pffff: Waarop die Kooiker zichzelf het rambam schrikt van Vera die er dus opeens stond, en met de staart tussen de poten weg begint te rennen. Vera er achteraan, want niks honds is haar vreemd, die werd getriggerd door dat rennen. Nou goed, binnen twee meter had ik Vera alweer bij me geroepen, en klaar.
Maar al die tijd loopt die baas van de Kooiker gewoon 'zijn wandeling', geeeeen idee hebbende wat er zich allemaal afspeelt met en rondom zijn hond. Ongetwijfeld ook met het idee "dat zoeken ze onderling wel uit". Maar daar kan die Kooiker niks aan doen, en die hoefte dus niet opgejaagd te worden door Vera, laat staan gegrepen door een hond die aangelijnd is omdat hij niet zo vriendelijk is.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef:

Dat denk ik ook.

Ja, je hebt de 'onwetende' en de 'ik weet het zelf heus wel beter hoor, zoeken ze zelf wel uit" types :wink: Die laatste kom je tegen bij honden van allerlei soorten en maten, en ook van allerlei soorten gedrag. Mensen die hun pup inderdaad overal op af laten rennen "want dat regelen ze zelf wel", en mensen die hun hond jouw hond tegen de grond laten schoffelen ook in het kader van "hondentaal, zoeken ze zelf wel uit".

Ik had het hier gisteren dus ook met een Kooiker, wel in losloopgebied hoor. Maar goed, die komt dus met de kop recht vooruit van heel ver met een noodgang op Saar afgestiert. Nou is Saar al eens door twee Kooikers te grazen genomen, dus ze schrikt daar dan van. Helaas voor de Kooiker had hij Vera even over het hoofd gezien, en die kwam uit het water gerend om Saar af te blocken :pffff: Waarop die Kooiker zichzelf het rambam schrikt van Vera die er dus opeens stond, en met de staart tussen de poten weg begint te rennen. Vera er achteraan, want niks honds is haar vreemd, die werd getriggerd door dat rennen. Nou goed, binnen twee meter had ik Vera alweer bij me geroepen, en klaar.
Maar al die tijd loopt die baas van de Kooiker gewoon 'zijn wandeling', geeeeen idee hebbende wat er zich allemaal afspeelt met en rondom zijn hond. Ongetwijfeld ook met het idee "dat zoeken ze onderling wel uit". Maar daar kan die Kooiker niks aan doen, en die hoefte dus niet opgejaagd te worden door Vera, laat staan gegrepen door een hond die aangelijnd is omdat hij niet zo vriendelijk is.
Ha, goed zo Vera :ok:

Maar kijk, in jouw geval is het niet zo'n probleem, alleen dat Saar weer een extra schrik heeft van Kooikers.
In mijn geval heb ik dus wel een probleem om te zorgen dat die hond heelhuids bij mijn honden vandaan komt.

Wat is het nu voor moeite om je honden een beetje bij je in de buurt te houden? Al had ik superlieve sociale honden, ik zou ze niet uit mijn zicht willen hebben. Er lopen honden moederziel alleen hier in de buurt, laatst heeft een kruising Beagle het hele rondje meegelopen :19: en ik maar oppassen dat het beestje niet ook nog onder een auto zou komen (verder had ik weinig zorgen, want de Beagle bleef op een paar meter afstand steeds).
Maar het is toch idioot om je hond gewoon naar buiten te gooien middenin een woonwijk? :piew:
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef: Maar het is toch idioot om je hond gewoon naar buiten te gooien middenin een woonwijk? :piew:
Ja dat is ook volslagen idioot :piew:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
marian* schreef: Voor de goede orde:ik vind Rottweilers best mooi,leuk en aardig om te zien enzo maar ik zal er zelf geen aanschaffen.
Ik zou er best eentje aan kunnen/willen schaffen want ik vind ze ook wel wat hebben met die dikke domme oliekoekekoppen ;-)
Maar dan moet ik wèl op een afgelegen boerderie wonen met een groot erf.
In een woonwijk prakkizéér ik er niet over. Als ie hondonvriendelijke trekken krijgt is het mij veel te veel gedoe om dat allemaal in goede banen te gaan leiden. Geen sín.
Ik doe het ook niet meer, behalve inderdaad als ik op die boerderij zou wonen en dan schaf ik er gelijk twee aan :F:
Maar voor in een woonwijk.... nee, dat doe ik niet meer en dan heb ik dus nog mazzel dat Kaya zo baasgericht is en dus zeer goed te handelen in alle opzichten.
Puchu, o.a. aangeschaft omdat deze honden meestal zo sociaal zijn, is twee volle handen meer werk hoor met zijn reu-agressie :wink: Dus het kan altijd gebeuren, bij welk ras ook.
Het verschil is echter wel, dat ondanks dat Kaya véél baasgerichter is, zij uiteindelijk ook veel meer schade aan zal richten. Puchu is meer het type branieschopper, Kaya is de rust zelve.... totdat.

Mooi voorbeeldje van trouwens: Laatst liep ik in alle rust in de polder, toen een paar geiten (niet die mini's, maar de grote) besloten te verkassen en vrolijk langs het hek stapten om met z'n achten achter mij aan te lopen naar een andere weide.
geweldig trouwens, ik heb gegierd van de lach :smile:
Puchu, de branieschopper, blaft altijd tegen deze geiten en nu dus weer: erheen rennen, 2 meter ervoor stoppen, blaffen en keihard terug rennen 'hellup moessie, ze zijn niet onder de indruk van mij' (Leider geit liep namelijk rustig door).
Kaya interesseert het niet, ze kijkt niet op of om.... totdat de geiten wat harder liepen en haar op 2 meter naderde en ineens komt 'die blik' in haar ogen en weet ik dat het oppassen is.
Dus rustige Kaya gaat in zo'n geval aan de lijn en branieschopper Puch die gaat z'n etterige gangetje maar :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Moos schreef:
Caro. schreef: Maar het is toch idioot om je hond gewoon naar buiten te gooien middenin een woonwijk? :piew:
Dat is het zeker, maar het gebeurt. :19: En dan kun je midden in die woonwijk drie dingen doen. Je met je hondagressieve hond er verschrikkelijk over gaan lopen opwinden (en dat is een nutteloze onderneming, kan ik u melden :mrgreen: ) of gewoon zelf een sociaal ras nemen. Heb je nul problemen ;-) Of je kunt je er niets van aantrekken, tóch het ras van je keuze nemen en zorgen dat je op onmogelijke uren loopt of aldoor met de bijbehorende hartkloppingen schichtig om je heen kijken.
Sociaal ras is ook niet waar Nanna.... er zijn supersociale Herders en er zijn asociale Labradors.
Natuurlijk heb je bij het ene ras meer kans dan het andere ras, maar het is geen 100% garantie, absoluut niet.

Ik loop trouwens niet op onmogelijke uren hoor, ben daar gek. Ik loop in de buurt niet in losloopgebied, maar gewoon in aangelijnde gebieden en daar gaat Kaya op de brede grasstroken gewoon los (die blijft automatisch binnen 10 meter) en één klikje en ze staat bij me.
Puch blijft in de buurt aangelijnd, want die luistert niet zo goed en stiert wel op honden en katten af.
Daarnaast rij ik iedere dag, behalve op zondag want dan is het overal druk, naar diverse gebieden in de polder: lekker overzichtelijk en bijna altijd heerlijk rustig.
Afbeelding
A good dog never dies...

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Nanna schreef:
Moos schreef:
Dat is het zeker, maar het gebeurt. :19: En dan kun je midden in die woonwijk drie dingen doen. Je met je hondagressieve hond er verschrikkelijk over gaan lopen opwinden (en dat is een nutteloze onderneming, kan ik u melden :mrgreen: ) of gewoon zelf een sociaal ras nemen. Heb je nul problemen ;-) Of je kunt je er niets van aantrekken, tóch het ras van je keuze nemen en zorgen dat je op onmogelijke uren loopt of aldoor met de bijbehorende hartkloppingen schichtig om je heen kijken.
En als het dan toch fout gaat ondanks al je voorzorgsmaatregelen dan is het probleem ook opgelost.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Moos schreef:
Ja dat is ook zo. Ik denk alleen ook wel dat je, zeker als je niet eerder een hond gehad hebt of misschien jaren geleden, dat je je ook niet altijd realiseert hoe ontzettend onhandig het kan zijn een hond die heel lastig is met andere honden. Er komen hier dus geen twee kleine hondjes meer, maar toen ik die kreeg realiseerde ik me pas na jaren hoe onzettend kwetsbaar je daarmee bent (vanwege dus al die honden die maar overal loslopen, en dus ook echt niet altijd even gezellig zijn).
En dan heb je natuurlijk ook mensen die het bijvoorbeeld geen onoverkomenlijk probleem vinden om op te moeten letten (met een hondagressieve hond, of een hele kwetsbare hond bijvoorbeeld).
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Caro. schreef: Sociaal ras is ook niet waar Nanna.... er zijn supersociale Herders en er zijn asociale Labradors.
Eensch, maar ik vind wèl dat je geluk ook enigzins af kunt dwingen.
De kans op een hondagressieve hond is, hoe je het ook wendt of keert, met een Rottweiler of Stafford nu eenmaal veel groter. Dat moet je toch met me eens zijn.
In een woonwijk zou ik persoonlijk dus altijd, voor mijn eigen gemoedsrust en die van anderen, voor een zo sociaal mogelijk ras kiezen.
Win ik de staatsloterij en kan ik me eindelijk dat buiten met hectaren land eromheen aanschaffen, dan ga ik helemaal los en koop meteen een paar Komondors :mrgreen: Zul je weer zien en beleven dat het een stel watten worden :smile:
Jij zegt letter 'nul problemen met een sociaal ras' en dat bestrijd ik.
Iedereen weet dat je met een Stafford, Rottweiler, e.d. meer kans erop hebt, maar het is absoluut niet zo dat je met iedere Labradoodle ( :F: ) een engeltje in handen hebt.

Hoe vaak ik niet gegil hier hoor op het supersociale hondenveldje met alleen maar supersociale honden :roll:
Neeeeee als een Labrador het doet, is het ineens allemaal niet zo erg meer. Daar is altijd wél een goede reden bij te vinden namelijk.
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef: Hoe vaak ik niet gegil hier hoor op het supersociale hondenveldje met alleen maar supersociale honden :roll:
Neeeeee als een Labrador het doet, is het ineens allemaal niet zo erg meer. Daar is altijd wél een goede reden bij te vinden namelijk.
Ik denk dat er op zo'n hondenveldje sowieso altijd wel geklierd wordt (of de bazen het nou zien of niet :mrgreen: ). En dat hoeft dan natuurlijk niet meteen grijpen te zijn, maar als je een hele rits honden bij elkaar zet op 1 veldje, met bazen die denken dat ze dat onderling allemaal prima kunnen regelen, gaan er geheid honden klieren (rijden, fixeren, schoffelen, net iets te hard 'spel-bijten' etc).

Als een Labrador echt grijpt ken ik persoonlijk niemand die dat dan wel oke vindt eigenlijk hoor :wink: Maar ik kan me wel voorstellen (voorstellen he, dus niet dat ik het ermee eens ben :mrgreen: ) dat mensen sneller zullen oordelen over een fixerende Rottweiler dan een fixerende Lab om maar iets te noemen :wink:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

josefientje schreef:
Anne Panne schreef:als jij het nodig vind om je hond los te laten lopen op een plek waar dat niet mag, neem je zelf het risico hoor..
ik ga mijn hond niet bij voorbaat een muilkorf omdoen omdat er misschien een hond op haar afgerend komt die daar helemaal niet los mag lopen

Ik hoop echt dat jij vóór ELKE wandeling je lijnen en sluitingen heul goed controleert, want wat gebeurt er als één van jouw honden losschiet?

wat heeft dat nou weer met de situatie 'loslopende hond ergens waar het niet mag' te maken?

en dat lijnen kunnen knappen weet iedereen ook wel.. daarom moet je er ook voor zorgen dat je goed materiaal hebt en niet van dat goedkope flutspul van de aldi ofzo
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef: Hoe vaak ik niet gegil hier hoor op het supersociale hondenveldje met alleen maar supersociale honden :roll:
Ik denk dat er op zo'n hondenveldje sowieso altijd wel geklierd wordt (of de bazen het nou zien of niet :mrgreen: ). En dat hoeft dan natuurlijk niet meteen grijpen te zijn, maar als je een hele rits honden bij elkaar zet op 1 veldje, met bazen die denken dat ze dat onderling allemaal prima kunnen regelen, gaan er geheid honden klieren (rijden, fixeren, schoffelen, net iets te hard 'spel-bijten' etc).

Als een Labrador echt grijpt ken ik persoonlijk niemand die dat dan wel oke vindt eigenlijk hoor :wink: Maar ik kan me wel voorstellen (voorstellen he, dus niet dat ik het ermee eens ben :mrgreen: ) dat mensen sneller zullen oordelen over een fixerende Rottweiler dan een fixerende Lab om maar iets te noemen :wink:
Toen Puch nog klein was ( :F: ) kwam ik voor de socialisatie ook wel daar (overigens met Kaya ook de eerste twee jaar).
Afijn met Puch dus... daar kwam iedere dag een Airdale-reu op dat veld :blah: een die greep dus praktisch iedere reu en daar werd weinig tot niets van gezegd :19: Ik heb hem op een aangelijnde Basset af zien stieren en heel zijn oor open zien halen.
Puch deed hij overigens niets omdat hij grote vrienden was/is met Kaya.
Die man was daar dus iedere ochtend zo'n uur al beppend en liet zijn hond loslopen.

En zo ken ik er wel meer, maar op één of andere manier wordt daar heel veel van geaccepteerd, terwijl Kaya al veroordeeld werd toen ze stomweg volwassen werd.
Afbeelding
A good dog never dies...

rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

Nanna schreef:
Moos schreef:

nou met hartkloppingen kijk ik niet om me heen hoor.
en opwinden dat iemand anders ze hond zo naar buiten pluurt maak ik me ook niet zo druk om.
alleen maar op onmogenlijke uren lopen gebeurd ook niet alleen maar.
wij maken zeer weinig incidenten mee en ik geniet optimaal van mijn vechthonden :mrgreen: :pffff:
Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
Toen Puch nog klein was ( :F: ) kwam ik voor de socialisatie ook wel daar (overigens met Kaya ook de eerste twee jaar).
Afijn met Puch dus... daar kwam iedere dag een Airdale-reu op dat veld :blah: een die greep dus praktisch iedere reu en daar werd weinig tot niets van gezegd :19: Ik heb hem op een aangelijnde Basset af zien stieren en heel zijn oor open zien halen.
Die man was daar dus iedere ochtend zo'n uur al beppend en liet zijn hond loslopen.

En zo ken ik er wel meer, maar op één of andere manier wordt daar heel veel van geaccepteerd, terwijl Kaya al veroordeeld werd toen ze stomweg volwassen werd.
Maar zou dat echt aan het ras liggen of meer aan hoe die meneer zich (opdringerig/dominant?) opstelt daar? Ikzelf heb namelijk met een Airdale-reu ook niet de associatie van heel onderdanig inschikkelijk type :wink: Ik ken het namelijk ook wel van 'hondenveldjes/parkjes/bosjes" dat van de ene persoon (en zijn hond dus) veel meer 'gepikt' wordt dan van een ander. Soms stomweg omdat als die persoon stug blijft komen om te wandelen mensen vaak ook niet echt anders kunnen, en als die hond dan bijvoorbeeld met die en die teef wel leuk speelt, dan laten ze het maar zo. Dat die baas net als zijn hond een plaat voor zijn kop heeft zeg maar :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Moos op 03 nov 2009 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef:

Maar zou dat echt aan het ras liggen of meer aan hoe die meneer zich (opdringerig/dominant?) opstelt daar? Ikzelf heb namelijk met een Airdale-reu ook niet de associatie van heel onderdanig inschikkelijk type :wink: Ik ken het namelijk ook wel van 'hondenveldjes/parkjes/bosjes" dat van de ene persoon (en zijn hond dus) veel meer 'gepikt' wordt dan van een ander. Soms stomweg omdat als die persoon stug blijft komen om te wandelen mensen vaak ook niet echt anders kunnen, en als die hond dan bijvoorbeeld met die en die teef wel leuk speelt, dan laten ze het maar zo. Dat die baas net als zijn hond een plaat voor zijn kop heeft zeg maar :mrgreen:

Persoonlijk vind ik het wel een dominant persoontje :F: maar iedereen stond daar lekker met hem te kwekken hoor terwijl zijn hond rottigheid uithaalde.
Terwijl Kaya dus weggewezen werd toen zij volwassen werd en haar dagelijkse koekje daar 's ochtends kwam halen. Bijna van de éne op de andere dag, echt waar zonder dat er iets voorgevallen was, werd zij door bepaalde mensen met de nek aangekeken die haar als pup wel leuk vonden.

Maar volgens mij heb je zelf ook al gemerkt dat je zelfs met Vera commentaar kreeg? Stomweg omdat ze geen kleine hond is.
Nou, bedenk hier het vijftigvoudige bij als je een grote zwarte hond hebt en het honderdvoudige als je een Rottweiler hebt :mrgreen:

Voor mij hebben dit soort mensen ook afgedaan en mocht ik ooit een supersociale hond hebben (zal vast nooit gebeuren bij mij, want ik trek de ettertjes gewoon aan :smile: ) dan nog meng ik me nooit meer tussen dit soort 'wijven' :kotz:
Afbeelding
A good dog never dies...

maula
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maula »

josefientje schreef:

daarvoor heb ik ALTIJD een extra lijn en halsband bij me bij ELKE wandeling.....
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Caro. schreef:
Hoe vaak ik niet gegil hier hoor op het supersociale hondenveldje met alleen maar supersociale honden :roll:
Hier lopen ook vaak bergen honden bij elkaar en dat gaat eigenlijk altijd goed. Lopen ook Rottweilers bij hoor ;-)
Misschien omdat ze hier meer de ruimte hebben.
Het is net als met mensen en ratten: hebben ze een te klein leefoppervlak dan wordt het hommeles. Zo'n uitlaatweitje wordt al gauw door een dominante aap gezien als persoonlijk eigendom.
Ik moet hier de eerste hond nog tegenkomen die het bos en de hei als het zijne beschouwd :mrgreen:

En of nou een Lab of een Rott mijn honden wil aanvallen, maakt me niks uit: ze krijgen beiden een even harde schup tegen hun bek.
Ik discrimineer niet in deze :pffff:
Met schoenmaat 85 :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Mickie schreef:Die hele rel hier wordt veroorzaakt door de mensen die het voor de Teckel opnemen. De mensen die het voor de Stafford opnemen worden gewoon getriggerd door de woordcombinatie Stafford/schuld. Ze kunnen er dus niets aan doen dat ze zo reageren want het zet een instinctief, niet te stoppen verdedigingsmechanisme in werking. Hou er dus rekening mee en breng deze twee woorden nóóit met elkaar in verband.
:roll:
Ik denk eerder dat de rel werd veroorzaakt door de moordlustige mensen die meteen eigenhandig de stafford wilde wurgen. :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

maula schreef:
josefientje schreef:

daarvoor heb ik ALTIJD een extra lijn en halsband bij me bij ELKE wandeling.....
Mij is het trouwens wel gebeurd met Puchu :N:
Ik had twee goede leren riemen..... tenminste, ik dácht dat ik twee goede leren riemen had en had niet gezien dat één daarvan na jaren gebruik, scheurtjes begon te vertonen.

Pakweg een jaar geleden... Puch kwam zijn aartsvijand tegen, een X cattledog. Puch greep ik op tijd bij zijn lurven en lijnde ik aan, de andere persoon deed natuurlijk geen moeite :roll: Beide honden woest blaffend en knapppppppp daar brak de lijn :N:
Gevolg: twee honden rollend van de heuvel in het water (is niet helemaal waar trouwens, dus edit: 3 honden, want Puch zijn grote vriend deed meteen een duit in het zakje en rolde mee).
Geen schade verder hoor, behalve natuurlijk de roddel dat mijn hond haar hond had geprobeerd te verdrinken. Ik wist niet dat het mogelijk was en als er één hond een hekel aan water heeft, is het Puchu wel, maar goed leuk was het niet natuurlijk.

Sindsdien controleer ik de riemen dus regelmatig.
Laatst gewijzigd door Caro. op 03 nov 2009 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”