Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aan de lange teugel

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Aan de lange teugel

Ongelezen bericht door Branka »

3 oktober was de lange teugel dag in Leusden. Het werken aan de lange teugel is een manier van trainen die in de klassieke dressuur wordt gebruikt om een paard onbelast te trainen. De Spaanse rijschool maakt hier b.v. ook gebruik van.
Voor mij was het iets dat ik al een hele tijd wilde proberen omdat het mij een hele leuke aanvulling op de training van en het werken met Frío leek. En dat blijkt zeker het geval. Frío vond het geweldig en bijkomstigheid is dat het voor mij ook een goede conditietraining is :mrgreen:

Bij de dag was een fotograaf aanwezig (daarom ook het copyright) en hierbij wat foto's van ons in actie. Ik wil nog bekijken welke foto´s ik mogelijk ga bestellen.

In het begin liep meneer nog wat hoog met zijn hoofd. Nieuw iets en vreemde omgeving
Afbeelding

Hier zie je de lol van dat koppie afstralen (Frío dus, ik keek heel wat moeilijker :Q: )
Afbeelding

Ene oortje richting mij, andere naar voren. Concentratie, maar ook de omgeving in de gaten houden.
Afbeelding

Afbeelding

Wat gebeurt daar?
Afbeelding

(euh... nee,hij is niet drachtig! :oeps: )
Afbeelding
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Re: Aan de lange teugel

Ongelezen bericht door cloris »

Leuk Branka, jij had les van Hanneke toch?
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

wat leuk !
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Leuk om zo'n dag te doen, kun je daarna lekker zelf thuis ook aan de slag.
Ik longeer wel eens met dubbele lijnen. Zo'n cursus zou voor mij en Rom ook geen kwaad kunnen, zo doe je toch altijd weer nieuwe dingen op lijkt me.

Ik vind de "drachtige" Frío erg mooi geworden, lekker rond en gezond! :ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

leuk branka! (vind de reclame door de foto's wel een tikje overdreven :N: )
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een vreselijk knap paardje heb je.. :I:
Branka
moderator

Bedankt allemaal, ben zelf ook nog steeds helemaal in luv met mijn paardje :I: Soms lijkt ie alleen maar leuker te worden voor zover dat mogelijk is :mrgreen:
Nanna schreef:Ziet er mooi en ontspannen uit en lijkt me ook leuk om te doen, maar ik zou wel bang zijn dat ie met die grote plofpoten op mijn tere voetjes zou gaan staan ;-)
Gelukkig heb ik een paard dat vrij attent is en dus zelden op tenen staat en dat is eigenlijk alleen als hij vast staat tijdens het poetsen. Bij dit soort dingen vindt hij het gewoon heerlijk om lekker bezig te zijn met en voor mij :wink:

Ennehhh.... hij heeft géén grote plofpoten! :pffff: Zijn plofpoten zijn van een heel beschaafd maatje! :mrgreen:
cloris schreef:Leuk Branka, jij had les van Hanneke toch?
Yup, had les van Hanneke. Ze gaf leuk en duidelijk les, maar merk dat die plek waar ik mijn handen moest houden voor mijn schouders niet prettig was. Ben thuis dus iets anders aan het oefenen. Gaat nog steeds lekker, Frío pikt dat ook prima op en mijn schouders heb ik zo geen last van.
Heb ook enorm zin in de les van Piet Bakker over een paar weken! :cheer:
LongFields schreef:Leuk om zo'n dag te doen, kun je daarna lekker zelf thuis ook aan de slag.
Ik longeer wel eens met dubbele lijnen. Zo'n cursus zou voor mij en Rom ook geen kwaad kunnen, zo doe je toch altijd weer nieuwe dingen op lijkt me.
Les is echt heel erg leuk. Het is een hele leuke afwisseling en de meeste paarden vinden het geweldig.
En als je het eens wil zien moet je maar een seintje geven. Zoals ik hierboven aangeef komt Piet Bakker binnenkort bij ons op stal les geven. Er kunnen geen mensen van buitenaf mee doen, maar kijken kan natuurlijk wel. De meeste mensen die bij ons op stal meedoen, doen het voor de eerste keer. Kan je een beetje een idee krijgen hoe het gaat.
LongFields schreef:Ik vind de "drachtige" Frío erg mooi geworden, lekker rond en gezond! :ok:
Bedankt, dit is volgens mij niet eens de ergste foto. En ik moet bekennen dat ik b.v. afgelopen weekend best even iets had van "oeps, hij wordt best een beetje boel dik" :oeps: toen ik hem op de wedstrijd in de spiegel zag. Op onze stal hebben we n.l. geen spiegels hangen en als je er naast staat toont hij toch wel anders.
Maar eerlijk gezegd vind ik hem rond wel stukken mooier dan zoals hij was toen ik hem net had.
Hutsje schreef:leuk branka! (vind de reclame door de foto's wel een tikje overdreven :N: )
Professionele fotograaf, snap wat dat betreft prima dat Marcel dit zo heeft gedaan :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Branka schreef: En als je het eens wil zien moet je maar een seintje geven. Zoals ik hierboven aangeef komt Piet Bakker binnenkort bij ons op stal les geven. Er kunnen geen mensen van buitenaf mee doen, maar kijken kan natuurlijk wel. De meeste mensen die bij ons op stal meedoen, doen het voor de eerste keer. Kan je een beetje een idee krijgen hoe het gaat.

:lol1:
Heel graag! Laat maar even weten als je wil.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Branka schreef:
Hutsje schreef:leuk branka! (vind de reclame door de foto's wel een tikje overdreven :N: )
Professionele fotograaf, snap wat dat betreft prima dat Marcel dit zo heeft gedaan :wink:
zal best maar ik blijf het erg overdreven vinden ;). ken er zat die het mooier doen. maar ieder zijn heug :ok: .
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Branka schreef: Heb ook enorm zin in de les van Piet Bakker over een paar weken! :cheer:
Wat grappig, ik heb jaren bij hem gereden heel lang geleden toen hij nog een manege had hier in de buurt.
Ik ging destijds ook wel eens 'langeteugelen' met een pony en ik weet nog dat ik het erg moeilijk vond. Eén keer heb ik het mogen proberen met een brave Lipizzaner merrie die het al erg goed kende en dat was erg gaaf!
Helaas voorlopig geen rijden meer voor mij, ik vind het doodeng sinds ik volwassen ben.

Frio is erg mooi!
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Branka
moderator

Ik vind het lange teugelen erg leuk en Frío ook. Denk dat het daarom niet super lastig is. Maar goed, het is ook nog vooral stapwerk. Draf wordt al lastiger, hoewel de laatste keer ook die best mooi verzameld was. Alleen kwam ie toen voor wat omhoog met zijn hoofd. Maar goed, daar zal Piet Bakker zaterdag hopelijk wel mee aan de gang gaan. Hij is op het gebied van lange teugelen echt een begrip in Nederland.

Bedankt voor het compliment.
Inge O schreef:ik vind frio een heel leuk paardje en dat dik zijn valt heel erg mee hoor :ok: .
Dank je. Hij is een lekker propje geworden, zeker als ik hem vergelijk met hoe hij was. Hij is lekker barok geworden zullen we maar zeggen :I:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik doe met 2 longeerlijnen longeren. Dat is ook lange teugel. Alleen hoef ik dan wat minder mee te lopen. Ik vind het een handige manier om een paar nageeflijk te maken en te leren hoe hij zijn rug moet gebruiken. DAn lukt het me later in het rijden ook beter.

Dat paard van jou, is dat een lipizaner? Ik vind het een leuk paard om te zien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Branka
moderator

Lange teugelen is iets anders dan het werken aan de dubbele longeerlijn. Juist het meelopen is hier onderdeel van. De Spaanse rijschool maakt hier ook gebruik van om onbelast (dus zonder ruiter) oefeningen aan te leren. Ik gebruik het zelf omdat het een leuke afwisseling is voor het rijden. Frío vindt het erg leuk en voor mijn conditie is het ook prima :mrgreen:

Frío is Hispano Arabe, een kruising tussen een Andalusiër en een Arabier. Bedankt voor het compliment, uiteraard vind ik het zelf ook een erg leuk paard om te zien :wink: Ben nog steeds erg blij dat ik hem vond en kocht.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

leuk zeg dat je dit ook doet, idd een hele leuke afwisseling en je prachtige paardje heeft er absoluut plezier in!
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Branka schreef:Lange teugelen is iets anders dan het werken aan de dubbele longeerlijn. Juist het meelopen is hier onderdeel van. De Spaanse rijschool maakt hier ook gebruik van om onbelast (dus zonder ruiter) oefeningen aan te leren. Ik gebruik het zelf omdat het een leuke afwisseling is voor het rijden. Frío vindt het erg leuk en voor mijn conditie is het ook prima :mrgreen:

Frío is Hispano Arabe, een kruising tussen een Andalusiër en een Arabier. Bedankt voor het compliment, uiteraard vind ik het zelf ook een erg leuk paard om te zien :wink: Ben nog steeds erg blij dat ik hem vond en kocht.
Het zal inderdaad wel anders zijn. Maar is het doel dan ook verschillend dan het doel aan lange longeerlijnen?

WAar heb je dit paard eigenlijk vandaan?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Wat leuk! Lijkt me erg leuk om te doen.

Hij ziet er super uit!
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Branka
moderator

iones schreef:WAar heb je dit paard eigenlijk vandaan?
Ik heb hem van een particulier gekocht. Die had hem weer van iemand anders in Nederland en daarvoor is hij uit Spanje gehaald (in 2004).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”